aA
„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai – didesnio pravažumo automobiliai, vadinamieji SUV. Rinkimuose jų yra daugiau nei bet kada anksčiau, tačiau jie užima pirmas pozicijas ne tik matuojant bagažinės talpą, erdvę kojoms, pravažumą ar kėbulo ilgį. Kita vieta, kur pirmauja visureigiai, yra įsibėgėjimas.
"Lietuvos metų automobilis 2019": greičiausios mašinos paieškos
"Lietuvos metų automobilis 2019": greičiausios mašinos paieškos
© Vytautas Pilkauskas

Siekdami patikrinti, kiek gamintojų patiekiami įsibėgėjimo duomenys yra realūs, komisijos nariai jau ne pirmus metus greičiausius dalyvius nugabena į Kačerginės „Nemuno žiedą“ ir jų galimybes išmatuoja su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) specialistais ir jų turima tikslia įranga, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Naudojamas pagreičio jutiklis

„Matuojame įsibėgėjimą iki 100 km/val. Jo trukmei nustatyti buvo naudotas specialus prietaisas, kurio veikimas pagrįstas veikiančio pagreičio matavimu. Reikiami palyginamieji dydžiai, įsibėgėjimo trukmė ir kelias, yra iškart išskaičiuojami iš išmatuotos pagreičio charakteristikos“, – bandymų metodiką apibūdino VGTU lektorius, dr. Vidas Žuraulis.

Jis pabrėžė, kad pats matavimo metodas ir duomenų perskaičiavimas reikšminių paklaidų rezultatams nedaro, tačiau prieš matavimą yra svarbu prietaisą tiksliai primontuoti automobilyje.

Įsibėgėjimo bandymams buvo pasirinkta dalis „Nemuno žiedo“ tiesiosios. Vėjas bandymų metu buvo silpnas, kelio danga – tolygi, tačiau dėl maksimalaus tikslumo automobiliai važiavo į abi puses, o galutinis rezultatas – visų bandymų vidurkis. Automobiliai taip pat turėjo to paties modelio žiemines „Continental“ padangas. Tačiau dėl drėgno asfalto paviršiaus buvo galima įtarti, jog rezultatai realybėje bus prastesni nei tie, kurie pateikiami gamintojų dokumentuose.

Kaip parodė realūs bandymai, taip nebuvo. Daugelio automobilių rezultatai atitiko nurodytus gamintojų, o keli buvo dar greitesni.

Elektromobilis – kitoje dimensijoje

Visus automobilius testavo vienas žmogus – „Lietuvos metų automobilio 2019“ komisijos narys Linas Butkus.

„Sulaukėme to laiko, kad beveik visi greičiausi automobiliai yra miesto visureigiai. Visi varomi keturiais ratais, visi išskyrus vieną turi dyzelinius variklius. Netgi keturi tarp greičiausiųjų patekę modeliai turi tą patį dyzelinį variklį, analogišką pavarų dėžę ir keturių varančių ratų transmisiją. Tačiau penktasis, elektromobilis, yra visai kitoks. Elektra yra kitas matmuo, jie įsibėgėja kur kas greičiau“, – apibendrino L. Butkus.

Vienintelis tarp greičiausiųjų patekęs „Jaguar I-Pace“ turi 400 AG ir 700 Nm pasiekiantį elektrinį variklį, kuris visureigį iki 100 km/val. iššauna per 4,8 sek. Patikrinus realiomis sąlygomis, gautas skaičius nenuvylė – 4,86 sek.

2-5 vietas pasidalijo tą patį 3 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų dyzelinį 286 AG bei 600–620 Nm pasiekiantį variklį turintys „Volkswagen Group“ koncerno modeliai: „Audi A6, „Audi A7“, „Audi Q8“ bei „Volkswagen Touareg“.

„Audi A6“ nurodytas įsibėgėjimo laikas iki 100 km/val. – 5,5 sek., o bandymų metu L. Butkui pavyko užfiksuoti 5,43 sek. – tai vokiškam sedanui užtikrino antrąją vietą. „Audi A7“ liko trečias su 5,74 sek. (gamintojo nurodomas laikas – 5,7 sek.), ketvirtas – „Volkswagen Touareg“ (realus rezultatas – 5,83 sek., gamintojo duomenys – 6,1 sek.), o penktas – „Audi Q8“. Jo įsibėgėjimas iki 100 km/val. truko 6,49 sek., o „Audi“ nurodo, kad toks spurtas turėtų trukti 6,3 sek.

Į bandymus negalėjo atvykti dar vienas vokiškas dyzelinis automobilis – BMW X5. Jo nurodomas įsibėgėjimo laikas iki 100 km/val. yra 5,2 sek., tad šis modelis atrodė kaip realus pretendentas užimti antrąją vietą.

