aA
45 tūkst. JAV dolerių (38 tūkst. eurų) vertės elektrinis krosoveris, atrakinamas per veido nuskaitymo ir atpažinimo technologiją, siūlantis galimybę naudotis asmeniniu asistentu „Amazon Alexa“ ir 49 colių įstrižainės prietaisų skyde sumontuotu ekranu, teikia pagrįstų įžvalgų apie tai, kaip vairuosime ateityje. Be to, jis įrodo, kad Kinijos vyriausybei bandant išgyvendinti iš šalies kelių dyzelinį transportą, automobilių pramonės dalyviai nesėdi rankų sudėję, o stengiasi nusirėžti sau priklausančią rinkos dalį.
"Byton" automobilio premjera
© AFP / Scanpix

Kaip rašoma bloomberg.com, buvusių BMW AG vadovų įkurta Nankine veikianti įmonė „Byton“ tapo pirmąja Kinijos automobilių gamintoja, pasirengusia pristatyti dėmesio vertą produkciją Las Vegase vykstančioje tarptautinėje elektros įrenginių mugėje CES.

Įmonių grupės „Alibaba Group Holding Ltd.“ finansuojama bendrovė „XPeng Motors“ ketina pristatyti masinei gamybai skirtą modelį. Tai vyksta beveik tuo pat metu kaip ir sektoriaus naujokų, tokių kaip stambiausios Azijos technologijų įmonės „Tencent Holdings Ltd.“ remiamos NIO, taip pat „WM Motor Technology Co.“ gaminių pristatymai.

Kinijos siekis pažaboti aplinkos taršą ir sumažinti priklausomybę nuo importuojamos naftos, taip pat dosniai vyriausybės teikiamos subsidijos paskatino begalės apie naujų rūšių energijos panaudojimą mąstančių startuolių atsiradimą ir taip didžiausioje pasaulyje transporto priemonių rinkoje. Jaunoms automobilių gamybos įmonėms tenka spręsti klausimą, kaip nuvilioti klientus nuo tokių inovatorių kaip „Tesla Inc.“ ar tokių milžinių kaip „Volkswagen AG“ ir „Toyota Motor Corp.“

„Kinija yra sparčiausiai besiplečianti ir stambiausia elektromobilių rinka. Kita vertus, ji, deja, stokoja pasaulinio lygio žaidėjų, t. y. įmonių, kurių siūlomas asortimentas būtų rimtas iššūkis pasaulio lyderiams“, – naujo gaminio pristatymo proga sakė vienas iš „Byton“ įkūrėjų ir vadovų Danielis Kirchertas.

Kinija ir dabar laikoma didžiausiais elektromobilių pardavimo rodikliais išsiskiriančia rinka. Jungtines Valstijas ji pralenkė dar 2015-aisiais. Pasak Kinijos automobilių gamintojų asociacijos generalinio sekretoriaus pavaduotojo Xu Haidongo, naujų rūšių energiją naudojančių automobilių, įskaitant elektromobilius, iš tinklo įkraunamus hibridus ir kuro elementais varomas transporto priemones, pardavimas pernai galėjo siekti 700 tūkst., todėl šiemet galima tikėtis milijono.

Beveik visi šie automobiliai – Kinijos įmonių gaminiai. Vyriausybė tikisi, kad iki 2025-ųjų pardavimo rodiklius pavyks pagerinti iki 7 mln.

Bendrovėms „Volkswagen“ ir „Toyota“ artėjant prie galutinio Kinijos atžvilgiu parengtų strategijų įgyvendinimo etapo, šalyje jau galima įsigyti NIO siūlomą ES8 modelį. Atstumas, kurį pavyksta įveikti su visiškai įkrautu jo akumuliatoriumi, – ne mažiau kaip pusė tūkstančio kilometrų. Automobilio kaina – 448 tūkst. juanių (58 tūkst. eurų) ir tai yra tik šiek tiek daugiau nei pusė sumos, kurią Kinijoje tektų pakloti už 836 juanių (107 tūkst. eurų) kainuojantį „Tesla’s Model X“ SUV.

„Byton“ (anksčiau – „Future Mobility Corp.“) dabar laikoma viena iš konkurencingiausių palyginti jaunų šalies įmonių. Prekybą pirmaisiais jos gamybos modeliais numatoma pradėti kitais metais. Pradinė transporto priemonių kaina turėtų būti 45 tūkst. JAV dolerių (37,6 tūkst. eurų). Palyginimo dėlei galima priminti kad bazinė „Tesla Model 3“ kaina yra 35 tūkst. JAV dolerių (29 tūkst. eurų).

2018 metų pabaigoje Nankine turėtų būti baigta statyti „Byton“ gamykla, o dar po metų – startuoti gamybos procesas.

