Kaip ir daugelis kėbulo tipų, taip ir šeimyniškasis vienatūris sugebėjo evoliucionuoti. Kai kurie gamintojai juos transformavo į krosoverio stiliumi pasižyminčius bendrovės flagmanus, o štai kiti vienatūrio savybes įdiegė į automobilius, kurių forma primena žemiškąjį furgoną.

Galybę inovacijų per veiklos istoriją pristatęs Prancūzijos automobilių gamintojas „Citroën“ garsėja nestandartiniais dizaino ar inžineriniais sprendimais. Šis prekių ženklas taip pat buvo vienas pirmųjų gamintojų, pradėjusių transformuoti tik statybvietėse matytus furgonus.

1994-aisiais ir 1996-aisiais pirmą kartą pristatyti „Citroën Jumpy“ ir „Citroën Berlingo“ tapo iki tol dar nematytu kelių skirtingų automobilių klasių kokteiliu. Ypatingai išsiskyrė „Berlingo“: aukštas tarsi furgonas, erdvus vienatūris, tačiau valdomas kaip ir bet kuris kitas hečbekas. Neeilinė kombinacija, kuria, žvelgiant į pardavimo skaičius, susižavėjo milijonai europiečių.

Netrukus šiomis savybėmis pasižymintys automobiliai pasirodė ir kitų gamintojų gretose. „Renault“ vieneriais metais vėliau pademonstravo keleivinę „Kangoo“ modelio versiją, „Volkswagen“ ne tik statyboms skirtą „Caddy“ automobilių rinkai pateikė 1997-aisiais, o štai „Ford“ į nuvažiuojantį traukinį su „Transit Connect“ įsėdo vėliausiai – tik 2002 metais.

Vienatūris

Salono erdvė – išskirtinis atributas

Pirmenybę universalumui teikiantys vairuotojai jau seniai įvertino gamintojų siekį pasiūlyti kuo daugiau praktiškų savybių. Štai „Berlingo“ – vienas iš nedaugelio šios klasės automobilių, turinčių pilnavertes septynias vietas, tinkamas ne tik vaikams, bet ir suaugusiesiems. Be to, dėl tuzino įvairių dėtuvių, kurių bendras tūris siekia 186 litrus, net ir daugiausia įvairiausių smulkmenų į kelionę pasiimantis šeimos narys turės kur jas pasidėti.

Šio modelio konkurentais laikomi „Kangoo“ ir „Caddy“ šeimoms skirtų furgonų koncepciją ryžosi išpildyti vadovaudamiesi skirtingomis priemonėmis. Pavyzdžiui, „Caddy“ yra artimesnis „Berlingo“, mat taipogi gali turėti septynias sėdimas vietas, tačiau smulkiems daiktams skirtų dėtuvių kiekis vokiškajame modelyje yra perpus mažesnis. O neseniai iš pagrindų atsinaujinęs „Kangoo“, regis, yra orientuotas į šeimas, kurios turi vieną ar du vaikus, mat septynvietė šio modelio versija tiesiog neegzistuoja.

Tiek „Berlingo“, tiek ir keleivinė furgono „Citroën Jumpy“ versija „SpaceTourer“ Prancūzijos gamintojo siūloma su trumpa arba su ilga ratų baze. Priklausomai nuo to, pastarajame automobilyje gali būti įrengta nuo 6 iki 9 sėdimųjų vietų. Prireikus, salonas gali būti transformuojamas pagal poreikius, orientuojantis į didesnę erdvę bagažui ar daugiau vietų keleiviams.

Žurnalo „Keturi ratai“ žurnalistas ir „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Egidijus Babelis, vertindamas abu modelius, taip pat išskiria jų salono erdvę. Kasmet dešimtis naujų transporto priemonių išbandančio žurnalisto teigimu, jeigu šeimos automobiliui taikomi reikalavimai susiję su erdve, praktiškumu ir konkurencinga kaina, vienatūrių segmentui prilygti negali niekas.

„Jeigu šeimai reikia vežiotis labai daug daiktų, joks SUV ir krosoveris nebus toks erdvus, kaip komercinio automobilio pagrindu pagamintas „Berlingo“. Atitinkamai, jokiame septynviečiame automobilyje keleiviams nebus taip patogu ir erdvu, kaip „SpaceTourer“, – pabrėžia žinovas.

Egidijus Babelis

Žengia koja kojon su elektrifikacija

Gamintojui prisitaikant prie šiuolaikinių tendencijų „ë-Berlingo“ ir „ë-SpaceTourer“ pradėta montuoti elektros pavara. Nepaisant pasikeitusios jėgos sistemos, 100 proc. elektriniai modeliai išsaugojo visus vidaus degimo variklio versijai būdingus privalumus – išskirtinę salono erdvę, praktiškumą bei pažangių technologijų teikiamą naudą važiuojant skirtingomis sąlygomis.

Prancūzų gamintojos pėdomis taipogi žada pasekti kolegos iš „Renault“, planuojantys pristatyti elektrinę keleivinio „Kangoo“ versiją. Kiti šio segmento automobilių gamintojai apie galimas elektrifikuotas keleivinių vienatūrių versijas kalba nenoriai, nors komercinės paskirties elektra varomų modelių jau yra ne vienas.

Didesnių furgonų segmente padėtis panaši. Nors krovininių elektrinių automobilių pasiūla auga sulig kiekviena diena, tačiau keleivinių elektra varomų modelių yra vos keletas. Vienas iš pavyzdžių – „Mercedes-Benz EQV“. O „Volkswagen“ siekia iki šių metų pabaigos pristatyti „ID.Buzz“ elektrinį furgoną, tačiau šio modelio pasirodymą rinkoje atitolins reikalingų komponentų trūkumas.

Tuo metu „Citroën“ ne tik buvo vienas pirmųjų gamintojų pristatęs elektrines „ë-Spacetourer“ bei „ë-Berlingo“ keleivines versijas, tačiau ir pirmasis žengė dar svarbesnį žingsnį, visiškai atsisakydamas benzininių ir dyzelinių variklių abiejuose modeliuose, parduodamuose Europos rinkoje.

Abiejuose automobiliuose montuojama elektrinė pavara, kurios pajėgumas siekia 100 kW galią ir 260 Nm sukimo momentą. Atsisakius pagrindinio vibracijų šaltinio bei pradėjus naudoti elektromobiliams skirtą platformą, dėl grindyse sumontuotų baterijų abu automobiliai pasižymi geresniu svorio paskirstymu tarp ašių ir žemesniu svorio centru. Šis pokytis lemia didesnį vairavimo komfortą, o dėl tylaus elektros variklio veikimo šis įspūdis tik dar sustiprėja.

Dar vienas bendras abiejų modelių bruožas – sparčiai įkraunamos baterijos. Abiejuose modeliuose gamintojas komplektuoja 50 kW talpos bateriją, kuri suteikia iki 285 kilometrų siekiantį nuvažiuojamą atstumą (pagal WLTP metodiką) bei galimybę energijos atsargas iki 80 proc. papildyti vos per 30 minučių, jeigu elektromobiliai yra įkraunami 100 kW galios sparčiojo įkrovimo stotelėje.

Tolimesnėms kelionėms pritaikytas „ë-Spacetourer“ taip pat gali būti aprūpintas didesne, 75 kW talpos baterija. Su ja devynių vietų automobilis galės įveikti iki 330 kilometrų atstumą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją