aA
„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai – didesnio pravažumo automobiliai, vadinamieji SUV. Rinkimuose jų yra daugiau nei bet kada anksčiau, tačiau jie užima pirmas pozicijas ne tik matuojant bagažinės talpą, erdvę kojoms, pravažumą ar kėbulo ilgį. Kita vieta, kur pirmauja visureigiai, yra įsibėgėjimas.
"Lietuvos metų automobilis 2019": greičiausios mašinos paieškos
"Lietuvos metų automobilis 2019": greičiausios mašinos paieškos
© Vytautas Pilkauskas

Siekdami patikrinti, kiek gamintojų patiekiami įsibėgėjimo duomenys yra realūs, komisijos nariai jau ne pirmus metus greičiausius dalyvius nugabena į Kačerginės „Nemuno žiedą“ ir jų galimybes išmatuoja su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) specialistais ir jų turima tikslia įranga, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Naudojamas pagreičio jutiklis

„Matuojame įsibėgėjimą iki 100 km/val. Jo trukmei nustatyti buvo naudotas specialus prietaisas, kurio veikimas pagrįstas veikiančio pagreičio matavimu. Reikiami palyginamieji dydžiai, įsibėgėjimo trukmė ir kelias, yra iškart išskaičiuojami iš išmatuotos pagreičio charakteristikos“, – bandymų metodiką apibūdino VGTU lektorius, dr. Vidas Žuraulis.

Jis pabrėžė, kad pats matavimo metodas ir duomenų perskaičiavimas reikšminių paklaidų rezultatams nedaro, tačiau prieš matavimą yra svarbu prietaisą tiksliai primontuoti automobilyje.

Įsibėgėjimo bandymams buvo pasirinkta dalis „Nemuno žiedo“ tiesiosios. Vėjas bandymų metu buvo silpnas, kelio danga – tolygi, tačiau dėl maksimalaus tikslumo automobiliai važiavo į abi puses, o galutinis rezultatas – visų bandymų vidurkis. Automobiliai taip pat turėjo to paties modelio žiemines „Continental“ padangas. Tačiau dėl drėgno asfalto paviršiaus buvo galima įtarti, jog rezultatai realybėje bus prastesni nei tie, kurie pateikiami gamintojų dokumentuose.

Kaip parodė realūs bandymai, taip nebuvo. Daugelio automobilių rezultatai atitiko nurodytus gamintojų, o keli buvo dar greitesni.

Elektromobilis – kitoje dimensijoje

Visus automobilius testavo vienas žmogus – „Lietuvos metų automobilio 2019“ komisijos narys Linas Butkus.

„Sulaukėme to laiko, kad beveik visi greičiausi automobiliai yra miesto visureigiai. Visi varomi keturiais ratais, visi išskyrus vieną turi dyzelinius variklius. Netgi keturi tarp greičiausiųjų patekę modeliai turi tą patį dyzelinį variklį, analogišką pavarų dėžę ir keturių varančių ratų transmisiją. Tačiau penktasis, elektromobilis, yra visai kitoks. Elektra yra kitas matmuo, jie įsibėgėja kur kas greičiau“, – apibendrino L. Butkus.

Vienintelis tarp greičiausiųjų patekęs „Jaguar I-Pace“ turi 400 AG ir 700 Nm pasiekiantį elektrinį variklį, kuris visureigį iki 100 km/val. iššauna per 4,8 sek. Patikrinus realiomis sąlygomis, gautas skaičius nenuvylė – 4,86 sek.

2-5 vietas pasidalijo tą patį 3 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų dyzelinį 286 AG bei 600–620 Nm pasiekiantį variklį turintys „Volkswagen Group“ koncerno modeliai: „Audi A6, „Audi A7“, „Audi Q8“ bei „Volkswagen Touareg“.

„Audi A6“ nurodytas įsibėgėjimo laikas iki 100 km/val. – 5,5 sek., o bandymų metu L. Butkui pavyko užfiksuoti 5,43 sek. – tai vokiškam sedanui užtikrino antrąją vietą. „Audi A7“ liko trečias su 5,74 sek. (gamintojo nurodomas laikas – 5,7 sek.), ketvirtas – „Volkswagen Touareg“ (realus rezultatas – 5,83 sek., gamintojo duomenys – 6,1 sek.), o penktas – „Audi Q8“. Jo įsibėgėjimas iki 100 km/val. truko 6,49 sek., o „Audi“ nurodo, kad toks spurtas turėtų trukti 6,3 sek.

Į bandymus negalėjo atvykti dar vienas vokiškas dyzelinis automobilis – BMW X5. Jo nurodomas įsibėgėjimo laikas iki 100 km/val. yra 5,2 sek., tad šis modelis atrodė kaip realus pretendentas užimti antrąją vietą.

