aA
Europos Komisijos Transporto ir turizmo komitetas patvirtino keliamus naujus reikalavimus sunkvežimiams. Naujosios taisyklės leis sunkvežimių gamintojams kurti ilgesnes ir didesnės bendrosios masės transporto priemones, kurios bus saugesnės ir taupesnės.
© Shutterstock nuotr.

Nors dėl šio sprendimo dar turės balsuoti Europos Parlamentas, neabejojama, kad tai bus tik formalumas. Naująsias taisykles Transporto ir turizmo komitete palaikė visos partijos.

Pagal naujas taisykles, sunkvežimiai turės naudoti mažiau degalų bei užtikrinti, kad vairuotojai geriau matytų pėsčiuosius ar dviratininkus ir būtų saugesni. Norint pasiekti šiuos reikalavimus Transporto ir turizmo komitetas siūlo leisti kurti ir eksploatuoti ilgesnius ir sunkesnius sunkvežimius.

Tačiau minėtas komitetas patenkino ne visus vežėjų ir gamintojų prašymus. Kol kas nenuspręsta dėl itin sunkių ir ilgų sunkvežimių (angl. – „megatruck“, 25 m. ilgio ir iki 60 t. bendrosios masės) naudojimo. Bet kokiu atveju, jau dabar šis žingsnis yra vadinamas plytos formos sunkvežimių eros pabaigos pradžia.

„Naujos taisyklės leis dizaineriams kurti geresnius sunkvežimius, kurie užtikrins geresnį eismo saugumą ir sumažins poveikį aplinkai. Dėl „megatruck“ Parlamentas visada prašydavo tikslaus šių transporto priemonių poveikio įvertinimo. Iš naujų taisyklių pašalinome leidimą ilgesnėms už standartą transporto priemonėms kirsti valstybines sienas. Ši situacija bus įvertinta dar kartą iki 2016 m.“ – teigė Jorgas Leichtfriedas, Europos Komisijos narys.

Pagal naująsias taisykles, bus galima kurti ilgesnes kabinas, jei tai užtikrins didesnį saugumą ar sumažins kuro sąnaudas. Pavyzdžiui gerinant aerodinamiką arba naikinant taip vadinamas „juodąsias zonas“. Taip pat bus leidžiama daryti kabinas apvalesnes, kad eismo įvykio metu kitos transporto priemonės būtų nustumiamos į šonus, o ne palįstu po sunkvežimiu. Spėjama, kad sunkvežimiai supanašės į dabartinius greituosius traukinius.

Bus leidžiama naudoti iki 50 cm išsikišančius aerodinaminius elementus tvirtinamus prie puspriekabių ar priekabų. Šie elementai mažina transporto priemonių pasipriešinimą ir užtikrina mažesnes kuro sąnaudas. Transporto priemonės, kurios naudos alternatyvius variklius ar sistemas, užtikrinančias mažesnę emisiją, galės būti iki vienos t. sunkesnės už standartines.

Laisvė 45 pėdų konteineriams

Naujos taisyklės palengvins gabenančių konteinerius veiklą. Gabenantiems konteinerius į/iš uosto ar geležinkelio stoties bus leista naudoti 15 cm ilgesnius junginius. Tai reiškia, kad tokios transporto priemonės be jokių papildomų suvaržymų ir administracinės naštos galės gabenti 45 pėdų konteinerius.

Toks pailginimas turėtų būti leidžiamas tik vežimas, kuomet dalį kelio konteineris gabenamas geležinkeliais ar vandens keliais ir neviršijamas atstumas iki artimiausios perkrovimo stoties ar nuo jos (geležinkelių transporto atveju) arba 150 km. nuo vidaus vandenų ar jūrų uosto, kuriame atliekamas perkrovimas.

Europos parlamentas dėl naujųjų taisyklių balsuos balandžio 15 d. Galutinis reikalavimų tekstas bus parengtas iki metų pabaigos. Kai kurios šalys narės gali bandyti šiuos reikalavimus šiek tiek pakeisti.

Gamintojų žodis

Manoma, kad naujieji reikalavimai visiems sunkvežimiams įsigalios ir bus privalomi nuo 2022 m. Sunkvežimių gamintojai teigia, kad jie gali imtis reikiamų pakeitimų jau artimiausiu metu ir laukti iki 2022 m. neteks.

