aA
Artimiausiais metais Lietuvos keliuose matysime vis daugiau elektromobilių: daugėja gyventojų, kurie planuoja juos įsigyti, o ir gamintojai stebi sparčiai augančią paklausą bei koreguoja savo gamybos planus. Ekspertai teigia, kad elektrinio mobilumo ateitis – neišvengiama, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Paskelbė, kiek Lietuvoje kainuos pigiausias elektrinis „Volkswagen ID.3“
© Organizatoriai

Per ateinančius 10 metų kone pusė (46 proc.) Lietuvos gyventojų planuoja įsigyti elektromobilį. Maža to, lietuviai iš visų Baltijos šalių optimistiškiausiai nusiteikę elektromobilių atžvilgiu – tokius pokyčius palaiko net 92 proc. Lietuvos gyventojų, rodo banko „Citadelė“ ir „Norstat“ rugsėjį atlikta apklausa.

„Tik laiko klausimas“

Naujojo „Volkswagen“ elektromobilio ID.3 pristatymo metu vykusioje diskusijoje „Kada vairuosime elektromobilius?“ ekspertai pritarė šios studijos išvadoms. Anot „Volkswagen“ prekės ženklo vadovo Baltijos šalims Justo Nekrošiaus, elektromobilių rinkos lyderio vietą užimantis gamintojas 2021 metais Baltijos šalyse planuoja parduoti keturiskart daugiau elektra varomų automobilių nei pernai.

„Žmonėms iki šiol labiausiai trūko pasirinkimo. Į elektromobilius žiūrima kaip į prabangos transporto priemonę, nors taip būti neturėtų. Jau siūlome tik kiek daugiau nei 23 tūkst. eurų kainuojantį „e-up!, kurio kainą dar labiau sumažina valstybės subsidija. Netrukus pasiūlysime ir serijinius ID.3 modelius – tam, kad elektrinis mobilumas taptų prieinamas visiems. Be to, investuojame į savo įkrovimo stotelių tinklą, kuris bus užbaigtas dar šiemet. Taigi tik laiko klausimas, kada žmonėms nebeliks kliūčių rinktis elektrinę transporto priemonę“, – teigė jis.

„Jau šiandien turime perteklinę viešojo krovimo infrastruktūrą, todėl, net ir gyvenantiems daugiabučiuose ir neturintiems galimybės krautis privačiai, sudarytos visos galimybės pasinaudoti viešomis krovimo stotelėmis. Galime pasidžiaugti, kad Lietuva pagal elektromobilių skaičių jau aplenkė Estiją. Viena iš to priežasčių – smarkiai išplėstas krovimo stotelių tinklas, prie kurio prisidėjo ir „Ignitis“, - situaciją įvertino „Ignitis“ e-mobilumo produktų vadovas Andrius Šeršniovas.

Tuo tarpu „Spark“ verslo plėtros vadovas Tomas Tamašauskas teigė, kad dalijimosi automobiliais paslauga padeda gerokai sumažinti tiek spūstis, tiek taršą.

„Mūsų 260 elektromobilių parkas gali nuimti nemažą krūvį nuo miesto gatvių ir tą daryti ekologiškai – skaičiuojame, kad vienas dalijimuisi skirtas automobilis pakeičia nuo 5 iki 10 asmeninių transporto priemonių, be to padeda atlaisvinti nemažai parkavimo vietų mieste“, - sakė jis.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė pažymėjo, kad į judumo sąvoką žiūrime daug plačiau nei, pavyzdžiui, prieš keletą metų – tai nėra vien transportas ar infrastruktūra.

„Judumas yra visi keliavimo būdai mieste, žmonių įpročiai, poreikiai, kurie ir lemia, kaip kuriamos veikiančios susisiekimo sistemos. Vilnius turi darnaus judumo planą, kuriame numatyta, kaip miestas keisis artimiausius dešimt metų, jog judėti patogu būtų įvairiai nepaisant to, kokį būdą pasirinksi - viešuoju transportu, pėsčiomis, automobiliu, dviračiu ar dar kitaip. Šiuo metu turime 70 proc. naujų autobusų, vieną pilnai elektrifikuotą viešojo transporto maršrutą, o iki 2030 m. siekiame, kad 55 proc. viso viešojo transporto būtų ekologiškas“, - teigė ji.

Visi jie sutarė, kad barjerų keliauti ekologiškai netrukus nebeliks visai.

Ateitis – elektrinis mobilumas

Po diskusijos Justas Nekrošius pristatė „Volkswagen“ e. mobilumo strategiją. Iki 2024 m. gamintojas planuoja investuoti 33 mlrd. eurų, o iki 2025 m. pagaminti daugiau nei 1,5 mln. elektromobilių ir pristatyti 75 naujos MEB platformos modelius. Baltijos šalyse elektromobilių pardavimai šiemet jau išaugo 216 proc., o Lietuvoje – 168 proc. Kitąmet elektromobilių pardavimai turėtų sudaryti 10 proc. viso „Volkswagen“ portfelio Baltijos šalyse.

