aA
Tesla“ pinigai tirpte tirpsta. Pasiekti gamybos tikslų taip pat kol kas nesiseka. Tačiau masėms įperkamu vadinamas „Model 3“, atrodo, pasiteisins kaip pakankamai rentabilus automobilis.
Suskaičiavo, kiek „Tesla“ kainuoja pagaminti vieną „masėms įperkamą“ elektromobilį
© Reuters / Scanpix

Vokietijos leidinys „WirtschaftsWoche“ šia tema nutarė pakalbinti keletą inžinierių, sutikusių išsamiai apžvelgti keleto „Model 3“ komponentus ir atskleisti savo išvadas Vokietijos automobilių gamintojams, rašoma portale „Carscoops“.

Minėto elektromobilio gamyba, kaip informavo „WirtschaftsWoche“, atsieina 28 tūkst. JAV dolerių (24 tūkst. eurų). Į šią sumą įeina 10 tūkst. JAV dolerių (8,6 tūkst. eurų) sudarantys gamybos kaštai ir 18 tūkst. JAV dolerių (15,4 tūkst. eurų) kainuojančios medžiagos bei įvairios priemonės.

Turint omenyje, kad 35 tūkst. JAV dolerių (30 tūkst. eurų) kainuojančiais baziniais elektromobilių modeliais dar neprekiaujama, „Tesla“, atrodo, ketina nemenkai pasipelnyti iš kiekvieno parduoto „Model 3“. Anot „WirtschaftsWoche“, pelningumą šiuo atveju derėtų sieti su pažangiais akumuliatoriais, kuriuos gamindama „Tesla“ išsiverčia su daug mažiau kobalto nei konkurentai. Ši aplinkybė išties svarbi, mat dėl didėjančio elektra varomo transporto poreikio kobalto kaina per pastaruosius pusantrų metų išaugo trigubai.

Apie techninę sumanymo įgyvendinimo pusę kol kas nekalbama, tačiau, remiantis publikacija, ne tik „Tesla“, bet ir „Panasonic“ jau rado būdą, kaip gaminant akumuliatorius panaudoti maždaug dviem trečdaliais mažiau kobalto nei paprastai. Toks pasiekimas leido gerokai sumažinti savikainą ir padidinti pelningumą.

„Jei per savaitę „Tesla“ sugebės pagaminti 10 tūkst. šio modelio vienetų, kaip kad planavo, įmonės pajamų rodikliai turėtų pastebimai pasitaisyti“, – sakė vienas žurnalo kalbintas inžinierius.

Nors „Model 3“, iš visko sprendžiant, ir žada būti rentabilus, vis dėlto ne visi tiki, kad marža pakankamai palanki.

Portalo „Quartz“ kalbintas Mičigano universiteto Rosso verslo mokyklos profesorius Erikas Gordonas abejoja, kad už kiekvieną modelį gaunamas pelnas bus toks didelis – juk išlaidų neišvengiamai teks patirti ir dėl platintojų tarpininkavimo, ir dėl planuojamos gamyklos plėtros.

E. Gordonas įsitikinęs, kad apie ženklų pelną būtų galima kalbėti tik tada, jei bazinė „Model 3“ kaina siektų bent 50 tūkst. JAV dolerių (43 tūkst. eurų).

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Milijardierius Billas Gatesas irgi panoro elektromobilio: įsigijo „Porsche Taycan“ (11)

„Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas atskleidė esantis neabejingas elektromobilių rinkos...

Netikėta žinia: „Porsche“ pranešė apie pirmąjį sudegusį „Taycan“ (10)

„Porsche“ antradienį patvirtino, kad užfiksuotas pirmas atvejis, kai naujasis ir pirmasis...

„Škoda“ automobilių šeimą papildys pirmuoju kompanijos elektriniu visureigiu „Enyaq“

„Škoda“, „Volkswagen“ priklausanti dukterinė automobilių gamintoja, paskelbė apie savo...

„Volkswagen“ kuria naują įkrovos stotelę: galės stovėti bet kur, įkraudinės ypač didele galia (1)

Kuo toliau, tuo dažniau išgirsite skundų, kad elektromobilių įkrovimo stotelių jūsų mieste...

Ateityje važinėsime ne elektromobiliais – kinai sukūrė efektyvų vandenilio generatorių (9)

Ateitis priklauso švariai energetikai. Vėjo, saulės ir vandens energetikos parkai kartu su...

Top naujienos

Šauktinis pasibaisėjo kariuomenės reakcija į jo sveikatą: tegul žino visa Lietuva (78)

„Tegul žino visa Lietuva“, – tokiais žodžiais savo laišką redakcijai pradėjo šauktinis...

Imigracija Lietuvoje: atlyginimai priklausys nuo dviejų veiksnių

„Imigracijos poveikis darbo užmokesčiui priklauso nuo to, ar atvykstanti darbo jėga konkuruoja,...

Ukrainos ministras apie neprognozuotus įvykius: tai didelės gėdos diena sulaikyti 24 žmonės (203)

Vidurio Ukrainoje dešimtys žmonių ketvirtadienį susirėmė su policija dėl vyriausybės planų...

Įtakinga Europos politikė: reikia griežtinti vaiko priežiūros atostogų tvarką ir visiems sutrumpinti darbo laiką (249)

Metus vaiko priežiūros atostogos apmokamos moterims ir metus – vyrams. Tokį receptą siūlo...

Aistros dėl tolesnio „Skvernelio gatvės“ asfaltavimo: gyventojai piktinasi dešimtmečius nesulaukiantys tokio pat dėmesio (1)

Vilniaus rajono politikams penktadienį rengiantis tvirtinti planus, kuriuose įtrauktas ir premjero...

Susilaužiusi koją vilnietė į savo hobį daugiau negali žiūrėti: įspėja visus, kokios klaidos nedaryti (9)

Nuolat girdime apie nelaimes, nutikusias kitiems: tai paslydo ir lūžo koja, tai sportuojant...

„Žalgiris“ išpildė Šaro pageidavimą, nudegęs Hayesas davė patarimą vaikams

Paskutinį kartą Eurolygoje kovą dėl atšokusių kamuolių Kauno „Žalgiris“ buvo laimėjęs...

Gabrielius Landsbergis: tie, kurie dar nori jungtis prie konservatorių, turėtų apsispręsti per mėnesį (79)

Konservatorių lyderis Gabrielius Landsbergis neatmeta galimybės, kad prie Seimo rinkimams...

Amerikiečiams – netikėtas Turkijos prašymas dėl Sirijos (305)

Turkija paprašė JAV dislokuoti dvi oro erdvės gynybos sistemas „Patriot“ šalies pietuose,...

Dvejus metus su administratoriumi kovojantys gyventojai nebegali tylėti: ne už tokias paslaugas mes jiems mokame (112)

Vilniaus miesto Jonažolių gatvės 8 numeriu pažymėto daugiabučio gyventojai jau prieš kurį...

|Maža didelių žinių kaina