Tokia statistika patvirtina, kad šalies ekonomika po dvejus pastaruosius metus trukusio ekonomikos nuosmukio atsigauna, rodo pirmadienį Čekijos automobilių importuotojų asociacijos (SDA) pateikti duomenys. Apie tai praneša „Dow Jones“.

„Statistika gera išlieka visus metus ir ją analizuodami jau matome aukščiausius pardavimo rodiklius nuo pat 2004 metų“, – nurodo analizes SDA atliekančios „PricewaterhouseCoopers“ padalinio Čekijoje analitikas Voitechas Oplestilas.

Nuo šių metų sausio iki rugsėjo mėnesio iš viso Čekijoje užregistruotų automobilių, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, padaugėjo nuo 120,1 tūkst. iki 141,4 tūkst.

Škoda Auto“ ir toliau laikoma rinkos lydere – jai priklauso 30,2 proc. visos šalies automobilių rinkos. Lyginant pirmuosius devynis praėjusių ir šių metų mėnesius, bendrovės pardavimai kilstelėjo 18 proc.

Antroji pagal populiarumą išlieka Pietų KorėjosHyundai Motor Co“, trečioje vietoje – vokiečių „Volkswagen“. Joms atitinkamai priklauso 9,8 ir 9,4 proc. Čekijos automobilių rinkos, o jų pardavimai, palyginti su praėjusių metų sausiu-rugsėju, atitinkamai kilstelėjo 17 ir 22 proc.

Britai irgi patenkinti

Gerus laikus išgyvena ir automobilių pardavėjai Britanijoje. BBC, remdamasi Didžiosios Britanijos automobilių gamintojų ir prekeivių organizacija (SMMT), praneša, kad naujų automobilių pardavimai Didžiojoje Britanijoje rugsėjį buvo stipriausi per dešimt metų, tam daugiausia įtakos turėjo augantis pasitikėjimas ekonomikos atsigavimu.

Naujausi duomenys rodo, kad rugsėjį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, automobilių pardavimai išaugo 5,6 proc. iki 425 tūkst. 861 automobilio.

Šiai metais šalyje jau parduota beveik du milijonai naujų automobilių – arba 9,1 proc. daugiau lyginant su analgišku laikotarpiu prieš metus.

Kaip rodo SMMT duomenys, rugsėjį labiausiai perkamas modelis šalyje buvo „Ford Fiesta“, šį mėnesį populiarūs buvo ir „Ford Focus“ bei „Vauxhall Corsa“ modeliai.

Kaip pastebi Davidas Raistrickas, britų automobilių ekspertas iš „Deloitte“, naujausi rodikliai byloja „apie augantį britų verslo pasitikėjimą“.

Didžiosios Britanijos rinka įtvirtino savo pozicijas, kaip antra pagal dydį naujų automobilių rinka po Vokietijos, ir yra beveik trečdaliu didesnė už Prancūzijos rinką, kuri užima trečią vietą.