Nukentėjęs automobilio pirkėjas Rokas (vardas ir pavardė DELFI žinomi) sako, kad automobilius iš užsienio verslo reikmėms pirko ne kartą, tačiau šį kartą Vokietijoje išsirinko ir įsigijo automobilį „BMW 530 GT“ asmeninėms reikmėms.

Nukentėjusysis pasakojo, kad automobilį iš Vokietijos piliečio įsigijo tik po to, kai nuskrido į Vokietiją, susitiko su pardavėju, transporto priemonę apžiūrėjo ir nufotografavo. Automobilis turėjo garantiją ir kainavo beveik 74 tūkst. Lt.

Vyras, kaip visada, per Automobilių pervežimo biržą „Auto – loads“ ieškojo, kas naująjį automobilį perveš į Lietuvą.

Su juo susisiekė Dariumi prisistatęs asmuo, kuris dėstė, kad Vokietijoje šiuo metu turi laisvą autovežį. Buvo sudarytas vežimo važtaraštis tarp Marijampolėje įsikūrusios bendrovės „Eurofortūnos“ ir automobilio pirkėjo Roko. Bendrovei „Eurofortūna“ vadovauja kitas Darius, jo pavardė – Rinkevičius. Jis į Lietuvą iš Vokietijos atvyko autovežiu su prabangiais automobiliais.

Įvykus nusikaltimui paaiškėjo, kad nukentėjusiesiems skambinęs Darius nėra autovežio savininkas. Jis naudojosi „Eurofortūnos“ paslaugomis – susitarė dėl viso autovežio nuomos.

„Užsakovas, kurio vardas taip pat Darius, užsakė autovežį ir vėliau Lietuvoje pagrobė automobilius. Kokia jo pavardė – neaišku, informaciją apie mus, kad ieškome automobilio, jis gavo per „Auto loads“ – jis turėjo kontaktus“, - pasakojo nukentėjusysis.

Nukentėjusysis Rokas Marijampolės policijos komisariate sutiko kitą nukentėjusįjį, kuriam nuo to paties autovežio dingo C-klasės „Mercedes-Benz“ ir „Toyota Land Cruiser“.

Skaičiuojama, kad nuostolis iš viso siekia apie 220 tūkst. Lt.

Kaltina autovežio vairuotoją

Nukentėjusysis Rokas pasakoja, kad vairuotojas, į Lietuvą pristatęs automobilius, susiskambino su autovežio paslaugas užsakiusiu Dariumi ir šis atsiuntė neva savo įgaliotinius. Jauni vyrai automobilius pasiėmė.

„Vairuotojas, kuris yra ir įmonės „Eurofortūna“ direktorius, neturi neva įgaliotinių turėto įgaliojimo, nenustatė jų tapatybės. Dabar jis taip pat policijoje, neaišku, kaip jis galėjo nežinia kam atiduoti brangius automobilius, – sakė nukentėjusysis. – Jis atidavė mašinas nenustatytiems asmenims, kurie prisistatė kaip nuo užsakovo. Kiek mums yra žinoma, automobiliai buvo perkrauti ant kito autovežio, o ne atiduoti ne mums, nors vairuotojui buvo duoti savininkų telefonai paskambinti.“

Rokas sako, su tokia situacija susidūręs pirmą kartą, nors „Auto loads“ paslaugomis yra naudojęsis anksčiau ir viskas buvo gerai.

Pasak jo, „Eurofortūnos“ direktoriui užsakovas taip pat prisistatė duomenis gavęs iš „Auto loads“. Užsakovu prisistačiusio Dariaus mobilusis telefonas išjungtas, „Eurofortūna“ direktorius telefonu neatsiliepia.

Paskelbta automobilių paieška.

Autoverslininkų asociacija: sukčiavimas netipinis

Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas Rokas Knyva sukčiavimo schemą įvertino kaip netipinę. Tačiau jis pridūrė, kad autovežio vairuotojas automobilius gali perduoti tik jų savininkui arba raštiškai jo įgaliotiems asmenims.

„Įgaliojimas turi likti vairuotojui, kitaip jam tektų atsakomybė už prarastą turtą, tačiau lieka klausimas, ar šiame nusikalstamame trikampyje nėra išankstinių susitarimų, pavyzdžiui, tarp autovežio vairuotojo ir neaiškaus užsakovo arba neaiškaus užsakovo ir verslininko, kuris jaučiasi apgautas“, – komentavo R. Knyva.

Pasak jo, tokie sukčiavimo atvejai pasitaiko, tačiau palyginti retai.

„Visi puikiai žino, kad yra važtaraštis, krovinio gavėjas ir siuntėjas, tad suprantama, kad tiek krovinio siuntėjas turi įsitikinti, kad tinkamam asmeniui patikimu būdu atiduoda prekę, tiek krovinio gavėjas turi patvirtinti, kad jis krovinį pasiėmė ir nesvarbu, ar jį ruošiasi perduoti toliau, ar pats gauna. Teikiantys paslaugas šiuos reikalavimus žino“, – kalbėjo R. Knyva.

Pašnekovas sako, kad atitinkamai, jei asmuo neįsitikino, kam atiduoda krovinį, jis yra už krovinį atsakingas.

R. Knyva paaiškino, kad pervežimo rinkoje autovežio nuoma yra pakankamai dažnai teikiama paslauga, tačiau ji taip pat turi būti vykdoma sudarius teisėtus susitarimus.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (120)