aA
Daugiau nei metus erzinęs su kalbomis apie „visiems įperkamą“ elektromobilį, „Volkswagen“ pagaliau parodė, apie ką kalbėjo. Frankfurto automobilių parodos išvakarėse bendrovė pristatė bene patį svarbiausią sau automobilį per pastaruosius ketverius metus – visiškai elektrinį ID.3 modelį.
Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3"
Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3"
© Gamintojo archyvas

Kaip aiškino „Volkswagen“ atstovai, nuo pirmųjų eskizų iki ID.3 atsiradimo praėjo mažiau nei ketveri metai. Šis modelis – pirmasis, kuriam panaudota modulinė, elektra varomoms transporto priemonėms skirta, MEB platforma, tačiau tikrai ne paskutinis – bendrovė žada visą elektromobilių gamą per ateinančius kelerius metus, be to, šia platforma naudosis ir kiti „Volkswagen“ grupei priklausantys ženklai.

Savo išmatavimais ID.3 primena „Golf“ modelį. Kalbant skaičiais – keturduris modelis yra 4,2 m ilgio, 1,8 m pločio, 1,55 m aukščio. Ratų bazė siekia 2,76 m. Įsėdus į vidų justi, kad gale patogiausiai jaustis žemesni ar vidutinio ūgio keleiviai, o priekyje – užteks vietos aukštaūgiams. Tiesa, pastariesiems gali kilti kitas keblumas – ypač aukšti žmonės neabejotinai viršugalviu lies automobilio lubas.

Interjerui „Volkswagen“ panaudojo, panašu, nemažai medžiagų, pagamintų iš perdirbtų žaliavų, bet, nepaisant to, jos ganėtinai malonios liesti, neblogai atrodo. Vokietijos automobilių gamintojas nepersistengė ir ID.3 kosminiu laivu nepavertė: formos bei spalvos čia neįprastos, tačiau akių nebado ir vaizdo negadina.

Daugiausiai staigmenų laukia automobilio priekyje. Automobilis yra 2-ojo autonominio lygmens, tad salone paliktas įprastas vairas. Tačiau vietoje prietaisų skydelio įprastoje vietoje, šis, tokio dydžio, kaip šiuolaikinis išmanusis telefonas, tarsi „priklijuotas“ prie vairo. Ant vairo dar likę fizinių mygtukų, tačiau kai kurios funkcijos perjungiamos paprasčiausiai braukiant ar liečiant.

Pačiame prietaisų skydelio centre – dar vienas ekranas. Šis valdomas taip, tarsi būtų paprasta planšetė: čia telpa navigacija, valdikliai įvairioms automobilio funkcijoms, tokioms, kaip apšvietimas, įvairios saugos sistemos, klimato kontrolė ir pan. Įdomu tai, kad kadangi elektromobiliui fizinės pavarų dėžės nereikia, šios ten, kur įprastai būna jos vieta – tarp keleivio ir vairuotojo sėdynių – nėra. Pavarų dėžė įtaisyta prie pat vairo, prie prietaisų skydelio. Užtenka suktelėti trapecijos formos jungiklį į save, ir automobilis važiuoja atgal, nuo savęs – į priekį.

Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.
Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.

Žaismingumo suteikia ir kiti elementai. Pavyzdžiui, stabdis ir akceleratorius yra lyg muzikinio prietaiso mygtukai, turintys „Play“ ir „Pause“ ženklus. Be to, ID.3 turi specialiai jam sukurtus animuotus žibintus: kai artėjama prie automobilio su rakteliais rankose, automobilis tarsi „atsimerkia“, ir, kai tolstama, „užsimerkia“. Akcentuojama ir tai, kad su automobiliu bus galima pasikalbėti taip, kaip šiandien kalbamasi su, pavyzdžiui, „Siri“. Elektromobilis mokysis iš vairuotojo įpročių, atpažins dažniausius maršrutus, galės pasiūlyti, kur nukeliauti pietų pakeliui ir pan.

Mažiau nei 30 tūkst. eurų

Pirmi ID.3 Lietuvą pasieks 2020 m. viduryje. Iš viso, kai buvo paskelbta išankstinė prekyba automobiliu, buvo užsakyta apie 30 tūkst. pačių pirmųjų modelių. 50 iš jų atkeliaus ir į Baltijos šalis.

Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.
Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.

