aA
Serijinė pirmojo visiškai elektra varomo „Porsche“ modelio gamyba, kuris iki šiol buvo žinomas darbiniu „Mission E“ pavadinimu, prasidės jau kitais metais. Švęsdamas 70 metų jubiliejų, koncernas paskelbė naują oficialųjį šio modelio pavadinimą „Taycan“, reiškiantį jauną, stiprų žirgą. Tokia asociacija nėra atsitiktinė – nuo 1952 m. naudojamas „Porsche“ logotipas su šuoliuojančiu žirgu jo viduryje.
Naujasis Porsche
© Organizatorių nuotr.

„Naujojo modelio pavadinimas turi ypatingą reikšmę. 1952 metais „Porsche“ pradėjo revoliuciją sportinių automobilių pasaulyje ir logotipas su šuoliuojančiu žirgu iš Štutgarto greitai tapo žinomas visuose žemynuose. Naujasis „Taycan“ yra tikras „Porsche“ ir įkūnija sportinių automobilių ateitį be jokių kompromisų – greitas, ištvermingas, aštrių bei inovatyvių linijų, galintis užtikrinti didžiausią vairavimo malonumą. Įvertinus visa tai, buvo nutarta susieti pirmąjį elektra varomą su originaliuoju logotipu“, – sako Vilniaus „Porsche“ centro direktorė Rasa Klimavičiūtė.

„Taycan“ nėra pirmas „Porsche“, kurio vardas asocijuojasi su pačiu automobiliu ir jo savybėmis. „Boxster“ apibūdina kombinaciją tarp „boxer“ tipo variklio ir rodsterio kėbulo, „Cayman“ yra tikslus ir judrus, o „Panamera“ siūlo daugiau nei standartinis „Gran Turismo“ automobilis – jo savybės leido nugalėti ilgose „Carrera Panamericana“ lenktynėse. „Macan“ kilo iš žodžio, indoneziečių kalba reiškiančio „tigrą“ – jis asocijuojamas su lankstumu, galia, patrauklumu ir dinaminėmis savybėmis.

Naujasis Porsche
Naujasis Porsche
© Organizatorių nuotr.

Stulbinantys techniniai duomenys

Iki šiol „Taycan“ buvo žinomas kaip „Mission E“. Tai – kodinis pavadinimas, skirtas pažymėti gamintojo pastangas kuriant elektra varomą automobilį, kuris būtų tikras „Porsche“: puikiai valdomas, greitas ir užtikrinantis visišką laisvę. Po daugybės testų 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje visuomenei pirmą kartą buvo parodytas pirmasis „Porsche Mission E“ koncepcinis modelis, o 2017 m. pranešta apie serijinę jo gamybą.

„Taycan“ turi du elektrinius variklius, kurių bendra galia yra didesnė nei 600 AG (440 kW). Keturiais ratais varomas modelis iki 100 km/val. gali įsibėgėti per mažiau nei 3,5 sek., o iki 200 km/val. – per mažiau nei 12 sek. Didžiausias elektrinių variklių sukimo momentas pasiekiamas vos nuspaudus akceleratorių, tad puikiu įsibėgėjimu naujajame „Taycan“ galima mėgautis bet kurią akimirką.

Įmonė taip pat užtikrina, kad „Taycan“ savybės išliks tokios pačios paeiliui atliekant kelis įsibėgėjimo testus ar ilgesnį laiką važiuojant dideliu greičiu. Pagal NEDC (angl. New European Driving Cycle) metodiką, automobilis pilna elektros įkrova galės įveikti daugiau nei 500 km.

„Taycan“ elektrinės sistemos įtampa sieks 800 V, modelis galės būti prijungtas prie itin greitų įkrovimo stotelių. Baterijų papildymas papildomam 100 km įveikti užtruks vos 4 minutes.

Investuos milijardus

„Porsche“ į elektromobilių plėtrą iki 2022 m. planuoja investuoti daugiau nei 6 mlrd. Eur. Tai dvigubai didesnė suma nei buvo numatyta ankstesniame plane.

Iš papildomų 3 mlrd., apie 500 mln. Eur bus panaudoti įvairių „Taycan“ modifikacijų kūrimui, 1 mlrd. – dabartinių produktų elektrinių ir hibridinių modelių bandymams, apie 700 mln. – kitoms naujoms technologijoms, įkrovimo stotelių infrastruktūrai bei išmaniajam judumui skatinti, dar keli šimtai milijonų – gamyklų plėtrai.

Centrinis „Porsche“ biuras ir pagrindinė gamykla įkurti Cufenhauzene, Štutgarto priemiestyje. Šiuo metu čia įrengiami nauji padaliniai, skirti specialiai „Taycan“: įvairios konvejerio linijos, dažykla ir kt. Gamykla rekonstruojama taip, kad būtų tinkama elektrinių modelių detalių gamybai. Numatoma, kad vien „Taycan“ gamyba sukurs apie 1 200 papildomų darbo vietų.