„Pats įsibėgėjimas iki 100 km/val. yra keistas matmuo, tačiau visi gamintojai jį nurodo. Automobiliams paprastai reikia pagreitėti nuo 0 iki 50 km/val., nuo 50 iki 80 ar nuo 70 iki 120 – tai kur kas dažnesni ir kasdieninėmis situacijoms artimesni diapazonai, tačiau gamintojai ne visada juos pateikia ir 0-100 yra patogiausias norint vieną automobilį palyginti su kitu“, – teigia L. Butkus.

Kiekvienas automobilis buvo bandomas tomis pačiomis sąlygomis – išjungus klimato kontrolę, garso aparatūrą ir kitas energiją vartojančias sistemas. Visuose automobiliuose įjungtas sportinis režimas, o traukos kontrolė – dalinai išjungta.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
4.0000

Neįtikėtina mintis: labiausiai apkrautuose greitkeliuose sunkvežimiai galės važiuoti kaip troleibusai (5)

Technologijų kompanijos „ Continental “ padalinys „Continental Engineering Services“ ir „...

„Volkswagen“ turi naujienų: į kelius išridens kompaktišką visureigį – nusipirksit jau kitąmet (13)

Naujasis kompaktiškas krosoveris „Taigo“ – tai pirmas Europos rinkai skirtas „Volkswagen“...

„Audi“ ateities planas aiškus: nuo 2026 visi nauji modeliai bus tik elektriniai, 2033 vidaus degimo variklių nebegamins pristatė elektrinį „Q4 e-tron“ (74)

Trečiadienio rytą Vokietijos „ Audi “ Vilniuje, senamiestyje, pristatė dar vieną naują gamos...

Nidoje duris atvėrė pirmasis unikalios koncepcijos „Porsche NOW“ centras (2)

Kuršių marių fone, Nidoje, duris atvėrė Lietuvoje analogų neturintis „žaliasis” sportinių...

„Daimler“ ketina iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektromobilių

Vokietijos automobilių gamintoja „ Daimler “ paskelbė investuosianti 40 mlrd. eurų į...

Top naujienos

Tomas Janonis | D+

Skandalingiausios Vilniaus statybos pavirto tikra piktžaizde: žmonės, kurie padėjo aukso vertės parašus

Viena gražiausių Vilniaus vietų turėjo tapti ramybės oaze gamtos pasiilgusiems vilniečiams,...

Prognozuoja NT nuomos verslo žlugimą: ar išlošė investavusieji per pandemiją? (5)

Per pastaruosius metus nekilnojamojo turto (NT) pardavimo kainos Lietuvoje augo sparčiausiai...

Mokslininkai jau žino, kas ateityje laukia žmonijos, kai baigsis COVID-19 pandemija (1)

Šiuo metu esame atsidūrę ribotoje erdvėje tarp COVID-19 pradžios ir pabaigos. Nors pandemijos...

Voras.online | D+

Kremlius grimzta į nostalgiją, tačiau tai nepadeda: 3 posovietinės valstybės beldžiasi į ES

Vokiečių leidinys „Funke Mediengruppe“ birželio 6-ąją citavo Europos parlamento prezidentą...

Turkija atnaujina verslą, pavertusį ją pagrindine Europos šiukšlių perdirbimo vieta

Turkija atšaukia trumpai besitęsusį kai kurių plastiko atliekų importo draudimą, paskatindama...

Ekscentriškasis japonų milijardierius: nuo skrydžių į Mėnulį iki įspūdingo superautomobilio

Yusaku Maezawa – milijardierius , kurio turtai įspūdingi. Jis planuoja dalį savo turimų...

Mitybos būdas, galintis apsaugoti nuo kai kurių rūšių vėžio ir padėti sulieknėti, bet yra tam tikrų rizikų (1)

Veganiška mityba – tai maitinimasis, vartojant vien augalinį maistą, todėl ji, savaime...

Netikėtas pokalbis su teisėju ir sprogusios emocijos stadione: ar mes galime abu gauti auksą?

Ši akimirka ir jį lydėjusios emocijos geriausių epizodų rinkiniuose suksis ir pasibaigus Tokijo...

Manekenė Julija Steponavičiūtė atvirai: kiekvienas modelis jaučia spaudimą atrodyti tobulai

Vienas sėkmingiausių Lietuvos modelių 27-erių Julija Steponavičiūtė , patenkanti į...

Įpročiai, kaipmat suardantys minimalistinį interjerą

Matyt, mažai suklystume sakydami, kad minimalizmas – daugelio mėgstamas stilius. Vis dėlto...