aA
Kas nepamena šių automobilių? „Landsberginis „Mercedes-Benz“, „brazauskinė „Audi“ – tokias pravardes turėjo automobiliai-flagmanai, kuriais kažkada važinėjo ir aukščiausio rango Lietuvos vadovai, ir šešėlinio verslo atstovai. Šios šimtus tūkstančių litų kainavusios prestižinės mašinos vis rečiau sutinkamos miestų gatvėse, o gerai prižiūrėtų egzempliorių – vienetai. Tačiau jų yra ir jie turi ištikimus gerbėjus.
© DELFI montažas

Būtent labiausiai prestižinius „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ markių automobilius nusprendė palyginti pirmą kartą Lietuvoje vykusio bendro „Audi“, „BMW“ ir „Mercedes-Benz“ klubų renginio dalyviai.

Į servisą, kur vyko automobilių techninė apžiūra, atvyko 1989 metais pagamintas „Audi V8“, 1992 metų BMW 740i (E32) ir 1989 metų S klasės „Mercedes 500 SE“ (W126). Visi modeliai – su prestižiniais V8 motorais, kurių galia siekia nuo 252 AG (S klasės „Mercedes 500 SE“) iki 286 AG (BMW 740i).

Apžiūros metu buvo vertinama ne tik automobilių išorė, bet ir techninė būklė. Visgi šiems automobiliams jau daugiau nei 20 metų, o kiekvieno jų odometras rodo per 300 tūkst. kilometrų. Be to, nors ir stropiai prižiūrimi, jie kasdien rieda mūsų šalies keliais.

Pakėlus kiekvieną automobilį keltuvu paaiškėjo, kad nors 7 serijos BMW ir sukurtas dinamiškam vairavimo stiliui, tačiau kruopščiai prižiūrėto automobilio pakaba sulaukė mažiausiai priekaištų. Šiek tiek daugiau trūkumų turėjo S klasės „Mercedes“. O daugiausiai jų aptikta apžiūrėjus „Audi V8“. Nenuostabu – šis vienintelis tos kartos prestižinės klasės automobilis turi visų varančiųjų ratų „Quattro“ pavarą, tad juo drąsiai važiuojama net ir neasfaltuotais keliais. Taip pat „Audi V8“ atsarginių dalių kainos, palyginti su tų pačių metų konkurentais, yra pačios didžiausios.

Bandymai kelyje

Tik technine automobilių apžiūra renginio dalyviai neapsiribojo. Kitą dieną susitikę sutartoje vietoje, jie drauge išsiruošė į „flagmanų“ bandymus. Jų metu siekta išsiaiškinti skirtingų markių automobilių elgesio kelyje ypatumus, įvertinti didžiausius kiekvienos mašinos privalumus ir trūkumus.

„Neakivaizdinėje“ įskaitoje dalyvavo ir „Audi A8“, „Audi S8“, taip pat naujesnės kartos S klasės „Mercedes“ (W140), dar kitaip žinomas „banginio“ vardu. Kiekvienas renginio dalyvis galėjo įvertinti kaip su nauja karta patobulėjo automobilio kokybė, padidėjo komfortas salone, pagerėjo važiavimo savybės.

Be to, iš renginyje dalyvavusių merginų buvo suburta automobilio komfortą vertinančių eksperčių grupė. Kadangi beveik kiekvienas tik savo mėgstamos markės automobilį vairuojantis gerbėjas kilometro atstumu gali atskirti „savą“ variklio garsą, ši atsakinga užduotis buvo patikėta mažiau patyrusioms dalyvėms.

„Akluoju“ būdu buvo vertinama ar patogu įsėsti ir išlipti, sėdėti ant galinės sėdynės, akustinis salono komfortas, taip pat automobilio stabilumas važiuojant vingiuotu keliu ir greitkeliu.

Tikriausiai nei vieno nenustebino, kad stabiliausiu automobiliu važiuojant vingiuotu keliu pripažintas BMW 740i. Tačiau gana netikėtai šis sportiškas sedanas buvo pripažintas ir turįs geriausią galinę sėdynę – sėdėdamos ant jos, eksperčių grupės narės jautėsi geriausiai ir patogiausiai. Tuo tarpu akustiniu komfortu sportiškas BMW neprilygo nei S klasės „Mercedes“, nei „Audi V8“, kurie pasidalijo 1–2 vietas. Taip pat tiek į „Mercedes“, tiek ir į „Audi V8“ keleivėms buvo patogiausia įsėsti ir išlipti. O važiuojant greitkeliu komfortiškiausiu automobiliu sėdintiems gale buvo išrinktas S klasės „Mercedes“.

Pirmąjį „Audi“, „BMW“ ir „Mercedes-Benz“ mėgėjų klubų žygį vainikavo apsilankymas Beižionių vaikų globos namuose. Čia vaikai susidomėję apžiūrėjo automobilius, patys aprodė savo ūkį, o klubų atstovai kiemelyje pasodino po klubo vardinį medelį.

