aA
Naujojo „Porsche 911 Cabriolet“ platformoje panaudota daugiau inovatyvių, lengvų medžiagų nei bet kada anksčiau. Kompozicinė konstrukcija, kurioje panaudota daugiau aliuminio, mažiau plieno bei kelios visiškai naujos medžiagos, sumažino bendrą kėbulo svorį maždaug 7 procentais. Nepaisant to, 911 stabilumas, standumas ir saugumas arba liko tokiame pačiame lygyje, kokiame buvo šio automobilio pirmtakas, arba dar buvo dar pagerinti, akcentuojama pranešime žiniasklaidai.
Porsche 911
© Gamintojo archyvas

„Pasirodžius kiekvienam naujos kartos 911 modeliui, klientai domisi – kas toliau? Kaip galima pagerinti ir taip tobulą automobilį? Kiekviena nauja šio modelio karta pateikia argumentuotą atsakymą. „Porsche“ inžinieriai atlieka savo darbą puikiai bei kiekvieną kartą suranda būdų, kaip padaryti 911 dar greitesnį, geriau valdomą ir galingesnį“, – sako sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje vadovė Rasa Klimavičiūtė.

Panaudotos kompozitinės medžiagos

Reikšmingų patobulinimų šios 911 kartos modelyje vyko formuojant automobilio platformą. Tokius pat arba dar geresnius nei pirmtako standumo rodiklius bei mažesnį svorį – „Porsche“ pavyko pasiekti panaudojant įvairias plastiko medžiagas. Jos buvo įkomponuotos į priekinio statramsčio konstrukciją, kuris savo standumo savybėmis nenusileidžia ankstesnės kartos modelyje montuotam statramsčiui.

Priekiniai statramsčiai, tarp kurių įmontuotas stiklas, yra labai svarbios dalys kabrioletui. Automobiliui apvirtus būtent priekiniai statramsčiai turi išsaugoti savo struktūrą ir išlaikyti visą kabrioleto svorį, tad gamintojai nedaro jokių su šių detalių standumu susijusių kompromisų.

Didžiausi kompozitinių medžiagų panaudojimo privalumai – 2,7 kilogramo mažesnis „Porsche“ kabrioleto svoris bei žemesnis svorio centras. Abu privalumai turi tiesioginę įtaką išskirtinėms sportinio automobilio valdymo savybėms.

Porsche 911
Porsche 911
© Gamintojo archyvas

Kompozitinė medžiaga sudaryta iš trijų elementų: vadinamojo „Organo“ lapo, plastiko lydinio (angl. die-cast) detalių bei struktūrinio porolono. „Organo“ lapai yra paruošiami iš stiklo pluoštu sutvirtinto plastiko, po to – supjaustomi į tikslas formas, kad galėtų būti naudojami „911 Cabriolet“ modelyje. To paties proceso metu prie formuojamų „Organo“ detalių pridedamas lietas plastikas. Paskutinio proceso metu pridedamas dar vienas sluoksnis iš tvirto struktūrinio porolono.

Pastarasis sluoksnis nuo dažymo metu išskiriamos šilumos išsiplečia ir taip sustiprina patį iš itin tvirtų medžiagų, kaip boro plienas, pagamintą statramstį.

Daugiau aliuminio – mažiau svorio

Didžiausią įtaką naujosios kartos 911 modelių svorio mažėjimui – ir „Coupé“, ir „Cabriolet“ – turėjo aliuminio panaudojimas įvairiose platformos dalyse. Iš šio metalo pagamintos visos išorinės kėbulo detalės.

Naujos šoninės durelės, pagamintos iš aliuminio lakšto, sumažina kėbulo svorį be jokių neigiamų padarinių stabilumui bei kokybei. Abu kupė automobilio šonai – iš aliuminio pagaminti priekinis ir galinis sparnai bei durelės – sumažino 911 svorį apie dvylika kilogramų. „Porsche“ inžinieriai įveikė didžiulius iššūkius kurdami technologiją ratlankių lietimui – jų gamyba iš aliuminio yra gerokai sudėtingesnė nei iš vientiso plieno lydinio.

Aliuminio profiliai buvo panaudoti vidinių ir išorinių slenksčių gamybai, dugno sustiprinimui. Bendra aliuminio dalis visoje platformoje padidėjo nuo 3 iki 25 procentų.

„Porsche“ naujojo modelio detalių gamyboje panaudojo daug aliuminio lydinio. Didžiausias jo privalumas – galimybė sudėtingas figūras išlieti iš vieno lakšto, taip išvengiama kelių skirtingų dalių jungimo jas virinant ar sutvirtinant varžtais. To rezultatas – detalė tampa lengvesnė, o jos gamybos procesas paprastesnis ir efektyvesnis. Iš aliuminio lydinio naujajame 911 pagamintos tokios detalės kaip priekinių spyruoklių ir amortizatorių tvirtinimo vietos, transmisijos tunelio korpusas, galinės išilginės svirtys.

Aliuminio lydinio detales prieš naudojant reikia termiškai apdoroti – šis procesas būtinas norint pasiekti norimas jų standumo savybes, o tai – itin svarbu avarijos atveju. Kiekvienos atskiros detalės apdorojimas aukštoje temperatūroje užimtų daug laiko, tačiau „Porsche“ patobulino gamybos procesą ir terminį detalių apdorojimą atlieka dažymo metu.

