Dakaro įtaka

Tokiose prestižinėse ir ypač sudėtingose varžybose kaip Dakaro ralis dalyvaujantys automobiliai turi mažai ką bendra su gatvėse regimais modeliais. Vis dėlto juose išbandytos technologijos vėliau perkeliamos į kasdieninius automobilius.

2024 metų pradžioje jau dešimtą kartą Dakaro ralį iš arti stebėjęs žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius sako, kad tokiose varžybose aukščiausio lygio poligono sąlygomis išmėginama viskas, kas automobiliuose susiję su patikimumu, didesnėmis apkrovomis ir ekstremaliomis naudojimo sąlygomis.

„Tai visų pirma pasakytina apie pikapus. Nenuostabu, kad jų Dakaro ralyje niekuomet nestigo“, – pastebi žurnalistas.

Vienomis sunkiausių varžybų pasaulyje tituluojamas Dakaro ralis nuolat masina savo galimybes pasitikrinti daugybę gamintojų. Tad prie įvairius uždavinius per daugybę metų čia sprendusių bendrovių „Toyota“, „Mitsubishi“, „Peugeot“ ar šiųmetės nugalėtojos „Audi“, 2024-ųjų varžybose prisijungė ir geriausiai Europoje parduodamo pikapo „Ranger“ gamintojas „Ford“.

Per savo istoriją JAV įmonė sukaupė daug patirties įvairiose automobilių varžybų šakose: nuo tradicinio ralio iki legendinių kovų ištvermės lenktynėse Le Mano trasoje. Dakaro ralis buvo vienintelis dar neįkąstas riešutėlis. Tad 2023 metų vasarą „Ford Performance“ pranešė, kad rengiasi 2024-ųjų startui Dakare.

Kaupė patirtį 2025-iesiems

Drauge su partneriais „M-Sport“ bei automobilių kūrimo, priežiūros ir organizacinės vadybos bendrove „Neil Woolridge Motorsport“ JAV gamintojas delegavo specialiai sukurtus didelio našumo „Ford Ranger“ lenktyninius modelius varžytis „Rally Raid T1+“ kategorijoje.

Prie automobilių vairų sėdo patyręs ispanas Nani Roma ir ralio debiutantas Garethas Woolridge’as iš Pietų Afrikos Respublikos. Deja, varžybose sportininkams pritrūko sėkmės, tad po įvairių problemų greičio ruožuose, prisirinkę virš 60 val. laiko baudų, abu užėmė atitinkamai 27 ir 28 vietas savo klasėje. Tačiau svarbu tai, kad abu bolidai finišavo ir komandai surinko vertingų duomenų.

Specialiai 2025-ųjų Dakarui „Ford Performance“ ir „M-Sport“ kuria visiškai naują „Ranger Raptor“. Jis bus pagamintas pagal Dakaro T1+ klasės reikalavimus.

„Dakaro ralis – viena iš pasaulinių bekelės lenktynių renginių viršūnių. Daugybę metų „Ford“ lydėjo didelė sėkmė FIA WRC ralio lenktynėse, tad nekantraujame pademonstruoti tokį pat susitelkimą, energiją ir pastangas konkuruodami su „Ranger“ Dakare“, – teigė „M-Sport“ generalinis direktorius Malcomas Wilsonas.

Kad amerikiečių pikapas turi potencialo, 2024 metų Dakaro ralyje įrodė Lenkijos pilotas Martinas Prokopas. Jis „Ford Ranger Raptor“ modelio pagrindu sukurtu bolidu bendroje automobilių įskaitoje užėmė penktą vietą.

Išgaudo trūkumus

V. Miliaus žodžiais, Dakare viskas, kas juda ir sukasi, patiria milžiniškas apkrovas, o tai gamintojams leidžia sukaupti informacijos, kuria galima pagrįsti sprendimus, vėliau lemsiančius kasdienių modelių patikimumą. Anot specialisto, projektuojant ir gaminant automobilius visuomet yra vietos klaidoms: jos išlenda tik tokiose sudėtingose aukšto lygio varžybose.

„Tai, kas išlenda sporte, dažnai reiškia pralaimėjimą, o pralaiminėti tokio lygio varžybose yra brangu. Todėl iš karto reaguojama ir sukauptos žinios perkeliamos į serijinę gamybą, nes čia lygiai taip pat negalima toleruoti klaidų“, – aiškina pašnekovas.

Vitoldas Milius

Jo pastebėjimu, būtent patvarumas ir patikimumas labiausiai išryškėja Dakare, todėl toji patirtis perkeliama į gamyklą.

„Sakykime, sukurti itin galingą variklį ir perkelti dinamikos rezultatą į gatves turbūt nėra prasmės, bet patikimumas, ypač pikapuose, kurie labiau apkraunami, laužomi ir pan., turi didžiulę svarbą. Jeigu gamintojo asortimente yra darbui, apkrovoms skirtų modelių, sporto testai jiems yra labai geras bandymų laukas“, – pažymi V. Milius.

Štai „Ford“ užsimojo vėl plačiai atverti daugybę automobilių sporto durų, kad galėtų toliau plėtoti savo technologijas ir kaupti reikiamą patirtį. Po daugiau nei dviejų dešimtmečių pertraukos amerikiečiai taip pat sugrįš ir į „Formulę 1“.

JAV bendrovė ilgalaikės strateginės techninės partnerystės su „Red Bull Powertrains“ sutartimi sutarė bendromis pastangomis kurti naujos kartos hibridinę jėgos sistemą, kuri bus naudojama 2026-ųjų „Formulės 1“ sezone ir vėlesnėse varžybose. „Red Bull Ford Powertrains“ tieks galios sistemas tiek „Oracle Red Bull Racing“, tiek „Scuderia AlphaTauri“ komandoms nuo 2026 iki 2030 metų.

„Ford“ sugrįžimas į „Formulę 1“ su „Red Bull Racing“ atspindi mūsų bendrovės judėjimo kryptį vis labiau elektrifikuotų, vis daugiau programinės įrangos turinčių modernių transporto priemonių link. Kaštų ir naudos prasme F1 bus neįtikėtinai puiki platforma, skirta naujovėms kurti, dalytis idėjomis, technologijomis ir dešimčių milijonų naujų klientų dėmesiui užkariauti“, – teigia „Ford Motor Company“ prezidentas ir generalinis direktorius Jimas Farley’is.

Įvaizdžio dedamoji

2026-aisiais „Ford“ taip pat dalyvaus WEC ir IMSA varžybų serijose bei Le Mano 24 valandų lenktynėse su „Mustang GT3“, pasaulio ralio čempionate (WRC) su „M-Sport Puma Hybrid Rally1“, „Baja 1000“ varžybose su „Ranger Raptor“ bei „Bronco“ modeliais ir NASCAR, NHRA bei „Supercars“ su lenktyniniu „Mustang“.

V. Milius atkreipia dėmesį, kad visų gamintojų dalyvavimas automobilių sporte neatsiejamas ir nuo rinkodaros. Greta techninių sprendimų tobulinimo, geri rezultatai ar platesnis matomumas leidžia sėkmingiau formuoti norimą įvaizdį.

„Dakaro ralis yra laikomas sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis. Čia vyrauja greitis, dinamika, sunkumai – visa tai patinka žmonėms. Formuojamas sportiškas įvaizdis daug ką žavi. Todėl ne veltui tiek pinigų investuojama į automobilių sportą. Jame garsinamas vardas, parodomas ir tobulinamas produktas“, – apibendrina ekspertas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją