DELFI su žurnalu „Auto Bild Lietuva“ tęsia straipsnių seriją, kuriais kviečia skaitytojus susipažinti su „Auto Bild“ žurnalistų kartu su Vokietijos transporto priemonių patikros kompanija „Dekra“ atliekamais ilgalaikiais automobilių patikimumo testais. Kiekvienu aprašomu modeliu žurnalistai nuvažiavo ne mažiau 100 tūkst. kilometrų, registravo kiekvieną pastabą ir pasibaigus bandymui automobilį išrinko į smulkiausias detales.
"BMW 320i Touring"
© Autobild nuotr.

Tuomet jo visų detalių būklę kruopščiai įvertino „Dekra“ specialistai. Visa tai pateikiama išsamioje ataskaitoje.

Tad gero skaitymo, ir tikimės, kad ši informacija padės lengviau apsispręsti ieškant naudoto automobilio.

100 000 km su 2006 m. „BMW 320i Touring“: nuobodi kasdienybė
Šiuo BMW smagu ne tik važiuoti. Gera nuotaika neapleido ir po apsilankymo servise, nes, be planinės techninės priežiūros, „320i Touring“ beveik nepareikalavo papildomų išlaidų. Tai išties tvirtas automobilis. Ir tai džiugina.

BMW koncernas savo automobilius parduoda kaip „Premium“ segmento atstovus, t.y. kokybiškus, patikimus ir... brangesnius. Todėl atlikdami ilgalaikį testą ir šįkart bandydami naują „BMW 320i“ universalą jautėme įtampą – kaip jis įveiks 100 000 km ridą? Ar šis universalas pateisins didelius gamintojo kokybės reikalavimus?

Pasak vokiečių kolegų, testas buvo atliktas tiesiog žaibiškai. Nė vienas redakcijos bandytas automobilis tokio atstumo dar nebuvo sukoręs taip greit – vos per 20 mėnesių.

"BMW 320i Touring"
"BMW 320i Touring"
© Autobild nuotr.

„Automobilis man tinka – jis lyg pagal užsakymą siūtas kostiumas“, „150 AG visiškai pakanka, kad pajustum važiavimo malonumą ir džiaugsmą“, – tai ištraukos iš ilgalaikio testo dienoraščio.

Dauguma vertinimų – teigiami

Tai nėra paprastas automobilis. Jaudulį kelia visi BMW. Tą patvirtina ir pačius įvairiausius automobilius bandžiusių kolegų vertinimai: „Variklis ir pavarų dėžė tiesiog žavingai tobuli, lyg viena esybė“; „Variklis teikia daugiau malonumo negu ankstesnis dviejų litrų“.

Nėra abejonės, kad naujasis BMW variklis traukia puikiai, tiesa, esant mažiems sūkiams galėtų traukti ir šiek tiek energingiau. Ypač palyginti su konkurentų agregatais. Vis dėlto „iki dugno“ nuspaudus akceleratorių BMW netrukus pasiekia maksimalų 218 km/val. greitį. Tik gaila, kad tam pasiekti šis BMW į degalų baką prašo pilti brangiausią 98 markės benziną.

Įspūdingas ir šio automobilio stabdymo kelio ilgis. Važiuojant 100 km/val. greičiu jam visiškai sustoti pakanka vos 36 m. Dar svarbiau yra tai, kad stabdžių sistema taip pat efektyviai veikė ir nuvažiavus 100 000 km.

„Trečiuko“ variklis – pavyzdys konkurentams

Važiuoti šiuo automobiliu tiesiog puiku. O kaip atrodo jo salonas po 100 000 km distancijos? Universalo talpa ir kraulumas šiems automobiliams tam tikru požiūriu yra ir kančia. Mat jie pasmerkti tapti krovinių vežėjais. Štai ir kolegų iš vokiškojo „Auto Bild“ universalui teko vežioti ne tik pirkinių krepšius, bet ir sunkią matavimo įrangą, naudojamą testams atlikti, talpas su vandeniu, net didžiulius besišeriančius šunis. Ir ką gi – nuostabu, veliūru išmušta bagažinė visas negandas atlaikė stebėtinai lengvai. Apmušalai tvirti ir neteplūs, jokie kraunami daiktai jų nei suplėšė, nei subraižė.

Nepraktiška elegancija? Taip buvo ankstesniame „Touring“. Naujasis „trečiukas“ išaugo, dabar jo ilgis 4,52 m – net ir sėdintiesiems ant galinės sėdynės pakanka vietos
Nepraktiška elegancija? Taip buvo ankstesniame „Touring“. Naujasis „trečiukas“ išaugo, dabar jo ilgis 4,52 m – net ir sėdintiesiems ant galinės sėdynės pakanka vietos
© Autobild nuotr.

