Tesla“ pinigai tirpte tirpsta. Pasiekti gamybos tikslų taip pat kol kas nesiseka. Tačiau masėms įperkamu vadinamas „Model 3“, atrodo, pasiteisins kaip pakankamai rentabilus automobilis.
© Reuters / Scanpix

Vokietijos leidinys „WirtschaftsWoche“ šia tema nutarė pakalbinti keletą inžinierių, sutikusių išsamiai apžvelgti keleto „Model 3“ komponentus ir atskleisti savo išvadas Vokietijos automobilių gamintojams, rašoma portale „Carscoops“.

Minėto elektromobilio gamyba, kaip informavo „WirtschaftsWoche“, atsieina 28 tūkst. JAV dolerių (24 tūkst. eurų). Į šią sumą įeina 10 tūkst. JAV dolerių (8,6 tūkst. eurų) sudarantys gamybos kaštai ir 18 tūkst. JAV dolerių (15,4 tūkst. eurų) kainuojančios medžiagos bei įvairios priemonės.

Turint omenyje, kad 35 tūkst. JAV dolerių (30 tūkst. eurų) kainuojančiais baziniais elektromobilių modeliais dar neprekiaujama, „Tesla“, atrodo, ketina nemenkai pasipelnyti iš kiekvieno parduoto „Model 3“. Anot „WirtschaftsWoche“, pelningumą šiuo atveju derėtų sieti su pažangiais akumuliatoriais, kuriuos gamindama „Tesla“ išsiverčia su daug mažiau kobalto nei konkurentai. Ši aplinkybė išties svarbi, mat dėl didėjančio elektra varomo transporto poreikio kobalto kaina per pastaruosius pusantrų metų išaugo trigubai.

Apie techninę sumanymo įgyvendinimo pusę kol kas nekalbama, tačiau, remiantis publikacija, ne tik „Tesla“, bet ir „Panasonic“ jau rado būdą, kaip gaminant akumuliatorius panaudoti maždaug dviem trečdaliais mažiau kobalto nei paprastai. Toks pasiekimas leido gerokai sumažinti savikainą ir padidinti pelningumą.

„Jei per savaitę „Tesla“ sugebės pagaminti 10 tūkst. šio modelio vienetų, kaip kad planavo, įmonės pajamų rodikliai turėtų pastebimai pasitaisyti“, – sakė vienas žurnalo kalbintas inžinierius.

Nors „Model 3“, iš visko sprendžiant, ir žada būti rentabilus, vis dėlto ne visi tiki, kad marža pakankamai palanki.

Portalo „Quartz“ kalbintas Mičigano universiteto Rosso verslo mokyklos profesorius Erikas Gordonas abejoja, kad už kiekvieną modelį gaunamas pelnas bus toks didelis – juk išlaidų neišvengiamai teks patirti ir dėl platintojų tarpininkavimo, ir dėl planuojamos gamyklos plėtros.

E. Gordonas įsitikinęs, kad apie ženklų pelną būtų galima kalbėti tik tada, jei bazinė „Model 3“ kaina siektų bent 50 tūkst. JAV dolerių (43 tūkst. eurų).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvis įsigijo greičiausią kada nors pagamintą „Porsche 911“ (57)

Lietuvos gatves jau greitai papuoš išskirtinis automobilis – sportinis raudonos spalvos „...

„Peugeot“ Vilniuje pristatė du naujus modelius ir paskelbė kainas (16)

Ketvirtadienį „Peugeot“ automobilių importuotojas Baltijos šalyse pristatė naujus modelius,...

Tyrimas: Lietuvoje mėgstamiausios „Audi“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ automobilių markės (25)

Prieš dešimt metų, dar ekonominės krizės išvakarėse, didžioji dalis automobilį turinčių...

Atnaujintas populiariausias „Jeep“ Lietuvoje pasirodys metų gale (5)

Išskirtinė „ Jeep Renegade “ išvaizda bei pravažumas nedideliame kėbule – vis dar unikalus...

Ragina nelaukti ir skubiau uždrausti vidaus degimo variklius (243)

Londono meras Sadiqas Khanas ir kitų Didžiosios Britanijos miestų lyderiai ragina valdžią...

Top naujienos

Galingiausią žmogų Sovietų Sąjungoje pažadino skambutis, šis sureagavo ne iškart: pasekmės buvo tragiškos (22)

Ankstyvą 1986 m. balandžio 26-osios rytą įvyko viena didžiausių atominių katastrofų...

Palangos bare gavusi sąskaitą nustėro (60)

„Jei nebūčiau pastebėjusi, būčiau tiesiog sumokėjusi daugiau nei reikia, nes padavėjas nei...

Joninių laužai Kernavėje skelbia: dienos ima trumpėti (6)

Kur švęsti Jonines? Į šį klausimą vienintelį atsakymą žinantys kasmet traukia į Senąją...

Kraupiais nusikaltimais pažymėta Vilniaus vieta, kur siautė mokytoju troškęs tapti maniakas (70)

Sostinėje esančio Pasakų parko pavadinimą žino net ir kitoje Lietuvos pusėje gyvenantys...

Atmetęs dar vieną pasiūlymą iš už Atlanto Jasikevičius nesiblaškys – lieka „Žalgiryje“ (276)

Po istorinio sezono su Kauno „Žalgiriu“ 42 metų Šarūnas Jasikevičius vos kelias dienas...

Išvardijo, kokios ligos tyko vakarėlių užkandžiuose (3)

Koks vakarėlis, jei ant stalo nėra padėto didžiulio dubens traškučių ir užtepėlių jiems?...

Dramatiška vokiečių pergalė išsaugo pasaulio čempionų kailį incidentas po rungtynių (402)

Šeštadienio vakarą futbolo sirgalių dėmesį kaustė žūtbūtinė titulą ginančių vokiečių...

Septyni Europos nykštukai, kuriuos aplankysite per septynias dienas (6)

Nejaugi nenorėtumėte pasigirti kokią nors valstybę išmaišę skersai ir išilgai? Misija...

Aristokratė, kurią pamilo pats Voltaire’as: aistringa matematikė paviliojo ne tik grožiu, bet ir protu (13)

Emilie du Chatelet buvo talentinga matematikė ir Voltaire’o meilužė. Kartu jie vadovavo Isaaco...

7 vertingi stiliaus patarimai žemo ūgio moterims (10)

„Esu žemaūgė, taigi parduotuvių persirengimo kambariuose neretai atsiduriu su per dideliais...