Prasčiausiai šioje grupėje pasirodė „Isuzu D-Max“, kurio saugumas įvertintas 4 žvaigždutėmis. Vis dėlto „Euro NCAP“ atkreipė dėmesį, kad tai yra didelis žingsnis pirmyn, lyginant su šio modelio saugumo testu 2008-aisiais, kai „D-Max“ gavo tik 2 žvaigždutes.

Dar keturi automobiliai – „Audi A3“, „Ford B-Max“, „Kia cee'd“ ir „Renault Clio“ – už saugumą gavo maksimalų, 5 žvaigždučių įvertinimą. Vis dėlto daugiausiai saugumo ekspertų pagyrimų gavo jau minėtas „Volvo V40“, kuris ne tik surinko 5 žvaigždutes, bet ir tapo „Euro NCAP“ rekordininku.

Šį modelį iš kitų pirmiausia išskiria pirmoji pasaulyje „Pedestrian Airbag“ technologija, standartiškai montuojama visuose V40. Ši sistema veikia taip: jeigu priekiniame buferyje įtaisyti septyni jutikliai užfiksuoja susidūrimą su pėsčiuoju, tuomet variklio dangtis pasikelia 10 cm ir iš po jo išsiskleidžia U formos oro saugos pagalvė, kuri uždengia plotą ties priekinio lango bei variklio dangčio sandūra. Taip užtikrinama, kad nelaimėlio sužeidimai būtų kuo mažesnis.

Ši technologija „Euro NCAP“ testuose buvo konvertuota į 88 proc. pėsčiųjų apsaugą. V40 suaugusiųjų apsauga įvertinta 98 proc., vaikų apsauga – 75 proc., saugumo sistemos – 100 proc.

„Europoje 14 proc. žūčių keliuose sudaro pėstieji. Per pastaruosius 3 metus „Euro NCAP“ sugriežtino reikalavimus pėsčiųjų apsaugai ir automobilių gamintojai tobulina savo modelius kovodami su šiuo iššūkiu. Dabar pasiekti rezultatai atrodė neįsivaizduojami prieš porą metų, tačiau „Volvo V40“ nustatė naują standartą“, – sakė „Euro NCAP“ generalinis sekretorius Michielas van Ratingenas.

Visi automobiliai „Euro NCAP“ testuose vertinami pagal 4 punktus: suaugusiųjų apsaugą, vaikų apsaugą, pėsčiųjų apsaugą ir saugumo sistemas.

„EuroNCAP“ yra didžiausia ir labiausiai gerbiama nepriklausoma saugumo bandymų institucija Europoje. Ji įsteigta 1997 metais, remiama keleto vyriausybių, autotransporto, vartotojų ir draudimo organizacijų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (72)