Sunkvežimių gamintojai pritaria tokiems pakeitimams. Jie jau anksčiau kalbėjo, kad tokie sprendimai leis sumažinti kuro sąnaudas ir padidins saugumą keliuose. Taip pat užsimenama ir apie tai, kad didesnėse kabinose bus daugiau erdvės ir laisvės įvairių sistemų montavimui. Tai turėtų pagerinti jų efektyvumą bei leis sunkvežimiuose diegti naujas technologijas.

Gamintojų paskaičiavimu, viena kabinos karta trunka apie 15 m. Jų teigimu, po naujųjų transporto priemonių pasirodymo keliuose būtent po tiek laiko faktiškai nebeliks dabar naudojamo tipo kabinų.

Kiti aspektai

Bus leista kirsti valstybines sienas sunkvežimiams, kurie atitiks kitos šalies keliamus reikalavimus. Pavyzdžiui Suomijoje ir Švedijoje leidžiama naudoti 25 m. ilgio ir 60 t. bendrosios masės sunkvežimius. Artimiausiu metu šios transporto priemonės galės važiuoti iš vienos šalies į kitą be jokių apribojimų.

Europos Parlamento nariai prakalbo ir apie tai, kad reiktų įvesti kuro taupumo standartus sunkvežimiams. Tokie standartai jau yra taikomi keleiviniams ir lengviesiems komerciniams automobiliams.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (32)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Išsklaidė mitus apie naują „Supra“: aišku, koks variklis ir per kiek pasiek s100 km/val. (15)

Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje Detroite visam pasauliui pirmą kartą...

Į Lietuvą atvežė antros kartos „Audi Q3“ (5)

Lietuvoje jau galima įsigyti naują antros kartos „ Audi Q3 “ – šeimyninį kompaktišką SUV...

„Ford“ gali parduoti verslą Rusijoje (6)

Trečias pagal dydį pasaulyje automobilių gamintojas „ Ford Motor Company“ gali parduoti savo...

Top naujienos

JK lietuvių bendruomenės pirmininkė: po tokio posūkio daug lietuvių rimtai susimąstė apie grįžimą į Lietuvą (86)

Didžiosios Britanijos parlamentui antradienį atmetus ministrės pirmininkės Theresos May su...

Atostogos lietuvių pamėgtoje saloje: maistas už centus ir pikantiški pasiūlymai gatvėje (27)

Balis – unikali Indonezijai priklausanti sala, kurią dabar renkasi kone visi, galintys keliauti...

Gyvai / Vanagas Dakare stebina greičiu, finišą pasiekė Gelažninkas atnaujinta 18.36 val. (221)

Dakaro ralyje – 9-oji diena ir finišas, rodos, ranka pasiekiamas. Tačiau lenktynių organizatoriai...

Nusivylę, susierzinę ir pikti: „Brexit“ įvarė JK į kampą (192)

Jungtinė Karalystė atsidūrė pavojingiausioje kryžkelėje per kelis dešimtmečius po to, kai...

Kreivys įvardijo Vilniaus rajonus, kuriuose gyventi pavojingiausia (31)

Dainius Kreivys, Seimo narys, kandidatas į Vilniaus merus DELFI Dienoje sakė, kad nors pas mus nėra...

Augant nerimui dėl „Brexit“, Lietuvos emigrantams siunčiama skubi žinia papildyta (276)

Augant nerimui dėl chaotiško Jungtinės Karalystės pasitraukimo iš Europos Sąjungos (ES),...

Didžiausia vandens paukščių žiemavietė ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse: šiemet užfiksuotas rekordas

Praėjusį savaitgalį (sausio 12 – 13 dienomis) Kaune Lietuvos ornitologų draugijos nariai...

Macaulay Culkinas pagaliau prabilo apie savo mįslingą draugystę su Michaelu Jacksonu

Nors po Michaelo Jacksono mirties praėjo dešimt metų, jo santykiai su vaikais vis dar po...

Landsbergis perspėjo Karbauskį: mūsų laukia katastrofa (864)

Besibaigiant Seimo rudens sesijai ir prasidedant rinkimų maratonui laidoje „DELFI Diena“...

„McDonald's“ prarado teises į „Big Mac“ prekės ženklą ES (9)

„ McDonald's “ prarado teises į „Big Mac“ prekės ženklą Europos Sąjungoje po ES...