aA
Ankstesniame „Black Hat“ konferencijos pranešime „Kaspersky Lab“ ekspertai atskleidė, kaip Amerikos tyrėjai įsilaužė į automobilių plovyklą. Šiandien sutelksime dėmesį į automobilius. Konkrečiai – į „Teslą“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Bendrovės „Keen Lab“ tyrėjai atliko sesiją „Free-Fall: Hacking Tesla from Wireless to CAN Bus“ (pažodžiui: „Laisvas kritimas: įsilaužimas į „Teslą“ – nuo belaidžio sujungimo iki CAN perdavimo kanalo), bendrais bruožais aprašydami, kaip buvo nulaužtas „Tesla Model S“ automobilis. Bendrovė „Tesla“ apie šią pažeidžiamą vietą sužinojo iš „Keen Lab“ 2016 m. pabaigoje.

Kiekvienas šios mašinos vairuotojas ar keleivis turi susirūpinti, kad pašalinis žmogus gali valdyti automobilį nuotoliniu būdu. Tai parodė garsieji „Džipų įsilaužėliai“, ir nuo to laiko gamintojai nepalieka šių pažeidžiamumų be dėmesio. Per 10 dienų „Teslą“ spėjo likviduoti pažeidžiamumus, apie kuriuos jai pranešė „Keen Lab“. Tačiau „Keen Lab“ komanda nesustojo: savo pristatyme per kasmetę programišių konferenciją Las Vegase Sen Nie, Ling Liu ir Yuefeng Du netikėtai nuo scenos paskelbė apie „Tesla Model X“ pažeidžiamumus.

Jie pasakė, kad dirbo kartu su „Tesla“ eliminuojant pažeidžiamumus, bet neatskleidė, kaip jiems pavyko įsilaužti į automobilį. Kaip įrodymą, kad jiems pavyko įsilaužti, jie parodė vaizdo medžiagą, kurioje programišiai nuotoliniu būdu įsilaužia į judantį automobilį, atidaro duris ir bagažinę bei mirksi žibintais.

Tie, kurie seka kompanijos „Tesla“ naujienas, seniai žino, kad bendrovė labai rimtai žiūri į saugumo problemas. Prieš tai liepą „Teslą“ generalinis direktorius Elonas Muskas prisipažino, kad įsilaužimas į autonominių automobilių parką – viena didžiausių jo baimių.

Žinoma, įsilaužti galima ne tik į „Teslos“ automobilius. Elektroninių komponentų skaičiaus didėjimo tendencija ir nuolatinė interneto prieiga suteikia programišiams daugiau laisvės įsilaužti į automobilius nuotoliniu būdu. Šiuolaikiniame pasaulyje neįmanoma kurti automobilių neskiriant dėmesio saugumui, ir tai turi daryti informacinio saugumo specialistai.

„Kaspersky Lab“ labai rimtai žiūri į automobilių saugumą. Bendrovė bendradarbiauja su automobilių komponentų tiekėjais ir diegia saugią operacinę sistemą „Kaspersky OS“ į automobilių dalis. Ji leidžia blokuoti bet kokių gamintojo nenumatytų komandų vykdymą, o tai gerokai padidina automobilių saugumą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

BMW papasakojo, kokių naujovių gali tikėtis 5 serijos gerbėjai bei kas lauks rugpjūtį (7)

BMW laikosi numatyto plano ir trečiadienį pasauliui pristatė net tris naujienas. Bavarijos...

Iš gyventojų kišenės – iki 10 mln. eurų už automobilių beverčių atliekų sutvarkymą (7)

Po automobilių ardymo per metus iki 50 tūkst. tonų neigiamą rinkos vertę turinčių automobilių...

Rengia naują techninės apžiūros kainoraštį: kainos keisis, bet į kurią pusę – dar nežinia (7)

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) parengė privalomosios transporto priemonių...

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„ Volkswagen “ ir „ Audi “ atstovai Lietuvoje atvėrė elektronines parduotuves, kuriose...

„Renault“ nusipirko apsauginių kaukių gamybos liniją – pirmiausia gamins savo darbuotojams

„ Renault “ praneša, kad įsigijo apsauginių kaukių gamybos liniją, kuri bus naudojama gaminti...

Top naujienos

Policijai teks atsiprašyti emigranto: išprovokavę konfliktą patruliai vairuoti pasiūlė 2-mečiui (62)

Trumpų atostogų iš Jungtinės Karalystės į Lietuvą su dvimečiu sūnumi atskridęs ir iš oro...

Daugiabučių gyventojai gali sulaukti pokyčių: įtaria norą užkrauti finansinę naštą ir sužlugdyti bendrijas (22)

Daugiabučių gyventojai jaučiasi apgauti. Nuo lapkričio mėnesio Aplinkos ministerijos rengtas...

ECB: ekonomikai atsiveriant, euro zona vis dar žengia netvirtais žingsniais (1)

Euro zonos ekonomika vis dar susiduria su rimtomis grėsmėmis, nors politikos formuotojai ėmėsi...

The Economist

Nesibaigianti „Kraftwerk“ įtaka

Neseniai miręs Florianas Schneideris paliko viliojantį, tačiau tikra vizija netampantį Europos...

Vilnietis atliko eksperimentą su erkėmis: štai būdas, kaip savo kieme galite sugaudyti erkes (5)

Tikėtina, kad Lietuvai atsigaunant nuo karantino, bet vis dar esant neužtikrintumo dėl keliavimo...

Prasideda vasara – profesionalus sodininkas pataria, ką būtina nuveikti sode ir kokių klaidų šiukštu nedaryti ar išsigąsti raudonų šilauogių lapų

Laidoje Delfi 11 kalbamės su Gediminu Cijūnaičiu, gediminosodai.lt savininku, kuris papasakoja, ką...

Nausėda apie jaučiamas krizės nuotaikas: artėjame prie antirekordo (241)

Prezidentas Gitanas Nausėda išskirtiniame interviu Delfi įvertino koronaviruso krizės žalą...

Ant svetimos nelaimės griuvėsių: didžiausios Rusijos šou verslo šeimų ardytojos – ne tik gražios, bet ir be galo gudrios (3)

Žinomas posakis byloja, kad ant svetimos nelaimės griuvėsių naujos laimės nepastatysi. Bet ar jis...

Netoli Vilniaus rado milžinišką pramogų parką, kuriame galima pramogauti nemokamai visą dieną (59)

Šiltėjant orams vis dažniau ieškome vietų, kuriose galėtume pasimėgauti gamtos ramybe ir...

|Maža didelių žinių kaina