aA
Pirmą kartą nuo 2014 metų vykstančiame „Lietuvos komercinio automobilio“ konkurse dalyvauja automobilis, varomas suslėgtomis gamtinėmis dujomis (SGD). Jos geriau žinomos pagal anglišką santrumpą CNG („compressed natural gas“), leidžiančią lengviau atskirti jas nuo degalinėse įprastų suskystintų naftos dujų (SND arba LPG, „liquified petroleum gas“). Šis išskirtinis modelis – nauja dar ekologiškesnė jau 2016 m. pripažinto geriausio Lietuvos lengvojo komercinio automobilio „Iveco Daily“ modifikacija, skelbiama pranešime.
Pirmą kartą „Lietuvos komercinio automobilio“ konkurse – suslėgtomis dujomis varomas modelis
© Vytautas Pilkauskas

Į „Iveco Daily“ montuojamas 3 litrų darbinio tūrio suslėgtas dujas naudojantis variklis, pasiekiantis 100 kW (136 AG) pajėgumą ir 350 Nm sukimo momentą. Itališkas modelis pagrįstai gali būti vadinamas vienu ekologiškiausių lengvųjų komercinių automobilių – jo gamoje yra ne tik SGD, bet ir elektra varomas modelis, taip pat 6 skirtingo pajėgumo dyzelinės jėgainės.

Dujų privalumą atrado viešasis transportas

CNG dujos gerokai pranašesnės nei LPG – pradedant kaina, baigiant ekologija. CNG variklyje visiškai sudega ir nepalieka suodžių, taip pat nesukelia metalų korozijos. „Iveco“ skaičiuoja, jog išlaidos degalams sumažėja apie 20 proc., palyginti su dyzeliniu modeliu (skaičiuojant pagal iki karantino buvusį dyzelino kainų Europoje vidurkį). Be to, suslėgtas gamtines dujas naudojantis mikroautobuso variklis yra apie 4 decibelais tylesnis už dyzelinį.

Vis dėlto didžiausias CNG privalumas yra ekologija – būtent todėl šio tipo dujos lengvai rado kelią į miestų viešąjį transportą. Šiuo metu kai kurių didžiųjų miestų nemenką viešojo transporto dalį sudaro CNG dujomis varomi autobusai, o jiems užpildyti kai kurie parkai netgi įrengia nuosavas degalines.

Vidutiniškai suslėgtas gamtines dujas (metaną) naudojantis CNG variklis į aplinką išmeta 5 proc. mažiau anglies dioksido (CO2) už dyzelinį, o biometano dujas – net iki 95 proc. Palyginti su dyzeliniu varikliu, CNG pasižymi 12 proc. mažesniu azoto oksidų NOx kiekiu bei iki 76 proc. mažiau išmeta kietųjų dalelių.

Kaip lengvasis automobilis

Gamtinėmis dujomis varomą „Iveco Daily“ išbandžiusių „Lietuvos komercinio automobilio 2020“ komisijos narių teigimu, šiemet pristatomas mikroautobusas yra dar geresnis nei jau nugalėjęs 2016 m.

„Mane nustebino „Iveco“ panašumas į lengvuosius asmeninius automobilius. Jis turi automatinę 8 pavarų dėžę su „Power“ režimu – nori pasivažinėti smagiau, spusteli mygtuką ir gali lėkti. Ilgoje kelionėje gali naudotis kruizo kontrole, naudodamas „Apple CarPlay“ prijungti telefoną ir automobilio ekrane matyti „Spotify“, „Waze“ ir kitas programas. Interjeras taip pat atrodo modernus, šiuolaikiškas, daug sprendimų kaip lengvuosiuose automobiliuose“, – įspūdžius pasakojo vienas iš rinkimų komisijos narių, automobilių ir komercinio transporto specialistas Valdas Valiukevičius.

8 laipsnių automatinėje pavarų dėžėje yra ir ekonomiškumą didinantis „Eco“ režimas, taip pat galimybė pavaras perjungti vairuotojui. Gali būti įdiegta ir dviejų, ir keturių varančių ratų pavara su galimybe blokuoti priekinį, centrinį ar galinį diferencialus.

Papildomoje įrangoje yra tokios funkcijos kaip bevielis telefono kroviklis, pagalbinė sistema intensyvaus eismo spūstyse „Queue Assist“, stabilumo sistema pučiant stipriam šoniniam vėjui „Crosswind Assist“, automatinė tolimųjų šviesų perjungimo sistema ar „Full LED“ žibintai (artimųjų, tolimųjų šviesų ir rūko).

Skiriasi nuo asmeninių automobilių rinkimų

Geriausio komercinio automobilio rinkimai skiriasi nuo asmeninių automobilių rinkimų. Ir „Lietuvos komercinio automobilio“, ir „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijų narys V. Valiukevičius teigė, kad pagrindinis skirtumas yra pirkėjų poreikiai. Anot jo, neretai asmeniniai automobiliai pasirenkami ir vertinami per emocinę prizmę, o komercinis transportas įsigyjamas žvelgiant į jo eksploatacijos išlaidas, degalų sąnaudas, likutinę vertę, patikimumą.

