Visas būrys analitikų šiuo metu įtemptai laužo galvas, mėgindami atsakyti į klausimą, kada pagaliau elektromobilių skaičius viršys tų, kuriuose sumontuoti vidaus degimo varikliai. Jų spėlionės, reikia pasakyti, ganėtinai įvairuoja: vieni teigia, kad taip nutiks nepraėjus nė dešimtmečiui, kiti gi tokią perspektyvą sieja nebent su 2040-aisiais.
Asociatyvi nuotr.
© Stopkadras

Teisūs gali pasirodyti ir vieni, ir kiti, tad kyla klausimas, ar prognozuoti apskritai prasminga – juk visos siūlomos prielaidos, kaip rašoma svetainėje autoevolution.com, daromos atsižvelgiant į dabartinę situaciją.

Tačiau tereikia kurios nors svarbius rinkos pokyčius lemiančios šalies (pageidautina – su itin gerai išvystyta automobilių pramone) vyriausybei imtis konkrečių veiksmų, palankių vienų arba kitų prognozių atžvilgiu, ir perėjimo prie elektromobilių procesas galėtų neįtikėtinai paspartėti arba, atvirkščiai – beveik sustoti.

Galvojimas, kad pereiti prie elektromobilių įmanoma ir be vyriausybės įsikišimo, tėra naivus savęs apgaudinėjimas. Tuo tikėti tiesiog absurdiška. Kaip pavyzdį galima paanalizuoti Norvegijoje susiklosčiusią situaciją. Skatinant akumuliatoriais varomo transporto populiarėjimą šalyje imtasi galybės iniciatyvų. Viena iš jų – solidžiai sumažintas PVM mokestis.

Vis dėlto ne visiškai viskas remiasi į pinigus. Tarkim, Austrijoje, siekiant sumažinti į aplinką išmetamų teršalų lygį, tam tikrose autostradų atkarpose buvo sugriežtinas greičio apribojimas: pirmiau taikytas 130 km/val. limitas buvo pakeistas 100 km/val. riba. Atsižvelgiant į priežastį, dėl kurios taip padaryta, peršasi logiška išvada, kad elektromobiliams, kaip aplinkos neteršiančioms transporto priemonėms, sugriežtintas apribojimas turėtų negalioti. Ir iš tiesų – vyriausybė jau rengiasi priimti nutarimą, leisiantį pastariesiems 130 km/val. greičiu prašvilpti pro benzinu arba dyzeliu varomus automobilius.

Jei panašių, kad ir ne ekonomiškai patrauklių, iniciatyvų atsirastų daug daugiau, apie elektromobilio įsigijimą susimąstytų net tie, kurie šiaip jau apie tai tikrai nepagalvotų. Matant, su kokiu užmoju rengiamasi plėtoti įkrovimo stotelių tinklą ir kaip gausiai žarstomi pažadai, kad elektromobilius pavyks įkrauti kone akimirksniu, nekyla abejonių, kad būsimos kartos net nemąstydamos rinksis elektromobilius, kurie, beje, ilgainiui dar ir atpigs.

Verta paminėti, kad Austrijos vyriausybė svarsto ir apie kitus elektromobilių savininkų laukiančius pranašumus, kaip antai nemokamos stovėjimo vietos miestų teritorijose arba galimybė važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis piko valandomis.

Panašių priemonių imamasi ir kitose pasaulio šalyse. Jos tikrai daro įtaką žmonių priimamiems sprendimams. Pavyzdžiui, vienas „Lamborghini Aventador“ savininkas pardavė turimą automobilį ir įsigijo dar pirmosios kartos „Tesla Roadster“ vien todėl, kad su juo Los Andželo gatvėse daug patogiau.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvoje komercinės paskirties transporto priemonių pardavimai augo bene sparčiausiai ES

Balandžio 24-ąją Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) paskelbė ataskaitą apie naujų...

Garsus lenktynininkas nukreipė žvilgsnį į „CityBee“ taranuotą pavėžėtojo automobilį: kilo įtarimų (256)

Sekmadienio paryčiais Vilnių sukrėtė skaudi avarija – girto vairuotojo vairuojamas išnuomotas...

Po emisijų skandalo liūdnos žinios „Volkswagen“ nesibaigia (13)

Vokietijos koncerno „ Volkswagen Group “ veiklą stebintis nepriklausomas kontrolierius, buvęs...

Po tragiškos avarijos „CityBee“ žada imtis priemonių (62)

Po savaitgalį tragiškai pasibaigusios avarijos Vilniuje, kurios metu neblaivus vairuotojas,...

Prancūzai optimizuoja „Opel“ taip, kad jau priversta įsikišti ir Angela Merkel (25)

PSA grupės kova sumažinti gamybos išlaidas „ Opel “ fabrikuose Vokietijoje persikėlė į...

Top naujienos

Įvertino žurnalistės žudiko ir Matuko mamos norą tuoktis: jie gali turėti labai specifinių motyvų (80)

Psichologas Tomas Lagūnavičius Lukiškių izoliatoriuje-kalėjime planuojamas Monikos...

Į „Vytautą“ spjovę Ballai įskaudino Šeškų: paliekame viską jų sąžinei (55)

Į Lietuvą atvyko Los Andželo „Lakers“ ateitimi laikomas Lonzo Ballas, tačiau grįždamas namo...

„Danske Bank“ traukiasi iš Lietuvos (356)

Antros pagal turtą Šiaurės Europoje finansų grupės „ Danske Bank “ Lietuvos filialas...

Triuškinanti pergalė prieš japonus garantavo Lietuvai pasaulio čempionato medalius (39)

Lietuvos ledo ritulio rinktinė pasaulio ledo ritulio čempionato IB diviziono trečiose rungtynėse...

Gydytojas išplatino emocingą kvietimą: ragina nelikti abejingais ir palaikyti medikus (2)

Vilniaus universitetinės ligoninės Santaros klinikų šeimos gydytojas Vytautas Kasiulevičius...

Trilerį Madride laimėjęs „Real“ atsidūrė per žingsnį nuo finalo ketverto (2)

Eurolygos ketvirtfinalio trečiosiose rungtynėse Madrido „Real“ grįžo namo ir savo arenoje...

Tėvai liko šokiruoti: infekcine liga susirgusi dukra į polikliniką nebuvo įleista (35)

Sukarščiavus vaikui neretai tėvai stengiasi kuo greičiau jį nuvežti pas gydytoją , kad laiku...

Komikų dėmesį patraukė Trumpo ir Macrono santykiai (26)

Tvirti rankų paspaudimai, šilti apsikabinimai, bučiniai ir net paglostymas – visos šios apie JAV...

Ar norėtumėte lėktuvuose keliauti atbulomis? Ekspertai tikina, kad taip būtų saugiau (1)

Kelionės lėktuvais yra labai saugios. Pigūs lėktuvų bilietai suteikė galimybę keliauti...

Pinti baldai lietuviams atsibodo: trokšta naujų medžiagų ir formų (5)

Gražiems ir jaukiems namams reikalingas ne tik apgalvotas interjeras, bet ir maloni išorės aplinka...