Vidutinės talpos 460 l bagažinė atitiko daugumos redakcijos ekspertų poreikius. Tačiau šio automobilio forma vis dėlto svarbesnė už funkcionalumą, nes iš universalo juk tikimasi didesnės talpos.

Daugiausiai kritikos bandytam BMW universalui pažėrė komfortą vertinantys kolegos. Jie keiksnojo kietoką sportišką pakabą ir nervingą važiavimą tiesiąja. Kritika paaiškinama labai aštriu vairo mechanizmu. Tai puiki sportinio automobilio savybė, virstanti neabejotinu trūkumu kalbant apie įprastas mašinas – ją sunku išlaikyti važiuojant tiesiai.

Universalo kokybė – nepriekaištinga

Testuotas automobilis į redakciją atriedėjo nenuogas. Jo vidus buvo stipriai „prifarširuotas“ – pasirinktos net 38 papildomos įrangos sąrašo pozicijos.

Prabanga? Vargu. Juk tokie dalykai kaip lietaus jutiklis, automatinė klimato kontrolės sistema ar parkavimo asistentas – labai praktiški ir naudingi mašiną eksploatuojant kasdien.

Įveikus numatytą distanciją ir išardžius testuoto automobilio variklį nerasta jokių vertų paminėti mechaninių nusidėvėjimo požymių. Ant kėbulo taip pat beveik nebuvo jokių amžių ar ridą išduodančių ženklų. Nors, tiesą sakant, keliose vietose aptikome mažų rūdžių dėmelių. Užtat salonas po testo išliko tiesiog nepriekaištingos kokybės.

Įžvalgos: „Dekros“ ekspertas Güntheris Schiele endoskopu tyrinėja katalizatorių
Įžvalgos: „Dekros“ ekspertas Güntheris Schiele endoskopu tyrinėja katalizatorių
© Autobild nuotr.

Tai ką – viskas puiku? Nelabai. Išardžius katalizatorių pasirodė smarkiai aptirpęs monolitas, kuris bylojo apie gerokai sumažėjusį katalizatoriaus pajėgumą. Kaip tik dėl to ant stendo atliktų bandymų rezultatai parodė, kad gerokai padidėjo angliavandenilio išsiskyrimas.

BMW teigia, kad tai vienkartinis atvejis, pasitaikęs dėl nekokybiškų degalų. Gali būti. Nepaisant to, sveikiname „BMW 320i Touring“, puikiai pasirodžiusį ilgalaikiame teste – valio!

Gedimai ir remontai

40 879 km

Pakeista dešinės pusės gabarito lemputė (15,93 Eur).

55 026 km

Nesandaru – panoraminio stogo rėmo remontas (pagal garantiją).

71 946 km

Pakeistos priekinės ir galinės stabdžių trinkelės (281,80 Eur).

Komentarai išardžius po testo: taip atrodo nugalėtojai

Pasitikėdami savimi ir beveik nepriekaištingai dirba BMW serviso mechanikai, o „320i Touring“ keliamas ant platformos atlikti baigiamosios patikros. Po dviejų dienų paaiškėjo, kad jų pasitikėjimas buvo pagrįstas – techniniu požiūriu „trečiukas“ yra patikimas automobilis.

Skaitome baigiamąją „Dekra“ ekspertų išvadą: „Bendras nusidėvėjimas tarp stūmoklio ir cilindrų – 0,15 mm. Stūmoklio ir cilindro masės bei visų cilindrų veikla neperžengė patikimumo ribos“.

"BMW 320i Touring" po išardymo
"BMW 320i Touring" po išardymo
© Autobild nuotr.

Keturių cilindrų variklis patyrė smūgį: nuvykus prie bandomojo stendo paaiškėjo, kad į testo pabaigą nebuvo pasiekiama 150 AG. Galinių ratų pajėgumas tesiekė 146,3 AG. Tai patvirtina įsibėgėjimo rezultatai, gauti testo pradžioje ir pabaigoje. Be to, bandomasis automobilis, įsibėgėdamas iki 100 km/val., „netilpo“ į gamintojo nurodytas 9,4 sek. Vis dėlto tai menkas Bavarijoje gaminamo stajerio trūkumas.

Kur kas nemalonesni katalizatoriaus gedimai. Įtarimas kilo jau prie bandomojo stendo. Išmetamųjų dujų analizės rezultatai – išmetama gerokai daugiau anglies vandenilio (HC), peržengta leistina ribinė reikšmė.

Ištrauka iš galutinio patikrinimo protokolo: „Dažų kokybė – puiku, valdymas – puiku, papildomi agregatai – puiku, pavaros mechanizmas – puiku, sankaba – puiku...“

Erzina tik viena – atplyšusios vairuotojo durelių apačios plastikinės detalės. Tai visų BMW automobilių liga. Vis dėlto į šį automobilį investuoti pinigai nėra išmesti į balą.

