aA
Vienoje svarbiausių Vilniaus žiedinių sankryžų – Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto g. – važiavimo greitis sumažės, įrengus iškilius greičio mažinimo kalnelius. Sprendimas priimtas atsižvelgus į policijos ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto siūlymus, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Žiedas prie Edukologijos universiteto
Žiedas prie Edukologijos universiteto
© DELFI / Tomas Vinickas

Dėl saugesnių eismo sąlygų, geresnio pralaidumo eismo pokyčiai įvedami nuo gegužės 17 d.

Pasak savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjo Tomo Kamaičio, prieš kone pusmetį kartu su policijos pareigūnais pradėjus reguliuoti eismą žiedinėje sankryžoje piko metu pastebėta, kad tam tikrą laiko tarpą stabdant eismą žiede atsirado geresnis sankryžos pralaidumas. Dviejuose žiedinės sankryžos transporto srautų susikirtimuose: žiede ties įvažiavimais iš Konstitucijos prospekto ir iš T. Narbuto gatvės bus įrengti iškilius asfalto dangos greičio mažinimo kalneliai. Įrengus greičio mažinimo kalnelius, bus atlikta iš esmės ta pati funkcija, kurią atlikdavo eismą reguliuojantys pareigūnai.

„Kelių patrulių rinktinės pareigūnai, kontroliuodami eismą pastebėjo, kad transporto spūstys susidaro įvažiuojant į žiedinę sankryžą, o pačiame žiede transporto priemonių nėra daug. Šios žiedinės sankryžos spindulys yra didelis ir transporto priemonės, įvažiavusios į žiedą, važiuoja gana dideliu greičiu, o tai neleidžia iš šalutinių kelių transporto priemonėms įvažiuoti į žiedą, nors atstumas iki žiedu artėjančios transporto priemonės yra ir nemažas. Įrengus greičio mažinimo kalnelius, transporto priemonės važiuojančios žiedu, būtų priverstos važiuoti lėčiau, dėl to daugiau transporto priemonių iš šalutinių kelių galėtų įvažiuoti į žiedą“, – sako Saulius Gagas, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas.

Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto specialistų, įrengus greičio mažinimo kalnelius bus galima saugiau įvažiuoti iš Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospekto.

„Įvertinus tai, kad dabartiniu metu kelių policija reguliuoja eismą šioje žiedinėje sankryžoje, o transporto priemonės rytinio arba vakarinio piko metu vidinėje žiedo dalyje blokuoja įvažiavimo galimybę į žiedą atitinkamai iš Narbuto gatvės arba Konstitucijos prospekto rekomenduojame įrengti greičio mažinimo kalnelius. Šių greitį mažinančių kalnelių pagalba galima aiškiai išskirti konfliktinę zoną ties įvažiavimais į žiedą ir užtikrinti vienodesnį ir saugų greitį važiuojantiems vidine žiedo dalimi, vairuotojams bus aišku kur reiktų sustoti kai kelių policija reguliuoja eismą. Dėl šios priežasties vairuotojai įvažiuojantys iš Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospekto galės žymiai saugiau įvažiuoti į vidinę žiedo dalį. Tikimės, kad šiose konfliktinėse vietose sumažės skaudžių eismo įvykių“ – sako Vytautas Grigonis, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto vyriausias specialistas.

Tas pats bus ir kitur

Atliekant eismo stebėseną ir matant teigiamus pokyčius greičio mažinimo kalneliai atsiras ir kitose judriose sostinės gatvėse, pvz.: Savanorių ir Laisvės prospektų žiedinėje sankryžoje.

Pernai sostinės savivaldybė itin pagerino susisiekimą Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto gatvių žiedinėje sankryžoje bei aplinkinėse sankryžose. T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžoje buvo įrengta papildoma eismo juosta T. Narbuto gatvėje, kuria per parą pravažiuoja daugiau kaip 5 tūkst. transporto priemonių nei iki šiol, taip pagerinant sankryžos pralaidumą važiuojantiems tiesiai link Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto g. žiedinės sankryžos.

