aA
Visas būrys analitikų šiuo metu įtemptai laužo galvas, mėgindami atsakyti į klausimą, kada pagaliau elektromobilių skaičius viršys tų, kuriuose sumontuoti vidaus degimo varikliai. Jų spėlionės, reikia pasakyti, ganėtinai įvairuoja: vieni teigia, kad taip nutiks nepraėjus nė dešimtmečiui, kiti gi tokią perspektyvą sieja nebent su 2040-aisiais.
Asociatyvi nuotr.
© Stopkadras

Teisūs gali pasirodyti ir vieni, ir kiti, tad kyla klausimas, ar prognozuoti apskritai prasminga – juk visos siūlomos prielaidos, kaip rašoma svetainėje autoevolution.com, daromos atsižvelgiant į dabartinę situaciją.

Tačiau tereikia kurios nors svarbius rinkos pokyčius lemiančios šalies (pageidautina – su itin gerai išvystyta automobilių pramone) vyriausybei imtis konkrečių veiksmų, palankių vienų arba kitų prognozių atžvilgiu, ir perėjimo prie elektromobilių procesas galėtų neįtikėtinai paspartėti arba, atvirkščiai – beveik sustoti.

Galvojimas, kad pereiti prie elektromobilių įmanoma ir be vyriausybės įsikišimo, tėra naivus savęs apgaudinėjimas. Tuo tikėti tiesiog absurdiška. Kaip pavyzdį galima paanalizuoti Norvegijoje susiklosčiusią situaciją. Skatinant akumuliatoriais varomo transporto populiarėjimą šalyje imtasi galybės iniciatyvų. Viena iš jų – solidžiai sumažintas PVM mokestis.

Vis dėlto ne visiškai viskas remiasi į pinigus. Tarkim, Austrijoje, siekiant sumažinti į aplinką išmetamų teršalų lygį, tam tikrose autostradų atkarpose buvo sugriežtinas greičio apribojimas: pirmiau taikytas 130 km/val. limitas buvo pakeistas 100 km/val. riba. Atsižvelgiant į priežastį, dėl kurios taip padaryta, peršasi logiška išvada, kad elektromobiliams, kaip aplinkos neteršiančioms transporto priemonėms, sugriežtintas apribojimas turėtų negalioti. Ir iš tiesų – vyriausybė jau rengiasi priimti nutarimą, leisiantį pastariesiems 130 km/val. greičiu prašvilpti pro benzinu arba dyzeliu varomus automobilius.

Jei panašių, kad ir ne ekonomiškai patrauklių, iniciatyvų atsirastų daug daugiau, apie elektromobilio įsigijimą susimąstytų net tie, kurie šiaip jau apie tai tikrai nepagalvotų. Matant, su kokiu užmoju rengiamasi plėtoti įkrovimo stotelių tinklą ir kaip gausiai žarstomi pažadai, kad elektromobilius pavyks įkrauti kone akimirksniu, nekyla abejonių, kad būsimos kartos net nemąstydamos rinksis elektromobilius, kurie, beje, ilgainiui dar ir atpigs.

Verta paminėti, kad Austrijos vyriausybė svarsto ir apie kitus elektromobilių savininkų laukiančius pranašumus, kaip antai nemokamos stovėjimo vietos miestų teritorijose arba galimybė važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis piko valandomis.

Panašių priemonių imamasi ir kitose pasaulio šalyse. Jos tikrai daro įtaką žmonių priimamiems sprendimams. Pavyzdžiui, vienas „Lamborghini Aventador“ savininkas pardavė turimą automobilį ir įsigijo dar pirmosios kartos „Tesla Roadster“ vien todėl, kad su juo Los Andželo gatvėse daug patogiau.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Elektromobiliams ir hibridams lengvatos turėtų būti skiriamos iš labiausiai teršiančių kišenės (17)

Šiemet iki gruodžio 1 dienos Lietuvos automobilių parką papildė 132 nauji elektromobiliai –...

Europa susiginčijo dėl naujų taršos normų automobiliams – pylos gavo austrai ir vokiečiai (23)

Kaip rašo „europe.autonews.com“, antradienį Europos Sąjungos šalims nepavyko surasti...

„Bentley“ į Lietuvą atvežė „Mulsanne Speed“ – iki 100 pagreitėja per mažiau nei 5 sekundes (5)

Lietuvoje, oficialioje „ Bentley “ atstovybėje, pristatomas išskirtinis automobilis – „...

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų (333)

Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų...

Pastebėjo pirmą „Hondos“ elektromobilį Europos keliuose – nuo konvejerio nuriedės kitąmet (7)

Prieš metus Frankfurto automobilių parodoje pristatytas futuristinis „Honda“ elektromobilio...

Top naujienos

Veryga apie 10 proc. brangsiančią degtinę: mokomės iš klaidų – degtinė buvo palikta per pigi (664)

Kitais metais valdžia planuoja ir dešimtadaliu didinti stipraus alkoholio akcizą, ir pertvarkyti...

Giedrius Drukteinis. Lietuvos grožio industrija tėra įprastas kiaulių tvartas (200)

Pastarasis konfliktas tarp Julijos Janus ir Juozo Statkevičiaus ne tik sukėlė nemažai...

Užkalnis. Žinau, už ką balsuosite rinkimuose (344)

Taip, aš tikrai žinau, kas bus išrinktas dirbti Daukanto aikštėje. Tiksliau, aš bijau, kad...

Rusija tulžingai reaguoja į Lietuvos sankcijas dėl užpuolimo Kerčėje: be atsako neliksite (1619)

Lietuva tapo pirmąja pasaulio valstybe, apsisprendusia dėl Kremliaus agresijos Kerčės sąsiauryje...

Orai: snigs beveik visur (2)

Artimiausiomis dienomis mūsų šalies orus lems pamažu nykstantis ciklonas. Ketvirtadienį dangus...

Šiauliuose atskleidė kitą mitingo dėl mokytojų pusę: moksleiviai ten buvo išsiųsti ne savo noru (508)

Trečiadienio vidurdienį prie Šiaulių miesto savivaldybės susirinko minia moksleivių, kurie...

Theresa May atlaikė balsavimą dėl nepasitikėjimo (69)

Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė trečiadienį vakare atlaikė balsavimą dėl...

Grybauskaitė: skambinau ir Petrauskienei, ir Skverneliui, tačiau premjeras žadėjo susitvarkyti pats (341)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė susirūpinusi dėl etatinio mokėjimo reformos ir siūlė pagalbą...

„Olympique“ paskutinis pro pūgą prasibrovė į Čempionų lygos aštuntfinalį

UEFA Čempionų lygoje baigėsi grupių etapas. Trečiadienį buvo likęs tik vienas nežinomasis –...

Alkoholis turi naują geriausią draugą: gėdą sukelianti liga žudo tyliai (43)

„Ne, ne, man viskas gerai. Dirbu gerai, nepervargstu. Viršininkas geras. Uždirbu daug, tobulas...