aA
Daugiau nei metus erzinęs su kalbomis apie „visiems įperkamą“ elektromobilį, „Volkswagen“ pagaliau parodė, apie ką kalbėjo. Frankfurto automobilių parodos išvakarėse bendrovė pristatė bene patį svarbiausią sau automobilį per pastaruosius ketverius metus – visiškai elektrinį ID.3 modelį.
Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3"
© Gamintojo archyvas

Kaip aiškino „Volkswagen“ atstovai, nuo pirmųjų eskizų iki ID.3 atsiradimo praėjo mažiau nei ketveri metai. Šis modelis – pirmasis, kuriam panaudota modulinė, elektra varomoms transporto priemonėms skirta, MEB platforma, tačiau tikrai ne paskutinis – bendrovė žada visą elektromobilių gamą per ateinančius kelerius metus, be to, šia platforma naudosis ir kiti „Volkswagen“ grupei priklausantys ženklai.

Savo išmatavimais ID.3 primena „Golf“ modelį. Kalbant skaičiais – keturduris modelis yra 4,2 m ilgio, 1,8 m pločio, 1,55 m aukščio. Ratų bazė siekia 2,76 m. Įsėdus į vidų justi, kad gale patogiausiai jaustis žemesni ar vidutinio ūgio keleiviai, o priekyje – užteks vietos aukštaūgiams. Tiesa, pastariesiems gali kilti kitas keblumas – ypač aukšti žmonės neabejotinai viršugalviu lies automobilio lubas.

Interjerui „Volkswagen“ panaudojo, panašu, nemažai medžiagų, pagamintų iš perdirbtų žaliavų, bet, nepaisant to, jos ganėtinai malonios liesti, neblogai atrodo. Vokietijos automobilių gamintojas nepersistengė ir ID.3 kosminiu laivu nepavertė: formos bei spalvos čia neįprastos, tačiau akių nebado ir vaizdo negadina.

Daugiausiai staigmenų laukia automobilio priekyje. Automobilis yra 2-ojo autonominio lygmens, tad salone paliktas įprastas vairas. Tačiau vietoje prietaisų skydelio įprastoje vietoje, šis, tokio dydžio, kaip šiuolaikinis išmanusis telefonas, tarsi „priklijuotas“ prie vairo. Ant vairo dar likę fizinių mygtukų, tačiau kai kurios funkcijos perjungiamos paprasčiausiai braukiant ar liečiant.

Pačiame prietaisų skydelio centre – dar vienas ekranas. Šis valdomas taip, tarsi būtų paprasta planšetė: čia telpa navigacija, valdikliai įvairioms automobilio funkcijoms, tokioms, kaip apšvietimas, įvairios saugos sistemos, klimato kontrolė ir pan. Įdomu tai, kad kadangi elektromobiliui fizinės pavarų dėžės nereikia, šios ten, kur įprastai būna jos vieta – tarp keleivio ir vairuotojo sėdynių – nėra. Pavarų dėžė įtaisyta prie pat vairo, prie prietaisų skydelio. Užtenka suktelėti trapecijos formos jungiklį į save, ir automobilis važiuoja atgal, nuo savęs – į priekį.

Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.
Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.

Žaismingumo suteikia ir kiti elementai. Pavyzdžiui, stabdis ir akceleratorius yra lyg muzikinio prietaiso mygtukai, turintys „Play“ ir „Pause“ ženklus. Be to, ID.3 turi specialiai jam sukurtus animuotus žibintus: kai artėjama prie automobilio su rakteliais rankose, automobilis tarsi „atsimerkia“, ir, kai tolstama, „užsimerkia“. Akcentuojama ir tai, kad su automobiliu bus galima pasikalbėti taip, kaip šiandien kalbamasi su, pavyzdžiui, „Siri“. Elektromobilis mokysis iš vairuotojo įpročių, atpažins dažniausius maršrutus, galės pasiūlyti, kur nukeliauti pietų pakeliui ir pan.

Mažiau nei 30 tūkst. eurų

Pirmi ID.3 Lietuvą pasieks 2020 m. viduryje. Iš viso, kai buvo paskelbta išankstinė prekyba automobiliu, buvo užsakyta apie 30 tūkst. pačių pirmųjų modelių. 50 iš jų atkeliaus ir į Baltijos šalis.

Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.
Frankfurto automobilių parodoje pristatytas "Volkswagen ID.3". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.

