Serijinė pirmojo visiškai elektra varomo „Porsche“ modelio gamyba, kuris iki šiol buvo žinomas darbiniu „Mission E“ pavadinimu, prasidės jau kitais metais. Švęsdamas 70 metų jubiliejų, koncernas paskelbė naują oficialųjį šio modelio pavadinimą „Taycan“, reiškiantį jauną, stiprų žirgą. Tokia asociacija nėra atsitiktinė – nuo 1952 m. naudojamas „Porsche“ logotipas su šuoliuojančiu žirgu jo viduryje.
Naujasis Porsche
© Organizatorių nuotr.

„Naujojo modelio pavadinimas turi ypatingą reikšmę. 1952 metais „Porsche“ pradėjo revoliuciją sportinių automobilių pasaulyje ir logotipas su šuoliuojančiu žirgu iš Štutgarto greitai tapo žinomas visuose žemynuose. Naujasis „Taycan“ yra tikras „Porsche“ ir įkūnija sportinių automobilių ateitį be jokių kompromisų – greitas, ištvermingas, aštrių bei inovatyvių linijų, galintis užtikrinti didžiausią vairavimo malonumą. Įvertinus visa tai, buvo nutarta susieti pirmąjį elektra varomą su originaliuoju logotipu“, – sako Vilniaus „Porsche“ centro direktorė Rasa Klimavičiūtė.

„Taycan“ nėra pirmas „Porsche“, kurio vardas asocijuojasi su pačiu automobiliu ir jo savybėmis. „Boxster“ apibūdina kombinaciją tarp „boxer“ tipo variklio ir rodsterio kėbulo, „Cayman“ yra tikslus ir judrus, o „Panamera“ siūlo daugiau nei standartinis „Gran Turismo“ automobilis – jo savybės leido nugalėti ilgose „Carrera Panamericana“ lenktynėse. „Macan“ kilo iš žodžio, indoneziečių kalba reiškiančio „tigrą“ – jis asocijuojamas su lankstumu, galia, patrauklumu ir dinaminėmis savybėmis.

Naujasis Porsche
Naujasis Porsche
© Organizatorių nuotr.

Stulbinantys techniniai duomenys

Iki šiol „Taycan“ buvo žinomas kaip „Mission E“. Tai – kodinis pavadinimas, skirtas pažymėti gamintojo pastangas kuriant elektra varomą automobilį, kuris būtų tikras „Porsche“: puikiai valdomas, greitas ir užtikrinantis visišką laisvę. Po daugybės testų 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje visuomenei pirmą kartą buvo parodytas pirmasis „Porsche Mission E“ koncepcinis modelis, o 2017 m. pranešta apie serijinę jo gamybą.

„Taycan“ turi du elektrinius variklius, kurių bendra galia yra didesnė nei 600 AG (440 kW). Keturiais ratais varomas modelis iki 100 km/val. gali įsibėgėti per mažiau nei 3,5 sek., o iki 200 km/val. – per mažiau nei 12 sek. Didžiausias elektrinių variklių sukimo momentas pasiekiamas vos nuspaudus akceleratorių, tad puikiu įsibėgėjimu naujajame „Taycan“ galima mėgautis bet kurią akimirką.

Įmonė taip pat užtikrina, kad „Taycan“ savybės išliks tokios pačios paeiliui atliekant kelis įsibėgėjimo testus ar ilgesnį laiką važiuojant dideliu greičiu. Pagal NEDC (angl. New European Driving Cycle) metodiką, automobilis pilna elektros įkrova galės įveikti daugiau nei 500 km.

„Taycan“ elektrinės sistemos įtampa sieks 800 V, modelis galės būti prijungtas prie itin greitų įkrovimo stotelių. Baterijų papildymas papildomam 100 km įveikti užtruks vos 4 minutes.

Investuos milijardus

„Porsche“ į elektromobilių plėtrą iki 2022 m. planuoja investuoti daugiau nei 6 mlrd. Eur. Tai dvigubai didesnė suma nei buvo numatyta ankstesniame plane.

Iš papildomų 3 mlrd., apie 500 mln. Eur bus panaudoti įvairių „Taycan“ modifikacijų kūrimui, 1 mlrd. – dabartinių produktų elektrinių ir hibridinių modelių bandymams, apie 700 mln. – kitoms naujoms technologijoms, įkrovimo stotelių infrastruktūrai bei išmaniajam judumui skatinti, dar keli šimtai milijonų – gamyklų plėtrai.

Centrinis „Porsche“ biuras ir pagrindinė gamykla įkurti Cufenhauzene, Štutgarto priemiestyje. Šiuo metu čia įrengiami nauji padaliniai, skirti specialiai „Taycan“: įvairios konvejerio linijos, dažykla ir kt. Gamykla rekonstruojama taip, kad būtų tinkama elektrinių modelių detalių gamybai. Numatoma, kad vien „Taycan“ gamyba sukurs apie 1 200 papildomų darbo vietų.

