aA
DELFI su žurnalu „Auto Bild Lietuva“ tęsia straipsnių seriją, kuriais kvies skaitytojus susipažinti su „Auto Bild“ žurnalistų kartu su Vokietijos transporto priemonių patikros kompanija „Dekra“ atliekamais ilgalaikiais automobilių patikimumo testais. Kiekvienu aprašomu modeliu žurnalistai nuvažiavo ne mažiau 100 tūkst. kilometrų, registravo kiekvieną pastabą ir pasibaigus bandymui automobilį išrinko į smulkiausias detales.
"Ford Fiesta"
© Autobild nuotr.

Tuomet jo visų detalių būklę kruopščiai įvertino „Dekra“ specialistai. Visa tai pateikiama išsamioje ataskaitoje. Tad gero skaitymo ir tikimės, kad ši informacija padės lengviau apsispręsti ieškant naudoto automobilio.

100 000 km su 2009 m. „Ford Fiesta 1.25“: nepatikima „Ford“ elektronika
Mažylis „Ford Fiesta“ 100 000 km ilgalaikį testą įveikė nesunkiai. Deja, erzino elektronikos gedimai, o akumuliatorius lyg užkeiktas nuolatos išsikraudavo.

Nuo 2008 m. gaminamas šeštos kartos „Ford Fiesta“ yra laimėjęs ne vieną palyginamąjį „Auto Bild“ testą. Bandymų metu buvo išsakyta daugybė komplimentų kokybiškam automobilio salonui ir žaviai išvaizdai. Be to, mažylis iš Kelno puikiai varžėsi pasaulio automobilių ralio čempionate. Jis tarsi sakė: konkurentai manęs nepavys!

Tačiau ar verta labai džiaugtis, jei lenktyninis automobilis vienas pirmųjų pasiekia finišą, o kasdieniame gyvenime nėra lyderis? Gaila, bet tokia sėkmė nieko verta.

Ar pretenzijos ir lūkesčiai iš tiesų prasilenkia su realia padėtimi, parodys „Auto Bild“ ilgalaikis 100 000 kilometrų testas. Šį ilgą žygį penkerių durelių „Fiesta“ pradėjo 2009 metų balandį. Tuomet geriausios „Titanium“ komplektacijos modelis kainavo 15 tūkst. 250 eurų.

Miško proskynoje: bandomasis „Ford Fiesta“ pakeliui į Švediją
Miško proskynoje: bandomasis „Ford Fiesta“ pakeliui į Švediją
© Autobild nuotr.

Elegantiškas, puikių formų ir primenantis kupė modelį „Ford Fiesta“ turi gale sumontuotą efektingą aerodinaminį aptaką. Nė neabejojame, kad raudonasis „Ford“ itin dinamiškas. Deja, tikrovėje tai pasitvirtino tik iš dalies. Taip nutiko todėl, kad testui pasirinkome modelį su 1.2/82 AG benzininiu varikliu.

Iš esmės tiek galios mažam automobiliui turėtų pakakti. Tačiau jį bandėme ne tik miestų gatvėse, bet ir greitkeliuose, todėl 1,1 tonos sveriančiam „Fiesta“ šių „arklių“ nepakako.

Vienas pirmųjų įrašų testo žurnale skamba taip: „Greitkelyje variklis dirba įsitempęs. Reikia gerokai pasistengti, kad automobilis neatsiliktų nuo srauto“. Tai tikra tiesa. Šiam varikliui išties trūksta daugiau sukimo momento, nes 114 Nm nepakanka. Tai neigiamai atsiliepė ir degalų sąnaudoms. Mūsų ilgalaikio testo metu „Fiesta“ 100 km kelio vidutiniškai eikvojo 8 litrus benzino.

Vis dėlto nedidelio darbinio tūrio variklis nė karto nepavedė. Visu greičiu greitkeliu? Trumpais atstumais nuo sankryžos iki sankryžos? Su visomis šiomis užduotimis nesudėtingos konstrukcijos „Duratec“ benzininis variklis, nors ir puškuodamas, bet susitvarkė.

Per visą tą laiką motoras sustreikavo tik vieną kartą. Paaiškėjo, kad kažkoks laukinis gyvūnas naktį pergraužė aukštos įtampos laido izoliaciją ir variklis sunegalavo. Gamintojas dėl šio gedimo, žinoma, nekaltas, tad tai neturėjo jokios įtakos galutiniam testo rezultatui.

Išraiškinga: aliuminį imituojančios apdailos detalės patiko ne visiems
Išraiškinga: aliuminį imituojančios apdailos detalės patiko ne visiems
© Autobild nuotr.

