aA
Artimiausiais metais Lietuvos keliuose matysime vis daugiau elektromobilių: daugėja gyventojų, kurie planuoja juos įsigyti, o ir gamintojai stebi sparčiai augančią paklausą bei koreguoja savo gamybos planus. Ekspertai teigia, kad elektrinio mobilumo ateitis – neišvengiama, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Paskelbė, kiek Lietuvoje kainuos pigiausias elektrinis „Volkswagen ID.3“
© Organizatoriai

Per ateinančius 10 metų kone pusė (46 proc.) Lietuvos gyventojų planuoja įsigyti elektromobilį. Maža to, lietuviai iš visų Baltijos šalių optimistiškiausiai nusiteikę elektromobilių atžvilgiu – tokius pokyčius palaiko net 92 proc. Lietuvos gyventojų, rodo banko „Citadelė“ ir „Norstat“ rugsėjį atlikta apklausa.

„Tik laiko klausimas“

Naujojo „Volkswagen“ elektromobilio ID.3 pristatymo metu vykusioje diskusijoje „Kada vairuosime elektromobilius?“ ekspertai pritarė šios studijos išvadoms. Anot „Volkswagen“ prekės ženklo vadovo Baltijos šalims Justo Nekrošiaus, elektromobilių rinkos lyderio vietą užimantis gamintojas 2021 metais Baltijos šalyse planuoja parduoti keturiskart daugiau elektra varomų automobilių nei pernai.

„Žmonėms iki šiol labiausiai trūko pasirinkimo. Į elektromobilius žiūrima kaip į prabangos transporto priemonę, nors taip būti neturėtų. Jau siūlome tik kiek daugiau nei 23 tūkst. eurų kainuojantį „e-up!, kurio kainą dar labiau sumažina valstybės subsidija. Netrukus pasiūlysime ir serijinius ID.3 modelius – tam, kad elektrinis mobilumas taptų prieinamas visiems. Be to, investuojame į savo įkrovimo stotelių tinklą, kuris bus užbaigtas dar šiemet. Taigi tik laiko klausimas, kada žmonėms nebeliks kliūčių rinktis elektrinę transporto priemonę“, – teigė jis.

„Jau šiandien turime perteklinę viešojo krovimo infrastruktūrą, todėl, net ir gyvenantiems daugiabučiuose ir neturintiems galimybės krautis privačiai, sudarytos visos galimybės pasinaudoti viešomis krovimo stotelėmis. Galime pasidžiaugti, kad Lietuva pagal elektromobilių skaičių jau aplenkė Estiją. Viena iš to priežasčių – smarkiai išplėstas krovimo stotelių tinklas, prie kurio prisidėjo ir „Ignitis“, - situaciją įvertino „Ignitis“ e-mobilumo produktų vadovas Andrius Šeršniovas.

Tuo tarpu „Spark“ verslo plėtros vadovas Tomas Tamašauskas teigė, kad dalijimosi automobiliais paslauga padeda gerokai sumažinti tiek spūstis, tiek taršą.

„Mūsų 260 elektromobilių parkas gali nuimti nemažą krūvį nuo miesto gatvių ir tą daryti ekologiškai – skaičiuojame, kad vienas dalijimuisi skirtas automobilis pakeičia nuo 5 iki 10 asmeninių transporto priemonių, be to padeda atlaisvinti nemažai parkavimo vietų mieste“, - sakė jis.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė pažymėjo, kad į judumo sąvoką žiūrime daug plačiau nei, pavyzdžiui, prieš keletą metų – tai nėra vien transportas ar infrastruktūra.

„Judumas yra visi keliavimo būdai mieste, žmonių įpročiai, poreikiai, kurie ir lemia, kaip kuriamos veikiančios susisiekimo sistemos. Vilnius turi darnaus judumo planą, kuriame numatyta, kaip miestas keisis artimiausius dešimt metų, jog judėti patogu būtų įvairiai nepaisant to, kokį būdą pasirinksi - viešuoju transportu, pėsčiomis, automobiliu, dviračiu ar dar kitaip. Šiuo metu turime 70 proc. naujų autobusų, vieną pilnai elektrifikuotą viešojo transporto maršrutą, o iki 2030 m. siekiame, kad 55 proc. viso viešojo transporto būtų ekologiškas“, - teigė ji.

Visi jie sutarė, kad barjerų keliauti ekologiškai netrukus nebeliks visai.

Ateitis – elektrinis mobilumas

Po diskusijos Justas Nekrošius pristatė „Volkswagen“ e. mobilumo strategiją. Iki 2024 m. gamintojas planuoja investuoti 33 mlrd. eurų, o iki 2025 m. pagaminti daugiau nei 1,5 mln. elektromobilių ir pristatyti 75 naujos MEB platformos modelius. Baltijos šalyse elektromobilių pardavimai šiemet jau išaugo 216 proc., o Lietuvoje – 168 proc. Kitąmet elektromobilių pardavimai turėtų sudaryti 10 proc. viso „Volkswagen“ portfelio Baltijos šalyse.