Nemažai investicijų numatoma skirti ir netoli Štutgarto įkurtam tyrimų bei plėtros centrui „Weissach“. Čia esančioje lenktynių trasoje preciziškai tobulinamos visų „Porsche“ modelių valdymo savybės.

Netolimai automobilių ateičiai jau ruošiamasi ir Vilniaus „Porsche“ centre. Jau žinoma, kad pirmieji Lietuvos rinkai skirti modeliai savo savininkus suras labai greitai – Lietuvoje jau formuojama būsimųjų pirkėjų eilė. Tai suteiks pirmenybę tapti elektromobilio savininku prasidėjus oficialiai jų prekybai. Vilniaus centras taip pat jau investuoja į naujos įrangos įsigijimą ir pritaikymą aptarnauti elektra varomus automobilius bei darbuotojų kvalifikacijos kėlimą.

„Porsche“ atstovas Lietuvoje „Prime Auto“ priklauso tarptautinei įmonių grupei „Modus Group“, kuri vykdo veiklą automobilių prekybos ir techninio aptarnavimo, nekilnojamojo turto vystymo, automobilių aikštelių valdymo ir energetikos srityse. Įmonių grupei iš viso priklauso 20 įmonių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Garantinis remontas pagal „Bugatti“: automobiliais rūpinasi „skraidantys daktarai“ (3)

Prancūzijos „ Bugatti “ prireikė remontui susigrąžinti du JAV parduotus prabangiuosius...

Lietuviai šluoja automobilius JAV: baiminasi, kad kainos gali šokti aukštyn (188)

Po to, kai ES įvedė atsakomuosius muitus Donaldo Trumpo tarifams, smarkiai šoktelėjo motociklų...

Trumpo tarifai jau smogė motociklų rinkai (59)

Į Lietuvą vis dar atvyksta motociklai iš JAV, kurie bus apmokestinti 6 proc. muito tarifu. Jei...

Karas prieš nedrausmingus vairuotojus: valstybinių numerių kartais geriau neviešinti (37)

Automobilio statymas prie namų – kasdienis didmiesčių gyventojų galvos skausmas. Vietų...

„McLaren“ griauna mitus: nuo 2025 laukia didžiuliai pokyčiai (1)

Prieš kelis mėnesius vykdantysis „McLanren Automotive“ vadovas Mike‘as Flewittas užsiminė...

Top naujienos

Kas sieja „valstiečius“ su Matijošaičiu? Atsakymą kauniečiai rado pašto dėžutėse (90)

Kam „valstiečiams“ savo partiniame leidinyje reklamuoti Kauno miesto merą Visvaldą...

Maisto klastojimas: vietoj žuvies mums parduoda vandens glazūrą ir džiuvėsėlius (55)

Silkės vietoje sardinių siekiant atpiginti produktų gamybą arba vengiant mokesčių, šaldytų...

DELFI TV Gyvai: D. Trumpo iššūkiai pasauliui: kaip tai atsilieps Lietuvai?

JAV prezidento Donaldo Trumpo kelionę po Europą lydėjo skandalai, nesusipratimai, keisti...

Junckerio elgesiu pasibaisėjęs prancūzų žurnalistas: jis peržengė visas ribas papildyta (71)

„Atmosfera Briuselyje pastaruoju metu primena Brežnevo epochą. Mūsų politinei sistemai vadovauja...

Laukia dešimtmečiai prekybos karo? (19)

Apsisvaidymas vis naujais prekių sąrašais, kuriems taikomi muitų tarifai, jau yra nebe derybinė...

Gamta kėsinasi atimti pamėgtą lietuvių pramogą (4)

Poilsiautojams ši vasara prasidėjo kur kas anksčiau ir labai gerai: jau gegužės mėnesį...

Specialistai pataria: dešimtmetis jau turėtų mokėti skalbti ar įkalti vinį (1)

Vaikai sugeba kur kas daugiau, negu jūs įsivaizduojate, tad tėvai darydami viską už savo atžalas...

Rusijos tyrimų komitetas iškėlė baudžiamąją bylą Lietuvos prokurorams ir teisėjams atnaujinta 12:46 (289)

Rusija reiškia nepasitenkinimą Lietuvos prokuratūra , kuri už dalyvavimą nusikalstamuose Sausio...

Neatpažįstamai pakeitė legendinę Lietuvos vietą: štai čia marozų tikrai nerasite (123)

„Marozų kurortas“ – tokia nemaloni etiketė nuo seno persekioja Palangą. Tai pastebintis...