aA
JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) atliko „Tesla Model 3“ saugumo bandymus. Jų rezultatai nieko nenustebino – taip pat gerai pasirodė ir kiti markės automobiliai. Tačiau kodėl elektromobiliai yra tokie saugūs? Ko trūksta automobiliams su vidaus degimo varikliais?
"Tesla Model 3"
© Reuters / Scanpix

„Tesla Model 3“ praėjo įprastus NHTSA bandymus. Automobilis buvo apverstas, įvažiavo į sieną, šonu trenkėsi į stulpą, į jo šoną trenkėsi kitas automobilis. Agentūra nevertina autopiloto suteikiamų privalumų, tačiau „Model 3“ vis tiek gavo maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą, kurio iš jo ir buvo laukiama.

5 žvaigždutes gavo ir „Tesla Model S“ bei „Model Y“. Tiesa, ir konkurentas „Chevrolet Bolt“ gavo 5 žvaigždutes, nors maksimalų įvertinimą gavo ne visose bandymų subkategorijose. „Model 3“ geriau bandymuose įvertintas tiesiog negalėjo būti – visur gavo maksimalius balus. Tačiau kodėl elektromobiliai yra tokie saugūs?

Šis klausimas yra įdomesnis nei gali pasirodyti iš pradžių. Juk „Tesla“ automobilius gamina palyginti neilgai, o saugumo technologijos yra gana sudėtinga inžinerijos sritis. Tačiau nemaža dalis paslapties glūdi pačioje elektromobilio sandaroje – juos lengviau padaryti itin saugiais.

Visų pirma, priekyje nėra sunkaus ir kieto vidaus degimo variklio, kuris avarijos metu įsibrautų į salono erdvę. Elektromobilio priekyje dažnai būna papildomas bagažo skyrius (bet ne visada), o aplink jį – susilankstanti konstrukcija, sugerianti smūgius. Tiesa, tikrai kyla klausimas, kas nutiktų avarijos metu, jei priekinėje bagažinėje būtų koks nors sunkus ir kietas daiktas. Beje, tai, kad priekyje nėra variklio, yra gerai ir kalbant apie pėsčiųjų saugumą.

Antra, elektromobiliai turi labai žemą svorio centrą. Baterijos yra išdėstytos po salono grindimis ir jos yra gana sunkios. Taigi, elektromobilį apversti gana sunku. Baterijoms taip pat reikia tvirtos platformos, todėl automobilio bazė yra itin tvirta. Aišku, kartu taip prisideda prie didesnio automobilio svorio – „Tesla Model 3“ 1,6–1,8 tonas, priklausomai nuo baterijų ir variklių konfigūracijos. Panašiai svėrė ankstesnės kartos „Audi A6“, kuris yra gerokai didesnis ir prabangesnis automobilis.

Nereikėtų pamiršti ir to, kad elektromobiliai ir taip yra brangesni. Tai – baterijų nuopelnas, tačiau kuo brangesnis automobilis, tuo geresnes medžiagas jam galima panaudoti. Tačiau svarbiausia „Tesla Model 3“ priežastis yra gamintojo rūpestis.

„Tesla“ didžiulį dėmesį skyrė saugumui. Tai buvo vienas iš pagrindinių automobilio dizaino kriterijų. Taip gerinamas markės įvaizdis, parodant, kad ji yra subrendusi, pasiruošusi varžytis su pagrindiniais rinkos žaidėjais.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kompanijos ėmė gaminti dar didesnius automobilius (13)

Šią savaitę Detroite vykusios automobilių parodos esminis akcentas – dideli automobiliai....

Vairuotojams siunčia skubų perspėjimą: kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (333)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (97)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (47)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Top naujienos

Kaip pradėti savo verslą: pinigų gauti lengva, sunkiausia visai kas kita (19)

Panevėžietės atidaryta mažoji bendrija „ Laikas desertui“ veikia tik ketvirtą mėnesį,...

„Gladiatorių mokyklos“ įkūrėjai piešia apgulties scenarijų: bus prieita iki kruvinų susidūrimų (2)

Piečiau Romos esančiu Trisulti vienuolynu ūmai susidomėjo medijos. Tačiau ne dėl jame...

Dukart išsiskyrusi Mia išdavė ilgai slėptą paslaptį: kiekviena diena buvo tragedija (331)

Skaudžiai meilės reikaluose nudegusi dainininkė Vilija Pilibaitytė-Mia prisipažino, kad po...

Užkalnis: kvepėkite, kaip 90-ųjų Gariūnų verslininkas (51)

„Bogart by Jacques Bogart“. Žinoma, nieko blogo nėra turėti savo gyvenimo apraše Gariūnų...

Pastebėjo tik akyliausi: Gintarės Gurevičiūtės suknelė „Žmonių“ apdovanojimų scenoje vos neiškrėtė pikto pokšto (31)

Net ir šou pasaulio vilkams stovėti scenoje, kuomet tave stebi šimtai tūkstančių žmonių, nėra...

TV eteryje ištarta frazė Sovietų Sąjungoje sukėlė tikrą ažiotažą: gavau konkrečią užduotį (407)

1986 metų liepos 17 dieną viešbučio administratorė ir visuomeninės organizacijos „Sovietinis...

Kaip visiems laikams atsikratyti pajuodusių paakių (2)

Išties nemalonu be perstojo girdėti tą patį, kad ir su nuoširdžiu nerimu užduodamą, bet jau...

Staiga ėmė svaigti galva – būsena tęstis gali ir labai ilgai: gydytoja nurodo, kada ieškoti pagalbos labai dažnas negalavimas (18)

Staigiai pakilote nuo sofos ir apsvaigo galva ? Su tokiu jausmu tikriausiai yra susidūręs beveik...

Žmonių elgesyje įžvelgia pavojingą tendenciją: ji niekur nebuvo dingus (211)

„Kam turėtų atitekti mergaitė – naujiesiems tėvams ar broliui?“ Toks vienos televizijos...

Emigranto nusikaltimas sukrėtė ne tik Lietuvą, bet ir Švediją: nužudytą paauglę rado užklijuotomis lūpomis (116)

Darbą baigusi septyniolikmetė nusiuntė tėvui žinutę, kad grįžta namo, tačiau į juos taip ir...