aA
JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) atliko „Tesla Model 3“ saugumo bandymus. Jų rezultatai nieko nenustebino – taip pat gerai pasirodė ir kiti markės automobiliai. Tačiau kodėl elektromobiliai yra tokie saugūs? Ko trūksta automobiliams su vidaus degimo varikliais?
"Tesla Model 3"
© Reuters / Scanpix

„Tesla Model 3“ praėjo įprastus NHTSA bandymus. Automobilis buvo apverstas, įvažiavo į sieną, šonu trenkėsi į stulpą, į jo šoną trenkėsi kitas automobilis. Agentūra nevertina autopiloto suteikiamų privalumų, tačiau „Model 3“ vis tiek gavo maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą, kurio iš jo ir buvo laukiama.

5 žvaigždutes gavo ir „Tesla Model S“ bei „Model Y“. Tiesa, ir konkurentas „Chevrolet Bolt“ gavo 5 žvaigždutes, nors maksimalų įvertinimą gavo ne visose bandymų subkategorijose. „Model 3“ geriau bandymuose įvertintas tiesiog negalėjo būti – visur gavo maksimalius balus. Tačiau kodėl elektromobiliai yra tokie saugūs?

Šis klausimas yra įdomesnis nei gali pasirodyti iš pradžių. Juk „Tesla“ automobilius gamina palyginti neilgai, o saugumo technologijos yra gana sudėtinga inžinerijos sritis. Tačiau nemaža dalis paslapties glūdi pačioje elektromobilio sandaroje – juos lengviau padaryti itin saugiais.

Visų pirma, priekyje nėra sunkaus ir kieto vidaus degimo variklio, kuris avarijos metu įsibrautų į salono erdvę. Elektromobilio priekyje dažnai būna papildomas bagažo skyrius (bet ne visada), o aplink jį – susilankstanti konstrukcija, sugerianti smūgius. Tiesa, tikrai kyla klausimas, kas nutiktų avarijos metu, jei priekinėje bagažinėje būtų koks nors sunkus ir kietas daiktas. Beje, tai, kad priekyje nėra variklio, yra gerai ir kalbant apie pėsčiųjų saugumą.

Antra, elektromobiliai turi labai žemą svorio centrą. Baterijos yra išdėstytos po salono grindimis ir jos yra gana sunkios. Taigi, elektromobilį apversti gana sunku. Baterijoms taip pat reikia tvirtos platformos, todėl automobilio bazė yra itin tvirta. Aišku, kartu taip prisideda prie didesnio automobilio svorio – „Tesla Model 3“ 1,6–1,8 tonas, priklausomai nuo baterijų ir variklių konfigūracijos. Panašiai svėrė ankstesnės kartos „Audi A6“, kuris yra gerokai didesnis ir prabangesnis automobilis.

Nereikėtų pamiršti ir to, kad elektromobiliai ir taip yra brangesni. Tai – baterijų nuopelnas, tačiau kuo brangesnis automobilis, tuo geresnes medžiagas jam galima panaudoti. Tačiau svarbiausia „Tesla Model 3“ priežastis yra gamintojo rūpestis.

„Tesla“ didžiulį dėmesį skyrė saugumui. Tai buvo vienas iš pagrindinių automobilio dizaino kriterijų. Taip gerinamas markės įvaizdis, parodant, kad ji yra subrendusi, pasiruošusi varžytis su pagrindiniais rinkos žaidėjais.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Lietuva skelbs karą dyzeliniams automobiliams (701)

Lietuva ketina sekti kitų Europos Sąjungos šalių pavyzdžiu ir greičiausiai skelbs karą...

BMW gerų žinių neturi: elektrinis „i3“, ko gero, nebus pakeistas nauju modeliu (8)

„ BMW i3 “ ateitis pakibo ant plauko: vyresnieji BMW vadovai žurnalui „Auto Express“...

Pigios vairavimo pamokos: kodėl kenčia pasimovę ant mažos kainos kabliuko (36)

10 eurų už 1,5 valandos praktinio vairavimo mokymo . Taip, tai skaičiai ne iš fantanstikos...

Sudaužę „Tesla Model 3“ saugumo ekspertai „Euro NCAP“ prisipažino, kad buvo nustebinti (1)

Panašu, kad JAV elektromobilių gamintojos „Tesla“ gaminamas mažiausias gamos elektromobilis...

Naudotų mašinų rinka traukėsi: lietuviai vaikėsi „Volkswagen“, BMW ir „Opel“, bet vangiau (14)

Bendrovė „AutoTyrimai“ išanalizavusi „Regitros“ pateiktus duomenis nurodo, kad šių metų...

Top naujienos

Bakas: Skvernelis yra Seimo valdančiųjų partijų lyderių įkaitas (153)

Praėjusią savaitę Lietuvos valstiečių ir žaliųjų ( LVŽS ) frakcijos durimis Seime trenkęs...

Milžinų keliais Šiaurės Airijoje keliavę lietuviai: sunku patikėti, kad tai sukūrė gamta (62)

Pirmoje pasakojimo apie Šiaurės Airiją dalyje pasakojau, kad šią Jungtinės Karalystės...

Barbariškai traumuotam Slavickui koja sulaužyta dviejose vietose, operuos Belgrade specialiai DELFI iš Belgrado (1)

Pasitvirtino niūriausios prognozės: Marijampolės „Sūduvos“ gynėjui Vaidui Slavickui...

Žiniasklaida: „Swedbank“ susijęs su cheminio ginklo programa Sirijoje, mini ir Lietuvą (124)

„Swedbank“ minimas dar vienoje skandalingoje istorijoje. Žiniasklaidoje rašoma, kad bankas...

„Sūduva“ su Čempionų lyga atsisveikino be kraupiai traumuoto Slavicko (95)

Antradienį vakare Čempionų lygos pirmo atrankos etapo atsakomosiose rungtynėse Marijampolės...

Patarėjai prisiminimus apie darbą su Grybauskaite išliejo feisbuke (390)

Dešimt metų Lietuvai vadovavusi Dalia Grybauskaitė penktadienį perdavė naujajam prezidentui...

Ciklonas siautės Lietuvoje: sinoptikai skelbia, kuriuos miestus užgrius liūtis (3)

Trečiadienio orus ir toliau lems į rytus nuo Lietuvos esantis ciklonas. Po debesuotos nakties daug...

Europos Parlamentas išrinko Ursulą von der Leyen naująja Europos Komisijos vadove (128)

Vokiečių politikė Ursula von der Leyen antradienį užsitikrino Europos Parlamento palaikymą ir...

Nausėda turi konkrečių pasiūlymų dėl moterų į ministrų postus žada susitikti su valdančiaisiais (90)

Prezidentas Gitanas Nausėda ketina šią savaitę susitikti su valdančiųjų partijų atstovais...

Nausėda svarsto dialogą su Baltarusija (113)

Prezidentas Gitanas Nausėda sako esantis pasirengęs gerinti santykius su Baltarusija, bet žada...