Visas būrys analitikų šiuo metu įtemptai laužo galvas, mėgindami atsakyti į klausimą, kada pagaliau elektromobilių skaičius viršys tų, kuriuose sumontuoti vidaus degimo varikliai. Jų spėlionės, reikia pasakyti, ganėtinai įvairuoja: vieni teigia, kad taip nutiks nepraėjus nė dešimtmečiui, kiti gi tokią perspektyvą sieja nebent su 2040-aisiais.
Asociatyvi nuotr.
© Stopkadras

Teisūs gali pasirodyti ir vieni, ir kiti, tad kyla klausimas, ar prognozuoti apskritai prasminga – juk visos siūlomos prielaidos, kaip rašoma svetainėje autoevolution.com, daromos atsižvelgiant į dabartinę situaciją.

Tačiau tereikia kurios nors svarbius rinkos pokyčius lemiančios šalies (pageidautina – su itin gerai išvystyta automobilių pramone) vyriausybei imtis konkrečių veiksmų, palankių vienų arba kitų prognozių atžvilgiu, ir perėjimo prie elektromobilių procesas galėtų neįtikėtinai paspartėti arba, atvirkščiai – beveik sustoti.

Galvojimas, kad pereiti prie elektromobilių įmanoma ir be vyriausybės įsikišimo, tėra naivus savęs apgaudinėjimas. Tuo tikėti tiesiog absurdiška. Kaip pavyzdį galima paanalizuoti Norvegijoje susiklosčiusią situaciją. Skatinant akumuliatoriais varomo transporto populiarėjimą šalyje imtasi galybės iniciatyvų. Viena iš jų – solidžiai sumažintas PVM mokestis.

Vis dėlto ne visiškai viskas remiasi į pinigus. Tarkim, Austrijoje, siekiant sumažinti į aplinką išmetamų teršalų lygį, tam tikrose autostradų atkarpose buvo sugriežtinas greičio apribojimas: pirmiau taikytas 130 km/val. limitas buvo pakeistas 100 km/val. riba. Atsižvelgiant į priežastį, dėl kurios taip padaryta, peršasi logiška išvada, kad elektromobiliams, kaip aplinkos neteršiančioms transporto priemonėms, sugriežtintas apribojimas turėtų negalioti. Ir iš tiesų – vyriausybė jau rengiasi priimti nutarimą, leisiantį pastariesiems 130 km/val. greičiu prašvilpti pro benzinu arba dyzeliu varomus automobilius.

Jei panašių, kad ir ne ekonomiškai patrauklių, iniciatyvų atsirastų daug daugiau, apie elektromobilio įsigijimą susimąstytų net tie, kurie šiaip jau apie tai tikrai nepagalvotų. Matant, su kokiu užmoju rengiamasi plėtoti įkrovimo stotelių tinklą ir kaip gausiai žarstomi pažadai, kad elektromobilius pavyks įkrauti kone akimirksniu, nekyla abejonių, kad būsimos kartos net nemąstydamos rinksis elektromobilius, kurie, beje, ilgainiui dar ir atpigs.

Verta paminėti, kad Austrijos vyriausybė svarsto ir apie kitus elektromobilių savininkų laukiančius pranašumus, kaip antai nemokamos stovėjimo vietos miestų teritorijose arba galimybė važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis piko valandomis.

Panašių priemonių imamasi ir kitose pasaulio šalyse. Jos tikrai daro įtaką žmonių priimamiems sprendimams. Pavyzdžiui, vienas „Lamborghini Aventador“ savininkas pardavė turimą automobilį ir įsigijo dar pirmosios kartos „Tesla Roadster“ vien todėl, kad su juo Los Andželo gatvėse daug patogiau.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sugalvojo, kaip elektromobilius įkrauti greičiau – siūlo vėl pildyti „degalų bakus“ (5)

Ar žinojote, kad vienas iš trukdžių elektromobilių įsigalėjimui yra kultūrinė inercija?...

Bando naują 3 serijos BMW: automobilyje yra vienas „benzingalviams“ svarbus pokytis (16)

Pakeliui į serijinę gamybą automobiliai atlieka daugybę testų – bandoma jų dinamika,...

Didžiausias automobilių gamintojų galvos skausmas, arba kodėl nauji modeliai bandomi Laplandijoje (3)

„Test World“ Suomijoje yra vienintelė vieta pasaulyje, kurioje automobilių gamintojai...

Vežėjai siūlo Palangos poilsiautojams nakvynę vilkiko kabinoje (23)

Lietuvos vežėjų asociacija surengė akciją – atostogaujantys Palangoje gali pasirinkti nakvynę...

Sostinės gatves užplūs dviratininkai: kaip keisis eismas ir kur bus uždarytos gatvės (4)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 19 d., sekmadienį, Vilnių išjudins...

Top naujienos

Viskas pasikeitė per naktį: oro uoste – „turistai“ su automatais, gatvėse pasirodė tankai (517)

„Sugedus lėktuvui“ nusileidę „turistai“ ir „ Aeroflot darbuotojai“ atstato automatų...

Baltarusės vyksta gimdyti į Vilnių ir moka tūkstančius: Olga papasakojo esminius skirtumus (154)

Tarp Baltarusijos moterų, besiruošiančių tapti motinomis, populiarūs gimdymai Vilniuje. Žinoma,...

Orai: trečiadienį – šalčiausia šio mėnesio naktis (2)

Artimiausiomis dienomis orai bus labai permainingi, antradienio dieną dangus virš Lietuvos bus...

Lietuvių atostogas Lenkijoje apkartino grėsmę sveikatai keliantis jūros vanduo (37)

Praeitame pasakojime apie Lenkijos pajūrį išsiaiškinome, kad sąvoka “pasijausti ponais” gal...

Bandė emigruoti į Norvegiją, bet nepasisekė: nuo to laiko savo šeimos gyvenimą pavertė pragaru (71)

„Sugyventinis sakė, kad neužsikoduos. Sakė: ką, aš nesveikas, kad negersiu? Vaikų teisių...

„Žiurkikių“ kebabais prekiaujantis verslininkas: nėra ko piktintis, pavadinimas – žmonos garbei (153)

„Žiurkikių“ kebabas. Tokį maisto patiekalą galite nusipirkti dviejose Molėtuose...

„Crystal Palace“ didvyriškų pastangų nepakako: „Liverpool“ Londoną paliko be nuostolių (2)

Anglijos „Premier“ lygos antrasis turas užbaigtas „ Crystal Palace “ ir „Liverpool“...

Tikriems lietuviškiems lašiniams iškilo rimtas pavojus (107)

Naujas kovos su afrikiniu kiaulių maru (AKM) planas grasina tautinio paveldo mėsos produktų gamybai...

Nufilmavo jautrią akimirką: negyvos kengūros sterblėje rado besispardantį kengūriuką (4)

Pietų Australijoje nufilmuotas vaizdo įrašas, suvirpinęs šimtus tūkstančių feisbuko...

Ištekėjusi moteris su meilužiu sudarė žodinę sutartį: nesididžiuoju savo sprendimu (63)

Noriu ir aš papasakoti savo istoriją. Esu 47-erių moteris, susituokusi gyvenu 27 - erius metus.