Inžinierių komanda sukūrė specialų „Audi TTS“ modelį, kurį pakrikštijo „Shelley“ vardu. Jis buvo užprogramuotas taip, kad „Thunderhill Raceway Park“ trasoje galėtų važiuoti be vairuotojo.

Tuomet buvo surengta „Shelley“ ir patyrusio lenktynininko Davido Voddeno dvikova. Palyginus abiejų dalyvių trasos įveikimo laikus paaiškėjo, kad „Shelley“ yra 0,4 sek. greitesnė.

Stanfordo universiteto mokslininkai tvirtina, kad per artimiausius 15 metų automobiliai galės važiuoti taip gerai, tarsi prie jų vairo geriausiais savo laikais sėdėtų Michaelis Schumacheris.

„Mes kuriame automobilius, kurie galėtų važiuoti kaip patys geriausi lenktynininkai. Jie yra tiesiog fantastiški, nes gali išspausti viską iš padangų ir trasos sukibimo“, – sakė profesorius Chrisas Gerdesas.

Kuriant „Shelley“, mokslininkams itin pravertė tyrimas, kuriuo buvo išaiškinta, jog trasa važiuojantys lenktynininkai daugumą veiksmų atlieka pernelyg negalvodami. Jie važiuoja vedini instinktų ir elgiasi instinktyviai.

Kompiuterio valdomam automobiliui pralaimėjęs D. Voddeno pritaria tam: „Jeigu galvoji, važiuoji per lėtai“.

Šiame projekte dalyvavęs Joe Funke atskleidė, kad jie išsprendė automobilio slydimo posūkiuose problemą remdamiesi lenktynininkų mąstymu.

„Mes supratome, kad lenktynininkai automatiškai reaguoja, kai automobilis pradeda slysti. Jie tiesiog iš patirties žino, ką daryti, ir tą daro. Kitavertus, automobilis tokiu atveju naudoja stabilizavimo algoritmą. Kai mes tai pakeitėme, iškart pradėjo veikti, – sakė jis. – Tai reiškia, kad ateityje galėsime gaminti automobilius, kurie važiuoja taip pat gerai, kaip geriausi lenktynininkai. Galėsite turėti automobilį, kurio įgūdžiai prilygsta Michaeliui Schumacheriui, ir jis galės vežti jūsų vaikus į mokyklą ar pas odontologą“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (40)