„Volkswagen“ yra elektromobilių lyderė tiek Baltijos šalyse, tiek Lietuvoje. Pernai elektrinių automobilių dalis „Volkswagen“ portfelyje išaugo 20 kartų, šįmet ji padidėjo jau daugiau nei aštuonis kartus“, – teigė J. Nekrošius ir pridūrė, kad gamintojas su nekantrumu laukia ir naujojo elektrinio visureigio ID.4, kurio išankstiniai pardavimai prasidės jau šių metų pabaigoje.

„Volkswagen“ prekės ženklo vadovas taip pat pasidžiaugė, kad plečiama ID.3 modelių pasiūla. Prioritetas teikiamas 40 500 eurų kainuojančiam, ID.3 1st“ atitinkančiam modeliui su vidutinės talpos baterija, leisiančia įveikti iki 420 km vienu įkrovimu. Siekiant patenkinti poreikį, šie automobiliai bus klientams pristatyti kitų metų pirmąjį ketvirtį, o bazinė ir iki 550 km įveikianti versija atvyks kitų metų antroje pusėje.

„Net ir bazinį ID.3 pritaikėme mūsų klimatui ir klientų poreikiams. Priešingai nei kitose rinkose, Lietuvoje visi šie standartiškai elektromobiliai siūlomi su penkerių metų garantija, įkrovimo laidu ir šilumos siurbliu, todėl ši versija Lietuvoje kainuos 32 990 eurų“, – pradinę naujausio „Volkswagen“ elektromobilio kainą atskleidė J. Nekrošius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(28 žmonės įvertino)
2.9286

Nemaloni staigmena „Regitroje“: automobilis tas pats, o registracijos mokestis – 6 kartus didesnis (96)

Lietuvoje įsigaliojus registracijos mokesčiui, už daugelį šalyje registruojamų ar...

„Jaguar“ atnaujino „E-Pace“ – pasirodė ir iš tinklo įkraunama hibridinė versija

„Jaguar“ pristato naująjį „E-Pace“ – atnaujintos išorės ir salono, su šiuolaikiška...

„Bentley Flying Spur“ nuo šiol turės populiarųjį V8 variklį (3)

Geriausiu pasaulyje prabangiu sedanu ne kartą pavadintą „ Bentley Flying Spur“ nuo šiol bus...

Pasakė, ar šiemet galima nukelti žieminių padangų sezono pradžią į gruodį (65)

Kol kas apie artėjančias šalnas ir žiemą primena tik kalendorius, o ne termometrų stulpeliai,...

Kas keičiasi „Regitroje“ išaugus užsikrėtimų COVID-19 atvejų skaičiui

Siekiant valdyti COVID-19 plitimo grėsmę, „ Regitra “ koreguoja klientų aptarnavimą. Nuo...

Top naujienos

Razmuvienė: matant žmonių elgesį – 950 atvejų per dieną yra ne riba papildyta (328)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro epidemiologė Daiva Razmuvienė siūlo nebevartoti...

Paauglę sodyboje sumušęs ir išžaginti bandęs jurbarkietis išsaugojo laisvę papildyta merginos advokato ir prokuroro komentarais (739)

Žiauriu smurtu prieš merginą ir pasikėsinimu išžaginti pasibaigusi paauglių šventė...

Putinas: jokio karantino nebus prie ligoninių – greitosios pagalbos automobilių eilės (5)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas ketvirtadienį sakė, kad Rusijoje neplanuojama įvesti...

Naujų koronaviruso atvejų 950, mirė šeši žmonės: fiksuoti protrūkiai Vidaus reikalų ir Finansų ministerijose vilniečius guldo laisvalaikio pramogos (921)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ( NVSC ) spalio 29 d. 11.30 val. duomenimis, per vakar...

Po įvestų ribojimų ir išimčių renginiams verslas jaučiasi apgautas: jau geriau mus uždarytų (67)

Vyriausybei nusprendus uždrausti visus renginius ir susibūrimus, tačiau paliekant tam tikras...

Nusitaikyta į Prancūziją: po teroro akto Nicoje – dar du išpuoliai, skelbiama aukščiausio lygio parengtis papildyta (167)

Ketvirtadienį Nicoje per įtariamą teroro ataką žuvo trys žmonės. Kaip pranešama, vienai iš...

Mokytojas mokinių pasiekimus pradėjo vertinti kitaip nei buvo įprasta: rezultatas pranoko lūkesčius

Vilkijos gimnazijoje praktikuojamas įtraukusis ugdymas kiekvienam mokiniui suteikia galimybę mokytis...

Iš užsienio atvykusi vagių gauja Vilniaus senamiestyje nuomojosi trijų aukštų butą už 100 eurų parai (96)

Areštinėje atsidūrė vagystėmis iš gyvenamųjų patalpų įtariami „turistai“ – čigonai...

Postų dalybos: užkulisiuose – dvi pavardės į žemės ūkio ministrus (91)

Rinkimų naktį prasidėjus konsultacijoms dėl valdančiosios koalicijos, kuluaruose jau minimos ir...

|Maža didelių žinių kaina