Elektromobilis bus siūlomas trijų skirtingų versijų, kurių pagrindinis skirtumas bus – nuvažiuojamas atstumas. Paprastas ID.3 viena įkrova įveiks apie 340 kilometrų, „ID.3 Pro“ – 420 kilometrų, o „ID.3 Pro S“ – 550 kilometrų. Skirsis ir dar keli elementai, pavyzdžiui, greičio ir stabdžio paminas su „Play“ ir „Pause“ simboliais turės vidutinį atstumą nuvažiuojanti elektromobilio versija, o nuvažiuojanti mažiausią atstumą neturės įdiegtos navigacijos ir pan.

„Volkswagen“ pažadėję gerą kainą savo pažado taip pat laikosi. Skelbiama, kad visos rinkose, Lietuvoje taip pat, įprastas ID.3, nuvažiuojantis apie 340 km atstumą viena įkrova, kainuos iki 30 tūkst. eurų. Tiesa, pačios pirmosios versijos, pavadintos išskirtinėmis, bus brangesnės, kainuos kiek mažiau nei 42 tūkst. eurų. Tokia versija viena įkrova nuvažiuos 420 km atstumą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(16 žmonių įvertino)
3.0625

„Renault“ parduoda turtą ir išeina iš Rusijos: rusai žada atversti „naują „Moskvič“ istorijos puslapį

Prancūzijos automobilių gamintoja „ Renault “ pardavė savo turtą Rusijos vyriausybei,...

Siūlydami atsisakyti žalio mirksinčio šviesoforo signalo, netiki, kad atsitiks kaip su žaliomis rodyklėmis

Susisiekimo ministerija vairuotojams ruošia naują tvarką ir savo pristatytose rekomendacijose...

Draudikai nerimauja: dėl automobilių dalių vagysčių šie metai gali tapti rekordiniais

Nepaisant to, kad automobiliuose įrengtos apsaugos sistemos yra vis pažangesnės – ilgapirščiai...

„Mercedes-Benz“ šeimoms pasiūlys keliauti T klase

Per pastaruosius kelerius metus privačių mažų furgonų segmentas Europoje gerokai ūgtelėjo. „...

„Lietuvos komercinio automobilio 2022“ rinkimuose dominavo elektromobiliai

Tradiciniuose „Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimuose, organizuojamuose kas dvejus metus nuo...

Top naujienos

Delfi PliusVytautas Bruveris, laida „Kaip pas žmones“, Virginija Spurytė

Istoriko įžvalga: Putinas daro tai, ko net neįmanoma įsivaizduoti (1)

Rusijos sukeltas karas Ukrainoje , jo eiga ir pabaiga po gegužės 9-osios minėjimo Maskvoje...

Mados ekspertė įvertino „Eurovizijos“ dalyvių stilių: nuo blogiausių iki geriausių įvaizdžių

„Eurovizija“ – ne tik muzikos, bet ir teatro, šokio, mados renginys. Visapusiškas šou ....

Erdoganas: Turkija neištars „taip“ Švedijos ir Suomijos narystei NATO papildyta (16)

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas pirmadienį pareiškė, kad jo šalis nepritaria...

Delfi PliusSniego pilys

Kaip SSRS „nebuvo“ korupcijos: už kyšį tapdavo milicijos viršininku ar ministru, o iš vogto aukso gaminosi virdulius su Brežnevo atvaizdu

Vienas stalinizmo laikų mitų – teisingas teismas. Korupcija milicijoje, teismuose buvo neretas...

Karas Ukrainoje. Ukrainos kariai prasibrovė iki pasienio su Rusija: pone prezidente, mes čia! Ukraina atrėmė Rusijos bandymą pasiųsti karius į Sumų sritį

Ukraina pirmadienį rengiasi naujam Rusijos puolimui rytiniame Donbaso regione, Kyjivui pareiškus,...

Filipinų salose su vyru atostogavusi Laura: vietinėms moterims buvo nesvarbu, kad esu šalia, – darė viską, kad jį suviliotų (2)

Neretai jaunavedžiai vyksta į Filipinus savo medaus mėnesio praleisti. Įstabių tropikų salų...

Kasdienybės herojai. Pramogų pasaulio išsižadėjęs Sinickis sukritikavo Valinską ir ką išduoda politikų veidai?

Kodėl Tomas Sinickis nenori būti pramogų pasaulio dalimi ir itin aršiai kritikuoja Arūną...

Šventė Panevėžyje: „Žalgirį“ pamokęs „Lietkabelis“ išlygino serijos rezultatą (3)

Dar vienoje Lietuvos krepšinio lygos („Betsafe-LKL“) pusfinalio serijoje – lygybė. Visiškai...