aA
Daugiau nei metus erzinęs su kalbomis apie „visiems įperkamą“ elektromobilį, „Volkswagen“ pagaliau parodė, apie ką kalbėjo. Frankfurto automobilių parodos išvakarėse bendrovė pristatė bene patį svarbiausią sau automobilį per pastaruosius ketverius metus – visiškai elektrinį ID.3 modelį.
Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3"
Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3"
© Gamintojo archyvas

Kaip aiškino „Volkswagen“ atstovai, nuo pirmųjų eskizų iki ID.3 atsiradimo praėjo mažiau nei ketveri metai. Šis modelis – pirmasis, kuriam panaudota modulinė, elektra varomoms transporto priemonėms skirta, MEB platforma, tačiau tikrai ne paskutinis – bendrovė žada visą elektromobilių gamą per ateinančius kelerius metus, be to, šia platforma naudosis ir kiti „Volkswagen“ grupei priklausantys ženklai.

Savo išmatavimais ID.3 primena „Golf“ modelį. Kalbant skaičiais – keturduris modelis yra 4,2 m ilgio, 1,8 m pločio, 1,55 m aukščio. Ratų bazė siekia 2,76 m. Įsėdus į vidų justi, kad gale patogiausiai jaustis žemesni ar vidutinio ūgio keleiviai, o priekyje – užteks vietos aukštaūgiams. Tiesa, pastariesiems gali kilti kitas keblumas – ypač aukšti žmonės neabejotinai viršugalviu lies automobilio lubas.

Interjerui „Volkswagen“ panaudojo, panašu, nemažai medžiagų, pagamintų iš perdirbtų žaliavų, bet, nepaisant to, jos ganėtinai malonios liesti, neblogai atrodo. Vokietijos automobilių gamintojas nepersistengė ir ID.3 kosminiu laivu nepavertė: formos bei spalvos čia neįprastos, tačiau akių nebado ir vaizdo negadina.

Daugiausiai staigmenų laukia automobilio priekyje. Automobilis yra 2-ojo autonominio lygmens, tad salone paliktas įprastas vairas. Tačiau vietoje prietaisų skydelio įprastoje vietoje, šis, tokio dydžio, kaip šiuolaikinis išmanusis telefonas, tarsi „priklijuotas“ prie vairo. Ant vairo dar likę fizinių mygtukų, tačiau kai kurios funkcijos perjungiamos paprasčiausiai braukiant ar liečiant.

Pačiame prietaisų skydelio centre – dar vienas ekranas. Šis valdomas taip, tarsi būtų paprasta planšetė: čia telpa navigacija, valdikliai įvairioms automobilio funkcijoms, tokioms, kaip apšvietimas, įvairios saugos sistemos, klimato kontrolė ir pan. Įdomu tai, kad kadangi elektromobiliui fizinės pavarų dėžės nereikia, šios ten, kur įprastai būna jos vieta – tarp keleivio ir vairuotojo sėdynių – nėra. Pavarų dėžė įtaisyta prie pat vairo, prie prietaisų skydelio. Užtenka suktelėti trapecijos formos jungiklį į save, ir automobilis važiuoja atgal, nuo savęs – į priekį.

Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.
Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.

Žaismingumo suteikia ir kiti elementai. Pavyzdžiui, stabdis ir akceleratorius yra lyg muzikinio prietaiso mygtukai, turintys „Play“ ir „Pause“ ženklus. Be to, ID.3 turi specialiai jam sukurtus animuotus žibintus: kai artėjama prie automobilio su rakteliais rankose, automobilis tarsi „atsimerkia“, ir, kai tolstama, „užsimerkia“. Akcentuojama ir tai, kad su automobiliu bus galima pasikalbėti taip, kaip šiandien kalbamasi su, pavyzdžiui, „Siri“. Elektromobilis mokysis iš vairuotojo įpročių, atpažins dažniausius maršrutus, galės pasiūlyti, kur nukeliauti pietų pakeliui ir pan.

Mažiau nei 30 tūkst. eurų

Pirmi ID.3 Lietuvą pasieks 2020 m. viduryje. Iš viso, kai buvo paskelbta išankstinė prekyba automobiliu, buvo užsakyta apie 30 tūkst. pačių pirmųjų modelių. 50 iš jų atkeliaus ir į Baltijos šalis.

Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.
Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.

Elektromobilis bus siūlomas trijų skirtingų versijų, kurių pagrindinis skirtumas bus – nuvažiuojamas atstumas. Paprastas ID.3 viena įkrova įveiks apie 340 kilometrų, „ID.3 Pro“ – 420 kilometrų, o „ID.3 Pro S“ – 550 kilometrų. Skirsis ir dar keli elementai, pavyzdžiui, greičio ir stabdžio paminas su „Play“ ir „Pause“ simboliais turės vidutinį atstumą nuvažiuojanti elektromobilio versija, o nuvažiuojanti mažiausią atstumą neturės įdiegtos navigacijos ir pan.

„Volkswagen“ pažadėję gerą kainą savo pažado taip pat laikosi. Skelbiama, kad visos rinkose, Lietuvoje taip pat, įprastas ID.3, nuvažiuojantis apie 340 km atstumą viena įkrova, kainuos iki 30 tūkst. eurų. Tiesa, pačios pirmosios versijos, pavadintos išskirtinėmis, bus brangesnės, kainuos kiek mažiau nei 42 tūkst. eurų. Tokia versija viena įkrova nuvažiuos 420 km atstumą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(16 žmonių įvertino)
3.0625

„Renault“ pristatė naują modelį – hibridinį visureigį „Arkana“ (1)

2021 metais Europos rinkoje pasirodys naujasis „ Renault Arkana“. Atletiškas bei dinamiškas...

Draudikai fiksuoja didžiausią pakaitinių automobilių poreikį per pusantrų metų (5)

Įvykus avarijai ir užpildžius eismo įvykio deklaraciją dažnam vairuotojui atrodo, kad problemos...

Palangoje pristatyti naujos kartos BMW 4 modeliai (3)

Pirmomis vasaros dienomis pristatytas naujasis „ BMW 4 Coupe“ jau atvyko į Lietuvą....

Specialistai paneigė mitą, jog seni automobiliai yra patikimesni (10)

Rinkdamasis naują automobilį pirkėjas susiduria su daugybe klausimų, į kuriuos tenka atsakyti,...

Lietuviai nori elektromobilių – per ateinantį dešimtmetį žada įsigyti kas antras (4)

Lietuviai yra didžiausi elektromobilių entuziastai Baltijos valstybėse , o maždaug pusė (46...

Top naujienos

Kainų manipuliacija internete: kodėl vienas pirkėjas už tą pačią prekę gali mokėti gerokai daugiau nei kitas? (21)

Danijoje startuolį įkūręs lietuvis Paulius Vėgėlė tikina, kad daugelis el. parduotuvių...

Šiame Vilniaus mikrorajone būstų kainos vienos žemiausių, tačiau vietos ateitis – neaiški (41)

Vienas jauniausių Vilniuje sovietmečio mikrorajonų – Justiniškės . Nors šis miegamasis...

Situacija kaista: Armėnija skelbia karinę padėtį ir karinę mobilizaciją (163)

Armėnų separatistų kontroliuojamas nuo Azerbaidžano atsiskyręs Kalnų Karabacho regionas...

Buvęs Lukašenkos viešųjų ryšių vadovas: Europai labai pasisekė (245)

Kai 1994 metais sėkminga Aliaksandro Lukašenkos prezidento rinkimų kampanija pasiekė antrąjį...

Nustatyta 90 naujų koronaviruso atvejų ir dar 2 mirtys: židinių sąrašas auga kaip ant mielių abi mirtys - Kauno apskrityje (288)

Per praėjusią parą Lietuvoje nustatyta 90 naujų koronaviruso atvejų, bendras susirgimų skaičius...

Pirmieji kaunietės Gretos vėžio simptomai buvo labai netikėti: dėl jų kaltino pervargimą (20)

Itin dideli nugaros skausmai, kurie plito į visą kūną, kojas ir rankas – tokie pirmieji...

Ekspertas apie mitais apraizgytą 5G ryšį: jei tai būtų tiesa, jau būtume grįžę į pirmykštę Lietuvą (20)

Medžių bei miškų išsaugojimas lietuviams yra jautri tema, tad nenuostabu, kad ji pateko ir į...

Kandidatės į Seimą laiškas rinkėjams pribloškė: tekste paliko 13 gramatinių klaidų (85)

Kas skaito, rašo, duonos neprašo – skelbia lietuvių liaudies išmintis. Tačiau Seimo nario...

Lūžio taškas Europoje: situacija dėl koronaviruso po vasaros keičiasi iš esmės (288)

Atostogoms ir vakarėliams įžiebus smarkų COVID-19 atvejų šuolį vasaros pabaigoje Europoje,...

„Formulės 2“ lenktynes nutraukė šiurpi avarija: bolidai paskendo liepsnose (1)

Sekmadienį prieš „ Formulės 1 “ čempionato Rusijos GP lenktynes Sočio trasoje vyko...

|Maža didelių žinių kaina