Siemens“ koncernas pasirašė susitarimą dėl pirmos greitkelio atkarpos elektrifikavimo Vokietijoje, kuri bus skirta krovininiam transportui. Numatoma elektrifikuoti 10 km ilgio federalinio greitkelio A5 atkarpą, vedančią nuo Frankfurto oro uosto į Darmštatą. Planuojama, kad hibridinės krovininio transporto priemonės šia atkarpa galės važiuoti nuo 2018 metų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Siemens eHighway"
© Gamintojo archyvas

Greitkelio atkarpa elektrifikuojama remiantis prieš kelerius metus „Siemens“ pristatyta elektrinio krovininio transporto koncepcija „eHighway“. Virš kraštinės A5 greitkelio juostos ketinama nutiesti kontaktinius elektros kabelius, per kuriuos būtų tiekiama elektros energija hibridinę variklio technologiją turinčioms transporto priemonėms. Prieš šių kabelių vilkikai prisijungs panaudojus virš kabinos įrengtą išmanų pantografą, t. y. įrenginį, kurį iki šiol buvo galima pamatyti virš tramvajų ar elektrinių traukinių.

Hibridinė krovininio transporto technologija, kurią „Siemens“ plėtoja kartu su vilkikų gamintojais „Scania“ ir „Volvo“, leidžia važiuoti iki 90 km/val. greičiu naudojant vien elektrą ir padeda reikšmingai sumažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį. Ten, kur nėra galimybės naudoti elektrą ar prireikus atlikti lenkimo manevrą ir persirikiuoti į kitą eismo juostą, įsijungia vidaus degimo variklis.

Remiantis „Siemens“ skaičiavimu, hibridinės krovininio transporto priemonės yra iki 75 proc. efektyvesnės už įprastas. Elektrifikavus pagrindinius Vokietijos greitkelius ir naudojant hibridinius vilkikus, per metus 100 tūkst. km įveikianti krovininė transporto priemonė galėtų sutaupyti apie 20 tūkst. eurų sąnaudų degalams.

Be to, jei Vokietijoje būtų elektrifikuota 30 proc. viso krovininio transporto judėjimo, tai padėtų sumažinti į atmosferą išskiriamo anglies dvideginio kiekį 6 mln. tonų per metus. Šis skaičius prilygsta maždaug 1,3 mln. lengvųjų automobilių per metus išskiriamam anglies dvideginio kiekiui.

Pirmoji pasaulyje „eHighway“ koncepcija paremta 2 km ilgio kelio atkarpa praėjusių metų vasarą atidaryta ir pradėta bandyti Švedijoje, netoli šalies sostinės Stokholmo. Švedija yra suplanavusi, kad iki 2030 m. visos šios šalies keliais riedančios krovininės transporto priemonės negalės naudoti iškastinio kuro. Elektrinio krovininio transporto naudojimas turėtų padėti sumažinti taršą didžiuosiuose šalies miestuose, prisidėti prie bendro mažesnio į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekio.

Dar viena vieta, kurioje nuo šių metų išbandomas „eHighway“ sprendimu paremtas elektrinis krovininis transportas yra Kalifornijos valstija, JAV.

Prognozuojama, kad krovininio transporto intensyvumas tarp 2000 ir 2050 m. pasaulyje išaugs apie 3 kartus. Nors įvairiose šalyse tiesiamos naujos traukinių linijos, traukiniais ateityje bus gabenama tik trečdalis naujų krovinių kiekio. Tuo metu didžioji dalis krovinių prieaugio teks krovininiam kelių transportui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvis įsigijo greičiausią kada nors pagamintą „Porsche 911“ (44)

Lietuvos gatves jau greitai papuoš išskirtinis automobilis – sportinis raudonos spalvos „...

„Peugeot“ Vilniuje pristatė du naujus modelius ir paskelbė kainas (15)

Ketvirtadienį „Peugeot“ automobilių importuotojas Baltijos šalyse pristatė naujus modelius,...

Tyrimas: Lietuvoje mėgstamiausios „Audi“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ automobilių markės (21)

Prieš dešimt metų, dar ekonominės krizės išvakarėse, didžioji dalis automobilį turinčių...

Atnaujintas populiariausias „Jeep“ Lietuvoje pasirodys metų gale (4)

Išskirtinė „ Jeep Renegade “ išvaizda bei pravažumas nedideliame kėbule – vis dar unikalus...

Ragina nelaukti ir skubiau uždrausti vidaus degimo variklius (241)

Londono meras Sadiqas Khanas ir kitų Didžiosios Britanijos miestų lyderiai ragina valdžią...

Top naujienos

Vakarą praleidau ligoninės priimamajame: prakaito, alkoholio, šlapimo kvapai ir ilgas laukimas (73)

Niekas nenorėtų ten patekti. Nei kaip pacientas, nei kaip lydintysis. Bet kartais ne pačioje...

Mokesčių inspekcija paskaičiavo: jei 12 eurų mokate už kepsnį – turėtų atnešti du kilogramus mėsos (76)

Palangos verslininkų noras per vasarą užsidirbti visiems metams padarė meškos paslaugą visos...

Orai tradicijų nelaužys – per Jonines bus vėsu ir šlapia (5)

Šventinis savaitgalis gražiais ir saulėtais orais nelepins, šilta taip pat nebus. Šalyje vyraus...

Ji turėjo gimti mirusi: sukrečianti po aborto išgyvenusios naujagimės istorija (75)

Kai Melissai Ohden suėjo 14 metų, ji sužinojo šokiruojančią tiesą – jos motina nutraukė...

Papiktino 100 eurų reikalavimas už staliuko rezervaciją: gal nevaidinkite čia Niujorko ar Londono (163)

Bent kartą gyvenime kavinėje ar restorane daug kam tenka rezervuoti staliuką kokiam nors...

Apie svarbią organizmui medžiagą žino ne visi: trūkumas vargina, bet jį pastebėti sunku (10)

Galbūt apie tai nesusimąstėte, tačiau priežastis, kodėl jums norisi saldumynų, esate pavargę...

Sinoptikai neišgąsdino: Palangoje – būriai poilsiautojų ne tik iš Lietuvos (32)

Ketvirtadienio vakarą lietaus nuplautoje Palangoje buvo galima sutikti vos vieną kitą praeivį,...

Šveicarai atsitiesė po šalto dušo ir paguldė ant menčių Serbiją (127)

Penktadienio vakarą Kaliningrade vykusiose paskutinėse pasaulio futbolo čempionato E grupės...

Po veidmainiškų Gražulio išvedžiojimų – kandūs internautų kirčiai (832)

Po to, kai Seimo narys Petras Gražulis prisipažino su palangiške Birute Navickaite susilaukęs...

Sunku užgniaužti pavydą: mokykla Danijoje sukels tikrą perversmą (35)

Žvelgdami atgal į savo vaikystę, tikriausiai prisimename, kad daugiausia patirties mums pavyko...