45 tūkst. JAV dolerių (38 tūkst. eurų) vertės elektrinis krosoveris, atrakinamas per veido nuskaitymo ir atpažinimo technologiją, siūlantis galimybę naudotis asmeniniu asistentu „Amazon Alexa“ ir 49 colių įstrižainės prietaisų skyde sumontuotu ekranu, teikia pagrįstų įžvalgų apie tai, kaip vairuosime ateityje. Be to, jis įrodo, kad Kinijos vyriausybei bandant išgyvendinti iš šalies kelių dyzelinį transportą, automobilių pramonės dalyviai nesėdi rankų sudėję, o stengiasi nusirėžti sau priklausančią rinkos dalį.
"Byton" automobilio premjera
© AFP / Scanpix

Kaip rašoma bloomberg.com, buvusių BMW AG vadovų įkurta Nankine veikianti įmonė „Byton“ tapo pirmąja Kinijos automobilių gamintoja, pasirengusia pristatyti dėmesio vertą produkciją Las Vegase vykstančioje tarptautinėje elektros įrenginių mugėje CES.

Įmonių grupės „Alibaba Group Holding Ltd.“ finansuojama bendrovė „XPeng Motors“ ketina pristatyti masinei gamybai skirtą modelį. Tai vyksta beveik tuo pat metu kaip ir sektoriaus naujokų, tokių kaip stambiausios Azijos technologijų įmonės „Tencent Holdings Ltd.“ remiamos NIO, taip pat „WM Motor Technology Co.“ gaminių pristatymai.

Kinijos siekis pažaboti aplinkos taršą ir sumažinti priklausomybę nuo importuojamos naftos, taip pat dosniai vyriausybės teikiamos subsidijos paskatino begalės apie naujų rūšių energijos panaudojimą mąstančių startuolių atsiradimą ir taip didžiausioje pasaulyje transporto priemonių rinkoje. Jaunoms automobilių gamybos įmonėms tenka spręsti klausimą, kaip nuvilioti klientus nuo tokių inovatorių kaip „Tesla Inc.“ ar tokių milžinių kaip „Volkswagen AG“ ir „Toyota Motor Corp.“

„Kinija yra sparčiausiai besiplečianti ir stambiausia elektromobilių rinka. Kita vertus, ji, deja, stokoja pasaulinio lygio žaidėjų, t. y. įmonių, kurių siūlomas asortimentas būtų rimtas iššūkis pasaulio lyderiams“, – naujo gaminio pristatymo proga sakė vienas iš „Byton“ įkūrėjų ir vadovų Danielis Kirchertas.

Kinija ir dabar laikoma didžiausiais elektromobilių pardavimo rodikliais išsiskiriančia rinka. Jungtines Valstijas ji pralenkė dar 2015-aisiais. Pasak Kinijos automobilių gamintojų asociacijos generalinio sekretoriaus pavaduotojo Xu Haidongo, naujų rūšių energiją naudojančių automobilių, įskaitant elektromobilius, iš tinklo įkraunamus hibridus ir kuro elementais varomas transporto priemones, pardavimas pernai galėjo siekti 700 tūkst., todėl šiemet galima tikėtis milijono.

Beveik visi šie automobiliai – Kinijos įmonių gaminiai. Vyriausybė tikisi, kad iki 2025-ųjų pardavimo rodiklius pavyks pagerinti iki 7 mln.

Bendrovėms „Volkswagen“ ir „Toyota“ artėjant prie galutinio Kinijos atžvilgiu parengtų strategijų įgyvendinimo etapo, šalyje jau galima įsigyti NIO siūlomą ES8 modelį. Atstumas, kurį pavyksta įveikti su visiškai įkrautu jo akumuliatoriumi, – ne mažiau kaip pusė tūkstančio kilometrų. Automobilio kaina – 448 tūkst. juanių (58 tūkst. eurų) ir tai yra tik šiek tiek daugiau nei pusė sumos, kurią Kinijoje tektų pakloti už 836 juanių (107 tūkst. eurų) kainuojantį „Tesla’s Model X“ SUV.

„Byton“ (anksčiau – „Future Mobility Corp.“) dabar laikoma viena iš konkurencingiausių palyginti jaunų šalies įmonių. Prekybą pirmaisiais jos gamybos modeliais numatoma pradėti kitais metais. Pradinė transporto priemonių kaina turėtų būti 45 tūkst. JAV dolerių (37,6 tūkst. eurų). Palyginimo dėlei galima priminti kad bazinė „Tesla Model 3“ kaina yra 35 tūkst. JAV dolerių (29 tūkst. eurų).

2018 metų pabaigoje Nankine turėtų būti baigta statyti „Byton“ gamykla, o dar po metų – startuoti gamybos procesas.