Komisijos nariai, kurioje – patyrę žurnalistai bei įvairių įmonių transporto parkų administratoriai, skiria daug laiko ne tik praktiniams ekonomiškumo, valdymo savybių ir kitiems bandymams, bet ir techninių duomenų analizei.

Tokie rinkimai yra geras orientyras įmonėms, valdančioms ir didelius transporto parkus, ir turinčioms vos kelis automobilius, nes jie įvertina gerųjų ir blogųjų savybių visumą, objektyviai palygina skirtingus modelius.

„Lietuvos komercinio automobilio 2020“ dalyviai bus eksponuojami Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ rugsėjo 4–5 d. vyksiančioje parodoje „Auto Bazar“, o nugalėtojas bus paskelbtas konkurso finale rugsėjo 5 d.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Elektromobilių stabdžiai mažiau dyla, bet turi ir dar vieną svarbų pranašumą (10)

Plačiai žinomas faktas, kad dėl energijos regeneracijos, kuri veikia kaip stabdymas varikliu,...

„Ford Puma“ plėšrūnas „Metų automobilio“ komisijos nariams atskleidė charakterį

Prieš keletą dešimtmečių gaminto sportiško kupė „Puma“ vardą šiemet atgaivinusi kompanija...

„Bentley“ šimtmečio planas: tik elektra varomi automobiliai ir nė gramo teršalų (12)

Antrą gyvavimo šimtmetį pradedantis legendinis prabangių automobilių gamintojas „ Bentley “...

Vakarų Lietuvoje eismo sąlygas sunkina plikledis ir lijundra (1)

Penktadienio rytą dėl plikledžio ir lijundros sudėtingesnės eismo sąlygos yra vakarų Lietuvoje...

Ekspertai: elektra varomas transportas keliuose – greičiau nei įsivaizduojame (18)

Statistikos duomenimis, Lietuvoje kol kas vos du automobiliai iš tūkstančio varomi elektra. Tuo...

Top naujienos

Vokiečių virusologas net nenujautė, kaip toli nuaidės jo žodžiai apie COVID-19: Kinija sureagavo iškart (52)

Vienas žinomiausių Vokietijos virusologų Alexanderis Kekulé negalėjo nujausti, kaip toli – net...

Kalėdiniai vakarėliai šiemet gali atsieiti brangiau: įmonės virtualioms šventėms negaili ir 20 tūkst. eurų (36)

Pandemija šiemet iš esmės pakeitė Lietuvos įmonių šventinių vakarėlių formatą. Visi gyvi...

Atkeliauja šaltesni orai, bus dar žvarbiau (8)

Sekmadienio dieną vyraus apniukę orai , tik rytiniuose rajonuose po pietų, vėliausiai –...

Jogintė Užusienytė | D+

Susipažino internete, greitai permiegojo ir dingo: psichoterapeutas įvardijo keturias tokio elgesio priežastis

Internetinės pažintys visame pasaulyje tapo vienu iš patogiausių būdų susirasti antrąją pusę....

Eksperimentas virtuvėje: išrinko skaniausius marinuotus agurkus, tačiau užrašas ant pakuotės nemaloniai nustebino (100)

Marinuotų agurkėlių pasirinkimas Lietuvos prekybos centruose – stulbinančiai gausus. Kokių tik...

Pandemija kiša koją vienos gerbiamiausių sričių atstovams: žmonės atsiduria aklavietėje ir gali netekti darbo

Portalo „Nature“ surengta apklausa atskleidė liūdnas konkretaus akademinės bendruomenės...

Dailius Dargis | D+

Holivudo monstro buvusios žmonos išpažintis: sužinojusi ką jis padarė, pražilau per naktį

Iki šiol nė vienam žurnalistui nepavyko išpešti nė žodžio iš Jurijaus Kadamovo artimųjų ar...

Sunkumai užgriuvo ir stambias įmones: darbuotojai išeina, o naujus rasti sudėtinga (416)

Panevėžyje nedarbas auga drastiškai. Per pastarąjį mėnesį bedarbių gretas papildė daugiau...

Po aistringos kovos projektą „Šok su žvaigžde“ paliko dar viena pora: lyderiai surinko vienodą skaičių komisijos balų (42)

Šeštadienio vakarą prie televizijos ekranų žiūrovus ir vėl pritraukė projektas „ Šok su...

Septyniolikmetės Emilijos mama papasakojo apie siaubą, kai dukra vos nemirė nuo COVID-19 ligos (490)

„Mano vaikui nutiko blogiausia, kas galėjo, bet laimei ji papuolė į geriausias rankas“, –...