aA
Vokietijos sunkvežimių gamintojas MAN surado naujų degalų taupymo būdų. Kaip paskelbė pranešime žiniasklaidai, įmonė transportininkų teismui rugsėjo pabaigoje Hanoveryje vykusioje tarpautinėje parodoje IAA pristatė sprendimų paketą „Efficient Line 3“.
MAN sunkvežimis TGX
© Gamintojo nuotr.

Viskas prasidėjo dar 2011-aisiais. MAN strategai nutarė skirti dar daugiau dėmesio transporto efektyvumo didinimui ir netrukus visus šios gildijos narius nustebino pristatydami vilkiko modifikaciją, pakrikštytą „Efficient Line“ vardu.

Kai kurie vokiečių inžinierių pasiūlyti sprendimai, kaip būtų galima mažiau išleisti degalams, sukėlė tikrą vežėjų debatų audrą. Kreiserinio sunkvežimio greičio sumažinimas nuo 89 km/val. iki 85 km/val., taip pat tokių kėbulo elementų kaip skydelių nuo saulės ar „ragų“, aerodinaminiu požiūriu atliekančių „kenkėjišką“ veiklą, draudimas kai kam pasirodė eretiškas.

Tačiau pradėjus šias idėjas tikrinti realiomis sąlygomis pasirodė, kad MAN komandos žmonės buvo teisūs: apie tai byloja ir statistika: „Efficient Line“ paketus vilkikuose su puspriekabėmis lig šiol jau pasirinko daugiau nei 56 tūkst. kompanijos klientų, kuriems vokiečių kompanija atstovybėse suteikia galimybę išbandyti šias sistemas išsinuomojant sunkvežimius.

Tokie dalykai kaip oro aptakas ant kabinos stogo ar šoniniai aerodinaminiai paneliai, optimizuojantys oro srautus, iš lengvo metalo lydinių pagamintas degalų bakas, suspausto oro rezervuaras, lėtintuvas („retarderis“), kuris pradėtas montuoti jau į bazinės komplektacijos modelius, reguliuojamo slėgio oro kompresorius, optimalaus slėgio padangose kontrolės sistema TPM ir pan. patobulinimai lėmė geresnius rezultatus nei tikėjosi patys gamintojai.

Ilgainiui MAN pradėjo „Efficient Line“ paketais aprūpinti vis daugiau savo technikos, o kiti Europos komercinio transporto gamintojai suskubo kurti analogiškus modelius.

Šį rugsėjį IAA parodoje Hanoveryje MAN pristatė TGX vilkiką ir jau trečiąją „Efficient Line“ evoliuciją. Kad būtų lengviau užčiuopti jos ypatumus, vokiečiai surengė ratuotą dvikovą: dar prieš parodą, liepos mėnesį, į beveik 4000 km turą per 6 Europos valstybes (Austriją, Italiją, Ispaniją, Prancūziją, Šveicariją ir Vokietiją) leidosi du vilkikai – „MAN TGX18.500 4x2 BLS EffcientLine 3“ ir „MAN TGX 18.480 4x2 BLS EfficientLine 2“. Sekti, kad rinkos naujokas ir jo pirmtakas būtų lyginami identiškomis sąlygomis, apsiėmė techninės patikros įmonės „TÜV SÜD“ ekspertai.

Planuodami maršrutą eksperimento organizatoriai stengėsi parinkti topografiškai sudėtingus kelius, kuriuose išryškėtų naujos kartos automatinio greičio palaikymo sistema „Efficient Cruise“, naudojanti GPS duomenis ir taip padedanti lengviau bei taupiau įveikti įkalnes, o nuokalnėse riedėjimą palengvinanti „Efficient Roll“ funkcija.

Dar vienas MAN koziris – atnaujintas D26 variklis su įpurškimo sistema ir specialiai pritaikyta transmisija su „TipMatic“ pavarų dėže (su 2,53 ašiniu transmisijos santykiu).

Bandymo pradžioje kompanijos technikos ekspertai prognozavo, kad tokiomis sąlygomis „EfficientLine3“ turėtų padėti sutaupyti apie 5 proc. degalų, tačiau ir tokios prognozės pasirodė per daug konservatyvios. Pasak išsamios „TÜV SÜD“ ataskaitos, faktinis kuro sąnaudų skirtumas tarp „EfficientLine2“ ir „EfficientLine3“ buvo 6,35 proc. Šimtus tūkstančius kilometrų įveikiantiems vilkikams toks rodiklis yra iškalbingas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kompanijos ėmė gaminti dar didesnius automobilius (13)

Šią savaitę Detroite vykusios automobilių parodos esminis akcentas – dideli automobiliai....

Vairuotojams siunčia skubų perspėjimą: kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (334)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (97)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (47)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Top naujienos

Skandalas Žiežmarių gimnazijoje: paviešinti pamokos garso įrašai verčia krūptelėti papildyta direktorės ir švietimo ministro komentaru (229)

Šeštadienio vakarą Žiežmarių gimnaziją apgaubė tamsus šešėlis – mokymo įstaigos...

Aloyzas Sakalas įvardijo pagrindinį „valstiečių“ trūkumą: dėl to jie pralaimės rinkimus (559)

Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP ) garbės pirmininkas Aloyzas Sakalas nepripažįsta...

Galvotrūkčiais prisipirko būstų už juokingas kainas: dabar šis sprendimas atsisuko prieš pačius gyventojus (63)

Rumunija pirmauja pasaulyje privačių namų skaičiumi, tačiau tai anaiptol nereiškia, kad...

Pastebėjo tik akyliausi: Gintarės Gurevičiūtės suknelė „Žmonių“ apdovanojimų scenoje vos neiškrėtė pikto pokšto (157)

Net ir šou pasaulio vilkams stovėti scenoje, kuomet tave stebi šimtai tūkstančių žmonių, nėra...

Prognozės nedžiugina: kitą savaitę temperatūra gali kristi ir žemiau 15 laipsnių (28)

Nors pirmadienis bus kiek šiltesnis, jau savaitės viduryje vėl paspaus stipresnis šaltukas, LRT...

Ilgauską iki NBA žvaigždžių pakylėjęs treneris: jis nesiekė žaisti kartu su LeBronu specialiai DELFI iš Londono (26)

Nors Domantui Saboniui ir traumos sustabdytam Jonui Valančiunui šis sezonas yra geriausias jų...

Išrinkite įsimintiniausią raudonojo kilimo įvaizdį: kuriai viešniai nebuvo lygių? balsavimas (35)

Penktadienio vakarą sostinėje įvykusi „Žmonės 2019“ apdovanojimų ceremonija suteikė peno...

10 įdomiausių kelionių tinklaraštininkų pagal „Forbes“ (1)

Daugelis truputį pavydime kelionių tinklaraščių kūrėjams, kurių pagrindinis darbas –...

Dukart išsiskyrusi Mia išdavė ilgai slėptą paslaptį: kiekviena diena buvo tragedija (513)

Skaudžiai meilės reikaluose nudegusi dainininkė Vilija Pilibaitytė-Mia prisipažino, kad po...