aA
JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) atliko „Tesla Model 3“ saugumo bandymus. Jų rezultatai nieko nenustebino – taip pat gerai pasirodė ir kiti markės automobiliai. Tačiau kodėl elektromobiliai yra tokie saugūs? Ko trūksta automobiliams su vidaus degimo varikliais?
"Tesla Model 3"
"Tesla Model 3"
© Reuters / Scanpix

„Tesla Model 3“ praėjo įprastus NHTSA bandymus. Automobilis buvo apverstas, įvažiavo į sieną, šonu trenkėsi į stulpą, į jo šoną trenkėsi kitas automobilis. Agentūra nevertina autopiloto suteikiamų privalumų, tačiau „Model 3“ vis tiek gavo maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą, kurio iš jo ir buvo laukiama.

5 žvaigždutes gavo ir „Tesla Model S“ bei „Model Y“. Tiesa, ir konkurentas „Chevrolet Bolt“ gavo 5 žvaigždutes, nors maksimalų įvertinimą gavo ne visose bandymų subkategorijose. „Model 3“ geriau bandymuose įvertintas tiesiog negalėjo būti – visur gavo maksimalius balus. Tačiau kodėl elektromobiliai yra tokie saugūs?

Šis klausimas yra įdomesnis nei gali pasirodyti iš pradžių. Juk „Tesla“ automobilius gamina palyginti neilgai, o saugumo technologijos yra gana sudėtinga inžinerijos sritis. Tačiau nemaža dalis paslapties glūdi pačioje elektromobilio sandaroje – juos lengviau padaryti itin saugiais.

Visų pirma, priekyje nėra sunkaus ir kieto vidaus degimo variklio, kuris avarijos metu įsibrautų į salono erdvę. Elektromobilio priekyje dažnai būna papildomas bagažo skyrius (bet ne visada), o aplink jį – susilankstanti konstrukcija, sugerianti smūgius. Tiesa, tikrai kyla klausimas, kas nutiktų avarijos metu, jei priekinėje bagažinėje būtų koks nors sunkus ir kietas daiktas. Beje, tai, kad priekyje nėra variklio, yra gerai ir kalbant apie pėsčiųjų saugumą.

Antra, elektromobiliai turi labai žemą svorio centrą. Baterijos yra išdėstytos po salono grindimis ir jos yra gana sunkios. Taigi, elektromobilį apversti gana sunku. Baterijoms taip pat reikia tvirtos platformos, todėl automobilio bazė yra itin tvirta. Aišku, kartu taip prisideda prie didesnio automobilio svorio – „Tesla Model 3“ 1,6–1,8 tonas, priklausomai nuo baterijų ir variklių konfigūracijos. Panašiai svėrė ankstesnės kartos „Audi A6“, kuris yra gerokai didesnis ir prabangesnis automobilis.

Nereikėtų pamiršti ir to, kad elektromobiliai ir taip yra brangesni. Tai – baterijų nuopelnas, tačiau kuo brangesnis automobilis, tuo geresnes medžiagas jam galima panaudoti. Tačiau svarbiausia „Tesla Model 3“ priežastis yra gamintojo rūpestis.

„Tesla“ didžiulį dėmesį skyrė saugumui. Tai buvo vienas iš pagrindinių automobilio dizaino kriterijų. Taip gerinamas markės įvaizdis, parodant, kad ji yra subrendusi, pasiruošusi varžytis su pagrindiniais rinkos žaidėjais.

www.technologijos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Lietuvoje debiutuos įkraunamas hibridas „Wrangler“

„Jeep“ pasaulyje debiutuoja su galingiausiu, ekologiškai ir techniškai pažangiausiu, hibridine...

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

Neseniai Lietuvoje demonstruotas „ Jaguar XE SV Project 8“ – vienas iš viso labo trijų...

Rudenį pasirodys naujasis „BMW 4 Gran Coupe“

Prieš 7 metus pristatytas pirmasis BMW 4 serijos „ Gran Coupe “ modelis išplėtė BMW modelių...

Į startuolį „Deals On Wheels“ investuoja Laimonas Belickas (1)

Laimonas Belickas , bendrovės „Orion Leasing“ generalinis direktorius ir bendrasavininkis, tapo...

BMW atnaujino X3 ir X4 modelius – debiutuos rudenį (1)

Vokietijos koncernas BMW atskleidė, kokių patobulinimų turės rudenį pasirodysiantys atnaujinti...

Top naujienos

Ištyrė ministrų populiarumą: staigmena – dėl Landsbergio, o du ministrai žmonėms lieka mįsle (26)

Daugiausiai teigiamų ir neigiamų vertinimų sulaukia matomiausi ministrai. O du ministrų kabineto...

Du milijardai pusei milijono – „mokesčių virtuozai“ nei euro nuo pajamų nemokėjo valstybei (4)

Pusė milijono gyventojų pernai deklaravo beveik 1,77 mlrd. eurų oficialių pajamų, už kurias...

Kokia pandemijos kaina ir kas Lietuvoje padengs COVID-19 sąskaitas?

Pažiūrėkime į pandemiją per ekonominę ir finansinę pusę: kiek ji kainavo Lietuvai, ką ji...

Kauno mikrorajono gyventojai įbauginti, bet savivaldybei nė motais: buldozeriai ruošiasi asfaltuoti Nemuno krantinę apie būsimą gatvę jau kuriamos patarlės (12)

Viename Kauno mikrorajone, Žemuosiuose Šančiuose, nerimsta audros – Kauno miesto savivaldybė...

Justina Maciūnaitė | D+

Pasitikrinkite, kokioje kaimynystėje gyvenate: rodiklis, kuris gali lemti jūsų būsto patrauklumą

Neneikite, kad vienas iš prioritetų perkant būstą yra gera kaimynystė. Taip pat naujakuriams...

Su Viktorija Siegel vestuves planuojantis Laurynas Suodaitis – atvirai: ėjau šitą kelią žinodamas, kuo tai kvepia (10)

Kaip žmogus ne iš pramogų pasaulio, patekęs į pikantišką ir begalybės dėmesio virtualioje...

Mokslininkai mano suradę atsakymą į šimtmečio senumo klausimą, kaip narkozė paveikia mūsų smegenis

Ar galite įsivaizduoti operacijas be anestezijos ? Į dantis jums įstatytų medinį kuolą, kad...

„Meme“ akcija gimė: investuotojas vadina tai žaidimu su ugnimi

Pastangos neatsilikti nuo beprotišku tempu augančių vadinamųjų „ meme “ akcijų gali priminti...

Vakarėlio laukiantis vyras SAM paklausė tiesiai šviesiai: kada galima gerti prieš skiepą? (5)

Po skiepijimosi nuo COVID-19 vartoti alkoholio nepatartina. O prieš skiepijantis? Toks klausimas kilo...

Kaip pagausinti aviečių derlių su paprasčiausiu preparatu iš namų vaistinėlės (1)

Daržininkai ir sodininkai visada turi idėjų, kaip pagausinti vienos ar kitos kultūros derlių,...