Bosch“, vienas didžiausių automobilių sistemų ir detalių gamintojas, sukūrė naują technologiją, kuri turėtų žymiai pagerinti elektromobilių saugumą avarijų metu. Elektra varomos transporto priemonės tik populiarės, jų gatvėse vis daugės, todėl ir eismo įvykių, kuriuose bus bent vienas elektromobilis, pasitaikys vis dažniau. Vairuotojai kartais nerimaują dėl pažeistų aukštos įtampos sistemų – ar jos nesukels mirtinos elektros iškrovos ar gaisro?

„Bosch“ teigė, kad į avariją patekęs elektromobilis iš tikrųjų gali būti pavojingas. Iš vietos išmušti ar tiesiog pažeisti kabeliai gali įelektrinti automobilio konstrukciją ir taip sužeisti keleivius ar į pagalbą atskubėjusius žmones. Taigi, „Bosch“ sugalvojo į elektromobilių baterijų sistemas įterpti puslaidininkių plokšteles, kurios avarijos metu detonuotų miniatiūrinius pirotechnikos užtaisus, kurie akimirksniu atjungtų automobilio bateriją.

Elektromobilis

„Bosch“ puslaidininkiai yra šios sistemos šerdis, tačiau pačios plokštelės yra vos 10 X 10 mm dydžio ir sveria vos kelis gramus. Jos aktyvuojamos tuo pat metu, kai aktyvuojamos ir saugos oro pagalvės. Svarbiausia tai, kad pavojingos aukštos įtampos linijos yra atjungiamos akimirksniu. „Bosch“ teigia, kad ši sistema visiškai eliminuoja elektros šoko ir baterijų sukelto gaisro riziką. Na, gal ne visiškai –pirosaugikliai nieko negalės padaryti, jei bus pažeistas baterijos korpusas.

Elektromobiliai yra labai saugūs – tikimybė, jog avariją patyręs elektromobilis užsidegs yra daugmaž tokia pati kaip ir automobilio su vidaus degimo varikliu atveju. Tačiau elektromobilius gesinti yra gerokai sudėtingiau.

Tiesa, kol kas neatskleidžiama, kurie pirmieji gamintojai ims matuotis naujuosius pirosaugiklius. „Bosch“ komponentus nešioja daugybė pačių įvairiausių gamintojų automobilių. Jei bandymai parodys, kad sistema yra veiksminga, patikima ir reikalinga, tikriausiai jau netolimoje ateityje vėl apie ją išgirsime.