„Turime ilgalaikį, tvarų planą, ką daryti su kelio ženklais. Ateityje, pasikeitus ir atnaujinus Kelio ženklų ir signalų konvenciją Jungtinėse Tautose, Susisiekimo ministerija inicijuos patobulinimus ir tam tikra dalis kelio ženklų, kurie konvencijoje atrodys šiek tiek kitaip (...) palaipsniui pasikeis bei atsiras keliuose“, – ketvirtadienį žurnalistams kalbėjo D. Bial.

„Procesai yra labai ilgalaikiai. Kaip pavyzdys, Jungtinėse Tautose darbo grupė dėl kelio ženklų ir signalų dirbo ir nagrinėjo susitariančiose šalyse naudojamų kelio ženklų atvaizdus, aprašymus ir visą kitą dešimtmetį. Darbai yra labai ilgalaikiai“, – aiškino jis.

D. Bial kalbėjo, kad šių metų rugsėjo mėnesį Jungtinėse Tautose (JT) turėtų būti žengtas pirmas žingsnis dėl minėtos konvencijos atnaujinimo, vėliau vyks konsultacijos dėl pokyčių su susitariančiomis šalimis.

„Mūsų žiniomis rugsėjo mėnesį turėtų būti pirmas žingsnis, pritarimas darbo grupėje, o tada pasiūlymas atnaujinti Kelio ženklų ir signalų konvenciją, dizainą kažkiek patobulinti, jis keliaus visoms susitariančioms šalims. Išvadoms gauti reikia metų laiko, tada dar pereinamasis laikotarpis dėl įsigaliojimo, tai bent keletas metų“, – sakė Susisiekimo ministerijos atstovas.

„Bet ruoštis galime šių metų rugsėjo pabaigoje arba spalio pradžioje, priklausomai nuo JT sprendimų. (...) Daugialypis tikslas, vienas iš jų, harmonizuoti keliuose naudojamus kelio ženklus, simbolius patobulinti, kad jie būtų lengviau atpažįstami, paprastesni, ne tokie sudėtingi“, – pažymėjo jis.

Susisiekimo ministerijos atstovas aiškino, kad laikotarpis, kuris duodamas tam, jog būtų prisitaikyta prie pokyčių konvencijoje, dažniausiai trunka iki 15 metų. Anot jo, tada bus patobulintas dizainas, tačiau senas kelio ženklas būtų keičiamas nauju tik matant esminį poreikį.

„Planą turime, paprastai konvencija pakeitimams duoda gan ilgą laikotarpį, kuris reikalingas prisitaikyti prie pakeitimų, jis būna iki 15 metų. (...) Preliminariai planas toks, kad teisės aktuose be senų kelio ženklų būtų įtvirtinti ir nauji kelio ženklai, kurie iš esmės nepasikeis, bet kažkiek patobulės dizainas, vizualizacija“, – sakė D. Bial.
„Planas yra toks, kad senas kelio ženklas būtų keičiamas nauju tik tada, kai iš tikrųjų yra poreikis keisti. Pvz. jeigu jis sugadinamas, praranda matomumo savybes. (...) Būtų neefektyvu, neprotinga ir ekonomiškai nepagrįsta keisti kelio ženklus, kurie buvo įrengti keletą metų prieš tai. (...) Lėšos naudotinos kitiems, labiau svarbiems ir valstybei reikalingiems projektams, kalbant apie kelių infrastruktūros plėtrą“, – kalbėjo jis.

Reaguodamas į dalies Seimo konservatorių siūlymą keisti sovietinio dizaino kelių ženklus, D. Bial tikino, kad visi ženklai naudojami Lietuvoje atitinka konvencijos nuostatas.

„Visi ženklai, kurie naudojami Lietuvoje, atitinka konvencijos nuostatas. Konvencija numato šiokį tokį lankstumą, jeigu kelio ženklo charakteristikos atitinka konvenciją, tai viskas su tuo ir gerai, minimalūs pakeitimai yra galimi“, – teigė Susisiekimo ministerijos atstovas.

„Dėl dizaino mums klausimas žinomas, stebime, kas vyksta JT, darbo grupėse, dalyvaujame procese. Tai ilgalaikiai procesai“, – pažymėjo jis.

ELTA primena, kad Seimo konservatoriai Andrius Vyšniauskas, Paulė Kuzmickienė ir Mindaugas Skritulskas kreipėsi į susisiekimo ministrą Marių Skuodį, siūlydami keisti sovietinio dizaino kelių ženklus.
Pasak parlamentarų, šiuo metu didžioji dauguma Lietuvoje galiojančių ir naudojamų kelio ženklų, atsižvelgiant į jų dizainą, yra identiški ar panašūs į SSRS okupacijos metu patvirtintus kelio ženklus.

Parlamentarų Susisiekimo ministerijai inicijuotame rašte nurodoma, kad reikia sukurti artimus ar panašius į Europos Sąjungos (ES) valstybėse naudojamus kelio ženklus. Pasak Seimo narių, šiuos pokyčius būtų galima įgyvendinti per ateinančius 10 metų.

Seimo nariai pastebi, kad šie siūlymai nėra nauji, tačiau iki šiol, jų teigimu, Susisiekimo ministerija iniciatyvos nesiėmė.

Susisiekimo ministerija sako, kad šiuo metu kelių eismo taisyklėse (KET) įtvirtinti kelio ženkliai atitinka Kelio ženklų ir signalų konvencijos nuostatas. Ministerijos teigimu, ženklų dizaino keitimas pagal kitų valstybių pavyzdžius „stokotų teisinio pagrindo“.

Ministerija taip pat pabrėžė, kad vieno standartinio kelio ženklo įrengimas vidutiniškai kainuoja 200 eurų.