Deja, elektros sistemos gedimų buvo ir daugiau. Būtent jie gerokai pablogino „Fiesta“ ištvermės maratono galutinį rezultatą. Reguliariai perdegdavo priekinių žibintų lemputės. Gal tai būtų tik erzinanti smulkmena, tačiau kiekvieną kartą apsilankius remonto dirbtuvėse ir pakeitus H7 lemputę, tekdavo sumokėti per 50 eurų!

Buvo ir kitų su elektronika susijusių gedimų. Net tris kartus „Fiesta“ neužsivedė ryte, nes išsikrovė akumuliatorius. Atrodo, kad per naktį paslaptingas bildukas išsiurbė akumuliatoriaus energiją. Kvailiausia tai, kad problema slypėjo laisvų rankų įrangos modulyje ir tokie dalykai pasitaikė ne tik mūsų automobilyje.

Šį gedimą galima buvo nesunkiai sutvarkyti. Tačiau aplaidžiai automobilį apžiūrėję „Ford“ serviso darbuotojai šio gedimo nepastebėjo. Todėl, jei ne nuolatinis laisvų rankų modulio gedimas, automobilis būtų atsidūręs gerokai aukštesnėje vietoje. O dabar nelemtas defektas nutėškė „Ford“ į ilgalaikio testo rezultatų suvestinės 47 vietą.

Gaila, nes išskyrus elektros gedimus „Fiesta“ buvo patikimas. Susidėvėjęs generatoriaus dirželis, nedideli prasisunkiančios alyvos požymiai, užstrigęs galinės sėdynės saugos diržo mechanizmas, surūdijusi antena – tai viskas, dėl ko galima priekaištauti „Fiesta“ automobiliui per 100 000 km testą. Na, dar tokios smulkmenos kaip priekinių stabdžių trinkelių, padangų keitimas, variklio alyvos papildymas, bet daugiau jokių rimtesnių pastabų.

Dar erzino, kad sankabos išminamasis guolis ir pavarų dėžės dantračiai dirbo be priekaištų, bet labai garsiai. Tiesą sakant, triukšmas buvo toks didelis, kad atrodė, jog važiuojame senu kledaru.

Buvo ir keletas smulkesnių pretenzijų. Vieni „Fiesta“ testavę mūsų kolegos skundėsi dėl sunkiai pasiekiamų langų kėliklių ir netikslių statymo pagalbininko jutiklių signalų. Kiti piktinosi garsiai dirbančia klimato kontrolės sistema, o vienas testuotojas juokaudamas guodėsi dėl nuo per didelio sėdynių šildymo nukentėjusios jo paties sėdimosios.

Vis dėlto dėl vieno dalyko sutarė visi bandytojai: automobilio valdymas ir komfortas nepriekaištingi. Ir jie teisūs! Na, bent jau tada, kai „Fiesta“ pavyksta užvesti.

Gedimai ir remontas

39 341 km

Pakeista dešinio žibinto lemputė (54,16 Eur)

42 331 km

Pakeista kairio žibinto lemputė (52,67 Eur)

56 283 km

Automobilis buvo nuvilktas. Pakeistas laisvų rankų įrangos modulis (Pagal garantiją).

78 430 km

Pakeista kairio žibinto lemputė (49,28 Eur)

83 142 km

Pakeisti priekiniai stabdžių diskai ir trinkelės, taip pat riebokšlis (306,42 Eur).

93 257 km

Pakeistas antenos laikiklis ir antena, taip pat galinės sėdynės vidurinis saugos diržas (Pagal garantiją).

„Dekra“ specialistas Guentheris Schielis uždaras „Fiesta“ ertmes tikrina endoskopu ir skaitmeniniu testeriu
„Dekra“ specialistas Guentheris Schielis uždaras „Fiesta“ ertmes tikrina endoskopu ir skaitmeniniu testeriu
© Autobild nuotr.

Komentarai išardžius po testo: patikima, bet ne viskas sandaru

Ilgos ir varginančios komandiruotės pabaiga: iki blizgesio nupoliruotos detalės tiesiog spindi šviesoje. Tačiau yra ir šešėlių. Vandens siurblio išorėje matyti prasisunkęs aušinimo skystis. Tai pirmas požymis, kad kažkur nesandaru.

Dujų išmetimo sistemos kolektoriaus apsauginė plokštė įtrūkusi trijose vietose. Ties katalizatoriaus ir dujų išmetimo sistemos sujungimu taip pat šiek tiek nesandaru. Karterio ir pavarų dėžės tarpinės sudrėkusios. Tai smulkmenos, bet ne itin malonios. Vis dėlto pagrindinių „Fiesta“ mazgų būklė nepriekaištinga.

Radiatorius tvarkingas. Tik bėda ta, kad tarp jo ir variklio prisirenka daug šiukšlių
Radiatorius tvarkingas. Tik bėda ta, kad tarp jo ir variklio prisirenka daug šiukšlių
© Autobild nuotr.

