Policijos teigimu, ne visi vairuotojai tam buvo pasiruošę – vien Vilniaus ir Kauno regionuose pirmadienio rytą fiksuota daugiau kaip 50 techninių eismo įvykių, kuriuose žmonės nenukentėjo.

Naktis iš sekmadienio į pirmadienį – išbandymas naujojo Kelių priežiūros valdymo centro specialistams. Jau sekmadienį jie sako matę, kur ir kada susidarys sudėtingos eismo sąlygos, todėl prieš pradedant kristi šlapdribai, išsiuntė žiemos techniką prevenciškai barstyti pavojingų ruožų.

„A1 magistralė jau sekmadienį matėme, kad 2 valandą nakties pradės kristi šlapdriba, kad eismo sąlygos darysis pakankamai sudėtingos, dėl to 3 valandą ryto pradėjome siųsti savo mechanizmus, pradėjome prevenciškai barstyti A1 magistralę, kad krintantis sniegas, šlapdriba neliptų prie kelio ir nesusidarytų plikledis“, – pasakoja „Kelių priežiūros“ Kokybės ir technologijų departamento direktorius Ruslanas Prokofjevas.

Centre visą parą budi skirtingų sričių specialistai.

Siekiant išvengti ledo ar plikledžio susidarymo, prevenciniai kelių barstymai druska – didžiausia naujovė. Pasak specialistų, laiku juos atlikti padeda Kelių priežiūros valdymo centre įdiegtos modernios technologijos – Švedijos mokslininkų sukurta kelių priežiūros programinė įranga, kuri apdoroja informaciją 4–8 valandas į priekį, o ją stebintys specialistai gali numatyti, kokia bus kelių būklė.

„Mes, įvertiname aibę duomenų, kurie paduodami į sistemą t. y. duomenys iš Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos apie oro sąlygas, taip pat gauname duomenis apie Lietuvos reljefą, miškingumą, ežerus ir visa kita, kas gali daryti įtaką kelio būklei, taip pat duomenys iš kelių oro sąlygų stotelių. Sistema viską apdorojusi pateikia kelių ruožus, kur gali būti pavojingos oro sąlygos“, – sako R. Prokofjevas.

Pirmadienio rytą sudėtingiausios eismo sąlygos, pasak kelininkų, buvo Vilniaus ir Kauno regionuose. Visoje Lietuvoje kelių valyti buvo išvažiavę 300 barstytuvų.

Policijos duomenimis, pirmojo sniego išbandymo kai kurie vairuotojai neišlaikė. Ryte policija fiksavo daugiau kaip 50 techninių eismo įvykių.

„Vairuotojai dar įpratę važiuoti vasaros režimu ir jaučia stresą, kuomet išvažiuoja į kelius ir jau yra sniego ant dangos“, – sako Kelių priežiūros valdymo centro vadovas Karolis Sakalauskas.

Pasak kelininkų, sandėliuose Lietuvoje žiemos pradžiai sukaupta beveik 40 tonų druskos ir pusę tiek smėlio-druskos mišinio. Praėjusį žiemą keliams barstyti jo sunaudota per 100 tūkst. tonų.