aA
Lietuvoje specialistai bandys atskleisti, kada visi elektroniniai vairuotojo pagalbininkai ir automobilio saugos sistemos veikia nepriekaištingai, o kada jų egzistavimą liudijantys prietaisai meluoja.
Vokietijos specialistai mokė lietuvius
© "Lietuvos žinios"

Modernios elektroninės sistemos yra brangios, todėl prireikus automobilį remontuoti po rimtesnio incidento neretai mėginama sutaupyti jų sąskaita. Į atnaujinamą automobilį tokie dalykai, kaip saugos oro pagalvės, ESP ar ABS sistemos, neretai nebemontuojami. Juos pakeičia įvairios elektroninės klastotės, pradedant primityviausiu varžų montavimu ar bandymu trumpai sujungti tam tikras jungtis ir baigiant intervencija į automobilio kompiuterio programą.

Sukčiaujama ir Vokietijoje

Techninės apžiūros (TA) įmonių asociacija "Transeksta" kartu su bendrove "Tuvlita" ėmėsi naujos iniciatyvos: atskleisti, kada visos automobilio saugos sistemos veikia nepriekaištingai, o kada jų egzistavimas tėra sukčių apgaulė. TA centrų ekspertams, taip pat automobiliais prekiaujančių ir juos remontuojančių įmonių atstovams Vilniuje buvo surengtas praktinis seminaras, kuriame šiuos dalykus atskirti mokė ir patirtimi dalijosi Vokietijos bendrovių specialistai.

"TUV Thuringen Fahrzeug GmbH&Co" direktorius Volkeris Hohnischas akcentavo, kad visos automobilių gamintojų pastangos padidinti transporto priemonių saugumą yra efektyvios su viena sąlyga - jos turi veikti. "Kolegos Lietuvoje yra nemažai pasakoję apie akistatas su automobilių remontininkų "šedevrais" klastojant elektronines automobilių sistemas, tačiau galiu patikinti, kad su panašiais dalykais susiduriame ir Vokietijoje. Linkusių į apgavystes ir nusikaltimus žmonių yra visur. Skiriasi tik pasirengimas su šiais dalykais kovoti. Tarkime, ar automobilyje yra saugos oro pagalvės, Vokietijoje privaloma tikrinti nuo 2006-ųjų. Bendrovė FSD parengė metodiką, kaip tai turėtų būti daroma", - patikino V.Hohnischas. Jis pripažino, kad nors didžioji dalis jo tėvynainių iš tiesų rūpinasi savo automobiliais, sukčiavimo atvejai nėra retenybė.

Unikali metodika

Šiuo metu Vokietijoje techninės apžiūros metu kontrolierius į kompiuterį įveda automobilio identifikacinį numerį ir iškart gauna informaciją, kokios elektroninės sistemos konkrečiame modelyje privalo būti, kur tiksliai yra montuojami jutikliai, kokie indikatoriai kokius signalus turėtų siųsti.

Kadangi vizualinės apžiūros gali ne visuomet pakakti, FSD inžinieriai sukūrė specialų adapterį. Jį prijungus prie automobilio kompiuterio išsklaidomos abejonės, ar jo programinė įranga nebuvo keičiama, ar mašinos savikontrolės sistema iš tiesų veikia ir t. t.

Pasakodamas apie bandymus užkirsti kelią automobilių elektroninių sistemų klastojimui, V.Hohnischas pažymėjo, kad FSD bendrovę 2004-ųjų rudenį įkūrė 10 regioninių Vokietijos techninės patikros kompanijų. Jų vadovai sutarė, kad nuo mokesčio už kiekvienos mašinos patikrinimą po vieną eurą skiriama automobilių sistemų duomenims rinkti. Už šiuos pinigus buvo perkama informacija iš automobilių gamintojų ir kuriama duomenų bazė bei metodika, kaip ja naudotis techninės apžiūros metu.

Gelbsti modernios sistemos

Saugaus eismo ekspertų teigimu, bemaž 40 proc. visų avarijų įvyksta dėl automobilio slydimo ir stabdymo klaidų. Analizuojant šią problemą dar 1936 metais Vokietijoje buvo išrasta ir užpatentuota ABS sistema. Tačiau dėl techninio sudėtingumo ir didelių gamybos kainų komercinėje rinkoje ABS pasirodė tik 8-ojo dešimtmečio pradžioje, o masiškai diegti į visiems mirtingiesiems prieinamus modelius buvo pradėta prabėgus dar vienam dešimtmečiui.

