aA
Tesla“ pinigai tirpte tirpsta. Pasiekti gamybos tikslų taip pat kol kas nesiseka. Tačiau masėms įperkamu vadinamas „Model 3“, atrodo, pasiteisins kaip pakankamai rentabilus automobilis.
© Reuters / Scanpix

Vokietijos leidinys „WirtschaftsWoche“ šia tema nutarė pakalbinti keletą inžinierių, sutikusių išsamiai apžvelgti keleto „Model 3“ komponentus ir atskleisti savo išvadas Vokietijos automobilių gamintojams, rašoma portale „Carscoops“.

Minėto elektromobilio gamyba, kaip informavo „WirtschaftsWoche“, atsieina 28 tūkst. JAV dolerių (24 tūkst. eurų). Į šią sumą įeina 10 tūkst. JAV dolerių (8,6 tūkst. eurų) sudarantys gamybos kaštai ir 18 tūkst. JAV dolerių (15,4 tūkst. eurų) kainuojančios medžiagos bei įvairios priemonės.

Turint omenyje, kad 35 tūkst. JAV dolerių (30 tūkst. eurų) kainuojančiais baziniais elektromobilių modeliais dar neprekiaujama, „Tesla“, atrodo, ketina nemenkai pasipelnyti iš kiekvieno parduoto „Model 3“. Anot „WirtschaftsWoche“, pelningumą šiuo atveju derėtų sieti su pažangiais akumuliatoriais, kuriuos gamindama „Tesla“ išsiverčia su daug mažiau kobalto nei konkurentai. Ši aplinkybė išties svarbi, mat dėl didėjančio elektra varomo transporto poreikio kobalto kaina per pastaruosius pusantrų metų išaugo trigubai.

Apie techninę sumanymo įgyvendinimo pusę kol kas nekalbama, tačiau, remiantis publikacija, ne tik „Tesla“, bet ir „Panasonic“ jau rado būdą, kaip gaminant akumuliatorius panaudoti maždaug dviem trečdaliais mažiau kobalto nei paprastai. Toks pasiekimas leido gerokai sumažinti savikainą ir padidinti pelningumą.

„Jei per savaitę „Tesla“ sugebės pagaminti 10 tūkst. šio modelio vienetų, kaip kad planavo, įmonės pajamų rodikliai turėtų pastebimai pasitaisyti“, – sakė vienas žurnalo kalbintas inžinierius.

Nors „Model 3“, iš visko sprendžiant, ir žada būti rentabilus, vis dėlto ne visi tiki, kad marža pakankamai palanki.

Portalo „Quartz“ kalbintas Mičigano universiteto Rosso verslo mokyklos profesorius Erikas Gordonas abejoja, kad už kiekvieną modelį gaunamas pelnas bus toks didelis – juk išlaidų neišvengiamai teks patirti ir dėl platintojų tarpininkavimo, ir dėl planuojamos gamyklos plėtros.

E. Gordonas įsitikinęs, kad apie ženklų pelną būtų galima kalbėti tik tada, jei bazinė „Model 3“ kaina siektų bent 50 tūkst. JAV dolerių (43 tūkst. eurų).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kompanijos ėmė gaminti dar didesnius automobilius (13)

Šią savaitę Detroite vykusios automobilių parodos esminis akcentas – dideli automobiliai....

Vairuotojams siunčia skubų perspėjimą: kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (333)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (97)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (47)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Top naujienos

Kaip pradėti savo verslą: pinigų gauti lengva, sunkiausia visai kas kita (19)

Panevėžietės atidaryta mažoji bendrija „ Laikas desertui“ veikia tik ketvirtą mėnesį,...

„Gladiatorių mokyklos“ įkūrėjai piešia apgulties scenarijų: bus prieita iki kruvinų susidūrimų (2)

Piečiau Romos esančiu Trisulti vienuolynu ūmai susidomėjo medijos. Tačiau ne dėl jame...

Dukart išsiskyrusi Mia išdavė ilgai slėptą paslaptį: kiekviena diena buvo tragedija (331)

Skaudžiai meilės reikaluose nudegusi dainininkė Vilija Pilibaitytė-Mia prisipažino, kad po...

Užkalnis: kvepėkite, kaip 90-ųjų Gariūnų verslininkas (51)

„Bogart by Jacques Bogart“. Žinoma, nieko blogo nėra turėti savo gyvenimo apraše Gariūnų...

Pastebėjo tik akyliausi: Gintarės Gurevičiūtės suknelė „Žmonių“ apdovanojimų scenoje vos neiškrėtė pikto pokšto (32)

Net ir šou pasaulio vilkams stovėti scenoje, kuomet tave stebi šimtai tūkstančių žmonių, nėra...

TV eteryje ištarta frazė Sovietų Sąjungoje sukėlė tikrą ažiotažą: gavau konkrečią užduotį (408)

1986 metų liepos 17 dieną viešbučio administratorė ir visuomeninės organizacijos „Sovietinis...

Kaip visiems laikams atsikratyti pajuodusių paakių (2)

Išties nemalonu be perstojo girdėti tą patį, kad ir su nuoširdžiu nerimu užduodamą, bet jau...

Staiga ėmė svaigti galva – būsena tęstis gali ir labai ilgai: gydytoja nurodo, kada ieškoti pagalbos labai dažnas negalavimas (18)

Staigiai pakilote nuo sofos ir apsvaigo galva ? Su tokiu jausmu tikriausiai yra susidūręs beveik...

Žmonių elgesyje įžvelgia pavojingą tendenciją: ji niekur nebuvo dingus (211)

„Kam turėtų atitekti mergaitė – naujiesiems tėvams ar broliui?“ Toks vienos televizijos...

Emigranto nusikaltimas sukrėtė ne tik Lietuvą, bet ir Švediją: nužudytą paauglę rado užklijuotomis lūpomis (116)

Darbą baigusi septyniolikmetė nusiuntė tėvui žinutę, kad grįžta namo, tačiau į juos taip ir...