Barselonos Mobiliojo pasaulio kongrese (MWC) įvyko neįprastas debiutas. Debiutantas – emocingos ir drąsios išvaizdos, prikimštas naujausių technologijų, taupus ir, žinoma, išmanus. Tačiau tai ne dar vienas išmanusis telefonas, o atnaujintas „Ford Focus“, populiariausias automobilio modelis pasaulyje.
Ford Focus
© Gamintojo nuotr.

Atnaujintas modelis įgavo įmantresnes ir šviežesnes formas, pirkėjai galės rinktis naujus „Deep Impact Blue“ ir „Glace Blue“ mėlynus kėbulo atspalvius. O naujos kartos „Ford“ komunikacijos sistema SYNC 2 leidžia suprasti, kodėl naujasis „Focus“ pirmiausia pasirodė Barselonoje ir tik po to vyks į Ženevos automobilių saloną. Kartu su naujuoju „Focus“ debiutuos ir visiškai naujas „EcoBoost“ šeimos 1,5 litro darbinio tūrio benzininis variklis.

„Mums nepakako būti pirmiems, mes norėjome tiesiog apstulbinti žmones „Focus“. Jame susijungė šiuolaikiškas dizainas, naujausios technologijos ir nepaprastai taupus važiavimas, neprarandant nei smagumo, nei veržlumo“, – sakė „Ford of Europe“ prezidentas Stephenas Odell.

Nuo tada, kai pirmasis „Focus“ nuriedėjo nuo konvejerio 1998 metais, pasaulyje parduota daugiau nei 12 milijonų šio modelio automobilių, 6,9 milijono iš jų – Europoje. Praėjusį mėnesį rinkos tyrimų agentūra „Polk“ patvirtino, kad „Focus“ yra populiariausias pasaulyje atskiras modelis, o jo pardavimo apimtys 2013 metais siekė 1,1 milijono vienetų. Vien Kinijoje parduota daugiau nei 300 tūkst. „Focus“ ir tai buvo geriausiai parduodamas lengvasis automobilis tenykštėje rinkoje.

„Siekėme, kad „Focus“ išvaizdoje būtų matoma daugiau emocijų. Automobilis dabar labiau susitelkęs, sportiškesnis, jo linijos labiau išgrynintos, jis tarsi ragina pajusti vairavimo malonumą“, - aiškino „Ford of Europe“ vykdomasis dizaino direktorius Martinas Smithas.

Kuriant atnaujintą saloną, „Ford“ komanda analizavo vartotojų atsiliepimus ir įvertinimus, todėl salono įranga ir valdymas tapo intuityvesni, o valdymo svirtelių ir mygtukų sumažėjo. Keleivių patogumu pasirūpinta sukuriant daugiau dėtuvių daiktams ir laikiklių buteliams bei puodeliams. Pagerinta variklio skyriaus triukšmo slopinimo įranga, storesni kilimėliai ir šoniniai durų stiklai pagerino akustinį salono komfortą.

Naujasis „Focus“ bus pirmasis „Ford“ modelis Europoje su naujos kartos komunikacijos sistema SYNC 2. Ją sudaro didelės raiškos 8 colių įstrižainės liečiamasis ekranas ir modernesnė balso atpažinimo sistema, kuri valdo garso, navigacijos, temperatūros kontrolės ir išorės prietaisus, prijungtus prie SYNC.

SYNC navigacijos sistema leidžia naudotis padalytuoju ekranu, kuriame matomi išsamūs maršruto žemėlapiai ir „Michelin“ kelionių vadovas. Automobilio keleivis gali balsu paprašyti pagroti mėgstamo atlikėjo dainų arba ištarti „aš alkanas“ ir sistema pasiūlys artimiausių restoranų sąrašą bei greičiausią maršrutą iki jų nuvykti.

„Ford“ inžinieriams pavyko dar labiau patobulinti „Focus“ valdymą, o vairavimas tapo dar tikslesnis ir intuityvesnis. Priekinė kėbulo dalis dabar standesnė, pakabos geometrija ir amortizatoriai suderinti taip, kad kuo tiksliau susietų automobilio ir kelio sąlyčio taškus su vairavimo procesu.

Automobilyje montuojama naujosios „Ford“ automatinės statymo sistemos „Perpendicular Parking“ ir „Active Park Assist“. Pastaroji išmani tiek, kad ne tik nustato laisvas vietas stovėjimo aikštelėje, pati manevruoja automobilį, bet ir perspėja apie tarp eilių manevruojantį automobilį bei padeda išvairuoti iš stovėjimo vietos.

