Lietuvoje specialistai bandys atskleisti, kada visi elektroniniai vairuotojo pagalbininkai ir automobilio saugos sistemos veikia nepriekaištingai, o kada jų egzistavimą liudijantys prietaisai meluoja.
Vokietijos specialistai mokė lietuvius
© "Lietuvos žinios"

Modernios elektroninės sistemos yra brangios, todėl prireikus automobilį remontuoti po rimtesnio incidento neretai mėginama sutaupyti jų sąskaita. Į atnaujinamą automobilį tokie dalykai, kaip saugos oro pagalvės, ESP ar ABS sistemos, neretai nebemontuojami. Juos pakeičia įvairios elektroninės klastotės, pradedant primityviausiu varžų montavimu ar bandymu trumpai sujungti tam tikras jungtis ir baigiant intervencija į automobilio kompiuterio programą.

Sukčiaujama ir Vokietijoje

Techninės apžiūros (TA) įmonių asociacija "Transeksta" kartu su bendrove "Tuvlita" ėmėsi naujos iniciatyvos: atskleisti, kada visos automobilio saugos sistemos veikia nepriekaištingai, o kada jų egzistavimas tėra sukčių apgaulė. TA centrų ekspertams, taip pat automobiliais prekiaujančių ir juos remontuojančių įmonių atstovams Vilniuje buvo surengtas praktinis seminaras, kuriame šiuos dalykus atskirti mokė ir patirtimi dalijosi Vokietijos bendrovių specialistai.

"TUV Thuringen Fahrzeug GmbH&Co" direktorius Volkeris Hohnischas akcentavo, kad visos automobilių gamintojų pastangos padidinti transporto priemonių saugumą yra efektyvios su viena sąlyga - jos turi veikti. "Kolegos Lietuvoje yra nemažai pasakoję apie akistatas su automobilių remontininkų "šedevrais" klastojant elektronines automobilių sistemas, tačiau galiu patikinti, kad su panašiais dalykais susiduriame ir Vokietijoje. Linkusių į apgavystes ir nusikaltimus žmonių yra visur. Skiriasi tik pasirengimas su šiais dalykais kovoti. Tarkime, ar automobilyje yra saugos oro pagalvės, Vokietijoje privaloma tikrinti nuo 2006-ųjų. Bendrovė FSD parengė metodiką, kaip tai turėtų būti daroma", - patikino V.Hohnischas. Jis pripažino, kad nors didžioji dalis jo tėvynainių iš tiesų rūpinasi savo automobiliais, sukčiavimo atvejai nėra retenybė.

Unikali metodika

Šiuo metu Vokietijoje techninės apžiūros metu kontrolierius į kompiuterį įveda automobilio identifikacinį numerį ir iškart gauna informaciją, kokios elektroninės sistemos konkrečiame modelyje privalo būti, kur tiksliai yra montuojami jutikliai, kokie indikatoriai kokius signalus turėtų siųsti.

Kadangi vizualinės apžiūros gali ne visuomet pakakti, FSD inžinieriai sukūrė specialų adapterį. Jį prijungus prie automobilio kompiuterio išsklaidomos abejonės, ar jo programinė įranga nebuvo keičiama, ar mašinos savikontrolės sistema iš tiesų veikia ir t. t.

Pasakodamas apie bandymus užkirsti kelią automobilių elektroninių sistemų klastojimui, V.Hohnischas pažymėjo, kad FSD bendrovę 2004-ųjų rudenį įkūrė 10 regioninių Vokietijos techninės patikros kompanijų. Jų vadovai sutarė, kad nuo mokesčio už kiekvienos mašinos patikrinimą po vieną eurą skiriama automobilių sistemų duomenims rinkti. Už šiuos pinigus buvo perkama informacija iš automobilių gamintojų ir kuriama duomenų bazė bei metodika, kaip ja naudotis techninės apžiūros metu.

