aA
Naujasis jau penktosios kartos „Renault Clio“ buvo pripažintas „Lietuvos metų automobiliu 2020“. Į savo asmeninį geriausiųjų trejetuką jį įtraukė visi dešimt rinkimų vertinimo komisijos narių, o daugiausia balų skyrė keturi, rašoma pranešime žiniasklaidai. Kodėl „Clio“ daugeliui jį išbandžiusių palieka tokį gerą įspūdį?
Renault Clio
Renault Clio
© Vytautas Pilkauskas

Pagrindinis faktorius, kurį išskiria daugybę transporto priemonių kasmet išbandantys „Lietuvos metų automobilio 2020“ komisijos nariai, yra „Clio“ progresas. Jis ne tik gerokai tobulesnis automobilis nei ankstesnis, bet ir gerokai pažengęs į priekį, palyginti su konkurentais, netgi priklausančiais aukštesnei klasei.

„Naujojo „Renault Clio“ gautas „Lietuvos Metų automobilio 2020“ apdovanojimas – dar vienas šio projekto kokybės įrodymas. Tai geriausiai parduodamas šio segmento automobilis visoje Europoje ir penktoji jo karta tapo dar geresnė. Tai visapusiškai išbaigtas, kokybiškas automobilis su aukštesnės klasės modeliams būdinga komforto bei saugumo įranga. Greitu metu gamą papildys ir hibridinis modelis – neabejojame, jog jis įves naują standartą šioje klasėje“, – teigė „Renault“ Baltijos šalių grupės vadovas Marcinas Kurkiewiczius.

Važiuoja kaip didelis, kainuoja – kaip mažas

„Lietuvos metų automobilio 2020“ vertinimo komisijos narys, „Keturių ratų“ žurnalo autorius Egidijus Babelis naująjį modelį išskyrė būtent dėl novatoriškumo. Jo išorė atrodo kaip ir kitų naujųjų „Renault“ modelių – žibintų forma, radiatoriaus grotelės ir kitos detalės išduoda, kokiai šeimynai priklauso naujasis hečbekas.

„Renault Clio“ tiesiog „nurauna stogą“. Jau ankstesnis modelis ne vienerius metus iš eilės buvo pats populiariausias Europoje. Ne be reikalo. O naujasis atrodo dar brandesnis nei kai kurie aukštesnės klasės automobiliai. Salono apdailų kokybė lenkia netgi kai kuriuos panašaus dydžio Premium segmento automobilius, kokybės pojūtį suteikia dėmesys detalėms, mygtukams, siūlėms. Nauja „Renault“ multimedija – visiška revoliucija, palyginti su senąja, labai greita, patogi, aiški, graži“, – savo įspūdžius pasakojo E. Babelis.

Bene labiausiai žurnalistą sužavėjo „Renault“ inžinierių pasiekimai derinant komfortišką ir sportišką važiavimą – jo pakaba subalansuota tarsi kur kas didesnio automobilio. Jis taip pat turi tokio tipo automobiliui neįprastai plačią variklių gamą: į jį montuojami du dyzeliniai bei trys benzininiai motorai, pasiekiantys nuo 65 iki 130 AG, o pavarų dėžių pasirinkimas – mechaninė, „X-Tronic“ CVT arba moderni 7 laipsnių automatinė EDC.

„Važiuoja jis kaip aukštesnės klasės prabangi mašina – turi tokiems mažyliams nebūdingą švelnumo jausmą. Važiuoklė geba ne tik gerai sugerti kelio nelygumus, bet ir išlaikyti trajektoriją aštriuose vingiuose. Jį smagu vairuoti. Ekonomiškas. Ir protingai įkainotas. Už 20 tūkst. eurų galima susikomplektuoti galingą automobilį su puikia automatine EDC transmisija ir kalnu technologijų. Pažiūrėti gal ir mažas automobilis, tačiau jis viską daro brandžiau nei kai kurie didesni ir brangesni modeliai“, – gerų žodžių „Lietuvos metų automobiliui 2020“ negailėjo žurnalistas.

Aukšto lygio informacinė sistema

Naujajame „Clio“ galima rasti ne vieną naujovę, o daugiausia pagyrų susilaukė „Smart Cockpit“ informacinė sistema. Tai yra didžiulis žingsnis pirmyn – naujasis „Renault“ ekranas, meniu išdėstymas ir jo patogumas gali būti lyginami su geriausiomis informacinėmis sistemomis rinkoje. Tai patvirtina ir dar vienas įvertinimas – „Clio“ informacinė sistema užėmė 2–3 vietas nominacijoje „Metų multimedija“.

Renault Clio
Renault Clio
© Vytautas Pilkauskas

„Nuostabu tai, kad mažoje klasėje atsirado aukštos klasės multimedijos įranga, o pats automobilis nesunkiai gali būti lyginamas ir su dvigubai brangesniais bendraklasiais“, – komentavo vienas rinkimų komisijos narių, „Vz.lt“ Transporto rubrikos redaktorius Linas Butkus.

Svarbiausias informacinės sistemos elementas – automobilio centre įmontuotas 7 arba 9,3 colio įstrižainės ekranas su „Android Auto“ bei „Apple CarPlay“ funkcijomis.

Vietoje ankstesnio analoginio prietaisų skydelio įtaisytas skaitmeninis 7 arba papildomai užsakomas 10 colių TFT ekranas. Jis turi daugiau galimybių nei analoginis, tad vairuotojas visiškai laisvas jį konfigūruoti pagal savo poreikius.

Penktos kartos „Clio“ turi daugybę aktyvių saugumo elementų – autonominio avarinio stabdymo sistemą (AEB) su pėsčiųjų ir dviračių atpažinimo funkcija, automobilio išlaikymo eismo juostoje, aktyvią pastovaus greičio palaikymo, kelio ženklų atpažinimo sistemas. Įvairiose vietose sumontuoti 12 atstumo jutiklių leidžia pastatyti automobilį maksimaliai tiksliai, o nenorint to daryti, parkavimo procesą atlikti gali pats „Clio“.

Renault Clio
Renault Clio
© Vytautas Pilkauskas

Bendras automobilio saugumas taip pat buvo įvertintas „Euro NCAP“ – „Clio“ gavo maksimalų įvertinimą (5 žvaigždutes).

„Man jis buvo šio konkurso favoritas. „Clio“ užaugo, subrendo, tačiau žavesio neprarado. Vairuotojo rankose šis automobilis yra dar žaismingesnis nei ankstesnis „Clio“. Tai, kaip šis mažas miesto automobilis važiuoja vadinamuoju Molėtų plentu ar kelio vingiais, leidžia jį lyginti net su pagarbos vertais C segmento automobiliais. Taip pat „Clio“ siūlo užtektinai erdvės gale sėdintiems keleiviams, labai talpią bagažinę ir negana to, yra santykinai tylus net ir pasiekus maksimalų Lietuvoje leistiną važiavimo greitį“, – hečbeko savybes teigiamai vertino „Metų automobilio 2020“ rinkimų komisijos narys, „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
5.0000

Kelininkai: dėl snygio visoje Lietuvoje eismo sąlygos sudėtingos (16)

Penktadienio rytą visoje Lietuvoje dėl buvusio arba dėl besitęsiančio snygio eismo sąlygos yra...

Vagystės iš automobilių: draudikai įvardijo, kokie automobiliai dažniausiai nukenčia nuo ilgapirščių

Praėjusiais metais Lietuvoje buvo fiksuojama mažiau smulkių vagysčių iš automobilių nei...

Automobilių nuvertėjimas 2020 metais: kurių kainos krito, o kurių net augo? apžvalga (42)

Pagaliau baigėsi daugelio žmonių neigiamais epitetais linksniuojami 2020 metai. Nemažai daliai...

Eismo sąlygas sunkina snygis ir pustymas (4)

Sudėtingesnės eismo sąlygos dėl snygio ir pustymo antradienio rytą susidarė Vakarų Lietuvoje,...

Keliuose yra slidžių ruožų, naktį eismo sąlygas sunkins plikledis

Šeštadienio pavakarę dėl buvusio ar tebesitęsiančio silpno snygio, vietomis pereinančio į...

Top naujienos

Autostopu keliavusios merginos nužudymo byloje – šiurpus liudininko pasakojimas: girdėjosi kraują stingdantys riksmai (33)

1976 metų gegužės 9-oji – Motinos diena : jie laukė ir laukė... Šeimos namuose Australijos...

Fotografė įamžino moterų kūnus ir istorijas po gimdymo: liūdna, kad daugelis gėdijasi savo kūno po to, kai jis atliko didžiausią darbą (43)

Daugelis moterų sutiks, kad nėštumas ir gimdymas – vieni svarbiausių įvykių gyvenime. Atėjęs...

Schilleris įvardino akivaizdžią „Žalgirio“ nesėkmės priežastį, Jokubaitis baiminasi dėl COVID-19 (6)

Po pralaimėjimo Sankt Peterburge Kauno „Žalgirio“ strategas Martinas Schilleris tvirtino, kad...

Antras antausis Rusijoje – „Žalgiriui“ per kietas ir „Zenit“ riešutas (413)

Dvigubą Eurolygos savaitę Kauno „Žalgiris“ (11-9) baigė dar viena nesėkme. Po pralaimėjimo...

Eurolygos lyderiams – Jasikevičiaus pamokos: „Barcelona“ pranoko CSKA Ulanovas sužaidė sezono rungtynes (63)

Svarbią pergalę Eurolygos lyderių mūšyje Maskvoje pasiekė „Barcelona“ (14/6), kurį antrą...

Kada karantino ribojimai keisis: rimtesnes atlaisvinimo priemones siūlo atidėti vasariui (359)

Koronaviruso statistiniai skaičiai lėtai, bet pozityvesni. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (...

Jungtinė Karalystė užsidaro: nuo pirmadienio visiems atvykusiems privaloma saviizoliacija (62)

Visos keliavimo išimtys Jungtinėje Karalystėje bus panaikintos nuo pirmadienio ir visi...

Milžiniškas ir pavojingas turgus, iš kurio svarbiausia išeiti sveikam ir gyvam (1)

Visi pasaulio miestai turi profesionalų sudarytus sąrašus, ką būtina pamatyti ir išbandyti...

Kardiologė patarė, kaip infarkto ir insulto riziką sumažinti perpus: žuvų taukai čia nepadės (79)

Organizmo veiklai reikalingų medžiagų rezervą gyventojai vis dažniau stengiasi papildyti...

Gydymo įstaigos piktina gyventojus: skambina visais varpais, o atsako – nėra (86)

Net ir karantino metu į įvairias Panevėžio miesto gydymo įstaigas plūsta žmonės: vieni gyvai,...