Ir dar. Tie, kurie nori būti visiškai ramūs ir nesukti galvos dėl galimų nesklandumų, užsisakydami naują automobilį turėtų atsisakyti stiklinio stoglangio. Sena išmintis byloja – ten, kur nieko nėra, niekas negali ir sugesti.

Vos pastebimai nusidėvėjęs salonas. „Trečiuke“ vyrauja kokybiškos medžiagos
Vos pastebimai nusidėvėjęs salonas. „Trečiuke“ vyrauja kokybiškos medžiagos
© Autobild nuotr.

Išvada

Šio testo rezultatai – vieni geriausių per visą vokiškojo „Auto Bild“ praktiką. Tarp Vokietijoje pagamintų automobilių „BMW 320i Touring“ pirmauja šio žurnalo rengiamuose patikimumo testuose. Ar naudotas, ar naujas – toks „trečiukas“ iš tiesų yra brangus malonumas. Bet, kaip rodo testo rezultatai, tikrai vertas už jį mokamų pinigų.

Techniniai gamintojo duomenys
Variklis – tipas/cilindrų sk./vožtuvai: benz./L4/16
Darbinis tūris (cm3): 1995
Maks. galia AG esant aps./min.: 150/6200
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.): 200/3600
Maks. greitis (km/h): 218
Pavarų dėžė: 6/mech.
Stabdžiai – priek./gal.: disk. vent./disk.
Ilgis/plotis/aukštis (mm): 4520/1817/1418
Padangų dydis: 205/55 R 16
Automobilio svoris/kraulumas (kg): 1555/415
Bagažinės talpa (l): 460/1385
Degalų bako talpa (l): 63

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Volkswagen“ neskuba finansuoti „Uber“ varžovo

Taksi programėlės kūrėjai „ Gett “ vargsta mėgindami surinkti daugiau lėšų, o...

„Tesla“ darbuotojai Vokietijoje išsireikalavo didesnių atlyginimų (3)

„ Tesla “ ir jos inžinerinio padalinio Vokietijoje darbuotojų lyderiai sutarė dėl naujos...

Atliktos kratos Vokietijos automobilių gamintojos BMW patalpose (14)

Europos Komisijos pareigūnai atlikto kratas Vokietijos automobilių gamybos kompanijos BMW...

„CityBee“ pasipildė dar vienu „Porsche“ (17)

Žiemai ruošiasi ne tik gamta, bet ir automobilių dalijimosi paslaugas teikiantis startuolis...

„Volvo“ trečiąjį ketvirtį padvigubino grynąjį pelną (3)

Švedijos sunkiasvorių transporto priemonių gamintoja „ Volvo “, prekiaujanti „Mack“,...

Top naujienos

Lietuvoje buriasi nauja grupuotė: mato kyšančias Kremliaus ausis (377)

Pogrindyje tūnojusi Lietuvos radikalų fašistų grupelė lenda į viešumą. Šalies didmiesčiuose...

Vieta, kur Šiaurės Korėja plauna savo pinigus (86)

„Easey Commercial Building“ biurų pastatas stovi pagrindinėje Honkongo Wan Chai rajono...

R. Valatka. Partinė, valstybinė ir emigrantų šizofrenija darkosi laisvai (1)

Socialdemokratai turi naują baltą pūkuotą partijos Pirmininką. Bet nebeturi frakcijos Seime....

Negailestingos ligos nublokšta į patį dugną: jei su manim taip elgiasi, kas vyksta su kitomis? (57)

Gražaus gyvenimo planus sugriovusi negailestinga liga jauną moterį nubloškė į patį dugną....

Patys beprotiškiausi kariniai mokymai pasaulyje (11)

Labai jautriems žmonėms tikrai nerekomenduojame žiūrėti vaizdo įrašų, kuriuose užfiksuoti...

Gyvai / „Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Neptūnas“ - „Dzūkija“ (2)

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Neptūnas“ - „Dzūkija“. Tiesiogiai iš Klaipėdos.

Gyvai / „Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Žalgiris“ - „Vytautas“ (15)

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Žalgiris“ - „Vytautas“. Tiesiogiai iš Kauno.

E. Žičkus atšventė 35-ąjį gimtadienį: garsūs svečiai ir netikėtoje vietoje sukurta spindinti prabanga (61)

Nuo pat ankstyvo šeštadienio ryto žurnalistas Edvardas Žičkus skubėjo pasirūpinti...

A. Užkalnis tarp daugiabučių rado Vietnamo perlą (169)

„Atsiprašau, ar jūs kartais ne Užkalnis?“, – jau pavalgius manęs klausia padavėjas....

Piešiamas naujas Lietuvos žemėlapis: Panevėžiui – priverstinės jungtuvės (187)

Juokaudama, kad šešiuose Lietuvos rajonuose, kurie tarsi žiedai apjuosę miestus, nėra net kur...