Pastaraisiais metais daug dėmesio skiriama elektroninei stabilumo sistemai ESP. Europos Komisijos duomenimis, dėl to, kad automobiliuose nėra ESP sistemos, kasmet Senojo žemyno keliuose žūva daugiau nei 4000, o sužalojama per 100 tūkst. žmonių. Vokietijos federalinės kelių tarnybos duomenimis, vien ESP sistemos taikymas sumažina galimybę per eismo įvykį žūti ar patirti rimtą sužalojimą 40 procentų.

Maksimaliai vairuotoją ir keleivius apsaugo diržai ir saugos pagalvės. Tikimybė žūti automobilyje, kuriame sumontuotos modernios saugos pagalvės, sumažėja 42 proc., bet tik tokiu atveju, jei visi prisisegę saugos diržus, o pirotechniniai diržų įtempikliai nepriekaištingai funkcionuoja.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įteisino lengvatą, bet vairuotojai įpročių nekeičia – naujove naudojasi vos 2 iš 10 (9)

Jau pusmetį Lietuvos vairuotojai neprivalo su savimi vežiotis krūvos dokumentų, tačiau 8 iš 10...

Elektromobiliams ir hibridams lengvatos turėtų būti skiriamos iš labiausiai teršiančių kišenės (20)

Šiemet iki gruodžio 1 dienos Lietuvos automobilių parką papildė 132 nauji elektromobiliai –...

Europa susiginčijo dėl naujų taršos normų automobiliams – pylos gavo austrai ir vokiečiai (27)

Kaip rašo „europe.autonews.com“, antradienį Europos Sąjungos šalims nepavyko surasti...

„Bentley“ į Lietuvą atvežė „Mulsanne Speed“ – iki 100 pagreitėja per mažiau nei 5 sekundes (6)

Lietuvoje, oficialioje „ Bentley “ atstovybėje, pristatomas išskirtinis automobilis – „...

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų (337)

Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų...

Top naujienos

Ekonomistai perspėja: Lietuva gali prarasti tik ką atgautus Baltijos tigro marškinius (35)

Krizės ženklai yra matomi ir jei sunkmetis ateis – neišvengiamai palies Lietuvą, tačiau kiti...

Skvernelis kirto Grybauskaitei: prezidentės politiką iliustruoja „tulpių paštas“ valdančiuosius bandoma „sumonstrinti“ (1144)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis ketvirtadienį pareiškė, kad prezidentės Dalios...

Palygino kelionių organizatorių pasiūlymus: poilsis ten pat, o kainų skirtumas – 400 eurų (119)

Planuojant kelionę visuomet svarbu gauti norimo tipo poilsį už geriausią įmanomą kainą. Vis...

Karbauskis: atsakomybę už etatinio apmokėjimo klaidas turi prisiimti ir Grybauskaitė (131)

Atsakomybę už etatinio mokytojų apmokėjimo modelio klaidas turi prisiimti ir prezidentė Daia...

Pristatė, kaip galėtų atrodyti nacionalinis stadionas papildomai siūlo oro gondolą iš miesto centro (80)

Aukščiausiojo Teismo į konkursą sugrąžinta įmonė „ Vilniaus nacionalinis stadionas “...

Prie derybų stalo susėdę mokytojai sulaukė užsienio žiniasklaidos dėmesio: nuotaikos – kalėdinės (166)

Ketvirtadienio rytą mokytojai su laikinai Švietimo ir mokslo ministro pareigas einančiu Roku...

Eligijus Masiulis kaltina prof. Landsbergį užleidus Lietuvą „valstiečiams“ (460)

Į politiką grįžtantis ir į Klaipėdos merus kandidatuojantis teisiamas buvęs Liberalų...

„Revolut“ Lietuvoje tampa banku (134)

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų įmonė „ Revolut “ Lietuvoje gavo specializuoto...

Atviras dvyliktokės laiškas: bijau, kad niekur nebeįstosiu (70)

Esu paskutiniuosius metus gimnazijoje žingsniuojanti abiturientė. Šis tekstas nėra skirtas...

Žurnalistų dėmesio centre – keistai besielgiantys Putino apsauginiai (107)

Rusijos Federacijos prezidento apsaugos tarnybos pareigūnai dirba apsimetę operatoriais, praneša...