Be to, buvo pakeista ir važiavimo tvarka: atvykstantiems nuo Pilaitės į Saltoniškių gatvę sukti į kairę galima tik iš vienos eismo juostos. Važiuojantys tiesiai link T. Narbuto ir Konstitucijos pr. žiedinės sankryžos gali važiuoti jau keturiomis eismo juostomis, iš kurių viena skirta tik viešajam maršrutiniam transportui.

Pernai vasarą buvo įvestas ir aiškesnis eismo organizavimas Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto gatvių žiedinėje sankryžoje. Skaičiuojama, jog šį atnaujintą ženklinimą jau anksčiau pritaikius kituose sostinės žieduose eismo įvykių skaičius juose sumažėjo net 6 kartus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(21 žmogus įvertino)
3.5714

Sukūrė elektromobilį, kuris pranoko net pačio gamintojo lūkesčius: viena įkrova gali nuvažiuoti 832 km (59)

Vos prieš porą mėnesių „ Tesla Model S “ elektromobilis oficialiai peržengė 400 mylių ribą...

„Volkswagen“ pranešė, kada pradės elektrinio krosoverio ID.4 gamybą (1)

Karščiausia šių metų elektromobilių naujiena – „ Volkswagen ID.3 “ elektromobilis. Apie...

Įvardijo, kokius vardinius automobilių numerius lietuviai renkasi dažniausiai (43)

Kelyje vis dažniau galima išvysti automobilius su vardiniais numeriais. Taip yra todėl, kad...

Vokiečių žurnalas „Auto Bild“ išrinko geriausią miesto SUV (16)

Vokiečių žurnalas „ Auto Bild “ atliko palyginamąjį penkių mažųjų SUV testą ir pagal...

„Audi“ pristato naujus „S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“: siūlo daugiau galios ir greičio

Prieš daugiau kaip dvidešimt metų „ Audi “ su pirmuoju S3 modeliu pristatė naują kompaktinių...

Top naujienos

Pamirškite, kad COVID-19 pasireiškia tik karščiavimu ir kosuliu – medikams susirūpinimą kelia visai kiti simptomai (182)

Jungtinėse Valstijose pradėjus plisti koronavirusui , dermatologai ant kai kurių paciento odos...

Mirė žurnalistas Aurelijus Katkevičius papildyta 21:20 (162)

Eidamas 58-uosius metus mirė žurnalistas, Lietuvos verslo dienraščio „Verslo žinios“...

Baltarusių aktyvumas gali nustebinti net ukrainiečius: net atskiri kiemai ginasi prieš OMON'ą (490)

Protestai Baltarusijoje stipriai skiriasi nuo Ukrainos Maidano, čia į gatves išėję žmonės...

Kolegos prisimena Aurelijų Katkevičių: negalėjai nenorėti būti kaip jis (9)

Trečiadienio vakarą Lietuvą pasiekė liūdna žinia, kad Anapilin iškeliavo žurnalo „Verslo...

Minske – dar vienas neramus vakaras: pareigūnai panaudojo ašarines dujas, patvirtinta protestuotojo mirtis papildyta 23:59 (320)

Įvairiuose Minsko rajonuose trečiadienio vakarą rinkosi protestuotojų grupės. Portalo tut.by...

Po gaivesnės pertraukos sugrįš karštis, prognozuoja ypač šiltą savaitgalį (1)

Baltijos šalyse klajoja aukšto atmosferos slėgio sūkurys. Ketvirtadienį jo įtaka bus juntama ir...

Užkalnis. Nesijuokime iš Baltarusijos – pas mus ne ką džiugiau (305)

Kad Baltarusija su visais jos rinkimais yra apgailėtina pelkė, nereikia nė aiškinti. Eiliniai...

Ko nepajėgė virusas, tą padarė nusivylimas valdžia: stoja Baltarusijos futbolo čempionatas (3)

Koronaviruso nepaisiusi ir dėl to visame pasaulyje pavasarį išgarsėjusi Baltarusijos futbolo lyga...

Vis daugiau moterų ryžtasi suvalgyti savo placentą: pasakė, kuo ji naudinga, o kaip gali pakenkti (17)

Daugelio jau nestebina kai kurių moterų pasirinkimas po gimdymo suvalgyti savo placentą. Manoma,...

|Maža didelių žinių kaina