Las Vegase (JAV) prasidėjusioje „CES 2015“ parodoje Vokietijos automobilių gamintojas „BMW Group“ pademonstravo naujas automobilių autonominio valdymo galimybes, kurios atvers naują puslapį kelių transporto istorijoje. Koncerno inžinieriai sėkmingai ištobulino sistemas, kurios saugiai valdo automobilį be vairuotojo pagalbos ir leidžia išvengti bet kokių susidūrimų kelyje.
© Gamintojo nuotr.

„Vizija, kad automobilis važiuoja visiškai savarankiškai, nėra tolima ateitis. Jau šiandien BMW demonstruoja technologijas, kurios geba pačios saugiai nuvairuoti automobilį daugiaaukštėje aikštelėje ir pastatyti jį į vietą centimetrų tikslumu. Koncernas siekia, kad iki 2020 metų automobilių industrijoje būtų išplėtotas pagrindas diegti plačiai automatizuotoms vairavimo sistemoms, nes jos padidina eismo dalyvių saugumą ir suteikia komforto vairuotojams“, – sakė BMW įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk.

Jokių nubrozdintų buferių

„CES 2015“ parodoje pristatomų BMW sistemų pagrindas – technologijos, kurios padeda užtikrinti automobilio poziciją ir atpažinti aplinką. Šias technologijas koncernas išbandė su naujuoju elektromobiliu „BMW i3“.

Jame įrengti keturi lazeriniai jutikliai stebi aplinką ir patikimai identifikuoja kliūtis, pavyzdžiui, automobilių stovėjimo aikštelėje esančias kolonas. Jeigu automobilis prie kolonos ar sienos artėja per greitai, sistema automatiškai pradeda stabdyti, kad būtų išvengta susidūrimo. Automobilis sustabdomas labai tiksliai, kelių centimetrų tikslumu nuo kliūties. Jeigu vairuotojas pakeičia važiavimo kryptį ir susidūrimui grėsmės nebelieka, stabdžiai yra atleidžiami. Ši technologija ypač palengvina naštą vairuotojams esant sunkiam matomumui.

Kaip ir kitose BMW pagalbinėse technologijose, taip ir šiuo atveju, vairuotojas bet kuriuo metu gali įsikišti ir perimti automobilio valdymą.

Visiškai automatizuotas parkavimasis daugiaaukštėse aikštelėse

Kita autonominio valdymo sistema – „BMW i3“ bandymų modelyje įdiegtas visiškai automatizuotas nuotolinio parkavimo asistentas „Remote Valet Parking Assistant“. Jis naudoja lazerinių jutiklių surenkamą informaciją ir skaitmeninį pastato, pavyzdžiui, daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės, brėžinį.

Atvykęs prie įvažiavimo į aikštelę vairuotojas gali išlipti iš automobilio ir savo išmaniajame laikrodyje aktyvuoti šį nuotolinio automobilio statymo asistentą. Kol vairuotojas keliaus į verslo susitikimą, automatizuotas asistentas savarankiškai suras vietą daugiaaukštėje aikštelėje (jis sugeba važiuoti ir per skirtingus aikštelės aukštus) ir pastatys automobilį laisvoje vietoje. Asistentas atpažįsta aikštelės konstrukcinius elementus ir saugiai apvažiuoja bet kokią kliūtį, pavyzdžiui, netvarkingai pastatytą automobilį.

Savarankiškai sustojęs, „BMW i3“ automatiškai užsirakina ir laukia šeimininko. Po susitikimo vairuotojas automobilį iškviečia per išmanųjį laikrodį ir balso komandą. „BMW i3“ apskaičiuoja laiką, per kurį vairuotojas pasieks parkavimo aikštelės išvažiavimą ir čia atsiduria tiksliai nustatytu laiku.

Navigacija be GPS signalo
Įdomu tai, kad šiose sistemose automobilio pozicijai nustatyti ir orientuotis erdvėje BMW nenaudoja GPS signalo – sistemos naudojasi tik jutikliais ir skaitmeniniu pastato planu. Apsieiti be GPS siekta, nes jis daugiaaukštėse aikštelėse nėra itin tikslus.

Be lazerinių jutiklių, nuotolinio automobilio statymo asistentas turi procesorių ir pagal algoritmus apdoroja informaciją, kad tiksliai žinotų savo buvimo vietą, nuskaitytų aplinką ir savarankiškai bei automatizuotai važiuotų. Kadangi visą darbą atlieka automobilyje esančios „smegenys“, aikštelėse nereikia diegti jokios papildomos įrangos, kad automobilis orientuotųsi aplinkoje ir saugiai važiuotų.

Ilgametė patirtis automobilių automatizavime

„BMW Group“ jau keletą metų kuria iš dalies ar visiškai automatizuoto automobilių valdymo technologijas.

2009 metais koncernas pradėjo bandymų programą „BMW Track Trainer“ ir pademonstravo kaip pačią sudėtingiausią lenktynių trasą – Niurburgringo Šiaurinį žiedą – autonominis BMW automobilis pravažiavo idealia trajektorija. Vėliau „BMW Track Trainer“ idealiai įveikė ir kitas trasas.