„Volkswagen“ yra elektromobilių lyderė tiek Baltijos šalyse, tiek Lietuvoje. Pernai elektrinių automobilių dalis „Volkswagen“ portfelyje išaugo 20 kartų, šįmet ji padidėjo jau daugiau nei aštuonis kartus“, – teigė J. Nekrošius ir pridūrė, kad gamintojas su nekantrumu laukia ir naujojo elektrinio visureigio ID.4, kurio išankstiniai pardavimai prasidės jau šių metų pabaigoje.

„Volkswagen“ prekės ženklo vadovas taip pat pasidžiaugė, kad plečiama ID.3 modelių pasiūla. Prioritetas teikiamas 40 500 eurų kainuojančiam, ID.3 1st“ atitinkančiam modeliui su vidutinės talpos baterija, leisiančia įveikti iki 420 km vienu įkrovimu. Siekiant patenkinti poreikį, šie automobiliai bus klientams pristatyti kitų metų pirmąjį ketvirtį, o bazinė ir iki 550 km įveikianti versija atvyks kitų metų antroje pusėje.

„Net ir bazinį ID.3 pritaikėme mūsų klimatui ir klientų poreikiams. Priešingai nei kitose rinkose, Lietuvoje visi šie standartiškai elektromobiliai siūlomi su penkerių metų garantija, įkrovimo laidu ir šilumos siurbliu, todėl ši versija Lietuvoje kainuos 32 990 eurų“, – pradinę naujausio „Volkswagen“ elektromobilio kainą atskleidė J. Nekrošius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(28 žmonės įvertino)
2.9286

Ekspertai dalijasi įžvalgomis: ar lietuviams tikrai verta rinktis hibridinį automobilį?

Paprastai kalbant, jei elektromobilis kainuotų tiek pat, kiek lietuvių pamėgtas dyzelinis...

Kibernetinis automobilių saugumas: įsilaužėliai darbuojasi be poilsio dienų

Internetas – neatsiejamas mūsų palydovas beveik kiekviename žingsnyje: pradedant darbu, baigiant...

Ryškūs įspaudai automobilių istorijoje: šie išradimai smarkiai pakeitė tai, kuo važinėjame

Automobilių istorija skaičiuoja antrą šimtmetį. Per šį laikotarpį transporto priemonės...

Automobilių gamintojai vis daugiau dėmesio skiria hibridams: kokią naudą gauna vairuotojai?

Kalbant apie hibridinius automobilius, galima pritaikyti posakį, kad viskas, kas nauja, – jau...

Pokyčiai elektromobilių rinkoje, kuriuos lemia augantis elektromobilių skaičius

Kiekvienais metais Lietuvos gatvėse elektromobilių skaičius nenumaldomai auga. VĮ „ Regitra “...

Top naujienos

Baltarusio nuotraukos iš Palangos užminė mįslę: kaip toks žmogus pateko į Lietuvą? (3)

Baltarusijos opozicijos informacinis kanalas skelbia, jog Lietuvoje atostogauja baltarusiškos...

Delfi PliusJonathan Tirone

Pareigūnai: dėl Rusijos renginys Amerikoje gali pavirsti į diplomatinį košmarą

JAV pastangos susilpninti Kremliaus įtaką pasaulinėms atominės energijos rinkoms baudžiant už...

Kauno rajone nukrito ir užsidegė sportinis lėktuvas: pranešama, kad žuvo du žmonės

Policijos departamentas informavo, kad Kauno rajone įvyko tragiškas įvykis.

Skandalingoji ataskaita dėl Ukrainos Rusijai visiškai atlaisvino rankas: civiliams iškilo dar didesnė grėsmė (9)

Nusistebėjimas, pyktis ir pažadai nutraukti finansinę paramą „Amnesty International“, o taip...

Delfi PliusSniego pilys

Per Chruščiovo laidotuves nepasirodė nė vienas aukšto rango pareigūnas: liaudis jį vadino „kukurūzniku“, o šeimą lydėjo tragedijos

Nikitos Chruščiovo šeimą nelaimės persekiojo visą gyvenimą. SSKP generalinis sekretorius...

Kaime Lietuvos pajūryje dėl prancūzo kepamų blynelių šią vasarą driekiasi eilės: tokie puikūs, kad išparduoda viską

Keliolika kilometrų nuo Baltijos jūros, visai netoli Šventosios esančiuose Darbėnuose, gyvena...

Norite nebrangiai atsinaujinti namus? Štai centus kainuojantys dekoro elementai, kurie suteiks daugiau jaukumo

Dalis žmonių rudenį keičia namų dekorą – pakloja naujus kilimėlius prie durų, užtiesia...

Karas Ukrainoje. Ukraina vėl smogė Antonivkos tiltui, Melitopolyje – didžiuliai rusų nuostoliai Rusijos karinėje vadovybėje – dideli pokyčiai (4)

Rusijos karinė vadovybė patyrė rimtų pokyčių dėl kariuomenės nesėkmių Ukrainoje.