„Renault-Nissan Alliance“ planuoja investuoti per 750 milijonų JAV dolerių, o „Russian Technologies“ – peržiūrėti skolas. Jungtinėje įmonėje didžiąją akcijų dalį turės „Renault-Nissan“ ir taps pagrindine „Avtovaz“ kompanijos akcininke. Sandėrį planuojama užbaigti 2014 m.

„Renault-Nissan Alliance“, „Avtovaz“, „Russian Technologies“ ir „Troika Dialog“ Paryžiuje pasirašė sutartį dėl partnerystės. Ši jungtinė bendrovė valdys legendiniu tapusių „Lada“ automobilių kūrėją ir didžiausią Rusijos transporto priemonių gamintoją „Avtovaz“.

„Renault-Nissan“ planuoja investuoti maždaug 750 milijonų JAV dolerių, o tai leis prancūzų ir japonų gamintojų grupei 2014-ųjų viduryje kontroliuoti 67,13 proc. jungtinės įmonės akcijų. Šiai kompanijai tuo tarpu priklausys 74,5 proc. „Avtovaz“ akcijų.

2008 m. „Renault“ nusipirko ketvirtadalį „Avtovaz“ akcijų ir taip pagerino apyvartos rodiklius, o dabar planuoja į jungtinę bendrovę investuoti 300 milijonų JAV dolerių. Kol kas „Avtovaz“ akcijų neturinti „Nissan“ rengiasi 450 milijonų JAV dolerių vertės investicijoms. „Renault“ ir „Nissan“ iki pat 2014-ųjų vykdys dalinius mokėjimus.
„Russian Technologies“ sutiko įvykdyti 7 milijardų Rusijos rublių (238 milijonų JAV dolerių) vertės paskolų restruktūrizaciją. Kompanija planuoja parduoti šalutinius „Avtovaz“ aktyvus ir taip padengti dalį seniau „Russian Technologies“ suteiktų paskolų. Likusių beprocenčių paskolų, siekiančių maždaug 46 milijardus Rusijos rublių (1,56 milijardo JAV dolerių), galutinis grąžinimo terminas buvo pratęstas dar ilgesniam laikui. „Troika Dialog“ yra dukterinė Rusijos „Sberbank“ įmonė kurios veiklos sritys yra vertybinių popierių prekyba ir mainai, investicinė bankininkystė, privataus turto ir aktyvų priežiūra, tiesioginių ir rizikos kapitalo investicijos bei asmeninių investicijų ir finansų konsultacijos.

„Šis susitarimas yra paskutinis žingsnis plečiant bendradarbiavimą, padėsiantį modernizuoti Rusijos automobilių industrijos lyderį“, – sako „Renault-Nissan Alliance“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Carlosas Ghosnis. Jis patvirtino, jog „Renault“ ir „Nissan“ tęs savo technologijų perdavimą „Avtovaz“ gamykloms, tačiau ir ši kompanija vis daugiau prisidės prie aljanso tarptautinės plėtros.

„Mes esame labai patenkinti tuo, kad „Avtovaz“ toliau stiprina savo ryšius su „Renault-Nissan Alliance“, o „Nissan“ tampa nauju kompanijos strateginiu partneriu“, – sako „Russian Technologies“ generalinis direktorius ir „Avtovaz“ valdybos pirmininkas Sergėjus Chemezovas. „Bendra „Russian Technologies“ ir aljanso įmonė dar kartą patvirtina nusiteikimą tęsti „Avtovaz“ ir „Lada“ prekės ženklo plėtrą.“

Bendradarbiavimas vyksta sparčiai

Dėl tolesnio bendradarbiavimo buvo susitarta praėjus mėnesiui po 525 milijonų JAV dolerių vertės „Avtovaz“ surinkimo linijos Togliačio gamykloje atidarymo. Naujoji linija padidins kasmetinius kompanijos gamybinius pajėgumus 350 tūkst. automobilių ir leis gamyklai iš viso paruošti beveik milijoną transporto priemonių per metus.

„Renault“, „Nissan“ ir „Lada“ rengiasi atnaujinti visus pagrindinius „Lada“ modelius ir pristatyti naujų automobilių su visais trimis prekės ženklais – įskaitant ir penkis modelius, kurie bus surenkami ką tik atidarytoje linijoje. Partneriai gamina mašinas ne tik Togliačio gamykloje, tačiau ir Maskvoje, Sankt Peterburge bei Iževske.

Rusija yra sparčiausiai auganti ekonomika Europoje. Dėl stiprėjančios aukštesniosios bei viduriniosios klasės ji tokia turėtų likti dar keletą dešimtmečių. Praėjusiais metais Rusijoje iš viso buvo pagaminta 2,65 milijono automobilių, įskaitant lengvąsias komercines transporto priemones. Tikimasi, kad šiemet šis skaičius išaugs iki 2,9 milijono.

Partneriai Rusijoje praėjusiais metais pardavė 878 990 automobilius, iš kurių 578 387 buvo „Lada“. Beveik 33 proc. siekianti rinkos dalis lemia tai, kad Rusija yra didžiausia „Renault-Nissan Alliance“ rinka po Kinijos ir JAV.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)