Bendru sutarimu nuspręsta kelių klubų žygį surengti ir kitais metais. Tada bus bandomi ne tik aukščiausios, bet ir vidutinės klasės „Audi“, „BMW“ ir „Mercedes-Benz“ markių automobiliai. Taip pat bus kviečiami prisijungti ir prestižinių japoniškų „Lexus“ automobilių markės gerbėjų klubo nariai.

AUDI V8

Privalumai
Erdvus salonas ir didelė bagažinė
Gausi bazinė įranga
Tyliai ir švelniai dirbantis variklis

Trūkumai
Didelis aerodinaminis triukšmas
Su „automatu“ trūksta dinamikos
Brangios atsarginės dalys

7 serijos BMW (E32)

Privalumai
Galingi varikliai
Tikslus valdymas, gerai įveikia posūkius
Didelė bagažinė

Trūkumai
Gana ankštas salonas
Kieta, sportiška pakaba
Brangus aptarnavimas

S klasės MERCEDES (W126)

Privalumai
Erdvus salonas
Patikimi varikliai
Itin komfortiškas važiavimas

Trūkumai
Nestabilus pučiant šoniniam vėjui
Nepatogi galinė sėdynė
Didelės aptarnavimo išlaidos

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Subaru Forester e-Boxer“ skirtas aukščiausias „Euro NCAP“ įvertinimas (3)

Naujasis „ Subaru Forester e-Boxer“ „ Euro NCAP “ testais buvo pripažintas saugiausiu savo...

Ekspertas rėžė apie siūlomą automobilių mokestį: skirtas senienų įšaldymui, ne taršai mažinti (81)

Automobilių taršos mokestis, automobilių pirmosios registracijos mokestis ir, galų gale,...

Eismo sąlygos: keliai šlapi, kai kur padengti pažliugusiu sniegu

Auštant penktadieniui, Lietuvoje pagrindiniai valstybinės reikšmės keliai yra šlapi arba drėgni....

Kelią skinasi naujas projektas: bus privaloma deklaruoti ir parduotus, ir nusipirktus automobilius (77)

Vyriausybė pritarė Vidaus reikalų ministerijos parengtiems Saugaus eismo automobilių keliais...

Ką privalo pirkti tie, kurie nori gauti 1000 eurų kompensaciją naujesniam automobiliui įsigyti (44)

Įsigaliojus tvarkai, kuria remiantis senus ir taršius automobilius vairuojantys gali pretenduoti į...

Top naujienos

Už kovą „Žalgirį“ gyręs Jasikevičius mojo ranka į nokautuojantį Jameso dūrį: man tai neįdomu specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (70)

Antrus metus iš eilės Maskvos „Megasport“ arenoje Kauno „Žalgiriui“ teko žaisti...

RAND ataskaitoje – dar vienas įspėjimas NATO: šios temos Baltijos šalys vengia ne veltui (322)

NATO viršūnių susitikimą Londone prezidentas Gitanas Nausėda pavadino puikiu ir net fantastišku....

Lietaus debesys išplis po visą šalį – siautės itin stiprus vėjas (3)

Penktadienį pietvakarių vėjas pasidarys dar gūsingesnis.

Juodžiausias Jasikevičiaus ruožas: ugnimi į ugnį atsakiusį „Žalgirį“ palaidojo Jameso tritaškis (638)

Kauno „Žalgirio“ (3-9) krepšininkų pastangos nutraukti pralaimėjimų seriją Eurolygoje...

Katastrofos zonoje gyvenusi moteris: ekskursijos į šią vietą turi būti ne pramoga, o galimybė išvysti kvailumo pasekmes (32)

Pagaliau atėjo metas apžvelgti įdomiausią Černobylio zonos objektą – Pripetės miestą....

Latvijos miestas pasipuošė kaip pasakoje: tapo tikra Kalėdų sensacija (79)

Kalėdoms artėjant Latvijos miestai tampa vis gražesniais. Štai ir Uogrė pavirto tikru kalėdiniu...

Rūta Steponavičienė

Vyras papasakojo, kaip jam pavyko nutraukti saitus su alkoholiu: kada joks kodavimas nepadės? (6)

Alkoholizmas – turbūt viena iš opiausių Lietuvos problemų. Tik ar pagalvojame, kad ši...

Rapšys nesulaikomas – apgynė Europos čempiono titulą ir iškovojo antrą aukso medalį (68)

Lietuvos plaukimo žvaigždė Danas Rapšys Glazge (Jungtinė Karalystė) vykstančiose Senojo...

Pasitikrinkite, ar jums tai negresia: 5 nepastebimi dalykai, kurie veda santykius į pražūtį (40)

Labai daug santykių nutrūksta – tokia realybė, kad ir kaip sunku būtų ją pripažinti. Dauguma...