Inovacijas koncernas toliau plėtojo pagal bandymų programą „BMW Emergency Stop Assistant“. Jeigu vairuotojas netikėtai susmunka, pavyzdžiui, dėl širdies smūgio, šis asistentas automatiškai perima automobilio valdymą ir saugiai sustoja šalikėlėje bei automatiškai iškviečia pagalbą.

2011 metais „BMW Group“ testinis automobilis be vairuotojo įsikišimo sėkmingai nuvažiavo Vokietijoje A9 greitkeliu nuo Miuncheno iki Nurembergo. Nuo to laiko, šis prototipas buvo nuolat tobulinimas. Bandymų automobilis, reaguodamas į eismo situaciją ir važiuodamas 0-130 km/val. greičio diapazone, geba savarankiškai stabdyti, greitėti ir aplenkti kitas transporto priemones. Šiuo automobiliu BMW specialistai jau nuvažiavo apie 20 tūkst. kilometru. Automobilyje yra įrengtos sensorinės sistemos – LIDAR, radaras, ultragarso jutikliai ir kameros visose automobilio pusėse.

Nuo 2013 m sausio „BMW Group“ bendradarbiauja su tarptautine korporacija „Continental“ siekdama toliau plėtoti bandomąjį projektą ir iki 2020 metų padėti pagrindą autonominėms automobilių valdymo funkcijoms.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sugalvojo, kaip elektromobilius įkrauti greičiau – siūlo vėl pildyti „degalų bakus“ (5)

Ar žinojote, kad vienas iš trukdžių elektromobilių įsigalėjimui yra kultūrinė inercija?...

Bando naują 3 serijos BMW: automobilyje yra vienas „benzingalviams“ svarbus pokytis (15)

Pakeliui į serijinę gamybą automobiliai atlieka daugybę testų – bandoma jų dinamika,...

Didžiausias automobilių gamintojų galvos skausmas, arba kodėl nauji modeliai bandomi Laplandijoje (3)

„Test World“ Suomijoje yra vienintelė vieta pasaulyje, kurioje automobilių gamintojai...

Vežėjai siūlo Palangos poilsiautojams nakvynę vilkiko kabinoje (23)

Lietuvos vežėjų asociacija surengė akciją – atostogaujantys Palangoje gali pasirinkti nakvynę...

Sostinės gatves užplūs dviratininkai: kaip keisis eismas ir kur bus uždarytos gatvės (4)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 19 d., sekmadienį, Vilnių išjudins...

Top naujienos

Viskas pasikeitė per naktį: oro uoste – „turistai“ su automatais, gatvėse pasirodė tankai (144)

„Sugedus lėktuvui“ nusileidę „turistai“ ir „ Aeroflot darbuotojai“ atstato automatų...

Baltarusės vyksta gimdyti į Vilnių ir moka tūkstančius: Olga papasakojo esminius skirtumus (92)

Tarp Baltarusijos moterų, besiruošiančių tapti motinomis, populiarūs gimdymai Vilniuje. Žinoma,...

Lietuvių atostogas Lenkijoje apkartino grėsmę sveikatai keliantis jūros vanduo (19)

Praeitame pasakojime apie Lenkijos pajūrį išsiaiškinome, kad sąvoka “pasijausti ponais” gal...

Bandė emigruoti į Norvegiją, bet nepasisekė: nuo to laiko savo šeimos gyvenimą pavertė pragaru (55)

„Sugyventinis sakė, kad neužsikoduos. Sakė: ką, aš nesveikas, kad negersiu? Vaikų teisių...

„Žiurkikių“ kebabais prekiaujantis verslininkas: nėra ko piktintis, pavadinimas – žmonos garbei (113)

„Žiurkikių“ kebabas. Tokį maisto patiekalą galite nusipirkti dviejose Molėtuose...

Tikriems lietuviškiems lašiniams iškilo rimtas pavojus (57)

Naujas kovos su afrikiniu kiaulių maru (AKM) planas grasina tautinio paveldo mėsos produktų gamybai...

Doveika įvertino Vėlyvio provokaciją bažnyčioje: ar nusišlapinti ant artimo žmogaus kapo taip pat būtų labai meniška? (445)

„Čia nieko originalaus. Nieko. Tuščia. Čia garbėtroškos priemonė“, – apie Emilio Vėlyvo...

Dvylika efektyviausių būdų, kaip sujaudinti moterį (3)

Mokslininkai išsiaiškino, kad norint susijaudinti prieš seksą, moterims reikia daugiau laiko nei...

Mama pasibaisėjo kitų patarimais: motinos pieną ragino keisti ryžių nuoviru (8)

Konkursui „Mano istorija – esu kitokia mama negu visos“ savo pasakojimą atsiuntusi Justina...

Niekšai bites išmetė į šiukšlių konteinerį

Klaipėdoje, Mokyklos gatvėje, prie šiukšlių konteinerio žmonės pastebėjo besisukantį bičių...