Gelbsti modernios sistemos

Saugaus eismo ekspertų teigimu, bemaž 40 proc. visų avarijų įvyksta dėl automobilio slydimo ir stabdymo klaidų. Analizuojant šią problemą dar 1936 metais Vokietijoje buvo išrasta ir užpatentuota ABS sistema. Tačiau dėl techninio sudėtingumo ir didelių gamybos kainų komercinėje rinkoje ABS pasirodė tik 8-ojo dešimtmečio pradžioje, o masiškai diegti į visiems mirtingiesiems prieinamus modelius buvo pradėta prabėgus dar vienam dešimtmečiui.

Pastaraisiais metais daug dėmesio skiriama elektroninei stabilumo sistemai ESP. Europos Komisijos duomenimis, dėl to, kad automobiliuose nėra ESP sistemos, kasmet Senojo žemyno keliuose žūva daugiau nei 4000, o sužalojama per 100 tūkst. žmonių. Vokietijos federalinės kelių tarnybos duomenimis, vien ESP sistemos taikymas sumažina galimybę per eismo įvykį žūti ar patirti rimtą sužalojimą 40 procentų.

Maksimaliai vairuotoją ir keleivius apsaugo diržai ir saugos pagalvės. Tikimybė žūti automobilyje, kuriame sumontuotos modernios saugos pagalvės, sumažėja 42 proc., bet tik tokiu atveju, jei visi prisisegę saugos diržus, o pirotechniniai diržų įtempikliai nepriekaištingai funkcionuoja.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Volkswagen“ vadovas: mes iš naujo išrandame automobilį (10)

Vokietijos automobilių gamintojas „ Volkswagen “ (VW) penktadienį teigė per artimiausius...

Būsimas „BMW X8“ konkuruos su prabangiausiais modeliais (43)

2020 metais ketinamas išleisti „ BMW X8“ miesto visureigis, kaip spėjama, bus brangiausias...

Po patikros skandalo „Nissan“ vadovas žada grąžinti dalį savo atlyginimo (1)

Japonijos automobilių rinkos milžinės „Nissan“ generalinis direktorius Hiroto Saikawa...

„Porsche Panamera Turbo Sport Turismo“ pelnė garbingą apdovanojimą (6)

42-uosiuose „Golden Steering Wheel“ rinkimuose „ Porsche Panamera Turbo Sport Turismo“ buvo...

„Tesla“ vadovas pristatymo metu pribloškė gerbėjus (211)

Ketvirtadienį (lapkričio 16 d.) vakare (penktadienį ryte Lietuvos laiku) elektromobilių gamybos...

Top naujienos

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (90)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Reketininkams pasipriešinęs kaunietis papasakojo, kaip sulaukė keršto ir bėgo iš Lietuvos namuose vyras turėjo pinigų kambarį (142)

Kai dauguma išvykusių iš Lietuvos pradeda pasakoti savo istorijas, dažniausiai sako, kad...

Orai: į šalį užsuks žiema (3)

Pirmomis savaitės dienomis rudeniškus orus keis žiemiški: sparčiai atšals, o lietų keis...

Diatlovo perėjos incidentas: kraują stingdanti mįslinga istorija (106)

1959 metų sausį 23 metų Igoris Diatlovas aštuonių jaunų Sovietų Sąjungos žygeivių grupę...

Sutrypto „Žalgirio“ treneris pratrūko žaibais: reikėtų išvaikyti pusę komandos (15)

Labai abejotina, ar fiasko rudenį patyrusio Vilniaus „Žalgirio“ kapitono tiltelį ateinantį...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (183)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Blogiausiai dirbančiu ministru gyventojai išrinko Verygą (228)

Negebėjimas susitvarkyti su Gedimino kalno irimu – tikrai ne vienintelė priežastis, kodėl...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (134)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pripažino: dėl Gedimino kalno buvo gaištamas laikas (117)

21-as mėnuo – maždaug tiek laiko praėjo nuo tada, kai Gedimino kalnas akis badančiomis...

Mažeikiuose perėjoje mirtinai sužalota moteris, įtariamo vairuotojo ieško policija (31)

Sekmadienio vakarą Mažeikiuose, Žemaitijos gatvėje, perėjoje, rasta automobilio mirtinai...