„Pats įsibėgėjimas iki 100 km/val. yra keistas matmuo, tačiau visi gamintojai jį nurodo. Automobiliams paprastai reikia pagreitėti nuo 0 iki 50 km/val., nuo 50 iki 80 ar nuo 70 iki 120 – tai kur kas dažnesni ir kasdieninėmis situacijoms artimesni diapazonai, tačiau gamintojai ne visada juos pateikia ir 0-100 yra patogiausias norint vieną automobilį palyginti su kitu“, – teigia L. Butkus.

Kiekvienas automobilis buvo bandomas tomis pačiomis sąlygomis – išjungus klimato kontrolę, garso aparatūrą ir kitas energiją vartojančias sistemas. Visuose automobiliuose įjungtas sportinis režimas, o traukos kontrolė – dalinai išjungta.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
4.0000

Naudotų automobilių trūkumas fiksuojamas ir elektromobilių rinkoje

Su naudotų automobilių trūkumu susiduriantys Lietuvos gyventojai vis dažniau žvalgosi į...

Tyrimas parodė, kokie automobiliai nuvertėja labiausiai: mokėję daugiausiai nebūtinai parduoda brangiausiai (1)

Vos išvažiavęs iš salono naujas automobilis iškart praranda nemažą dalį savo mažmeninės...

Ekspertai dalijasi įžvalgomis: ar lietuviams tikrai verta rinktis hibridinį automobilį?

Paprastai kalbant, jei elektromobilis kainuotų tiek pat, kiek lietuvių pamėgtas dyzelinis...

Kibernetinis automobilių saugumas: įsilaužėliai darbuojasi be poilsio dienų

Internetas – neatsiejamas mūsų palydovas beveik kiekviename žingsnyje: pradedant darbu, baigiant...

Ryškūs įspaudai automobilių istorijoje: šie išradimai smarkiai pakeitė tai, kuo važinėjame

Automobilių istorija skaičiuoja antrą šimtmetį. Per šį laikotarpį transporto priemonės...

Top naujienos

Politologas apie sprogimus Kryme: manau, kad Putinas įsiutęs (4)

Antradienį Rusijos aneksuotame Kryme nugriaudėję sprogimai aviacijos bazėje iškėlė klausimą...

Arūnas Milašius. 8 kaltojo vartotojo klausimai apie gyvenimą Ingridai Šimonytei

Premjerė Ingrida Šimonytė sugeba ištarti kultinių frazių, kurios ilgam įsirėžia į politinę...

Būsto rinka išgyvena dideles permainas: NT ekspertai paaiškino, kur dingo naujų butų pirkėjai ir ko laukti toliau (1)

Liepos mėnuo būsto rinkoje buvo prasčiausias per dešimtmetį. Nepaisant to, liepą pasiektas ir...

Landsbergis: URM komandoje laukia didelės permainos į partijos pirmininkus daugiau nebekandidatuos (14)

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis sako, kad pasigenda turinio jam interpeliaciją...

Karo ekspertai: ataka Kryme kelia minčių jau apie kitokius ginklus, rusai tikrai keršys (10)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, po...

Krymo gyventojus pasiekė karo garsai: Rusijos versija netiki net palaikantys valdžią rusų turistai visais įmanomais būdais bando ištrūkti (1)

Po sprogimų kariniame aerodrome Kryme medikų pagalbos prireikė trylikai žmonių. Turistai...

Karas Ukrainoje. „Minus 9 okupantų lėktuvai“: Ukraina skelbia apie Rusijos nuostolius Kryme Ukraina skelbia smogusi svarbiam okupantų logistikos objektui

Virš Zaporižės regiono Ukrainos oro gynybos pajėgos numušė dvi priešo raketas. Tai paskelbė...

Politikams ieškant kaltųjų, „Perlo Energijos“ klientai bando rasti išeitį: likti su nuvylusiu tiekėju ar bėgti pas kitus (8)

Po nepriklausomo tiekėjo „ Perlas Energija “ sprendimo atsisakyti fiksuotos elektros kainos...

Delfi PliusKatrina Abolinia, delfi.lv

Mėnesinių metu taip skauda, kad teko net kviesti greitąją pagalbą: ginekologė paaiškino, ką reikėtų daryti

Nugarą skauda ir vyrams, ir moterims. Abiejų lyčių atstovams būna migrena. Tačiau tik moterys...

Algirdo Butkevičiaus ir jo žmonos namuose – džiugi šventė: padarėme patį geriausią pasirinkimą

Buvęs premjeras Algirdas Butkevičius ir jo žmona Janina Butkevičienė kiekvieną rugpjūčio...