Kaip sakė „Byton“ pristatymo renginyje dalyvavęs „Automobility Ltd.“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Billas Russo, „Byton“ turi labai rimtų ambicijų patekti į Kinijoje susikūrusių pasaulinio lygio įmonių gretas. „Tai, ką pavyko pasiekti „Byton“ specialistų komandai, galima pagrįstai vadinti ateitis mobilumo vizijos įgyvendinimu“, – pridūrė „Automobility Ltd.“ vadovas.

Prieigą prie interneto ir skaitmeninių paslaugų teikiančių išmaniųjų intuityviųjų transporto priemonių (SIV) užsibrėžusi pasiūlyti „Byton“ yra viena iš nedaugelio įmonių, bandančių nurungti tradicinius automobilių gamintojus tada, kai palaipsniui atsisakoma aplinką teršiantčius degalus naudojančių variklių, o akumuliatorių gamintojai mąsto, kaip dar labiau pailginti baterijų naudojimo trukmę.

Dar rugpjūtį įmonės atstovas D. Kirchertas užsiminė apie 200 mln. JAV dolerių paramą, kurią „Byton“ gavo iš „Suning Holdings Group Co.“ fondo ir kelių valstybinių įmonių Dziangsu provincijoje. Dar vienas investuotojas – investicinė kontroliuojančioji bendrovė „China Harmony New Energy Auto Holding Ltd.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Artėjant padangų keitimo metui teks patuštinti pinigines: už naujas – ir 300 eurų (83)

Artėjant šaltajam sezonui, automobilių priežiūros ekspertai primena apie būtiną transporto...

„Volkswagen“ skelbia, kad naujasis jų elektromobilis bus pats įperkamiausias (77)

Tikimasi, kad „ Volkswagen Neo“ bus trijų skirtingų konfigūracijų. Viskas remsis į baterijų...

Po 48 metų pertraukos išskirtinių motociklų gamintojas grįžo prie dviejų cilindrų

Vidutinio dydžio motociklų gamintojas „Royal Enfield“ verčia naują įspūdingos 117 metų...

Lietuvos degalinėse siaučia vagys: veidų neslepia, prisidengia vogtais numeriais (48)

Lietuvos degalinių savininkai ir darbuotojai sako nežinantys, kaip kovoti su degalų vagimis, kurie...

„Rombai“ Kauno gatvėse užkliuvo Susisiekimo ministerijai – kalba apie klaidinamus vairuotojus (95)

Nemažai diskusijų tarp vairuotojų, kitų kauniečių bei jų svečių sukėlė vasarą Kauno...

Top naujienos

Naujojo biudžeto paslaptis – diržų veržimas ekonomikos kilimo metu: rado, kas sumokės už valdančiųjų užmojus atnaujinta 15.20 (188)

Nors Lietuva išgyvena ekonominį pakilimą, kaip iš giedro dangaus pasirodė žinia – kultūros...

Po netiesioginių Saudo Arabijos grasinimų naftos kainos gali šoktelėti iki 100 dolerių

Pasaulinę naftos rinką, jau ir taip varžomą JAV sankcijų Iranui, šiuo metu drebina rizika dėl...

Gyvai / DELFI Diena. Minint pasaulinę rankų plovimo dieną: ar žinote, kiek ir kokių bakterijų slypi ant jūsų delnų? (8)

„DELFI Diena“ domisi dideliais pokyčiais, kuriais valstybės tarnybos sistemoje žadėjo vidaus...

Palygino, kaip vaikus augina Lietuvoje ir Ukrainoje: prie tokių sąlygų lietuviai nepratę (16)

Eva Bakienė su trimete dukrele Elze į Lietuvą grįžo trumpam – iki spalio 21 dienos, kol tęsis...

Vokietijoje ir Europos Sąjungoje rusena konfliktas: prieita net iki ciniškų raginimų (50)

Nors nuo Vokietijos susivienijimo praėjo jau 28-eri, o nuo pirmojo Europos Sąjungos išsiplėtimo į...

„Iš viršaus“: keista Valančiūno situacija Toronte – ir geresnė nei iki šiol, ir apgaubta gausybės klaustukų (1)

NBA gerbėjus Lietuvoje 2018-19 metų reguliariojo sezono starto išvakarėse pasiekia dviprasmiški...

Keturių darbo dienų savaitė – realybė, kuria Lietuva galėtų džiaugtis jau dabar

Keturių darbo dienų savaitė – tikriausiai apie ją svajoja kiekvienas šeimą ar pomėgių...

Liudvikas Andriulis. Lietuvai reikia spekuliantų (126)

Sako, lietuvių finansinis raštingumas žemas. Blogai uždirba, blogai taupo, nemoka investuoti.

Kelno traukinių stotis apsupta, policija vykdo specialiąją operaciją (9)

Pagrindinėje Kelno stotyje policija vykdo specialiąją operaciją, per kurią mėginama išlaisvinti...

Vyras bandė rusiško visureigio pravažumą, tačiau pasitraukti iš kelio traukiniui nespėjo (4)

Vairuotojai nuolatos perspėjami dėl to, kad privalo atsakingai važiuoti per geležinkelio...