Elektromobilis bus siūlomas trijų skirtingų versijų, kurių pagrindinis skirtumas bus – nuvažiuojamas atstumas. Paprastas ID.3 viena įkrova įveiks apie 340 kilometrų, „ID.3 Pro“ – 420 kilometrų, o „ID.3 Pro S“ – 550 kilometrų. Skirsis ir dar keli elementai, pavyzdžiui, greičio ir stabdžio paminas su „Play“ ir „Pause“ simboliais turės vidutinį atstumą nuvažiuojanti elektromobilio versija, o nuvažiuojanti mažiausią atstumą neturės įdiegtos navigacijos ir pan.

„Volkswagen“ pažadėję gerą kainą savo pažado taip pat laikosi. Skelbiama, kad visos rinkose, Lietuvoje taip pat, įprastas ID.3, nuvažiuojantis apie 340 km atstumą viena įkrova, kainuos iki 30 tūkst. eurų. Tiesa, pačios pirmosios versijos, pavadintos išskirtinėmis, bus brangesnės, kainuos kiek mažiau nei 42 tūkst. eurų. Tokia versija viena įkrova nuvažiuos 420 km atstumą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
2.9333

Kol Europa laukia pigių elektromobilių,„Renault“ kinams veža vieną už 8500 eurų (12)

„ Renault “ pristatė naujausią produktą – elektrinį miesto visureigį, kuris kainuoja vos...

„Hyundai“ pristatė modelių gamą: siūlo ne tik praktiškumą, bet ir daugiau aštrių pojūčių (1)

Rugsėjo viduryje „ Hyundai “ pristatė savo automobilių gamą. Vis populiarėjant karštiesiems...

Bus sprendžiamas eisme dalyvaujančių elektrinių paspirtukų vairuotojų ir pėsčiųjų konfliktas (1)

Prisijungdama prie „ Europos judumo savaitės “ renginių bei skatindama darnų judumą miestuose...

Naujos kartos „e-up!“ – nuvažiuos toliau, kainuos mažiau (11)

„ Volkswagen “ savo naujos kartos „e-up!“ vadina elektromobiliu visiems. Naujojo modelio kaina...

Miesto visureigis „Mazda CX-30“ atvyko į Lietuvą: atgabeno harmoniją ir brandą (18)

Šiemet pavasarį „ Mazda Motor Corporation“ pristatyta staigmena – naujasis kompaktinis...

Top naujienos

Plyšus aortai, retas kuris išgyvena: norint sumažinti riziką, veiksmų imtis galima nedelsiant (13)

Rugsėjo 19-ąją visame pasaulyje minima aortos diena. Santaros klinikų kraujagyslių chirurgas...

Norint rasti auklę, teks paplušėti: papasakojo, kokius reikalavimus kelia tėvai, o kokių užgaidų turi auklės (17)

Prasidėjus rudeniui, daugelis mamų grįžta į darbus, o vaikai keliauja į darželius. Jei vietą...

Kupiškyje iš tėvų atimti vaikai išgyveno kančias: globėja 5-erių berniuką laikė rūsyje (178)

Kupiškio rajone, kaip įtariama, prieš penkiametį smurtavo laikinoji globėja. Ji vaiką uždarė...

ES baiminasi: viena iš jos pačios bloko narių gali Johnsoną ištraukti iš bėdos (18)

Europos Sąjunga baiminasi, kad Borisas Johnsonas stengsis įtikinti Vengriją vetuoti „ Brexit...

Rusijos komandos marškinėlius užsivilkęs Kalnietis dalijo rezultatyvius perdavimus (9)

Mantas Kalnietis po kiek ilgesnio nei savaitės poilsio po pasaulio čempionato vėl išbėgo ant...

Nausėda ir Skvernelis sukirto rankomis dėl „gyvūlių ūkio“ naikinimo: kiek realu tai pasiekti (53)

Trečiadienį ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sakė, kad su prezidentu Gitanu Nausėda rado...

Užkalnis. Kodėl lietuviai blogai maitinasi ir kaip juos perauklėti (210)

Šlapia dešra ir forminė duona vaikų ligoninėse, fotografuota iš įvairių kampų ir įkelta į...

Technologijų tobulėjimas gali sukelti tikrą karinės technikos perversmą: kalba apie naujos kartos tankus (61)

Elektrinės transporto priemonės vis labiau populiarėja. Tai skatina ir ekologiniai įsitikinimai,...

Kuodis: makroekonominė kriminologija yra labai smagus ir prasmingas sportas, juo užsiimu daug metų (15)

„Iš principo tas legalus gyvulių ūkis tai gausybė išimčių, kurios nėra pateisintos...

Ką daryti, jei nebejaučiate traukos partneriui (15)

Santykių pradžioje prie partnerio traukia tarsi prie magneto. Kiekvienas pokalbis žavi, jo ar jos...