aA
Tesla“ pinigai tirpte tirpsta. Pasiekti gamybos tikslų taip pat kol kas nesiseka. Tačiau masėms įperkamu vadinamas „Model 3“, atrodo, pasiteisins kaip pakankamai rentabilus automobilis.
© Reuters / Scanpix

Vokietijos leidinys „WirtschaftsWoche“ šia tema nutarė pakalbinti keletą inžinierių, sutikusių išsamiai apžvelgti keleto „Model 3“ komponentus ir atskleisti savo išvadas Vokietijos automobilių gamintojams, rašoma portale „Carscoops“.

Minėto elektromobilio gamyba, kaip informavo „WirtschaftsWoche“, atsieina 28 tūkst. JAV dolerių (24 tūkst. eurų). Į šią sumą įeina 10 tūkst. JAV dolerių (8,6 tūkst. eurų) sudarantys gamybos kaštai ir 18 tūkst. JAV dolerių (15,4 tūkst. eurų) kainuojančios medžiagos bei įvairios priemonės.

Turint omenyje, kad 35 tūkst. JAV dolerių (30 tūkst. eurų) kainuojančiais baziniais elektromobilių modeliais dar neprekiaujama, „Tesla“, atrodo, ketina nemenkai pasipelnyti iš kiekvieno parduoto „Model 3“. Anot „WirtschaftsWoche“, pelningumą šiuo atveju derėtų sieti su pažangiais akumuliatoriais, kuriuos gamindama „Tesla“ išsiverčia su daug mažiau kobalto nei konkurentai. Ši aplinkybė išties svarbi, mat dėl didėjančio elektra varomo transporto poreikio kobalto kaina per pastaruosius pusantrų metų išaugo trigubai.

Apie techninę sumanymo įgyvendinimo pusę kol kas nekalbama, tačiau, remiantis publikacija, ne tik „Tesla“, bet ir „Panasonic“ jau rado būdą, kaip gaminant akumuliatorius panaudoti maždaug dviem trečdaliais mažiau kobalto nei paprastai. Toks pasiekimas leido gerokai sumažinti savikainą ir padidinti pelningumą.

„Jei per savaitę „Tesla“ sugebės pagaminti 10 tūkst. šio modelio vienetų, kaip kad planavo, įmonės pajamų rodikliai turėtų pastebimai pasitaisyti“, – sakė vienas žurnalo kalbintas inžinierius.

Nors „Model 3“, iš visko sprendžiant, ir žada būti rentabilus, vis dėlto ne visi tiki, kad marža pakankamai palanki.

Portalo „Quartz“ kalbintas Mičigano universiteto Rosso verslo mokyklos profesorius Erikas Gordonas abejoja, kad už kiekvieną modelį gaunamas pelnas bus toks didelis – juk išlaidų neišvengiamai teks patirti ir dėl platintojų tarpininkavimo, ir dėl planuojamos gamyklos plėtros.

E. Gordonas įsitikinęs, kad apie ženklų pelną būtų galima kalbėti tik tada, jei bazinė „Model 3“ kaina siektų bent 50 tūkst. JAV dolerių (43 tūkst. eurų).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Tesla Model 3“ saugumo bandymai atskleidė, kodėl elektromobiliai dažnai saugesni nei įprasti automobiliai

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija ( NHTSA ) atliko „ Tesla Model 3 “...

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją (1)

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (27)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Diena be automobilio, bet su nemokamu viešuoju transportu (6)

Šeštadienį Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio....

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (16)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

Top naujienos

Kelionių rinką turėjęs sudrebinti TUI užtruko: sklando gandai dėl būsimo vadovo (7)

Vasarą pasigirdus žinioms, jog į Baltijos šalis žengs didžiausias kelionių operatorius TUI,...

Vis blogiau ir blogiau: rytoj laukiama krušos, poryt – šalnų talžys stiprus vėjas (62)

Smarkūs vėjai, įkyrūs lietūs, žema oro temperatūra dieną ir šalnos naktį – taip trumpai...

Karbauskis patenkintas, kaip klostosi konservatoriams: įtaria, kad Ušackas turi planą B (268)

Valstiečių-žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis įtaria, kad pretendentas į Tėvynės sąjungos...

Ramūnas Bogdanas. Kolaborantas. Kolaborantas? (57)

Žmogų apkaltinti lengva. Ypač tada, kai jis negali atsakyti. Ypač tada, kai jo nebėra tarp...

Įspėjimas ES piliečiams: nuolatinė rezidentė pilietybės negavo (22)

Keturis dešimtmečius Jungtinėje Karalystėje pragyvenusi ir net miesto mere išrinkta...

Vilnietis pasipiktino: jau vairavimo mokyklose moko, kaip važiuoti A juosta (42)

Būsimas vairuotojas, važiuojantis vairavimo mokyklos automobiliu viešajam transportui skirta eismo...

Puola vilkai – žmonės nebeturi kaip gintis (166)

Vi­są Lie­tu­vą su­krė­tė Ra­sei­nių ra­jo­ne, Aks­ti­nų apy­lin­kė­se,...

Lina Kairytė į darbą grįžo prabėgus keturiems mėnesiams po gimdymo: net artimieji sakė, kad mane visi dėl to suės (84)

LNK žinių vedėja Lina Kairytė (33) – viena iš nedaugelio moterų Lietuvoje, kuri praėjus...

Džiaugsmą dėl popiežiaus vizito temdė nemalonūs poelgiai: vilniečiai dalinasi nuoskaudomis papildyta (301)

Nors policijos atstovas teigia, kad popiežiaus Pranciškaus vizitas buvo itin sklandus, vilniečiai...

Nustebsite sužinoję, iš kur ir kaip mūsų parduotuvėse atsiranda medvilniniai marškinėliai (10)

Ar kada nors susimąstėte, kiek laiko ir gamtos, transporto bei žmogiškųjų išteklių prireikia...