aA
Naujojo „Porsche 911 Cabriolet“ platformoje panaudota daugiau inovatyvių, lengvų medžiagų nei bet kada anksčiau. Kompozicinė konstrukcija, kurioje panaudota daugiau aliuminio, mažiau plieno bei kelios visiškai naujos medžiagos, sumažino bendrą kėbulo svorį maždaug 7 procentais. Nepaisant to, 911 stabilumas, standumas ir saugumas arba liko tokiame pačiame lygyje, kokiame buvo šio automobilio pirmtakas, arba dar buvo dar pagerinti, akcentuojama pranešime žiniasklaidai.
Porsche 911
Porsche 911
© Gamintojo archyvas

„Pasirodžius kiekvienam naujos kartos 911 modeliui, klientai domisi – kas toliau? Kaip galima pagerinti ir taip tobulą automobilį? Kiekviena nauja šio modelio karta pateikia argumentuotą atsakymą. „Porsche“ inžinieriai atlieka savo darbą puikiai bei kiekvieną kartą suranda būdų, kaip padaryti 911 dar greitesnį, geriau valdomą ir galingesnį“, – sako sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje vadovė Rasa Klimavičiūtė.

Panaudotos kompozitinės medžiagos

Reikšmingų patobulinimų šios 911 kartos modelyje vyko formuojant automobilio platformą. Tokius pat arba dar geresnius nei pirmtako standumo rodiklius bei mažesnį svorį – „Porsche“ pavyko pasiekti panaudojant įvairias plastiko medžiagas. Jos buvo įkomponuotos į priekinio statramsčio konstrukciją, kuris savo standumo savybėmis nenusileidžia ankstesnės kartos modelyje montuotam statramsčiui.

Priekiniai statramsčiai, tarp kurių įmontuotas stiklas, yra labai svarbios dalys kabrioletui. Automobiliui apvirtus būtent priekiniai statramsčiai turi išsaugoti savo struktūrą ir išlaikyti visą kabrioleto svorį, tad gamintojai nedaro jokių su šių detalių standumu susijusių kompromisų.

Didžiausi kompozitinių medžiagų panaudojimo privalumai – 2,7 kilogramo mažesnis „Porsche“ kabrioleto svoris bei žemesnis svorio centras. Abu privalumai turi tiesioginę įtaką išskirtinėms sportinio automobilio valdymo savybėms.

Porsche 911
Porsche 911
© Gamintojo archyvas

Kompozitinė medžiaga sudaryta iš trijų elementų: vadinamojo „Organo“ lapo, plastiko lydinio (angl. die-cast) detalių bei struktūrinio porolono. „Organo“ lapai yra paruošiami iš stiklo pluoštu sutvirtinto plastiko, po to – supjaustomi į tikslas formas, kad galėtų būti naudojami „911 Cabriolet“ modelyje. To paties proceso metu prie formuojamų „Organo“ detalių pridedamas lietas plastikas. Paskutinio proceso metu pridedamas dar vienas sluoksnis iš tvirto struktūrinio porolono.

Pastarasis sluoksnis nuo dažymo metu išskiriamos šilumos išsiplečia ir taip sustiprina patį iš itin tvirtų medžiagų, kaip boro plienas, pagamintą statramstį.

Daugiau aliuminio – mažiau svorio

Didžiausią įtaką naujosios kartos 911 modelių svorio mažėjimui – ir „Coupé“, ir „Cabriolet“ – turėjo aliuminio panaudojimas įvairiose platformos dalyse. Iš šio metalo pagamintos visos išorinės kėbulo detalės.

Naujos šoninės durelės, pagamintos iš aliuminio lakšto, sumažina kėbulo svorį be jokių neigiamų padarinių stabilumui bei kokybei. Abu kupė automobilio šonai – iš aliuminio pagaminti priekinis ir galinis sparnai bei durelės – sumažino 911 svorį apie dvylika kilogramų. „Porsche“ inžinieriai įveikė didžiulius iššūkius kurdami technologiją ratlankių lietimui – jų gamyba iš aliuminio yra gerokai sudėtingesnė nei iš vientiso plieno lydinio.

Aliuminio profiliai buvo panaudoti vidinių ir išorinių slenksčių gamybai, dugno sustiprinimui. Bendra aliuminio dalis visoje platformoje padidėjo nuo 3 iki 25 procentų.

„Porsche“ naujojo modelio detalių gamyboje panaudojo daug aliuminio lydinio. Didžiausias jo privalumas – galimybė sudėtingas figūras išlieti iš vieno lakšto, taip išvengiama kelių skirtingų dalių jungimo jas virinant ar sutvirtinant varžtais. To rezultatas – detalė tampa lengvesnė, o jos gamybos procesas paprastesnis ir efektyvesnis. Iš aliuminio lydinio naujajame 911 pagamintos tokios detalės kaip priekinių spyruoklių ir amortizatorių tvirtinimo vietos, transmisijos tunelio korpusas, galinės išilginės svirtys.

