aA
Siemens“ koncernas pasirašė susitarimą dėl pirmos greitkelio atkarpos elektrifikavimo Vokietijoje, kuri bus skirta krovininiam transportui. Numatoma elektrifikuoti 10 km ilgio federalinio greitkelio A5 atkarpą, vedančią nuo Frankfurto oro uosto į Darmštatą. Planuojama, kad hibridinės krovininio transporto priemonės šia atkarpa galės važiuoti nuo 2018 metų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Siemens eHighway"
© Gamintojo archyvas

Greitkelio atkarpa elektrifikuojama remiantis prieš kelerius metus „Siemens“ pristatyta elektrinio krovininio transporto koncepcija „eHighway“. Virš kraštinės A5 greitkelio juostos ketinama nutiesti kontaktinius elektros kabelius, per kuriuos būtų tiekiama elektros energija hibridinę variklio technologiją turinčioms transporto priemonėms. Prieš šių kabelių vilkikai prisijungs panaudojus virš kabinos įrengtą išmanų pantografą, t. y. įrenginį, kurį iki šiol buvo galima pamatyti virš tramvajų ar elektrinių traukinių.

Hibridinė krovininio transporto technologija, kurią „Siemens“ plėtoja kartu su vilkikų gamintojais „Scania“ ir „Volvo“, leidžia važiuoti iki 90 km/val. greičiu naudojant vien elektrą ir padeda reikšmingai sumažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį. Ten, kur nėra galimybės naudoti elektrą ar prireikus atlikti lenkimo manevrą ir persirikiuoti į kitą eismo juostą, įsijungia vidaus degimo variklis.

Remiantis „Siemens“ skaičiavimu, hibridinės krovininio transporto priemonės yra iki 75 proc. efektyvesnės už įprastas. Elektrifikavus pagrindinius Vokietijos greitkelius ir naudojant hibridinius vilkikus, per metus 100 tūkst. km įveikianti krovininė transporto priemonė galėtų sutaupyti apie 20 tūkst. eurų sąnaudų degalams.

Be to, jei Vokietijoje būtų elektrifikuota 30 proc. viso krovininio transporto judėjimo, tai padėtų sumažinti į atmosferą išskiriamo anglies dvideginio kiekį 6 mln. tonų per metus. Šis skaičius prilygsta maždaug 1,3 mln. lengvųjų automobilių per metus išskiriamam anglies dvideginio kiekiui.

Pirmoji pasaulyje „eHighway“ koncepcija paremta 2 km ilgio kelio atkarpa praėjusių metų vasarą atidaryta ir pradėta bandyti Švedijoje, netoli šalies sostinės Stokholmo. Švedija yra suplanavusi, kad iki 2030 m. visos šios šalies keliais riedančios krovininės transporto priemonės negalės naudoti iškastinio kuro. Elektrinio krovininio transporto naudojimas turėtų padėti sumažinti taršą didžiuosiuose šalies miestuose, prisidėti prie bendro mažesnio į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekio.

Dar viena vieta, kurioje nuo šių metų išbandomas „eHighway“ sprendimu paremtas elektrinis krovininis transportas yra Kalifornijos valstija, JAV.

Prognozuojama, kad krovininio transporto intensyvumas tarp 2000 ir 2050 m. pasaulyje išaugs apie 3 kartus. Nors įvairiose šalyse tiesiamos naujos traukinių linijos, traukiniais ateityje bus gabenama tik trečdalis naujų krovinių kiekio. Tuo metu didžioji dalis krovinių prieaugio teks krovininiam kelių transportui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Opel“ teks remontuoti dalį parduotų automobilių: kaip elgtis, jei vairuojate vieną jų (15)

Vokietijos Federalinė kelių transporto tarnyba (KBA) po kratų „ Opel “ biure aptiko programas,...

Elektrinis „Porsche“ nebus toks brangus, kaip manoma – dėkoti reikėtų „Teslai“ (6)

Vokietijos „Porsche“ gamybai rengia vien elektra varomą „Taycan“ modelį. Tačiau kitaip,...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai (6)

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Užsienio ekspertas Lietuvai: automobilio mokestis turėtų būti, nors ir nedidelis (144)

Europos Sąjungos (ES) narės privalo mažinti transporto taršą ir, anot užsienio ekspertų,...

„CityBee“ pasiūlė pasivažinėti „auksiniais ratais“ (12)

Trumpalaikės automobilių nuomos paslaugą siūlanti „CityBee“ savo parką papildė aukso...

Top naujienos

Sirijoje žuvusio „Vagner“ samdinio artimieji: neleido net karsto atidaryti (20)

Šių metų balandžio viduryje į Rusijos miestą Čitą iš Sirijos buvo pargabentas privačioje...

Žemės ūkio turizmas Baltarusijoje: mitologija, „dalelė SSSR“ ir savininkai-pensininkai

Šiuolaikinis Lietuvos žemės ūkio turizmas dešimtmečiu vyresnis už Baltarusijos: ši verslo...

Prasidės tikrieji rudens nemalonumai: Lietuvą skandins lietus (3)

Anticiklonas savo pozicijas užleidžia labai nenoriai. Šiandien jis dar žada nepastoviai debesuotus...

Krepšinio aikštelėse – smurto proveržis: nokautai Lenkijoje ir Austrijoje epizodų įrašai

Šeštadienio vakaras buvo neramus Europos krepšinio aikštelėse. Net dviejų šalių – Lenkijos...

Pasipiktinusi mama beda pirštu į savivaldybės apsukrumą: tai vaikų luošinimas (160)

„Neverkite, mamytės, jeigu jūsų vaikas negavo vietos valstybiniame darželyje. Jums pasisekė“,...

Į Lietuvą grįžusi ir mažą miestelį pamilusi lietuvė: atrodo, čia net vaikai gimsta kitokie (120)

Monika Peldavičiūtė gyvenimą kūrė milijonus gyventojų skaičiuojančiuose miestuose, tačiau...

Rapšys įspūdingai pagerino rekordą ir laimėjo auksą – visus varžovus pralenkė net 6 sek. (17)

Vroclave (Lenkija) vykstančiose XXIX Marka Petrusewicza atminimo plaukimo trumpajame (25 metrų)...

Indijoje viešėjusi kaunietė: šią šalį rekomenduoju tiems, kurie pasiryžę daug ištverti (48)

„Oro uoste, Amsterdame, sutikau pasaugoti paryžiečio, skrendančio į Indiją, lagaminą. Kai jis...

Apie modelių tragedijas ryžosi prabilti ir manekenė Radvilė Labutytė: pasinaudoti merginomis siekia ne vienas (108)

Iš Lietuvos kilusiam modeliui Radvilei Labutytei jau seniai ne naujiena darbotvarkė, kurioje –...

Jubiliejiniame legendinės grupės „Mango“ koncerte – gyvos kolonos, įspūdingos projekcijos ir erotikos elementai papildyta 23.13 (27)

Klaipėdos „Švyturio“ arenoje į jubiliejinį 20-mečio „ Mango “ grupės koncertą...