Kaip pasakoja ministerijos atstovas Dmitrij Bial, ministerija nesiūlo visiškai atsisakyti mirksinčio žalio šviesoforo signalo ir šiuo metu teikia tik rekomendacijas.

Taupys laiką

„Kelių šviesoforų įrengimo pakeitimo projekte siūlomos orientacinės nuostatos, kurios padės kelio savininkams optimaliai naudoti šviesoforus ir mažinti gaišatį. Siūloma peržiūrėti reguliavimą tam tikrose sankryžose ir būtų tikslinga patobulinti reguliavimą“, – sako ekspertas.

Jis pabrėžia, kad žalio mirksinčio šviesoforo signalo atsisakymas eismo saugumo iš esmės nepakeis, nes nenaudojant šio signalo bus mažinama vairuotojų laukimo reguliuojamoje sankryžoje trukmė.

Saugumui įtakos neturės

„Įvykus pakeitimams, po žaliojo signalo įsijungtų geltonas, kuris degtų 3 sekundes, jei tame kelyje greitis ribojamas iki 50 km/val., tuo tarpu didėjant greičiui ilgėtų ir geltono signalo veikimas. Atsisakius mirksinčio signalo, kiekvienąkart laukimas sankryžoje sutrumpėtų 4 sekundėmis. Net ir dabar mirksint žaliam šviesoforo signalui vairuotojai bando prašokti sankryžą, o prieš jį važiuojanti mažina greitį. Toks nesusikalbėjimas tarp eismo dalyvių gali sukelti avarijas, todėl iš principo net ir mirksintis žalias signalas dabar neišsprendžia tos problemos“, – LNK žinioms kalbėjo D. Bial.

Pasak eksperto geltonas šviesoforo signalas draudžia eismą, tačiau jei vairuotojas prie STOP linijos gali sustoti tik stipriai stabdydamas, tuomet jam toks manevras leidžiamas. Tačiau jei tokiu atveju tik artėjama prie sankryžos, tuomet greitį reikėtų mažinti palaipsniui.