Išvada

Po nuvažiuotų 100 000 km variklis lyg naujas, pavarų dėžė ir važiuoklė be trūkumų. Salonas tik šiek tiek susidėvėjo. Toks ir turi būti šiuolaikinis automobilis po „Auto Bild“ ištvermės maratono.

Tačiau ilgalaikis testas turi vykti sklandžiai. Deja, „Fiesta“ to pasiekti nepavyko, nes koją pakišo elektronikos gedimai. Peršasi išvada, kad jei ne užkeikti laisvų rankų įrangos gedimai, „Fiesta“ būtų patekęs tarp dešimties geriausių ilgalaikio testo dalyvių.

Techniniai gamintojo duomenys:
Variklis – tipas/cilindrų sk./vožtuvai: benzininis, L4/16
Darbinis tūris (cm3): 1242
Maks. galia AG esant aps./min.: 82/5800
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.): 114/4200
Maks. greitis (km/h): 168
Pavarų dėžė: 5/mech.
Stabdžiai priek./gal.: disk.vent./būgn.
Ilgis/plotis/aukštis (mm): 3950/1973/1481
Padangų dydis: 195/50 R 15
Automobilio svoris/ kraulumas (kg): 1106/389
Bagažinės talpa (l): 295–979
Degalų bako talpa (l): 45.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Užgrūstame Kauno centre planuoja keisti automobilių stovėjimo tvarką (21)

Centrinėje miesto dalyje nemažėjantis transporto srautas – galvos skausmas ne tik vietiniams...

Apie rekordus automobilių rinkoje nebekalbama – geriausi metai prekeiviams jau praeity (54)

Veiksmas Lietuvos automobilių rinkoje yra sulėtėjęs, sako Matas Buzelis , transporto skelbimų...

Lietuva skelbs karą dyzeliniams automobiliams (861)

Lietuva ketina sekti kitų Europos Sąjungos šalių pavyzdžiu ir greičiausiai skelbs karą...

BMW gerų žinių neturi: elektrinis „i3“, ko gero, nebus pakeistas nauju modeliu (8)

„ BMW i3 “ ateitis pakibo ant plauko: vyresnieji BMW vadovai žurnalui „Auto Express“...

Pigios vairavimo pamokos: kodėl kenčia pasimovę ant mažos kainos kabliuko (38)

10 eurų už 1,5 valandos praktinio vairavimo mokymo . Taip, tai skaičiai ne iš fantanstikos...

Top naujienos

Ilgai slėptoje apklausoje – tikroji rinkėjų nuomonė apie Vyriausybės darbus (369)

Lietuvos gyventojai labiausiai ant dabartinės Vyriausybės pyksta dėl vaistų ir švietimo reformų,...

Naujos detalės apie Vilniuje bandytos sudeginti moters nužudymą: jos kūne – durtinės ir pjautinės žaizdos (27)

Ketvirtadienio rytą pareigūnai DELFI atskleidė keletą detalių apie trečiadienį visuomenę...

Pasakiškus atlyginimus gaunantys jūrininkai bėga iš Lietuvos (62)

„Lietuvos jūrininkai bėga iš Lietuvos dėl prastos mokesčių sistemos“, – taip DELFI teigė...

Strigo vieno ministro klausimas: gali tekti ieškoti „tvarkiečiams“ naujos pozicijos (32)

Užstrigus diskusijoms dėl krašto apsaugos ministro pozicijos, „tvarkiečiams“ gali tekti...

Registrų centras: Vilniuje mažėja naujų butų kainos (21)

Antrąjį šių metų ketvirtį visoje Lietuvoje būstui įsigyti buvo išleista apie 520 mln....

Gyvai / Tiesiogiai: prezidentas Gitanas Nausėda Seimui teikia Sauliaus Skvernelio kandidatūrą

Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko kandidatūros“ projektas,...

Rusijos klubas taip originaliai pristatė naujas aprangas, kad susilaukė nemalonumų

Vos trečioje pagal pajėgumą Rusijos futbolo lygoje žaidžiantis Naberežnyje Čelnų „Kamaz“...

Pamirškite Černobylį ar Fukušimą: šis rojaus kampelis yra labiausiai užteršta vieta Žemėje (93)

Po branduolinio reaktoriaus sprogimo Černobyllio atominės elektrinės stogas buvo pramintas...

Nesuvaldęs motociklo žuvo jaunas ugniagesys gelbėtojas

Liepos 17 d., apie 20.50 val., Panevėžio r., rajoninio kelio kelio Tiltagaliai–Sodeliai 2-ajame...

Suskaičiavo, ką reiškia būti studentu Lietuvoje: net jei dirbi, turi prašyti tėvų paramos (96)

Vieni į studijas atvyksta prabangiais automobiliais, kitiems tėvai įdeda maisto, kad turėtų, ką...