Nemažai investicijų numatoma skirti ir netoli Štutgarto įkurtam tyrimų bei plėtros centrui „Weissach“. Čia esančioje lenktynių trasoje preciziškai tobulinamos visų „Porsche“ modelių valdymo savybės.

Netolimai automobilių ateičiai jau ruošiamasi ir Vilniaus „Porsche“ centre. Jau žinoma, kad pirmieji Lietuvos rinkai skirti modeliai savo savininkus suras labai greitai – Lietuvoje jau formuojama būsimųjų pirkėjų eilė. Tai suteiks pirmenybę tapti elektromobilio savininku prasidėjus oficialiai jų prekybai. Vilniaus centras taip pat jau investuoja į naujos įrangos įsigijimą ir pritaikymą aptarnauti elektra varomus automobilius bei darbuotojų kvalifikacijos kėlimą.

„Porsche“ atstovas Lietuvoje „Prime Auto“ priklauso tarptautinei įmonių grupei „Modus Group“, kuri vykdo veiklą automobilių prekybos ir techninio aptarnavimo, nekilnojamojo turto vystymo, automobilių aikštelių valdymo ir energetikos srityse. Įmonių grupei iš viso priklauso 20 įmonių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Dyzelgeitas“ tęsiasi: „Opel“ teks remontui susigrąžinti 100 tūkst. automobilių (15)

Vokietijos transporto ministerija pirmadienį paskelbė įsakymą atšaukti apie 100 tūkst. „ Opel...

Kelininkai suplanavo, kaip užklupti žiemą: druska barstyti gatves gali nors dabar (45)

Nepaisant to, kad už lango vasariška šiluma, kelių valymą , slidumą mažinančių medžiagų...

Artėjant padangų keitimo metui teks patuštinti pinigines: už naujas – ir 300 eurų (101)

Artėjant šaltajam sezonui, automobilių priežiūros ekspertai primena apie būtiną transporto...

„Volkswagen“ skelbia, kad naujasis jų elektromobilis bus pats įperkamiausias (86)

Tikimasi, kad „ Volkswagen Neo“ bus trijų skirtingų konfigūracijų. Viskas remsis į baterijų...

Po 48 metų pertraukos išskirtinių motociklų gamintojas grįžo prie dviejų cilindrų

Vidutinio dydžio motociklų gamintojas „Royal Enfield“ verčia naują įspūdingos 117 metų...

Top naujienos

Gentvilas siunta dėl Šimašiaus kuriamo komiteto: nebevaidinkite, kad su mumis kuriate liberalią visuomenę (42)

Vilniaus meras, vienas liberalų sąjūdžio lyderių Remigijus Šimašius pranešė, kad sieks...

Prieš dešimtmetį šlovės spinduliuose maudęsis Vitalijus Autukas: nežinau, kas būtų, jei būčiau likęs Lietuvoje (15)

Vitalijus Autukas – atrodytų, tokia girdėta ir taip gerai pažįstama pavardė, tačiau mintyse...

Dr. Kjellas Nordstromas: tai, kas šiuo metu vyksta, pasaulį pakeis negrįžtamai (52)

Pasaulis, kuriame nebeįmanoma nieko prognozuoti. Toks, kuriame viskas skaitmenizuojama, o tada –...

11 mitų apie sveiką mitybą: kai kurių taisyklių laikomės visiškai be reikalo

Minint Pasaulinę maisto dieną pats metas išsklaidyti sveikos mitybos mitus ir pradėti mėgautis...

Jolanta Blažytė: apie santykius su buvusiu vyru ir ką reiškia būti labai turtinga moterimi (31)

Viena įtakingiausių Lietuvos verslininkių Jolanta Blažytė pasakoja, kad verslą kūrė, nes buvo...

Užsitęsus bado streikui Olehas Sencovas atsidūrė reanimacijoje

Ukrainos politinis kalinys Olehas Sencovas Rusijoje paguldytas į intensyvios priežiūros skyrių....

Vengdami mokesčių už stovėjimą, vairuotojai ėmėsi radikalių kovos priemonių (124)

Vilniuje vis augant mokamų stovėjimo vietų skaičiui, į darbus automobiliais važiuojantys ir jų...

Monika Šedžiuvienė apie skyrybų priežastį: nebuvau moteris, prie kurių jis pratęs (18)

Šiuo metu besiskiriančių verslininko bei politiko Andriaus Šedžiaus ir atlikėjos Monikos...

Kineziterapeutas Papickas: kas atsitiks, jei staiga pradėsite sportuoti (2)

Spalio 16 dieną pasaulyje minima Stuburo diena. Ar šiais laikais dar yra žmonių, turinčių...

Jaunos moters darbas banke nesužavėjo: save atrado tik tapusi mokytoja (2)

Kuo mažiau lieka laiko iki projekto „ Mokytojai Lietuvai “ inicijuotos mokymosi kelionės į...