Aliuminio lydinio detales prieš naudojant reikia termiškai apdoroti – šis procesas būtinas norint pasiekti norimas jų standumo savybes, o tai – itin svarbu avarijos atveju. Kiekvienos atskiros detalės apdorojimas aukštoje temperatūroje užimtų daug laiko, tačiau „Porsche“ patobulino gamybos procesą ir terminį detalių apdorojimą atlieka dažymo metu.

Porsche 911
Porsche 911
© Gamintojo archyvas

Detalės sujungiamos moderniau

Automobilių detalės tarpusavyje jungiamos įvairiais būdais: virinant, klijuojant, kniedijant, suveržiant varžtais – tokių būdų surenkant 911 suskaičiuojama bent dešimt. Čia panaudotas ir vienas visiškai naujas būdas – virinimas trintimi (angl. friction welding).

Jis naudojamas sujungiant iš aliuminio ir plieno pagamintas detales. Proceso metu plieninis cilindras yra spaudžiamas ir sukamas tarp aliuminio detalių tokiu greičiu, kad pastarasis metalas nuo trinties išsilydo ir abi detalės sujungiamos itin tvirtu būdu.

Naujojo 911 modelio kėbule panaudota daug inovacijų, kurios leido pasiekti ne tik mažesnį svorį, bet ir didesnį standumą. Lyginant su pirmtaku, „911 Coupé“ pasiekė geresnius atsparumo sukimui ir lenkimui rezultatus. Tai lemia, kad automobilis yra sportiškas ir demonstruoja puikias valdymo savybes bet kokiame kelyje.

„Porsche 911 Carrera S Cabriolet“ Lietuvoje kainuoja nuo 136 664 eurų su PVM, „Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet“ kainuoja nuo 144 650 Eur su PVM.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

TOP 5 populiariausi naudoti automobilių modeliai Lietuvoje (12)

Paslapčių kupina naudotų automobilių rinka yra lyg viena didelė loterija. Nenaujo automobilio...

Lietuvoje pradėtas gaminti degalų valdymo modulis vokiečių gamintojo automobiliams (2)

Dvejus metus Lietuvoje veikianti „HELLA Lithuania“ pradeda gaminti degalų valdymo modulį,...

Automobilių rinka 2020-aisiais stabtelėjo: kada galime tikėtis jos atsigavimo? (1)

Nors Lietuvos automobilių rinka 2020 metais neišvengiamai buvo paveikta pandemijos, sumažėjusio...

3 iš 7 „Europos metų automobilio“ finalo dalyvių – kompaktinės klasės modeliai

Netrukus ir Lietuvoje debiutuosiantis naujasis „ Citroën C4“ , vos pasirodęs keliuose, jau...

Keliuose yra slidžių ruožų, vietomis formuojasi plikledis, rūkas

Pirmadienio rytą Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, vietomis formuojasi plikledis ir rūkas,...

Top naujienos

Iš ES – griežtas perspėjimas farmacijos grupei „AstraZeneca“  analizė parodo visus galimus vakcinų nacionalizmo padarinius: rezultatai labai niūrūs (224)

Europos Sąjunga pirmadienį paskelbė griežtą perspėjimą farmacijos grupei „AstraZeneca“...

Per Lietuvą slinks galinga kritulių zona, numatomos labai sudėtingos eismo sąlygos (6)

Antradienio dieną per Lietuvą toliau slinks galinga kritulių zona. Numatomos labai sudėtingos...

Vilniaus r. susidūrė automobilis ir mikroautobusas: vienam žmogui prireikė skubios medikų pagalbos (21)

Vėlų pirmadienio vakarą Vilniaus rajone, Rakonių kaime, Piligrimų g., įvyko dviejų transporto...

Mums pažįstamą pasaulį pakeitusios pandemijos pabaigos nematyti: medikai jau baiminasi trečiosios bangos liudininkų prisiminimai, kaip viskas vyko (438)

Jau praėjo metai, kai pasaulyje pasklido nerami žinia apie Kinijoje užfiksuotą „paslaptingą...

Valstiečiams prabilus apie savo planą, įvardijo, kas jiems galėtų padėti ekspertai perspėja: tokių pastangų negana (186)

Seimo opozicijai vis dar nepavyksta sutarti dėl bendradarbiavimo. Lietuvos valstiečių ir žaliųjų...

Kristina Solomnikova | D+

Kodėl vis dar seksualizuojame trumpus sijonus ir ar moteris su griežtu kostiumu – rimbo kirtis per vyrų ego? (1)

Itin trumpas sijonas? Hmm , tikriausiai – paleistuvė . Per laisvi, apkritę drabužiai? Fu ,...

Vladimiras Laučius. Nokdaunas Putinui (567)

Aleksejaus Navalno paraginta Rusija šeštadienį išėjo į gatves – nepaisant skeptikų...

Mano įsimintiniausia Valentino diena prasidėjo ant sniego, o baigėsi žvakių šviesoje (29)

Tai vyko 2016-aisiais, kai visą žiemą būdavo daug sniego. Tai buvo pati romantiškiausia mano ir...

Po naujausio vaizdo įrašo vėl įsisuko kalbos apie Donaldo Trumpo ir Melanios santykius (65)

Internete žaibiškai išplito naujas vaizdo įrašas, kuriame buvusi pirmoji JAV ponia Melania Trump...