„Focus“ taip pat montuojamos jau išbandytos susidūrimo išvengimo sistemos „Active City Stop“ ir „Pre-Collision Assist“, adaptyvi greičio palaikymo sistema, „Ford MyKey“ išmanusis raktas.

Automobilyje taip pat įdiegta išmani priekinių žibintų valdymo sistema, kuri įvertina aplinkos apšvietimą, fiksuoja judančius objektus kelyje ir pati nustato šviesos intensyvumą ir spindulio kampą. Važiuojant vingiuotu keliu, sistema intensyvesnę šviesą nukreipia kelio pakraščius.

Teigiama, kad atnaujinti „Ford“ dyzeliniai agregatai sunaudos vidutiniškai 19 proc. mažiau degalų, o benzininiai – 17 proc.

„Focus“ pirmą kartą Europos rinkai pasiūlė visiškai naują 1.5 l darbinio tūrio „EcoBoost“ benzininį variklį (150 arba 180 AG). TDCi šeimos dyzelinis 1.5 litro darbinio tūrio variklis bus siūlomas 95 ir 120 AG versijų. „Focus“ bus galima įsigyti ir su geriausiu pasaulyje pripažintu 1 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ benzininiu varikliu (100 arba 125 AG). Bus ir nauja jo versija, kurios CO2 emisija sudarys vos 99 g/km.

Naujasis „Focus“ bus gaminamas 8 gamyklose keturiuose kontinentuose. Gamyklos Vokietijoje, JAV, Rusijoje, Kinijoje, Vietname, Taivane ir Argentinoje per metus galės pagaminti iki 1,5 mln. „Ford Focus“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Mercedes“ dėl brokuotų oro pagalvių JK atšaukia 400 tūkst. automobilių (2)

„ Mercedes-Benz “ Jungtinėje Karalystėje atšaukia 400 tūkst. brokuotų oro pagalvių, kurios...

Rusija automobilių gamybą šiemet padidino daugiau kaip penktadaliu (27)

Rusija per tris šių metų ketvirčius pagamino 977 tūkst. lengvųjų automobilių – 21,4 proc....

Rugsėjį Lietuvos naudotų automobilių rinką vėl truktelėjo vokiški modeliai (1)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

„Volkswagen“ plečia komercinių modelių su visų ratų pavara gamą

Vokietijos automobilių gamintojas „ Volkswagen “ pristato naujovę komercinių automobilių...

Patvirtino senokai sklandžiusius gandus: „Ferrari“ gamins FUV (12)

Nors ilgą laiką ir atkakliai neigė šią informaciją, kompanijos vadovas Sergio Marchionne...

Top naujienos

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (136)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (657)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (3)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

G. Paluckas: nesu nei autokratas, nei piktas žmogus (71)

„Visada siekiu demokratinių sprendimų. Partija galės spręsti priimti atgal išėjusius narius....

Lietuvos pilietybę turintį amerikietį viliojęs L. Kleiza vėl atsigręš į M. Gecevičių? (7)

Vienintelis klubo vis dar neturintis praėjusį mėnesį Europos čempionate rungtyniavusios Lietuvos...

Pirkėjai jaučiasi apgaudinėjami, prekybininkai bėdos neįžvelgia (360)

Atidesni pirkėjai prekybos centruose jau seniai pastebėjo, kuomet už tą pačią, ar kiek didesnę...

Po sezono pavadinimą keisiantis „Lietuvos rytas“ tikisi uždirbti klubo piniginėje – skaičių kebeknė (132)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ klubui šis sezonas bus paskutinis dabartiniu pavadinimu. Tai pirmadienį...

Uraganas Ofelija pasiekė Airiją: skelbiama apie pirmąsias aukas, galingi vėjai drasko stogus, rauna medžius žuvo 3 žmonės; atnaujinta 22.20 (137)

Britų salas užklupus uragano Ofelija liekanoms, tūkstančiai namų pietinėje Airijoje liko be...

K. Kardashian ruošiasi Kalėdoms: filmuoja sveikinimus ir džiaugiasi dirbtiniu sniegu kieme (9)

Ne veltui Lietuvoje juokaujama, kad pasiruošimas žiemoms šventėms prasideda iš karto po...

Kiek uždirbantis žmogus perka butą (96)

Būstas paprastai vienas brangiausių pirkinių žmogaus gyvenime. Apie tai, kiek reikia uždirbti,...