Kaip sakė „Byton“ pristatymo renginyje dalyvavęs „Automobility Ltd.“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Billas Russo, „Byton“ turi labai rimtų ambicijų patekti į Kinijoje susikūrusių pasaulinio lygio įmonių gretas. „Tai, ką pavyko pasiekti „Byton“ specialistų komandai, galima pagrįstai vadinti ateitis mobilumo vizijos įgyvendinimu“, – pridūrė „Automobility Ltd.“ vadovas.

Prieigą prie interneto ir skaitmeninių paslaugų teikiančių išmaniųjų intuityviųjų transporto priemonių (SIV) užsibrėžusi pasiūlyti „Byton“ yra viena iš nedaugelio įmonių, bandančių nurungti tradicinius automobilių gamintojus tada, kai palaipsniui atsisakoma aplinką teršiantčius degalus naudojančių variklių, o akumuliatorių gamintojai mąsto, kaip dar labiau pailginti baterijų naudojimo trukmę.

Dar rugpjūtį įmonės atstovas D. Kirchertas užsiminė apie 200 mln. JAV dolerių paramą, kurią „Byton“ gavo iš „Suning Holdings Group Co.“ fondo ir kelių valstybinių įmonių Dziangsu provincijoje. Dar vienas investuotojas – investicinė kontroliuojančioji bendrovė „China Harmony New Energy Auto Holding Ltd.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Daimler“ gali įsigyti nedidelę „Volvo Cars“ akcijų dalį

„ Daimler “ neprieštarauja tiekti „Volvo“ variklius ir net galėtų įsigyti nedidelę šio...

Vokietijos policija suėmė aukštą „Porsche“ vadovą (1)

Vokietijos policija sulaikė aukštą prabangių automobilių prekės ženklo „Porsche“ vadovą,...

Po skandalo užsimojo priežiūros vėzdu: klaidos kaina sieks milžiniškas sumas (15)

Europos Komisija šią savaitę įgavo daugiau galios priimant sprendimus dėl automobilių...

„CityBee“ pažėrė naujovių (10)

Automobilių trumpalaikės nuomos paslaugą teikianti bendrovė „ CityBee “ pristato vieną...

Kaina – ne vienintelis faktorius renkant geriausią komercinį automobilį (1)

Mažiau nei po mėnesio bus paskelbtas geriausias Lietuvos komercinis automobilis – gegužės...

Top naujienos

Lietuva laukia Venckienės grąžinimo: kaip violetinė Garliavos banga užvaldė politikų protą (218)

Nuo Lietuvos teisėsaugos į JAV pabėgusi Neringa Venckienė šiuo metu suimta ir laikoma JAV...

Kada klastotė gali kainuoti brangiau už originalą (2)

Įsigijus klastotę trečiojoje šalyje didesnių problemų muitinėje neturėtų kilti, jei tai vos...

Rimvydas Valatka. Misija kenkti Lietuvai (83)

Amerika turėjo makartizmą. Lietuva turi markauskizmą. Kalba ne tik apie nabagą žemės ūkio...

Ievos Zasimauskaitės konkurentai pirmame „Eurovizijos“ pusfinalyje: ar įveiksime lemtingą barjerą? (45)

Jau gegužės aštuntąją Portugalijoje suskambės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis. Jame...

Čekijoje išskirtinį gyvenimą susikūrusi lietuvė: darbe matau ir patį didžiausią Lietuvos brudą (109)

Čekijoje įsikūrusi lietuvė neslepia, kad įsitvirtinti čia nebuvo paprasta, tačiau sunkiu darbu...

Užkalnis: baisi rizika restorano nenužudė (43)

Žinote, kokia blogiausia mintis pasaulyje, atidarinėjant restoraną? Sakyti „padarom taip, kad...

Filmo „Taksi 5“ recenzija: nesugadinęs kultinės prancūzų franšizės vardo filmas

Kultinis prancūzų kino prodiuseris Lucas Bessonas , kurio dėka galėjome mėgautis „Pagrobimo"...

Prezidentės sprendimas šokiravo advokatų bendruomenę: nenorime sugrįžti į viduramžius (102)

Dalios Grybauskaitės sprendimas atmesti Giedriaus Danėliaus , kuris politinės korupcijos byloje...

Vairuotojo atkirtis kritikams: nesiskųskit – mes verčiami pažeisti taisykles (131)

Į DELFI redakciją kreipėsi Arnas, kuris teigia, kad visuomenėje motociklininkai yra kritikuojami...

„Lietuvos rytas“ užtikrintai pranoko charakterį demonstravusį „Neptūną“ (19)

Lietuvos krepšinio lygos 25-ąjį gimtadienį pažymėjusiose šventinėse rungtynėse –...