„Man teko išbandyti elektromobilį „Mitsubishi i-MiEV“, kai jis buvo atvežtas į Vilnių. Turbūt vienintelė problema šiuo metu – šių automobilių kaina. Daugybėje Europos miestų norima įsigyti šiuos elektromobilius. Bendrovė „Mitsubishi“ pažadėjo šio automobilio kainą sumažinti per pusę. Manau, kad tada atsiras ir daugiau vartotojų“, – Emobility.lt sakė V.Navickas.

Sostinės meras pažymėjo, kad iškastinis kuras „vis tiek kažkada baigsis“, todėl žmonės pradės naudoti vis daugiau elektros energijos. „Jau dabar pasaulyje yra daug elektrinių motorolerių ir elektrinių dviračių. Ypač jų daug Kinijoje. Manau, kad elektromobiliai taip pat ateis netrukus“, – sakė Vilniaus miesto meras.

Išbandė naują paslaugą

Nebūdamas abejingas miesto taršos mažinimui, meras išbandė ir neseniai Lietuvoje atsiradusią dalinimosi automobiliu paslaugą (angl. car-sharing). Sekmadienį iš komandiruotės Italijoje sugrįžęs meras Tarptautiniame Vilniaus oro uoste įsėdo ne į nuosavą, tarnybinį ar taksi, bet į dalinimosi automobiliu paslaugos „eCito“ automobilį.

„Ši paslauga mieste yra labai svarbi. Vilnius – europinis, modernus miestas. Jei čia bus galima išsinuomoti ne tik dviratį, bet ir tokį mažą automobilį, miestas turės daugiau perspektyvų“, – kalbėjo sostinės meras. Paklaustas, kodėl sugalvojo išbandyti naują paslaugą ir persėsti į nedidelį miesto automobilį „Fiat 500“, V.Navickas teigė prieš mėnesį išgirdęs apie visame pasaulyje itin populiarios paslaugos atkeliavimą į Lietuvą ir nusprendęs ja pasinaudoti.

„Kodėl mes neturėtumėme lygiuotis į pažangesnes sistemas? Kuo mieste daugiau mažų automobilių, kuo daugiau dviračių, galbūt kažkada ir elektrinių automobilių, tuo miestui geriau – miestas bus švaresnis, bus išspręsta automobilių stovėjimo problema, nereikės iš kito miesto galo kviestis taksi“, – sakė V.Navickas.

Politikas akcentavo, kad „taksi sistema tikrai neadekvati šios dienos gyvenimui“. „Mes jau gerus metus prašome, kad Susisiekimo ministerijos pagalba būtų įvesta tam tikra tvarka. Kad iki viešbučio iš oro uosto ar iš viešbučio į oro uostą žmonės būtų vežami už fiksuotą kainą, kaip yra Stokholme ir kituose miestuose. Pas mus kainose nesusigaudysi, nežinia, kas darosi. Pirmyn veža už vieną kainą, atgal veža dvigubai ar net keturgubai brangiau“, – sakė V.Navickas.

Pasaulis sparčiai žengia pirmyn

Elektromobilių užkratas pasaulyje plinta vis sparčiau. Šias aplinkai draugiškas transporto priemones vartotojams siūlo ar ketina pasiūlyti artimiausiu metu ne tik elektromobiliuose besispecializuojančios bendrovės, tarp kurių – „Tesla Motors“, „Think“, „Aptera“, „Zap!“ ar „Reva“, bet ir populiariausių automobilių su vidaus degimo varikliais, gamintojai – „Nissan“, „Mitsubishi“, „Ford“, „General Motors“ ir „Toyota“.

Kaip Emobility.lt jau rašė anksčiau, ne viena valstybė, tarp kurių – Jungtinės Valstijos, Didžioji Britanija, Vokietija, Japonija, Kinija ir kt., norėdamos paspartinti elektromobilių įsigalėjimą ir paraginti šalies piliečius juos įsigyti, elektra varomoms transporto priemonėms taiko nemažas mokestines nuolaidos. Antai Vokietija užsibrėžė tikslą: pasiekti, kad iki 2020 m. jos keliais važinėtų 1 milijonas elektromobilių.

Lietuva taip pat pamažu prisijungia prie pasaulinės tendencijos ir aplinkos tausojimo. Gegužę įvykusios parodos „Balttechnika 2010“ lankytojai turėjo galimybę ne tik išbandyti lietuvių sukurtas elektra varomas transporto priemones, bet ir susipažinti su elektromobilių baterijų įkrovimo procesu – parodoje pristatytos pirmosios Lietuvą pasiekusios pasaulinės elektromobilių infrastruktūros lyderės „Coulomb Technologies“ elektros pakrovimo stotelės.