Porsche 911
Porsche 911
© Gamintojo archyvas

Detalės sujungiamos moderniau

Automobilių detalės tarpusavyje jungiamos įvairiais būdais: virinant, klijuojant, kniedijant, suveržiant varžtais – tokių būdų surenkant 911 suskaičiuojama bent dešimt. Čia panaudotas ir vienas visiškai naujas būdas – virinimas trintimi (angl. friction welding).

Jis naudojamas sujungiant iš aliuminio ir plieno pagamintas detales. Proceso metu plieninis cilindras yra spaudžiamas ir sukamas tarp aliuminio detalių tokiu greičiu, kad pastarasis metalas nuo trinties išsilydo ir abi detalės sujungiamos itin tvirtu būdu.

Naujojo 911 modelio kėbule panaudota daug inovacijų, kurios leido pasiekti ne tik mažesnį svorį, bet ir didesnį standumą. Lyginant su pirmtaku, „911 Coupé“ pasiekė geresnius atsparumo sukimui ir lenkimui rezultatus. Tai lemia, kad automobilis yra sportiškas ir demonstruoja puikias valdymo savybes bet kokiame kelyje.

„Porsche 911 Carrera S Cabriolet“ Lietuvoje kainuoja nuo 136 664 eurų su PVM, „Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet“ kainuoja nuo 144 650 Eur su PVM.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Vairuotojams ketvirtadienį – perspėjimas: siautės smarkus ir pavojingas vėjas (1)

Ketvirtadienį šalyje vyraujant gūsingam šoniniam vėjui, kelininkai įspėja vairuotojus laikytis...

„Tesla“ užsibrėžė tikslą pagaminti rekordinį skaičių automobilių ir gamintojui beveik pavyko (10)

„Tesla“ tikėjosi šį ketvirtį užbaigti su rekordiniu rezultatu – pirkėjams pristatyti 100...

Pristatyti „Lietuvos metų automobilio 2020“ dalyviai: miesto visureigiai varžysis su sportiniais modeliais (3)

Tapti „Lietuvos metų automobiliu 2020“ pretenduoja 37 automobiliai – tiek jų bus išrikiuota...

„Nissan“ eksperimentas: elektromobilį perpjovė pusiau ir jį išbandė miesto gatvėse (6)

„Nissan“ šią savaitę mini inovacijų dienas ir specialiai šiai progai į Lietuvą buvo...

Sostinėje didesnis dėmesys elektromobiliams – pastatys dar 59 greito įkrovimo stotelės (28)

Vilniaus meras Remigijus Šimašius , energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas ir bendrovės...

Top naujienos

ES ir JK susitarė dėl „Brexit“ pildoma (78)

Europos Sąjungos ir Jungtinės Karalystės derybininkai susitarė dėl „ Brexit “. Apie tai...

Valdantiesiems pavyko: Pranckiečio klausimas gali grįžti į darbotvarkę (367)

Seimo rytiniame posėdyje „valstiečiai“ paprašė balsuoti dėl nepasitikėjimo balsų...

Pražūtingas JAV sprendimas: Kremlius jau trina rankomis, bet laimėtojas gali būti ir kitas (144)

Prieš savaitę prasidėjusi Turkijos operacija Sirijos šiaurėje prieš kurdus iš pirmo žvilgsnio...

Milžiniškas gaisras Alytuje sutrikdė tūkstančių žmonių darbą: įmonės sustabdė savo veiklą

Aplink trečiadienį Alytuje užsidegusią padangų perdirbimo gamyklą „ Ekologistika “...

Karbauskis dėl prekybos mokesčio rodo į Lenkiją, bet ten jis dar negalioja (29)

Valdančiųjų „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis kartoja, kad didžiųjų prekybos...

Strazdauskaitės nužudymo byloje – nauji posūkiai: prabilo apie keistas budelių spekuliacijas ieškiniai – šimtatūkstantiniai (127)

Kauno apygardos teismas ketvirtadienį toliau nagrinėja Ievos Strazdauskaitės nužudymo bylą....

Seime beprecedentis balsavimas dėl Pranckiečio likimo: ką tai reiškia praktiškai papildyta 12:42 val. (124)

Seimas balsavo už nepasitikėjimą Seimo narių balsus per balsavimą dėl Viktoro Pranckiečio...

Agnė Kuzmickaitė – apie pažintį su mados imperatore Wintour: tai kažkas neįtikėtino (1)

Viena garsiausių šalies drabužių dizainerė Agnė Kuzmickaitė atvirauja: „Mano tikslas –...

Moliūgų ir grikių salotos – jūs net neįsivaizduojate, koks malonumas jūsų laukia

Iki gyvo kaulo įkyrėjo grikių košė? Nebeišmanote, kuo dar ją pagardinti? Nieko tokio, nes...

Sveikatos receptas. Visa tiesa apie imunitetą: kaip jis kovoja su vėžiu, kas jam iš tiesų padeda, o kas trukdo? (1)

Prasidėjus peršalimo ir gripo sezonui, vis daugiau girdime apie imuniteto stiprinimą. Vieni siūlo...