Tad iš ko dabar rinktis vairuotojams, kurie taip mėgsta leistis į ilgas keliones su visa šeima ar draugų kompanija?

Atsakymas ieškantiems talpaus automobilio

Automobilių žurnalistė, tinklalaidės „Overdraivas“ bendraautorė Dina Sergijenko-Ramaškevičienė sako, jog jai spaudžia širdį regint, kaip madingieji SUV modeliai apkramto kitus segmentus, ne tik modelių su universaliais kėbulais. Džiugesio jai nesukelia ir legendiniai modeliai, iš naujo atgimstantys SUV pavidalu.

„Vis dar esu tos nuomonės, kad jeigu reikia talpaus automobilio, tobulas pasirinkimas – universalas. Identiškos talpos SUV modelis bus didesnis, o tai reikš ne tokį patogų vairavimą“, – vieną iš skirtumų pažymi pašnekovė.

Dina Sergijenko-Ramaškevičienė. D. Babelio nuotr.

Jai pritaria ir „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Egidijus Babelis. Žurnalisto įsitikinimu, vienintelis SUV modelių pranašumas prieš tradicinius kėbulo tipus – į juos lengviau įsėsti.

„O šiaip juose mažiau erdvės, jie ryja daugiau degalų, dažnu atveju yra ne tokie komfortiški, už tuos pačius pinigus gausi tik žemesnės klasės mažesnį SUV, lyginant su įprastu kėbulo tipu, jie prasčiau valdomi ir kt. Aš suprantu žmones, kurie renkasi didelius SUV su visų varančiųjų ratų pavara tam, kad į sodybą, prie ežero pažvejoti ar dar kur nulėktų, kur šiaip automobiliai nevažinėja. Bet tie populiariausi priekiniais ratais varomi krosoveriai neturi prasmės“, – kategoriškas specialistas.

E. Babelio teigimu, kelionėms SUV nėra tinkamiausia transporto priemonė net ir išsiruošus į atokias vietoves ar kalnus – ten reikia rimto visureigio. O keliaujant po Europą – plentais ir greitkeliais – didesnio pravažumo modelis nereikalingas.

„Aš pats ne itin seniai iš hečbeko persėdau į universalą ir apie krosoverį nė nesvarsčiau, nes važiuoju keliais. Ir žvyrkeliais važiuoju. Bet dažniausiai minu didesnius atstumus po Baltijos šalis, kartais toliau į Europą palekiam. Tikrai nematau geresnio partnerio kelionėms nei lengvasis automobilis.

Žemas automobilis moka ekonomiškai ir tyliai skrieti magistralėmis, mažesnis vėjo pasipriešinimas – mažesnės degalų sąnaudos, geresnė dinamika. Siauresniuose ir vingiuotuose Europos keliuose dėl žemesnio svorio centro taip pat smagiau manevruoti. O ir bagažinė didelė, mantos prikrauti galima gerokai daugiau nei į SUV“, – patikina pašnekovas.

Egidijus Babelis

Iš ko rinktis?

Gamintojams vienam po kito siaurinant vidutinio dydžio universalų pasiūlą, natūraliai kyla klausimas – o iš ko tuomet rinktis? Specialistai duria pirštu į kompaktinių universalų segmentą. Čia modelių įvairovė išlieka nemenka, o per pastarąjį dešimtmetį jie pasitempė tiek tiesiogine, tiek perkeltine prasme.

Pavyzdžiui, savo praktiškumu modernus kompaktiškas „Ford Focus“ universalas nenusileidžia 2019–2022 m. gamintam vidutinio dydžio „Mondeo“ universalui. Pastarojo maksimalus bagažinės tūris siekė 1 630 litrų, o naujajame „Focus“ nulenkus galines sėdynes galima sutalpinti iki 1 650 litrų.

Net ir važiuojant penkiese, pastarajame modelyje standartinės bagažinės talpa yra 608 litrai, o tai – retas tarp SUV modelių dydis. Štai paklausaus SUV modelio „Toyota RAV4“ bagažinės talpa siekia 580, o „Peugeot 3008“ – 520 litrų. Be to, „Focus Active“ versija pasižymi papildomai 30 mm kilstelėtu kėbulo atstumu nuo žemės, tad gamintojai randa būdų ir šitaip įtikti praktiškumo ir aukštesnio modelio viename norintiems vairuotojams.

E. Babelis atkreipia dėmesį, jog nemaža dalis vairuotojų galvoja, kad SUV ir krosoveriai yra talpesni už universalus. Specialistas samprotauja, jog taip gali būti dėl to, kad, žvelgiant iš išorės, šie modeliai atrodo didesni.

„Bet kas iš tos erdvės, jei ji sukoncentruota į aukštį. Yra keli SUV su didelėmis bagažinėmis, bet šiaip dar nemačiau SUV modelio, kuris bagažinės dydžiu būtų pralenkęs analogiško dydžio universalą“, – pažymi pašnekovas.

Automobiliai

Minėto „Focus“ atstumas tarp ašių siekia 2 700 mm. Šis skaičius geriausiai iliustruoja salono erdvę. „Volkswagen Tiguan“ krosoveryje jis lygus 2 678, o „Kia Sportage“ – 2 680 mm. Regis, nežymūs skirtumai gali lemti, ar gale sėdinčio keleivio kojos remsis į sėdynę, ar ne.

„Universalai savo kėbulo struktūra leidžia vežti galybę daiktų: labai norint, net į kompaktinio segmento modelio bagažinę gali tilpti visai šeimai reikalingas bagažas ir dar kūdikio reikmenys. Tad SUV pasirinkimą svarstyčiau tik dėl prošvaisos ir visų varančiųjų ratų, jei žinočiau, kad kelionėje to reikės. Bet net ir čia yra poreikius atitinkančių universalų“, – aiškina D. Sergijenko-Ramaškevičienė.

Tos pačios technologijos

E. Babelio manymu, universalų praktiškumas nėra vienintelis jų privalumas. Anot pašnekovo, tokie modeliai dažniausiai pasižymi pagirtinu ekonomiškumu, važiavimo komfortu ir kokybe, valdymo savybėmis.

Ford Focus

Gamintojai taip pat akcentuoja, kad universalai savo saugumo bei komforto įranga niekuo nenusileidžia madingiesiems krosoveriams – tiek vienuose, tiek kituose diegiamos tos pačios technologijos. Pavyzdžiui, jau minėtame „Ford Focus“ gali būti montuojama „Bang & Olufsen“ garso sistema, LED žibintai, adaptyvioji greičio palaikymo kontrolė, avarinio stabdymo sistema, o moderni pramogų ir informacijos sistema gali būti komplektuojama su 13,2 colio įstrižainės jutikliniu ekranu.

„Man taip pat patinka, kad universalai nėra dirbtinai išpūsti. Jų kėbulai neužima daugiau vietos erdvėje, nei turėtų, tad tokie modeliai yra manevringi ir patogūs. Universalų bagažinės neretai geriau suplanuotos, tad jose galima patogiau susidėti įvairius daiktus“, – vertina D. Sergijenko-Ramaškevičienė.

Jos teigimu, kol kas dar sunku pasakyti, kokios tolimesnės universalų kategorijos perspektyvos.

„Tačiau jau mačiau tyrimų, rodančių, jog žmonės vėl pradėjo geisti hečbekų ir universalų, tad vilties dar yra“, – šypsosi žurnalistė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)