aA
Naujasis „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ brėžia naujas ribas visureigių rinkoje – tokias, kurios pasiekiamos toli gražu ne kiekvienam sedanui ar kupė. 700 arklio galių ir 875 niutonmetrai – tokie skaičiai paliktų įspūdį kalbant apie bet kurio sportinio automobilio techninius duomenis, o „Jeep“ tokį našumą, teigiama pranešime žiniasklaidai, sugebėjo suderinti su praktiškumu.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk
© Gamintojo archyvas

Šį automobilį dabar gali apžiūrėti ir lietuviai – rugsėjo 19 dieną pradėjęs kelionę Vilniuje, jis dar keliaus į Kauną ir Klaipėdą.

Greitesnių nėra

„Jeep“ gerbėjai gerai žino „Grand Cherokee SRT“ – iki šiol galingiausiu „Jeep“ gamoje buvusį visureigį. Jis turi 6,4 l V8 atmosferinį variklį, iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,3 sek., o ketvirtį mylios (standartinę traukos lenktynių distanciją) įveikia per 12,8 sek. Tačiau „Jeep“ nutarė sukurti kai ką dar greitesnio.

Po „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ variklio dangčiu įmontuotas „Supercharged 6,2 l HEMI V8“ variklis, pasiekiantis 700 AG bei 875 Nm galią. Tai tas pats variklis, kuris montuojamas į sportinius amerikietiškus automobilius –„Dodge Charger“ bei „Challenger SRT Hellcat“. Visureigį šis variklis iki 100 km/val. priverčia įsibėgėti per 3,7 sek., ketvirtį mylios įveikti per 11,6 sek. ir pasiekti didžiausią 289 km/val. greitį.

Didžiulė galia yra paskirstoma į visus keturis visureigio varančiuosius ratus per specialiai galingiausiems koncerno modeliams sukurtą „TorqueFlite“ 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę.

„Trackhawk“ turi modernią stabdymo sistemą – visureigio priekyje yra didžiausi kada nors į „Jeep“ automobilį sumontuoti, net 400 mm skersmens, ventiliuojami „Brembo“ stabdžių diskai. Efektyvi sistema leidžia važiuojant 96 km/val. greičiu visiškai sustoti 34,7 metro distancijoje.

Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), elektroninė stabilumo kontrolė (ESP) bei traukos kontrolė buvo sukonfigūruotos specialiai „Trackhawk“ modeliui – jų veikimas pritaikytas prie didžiulės galios, aukšto lygio sukibimą užtikrinančių padangų ir modernios važiuoklės.

Standartinėje visureigio įrangoje yra 20 colių skersmens ir 9,5 col. pločio ratlankiai, o papildomai galima užsakyti itin lengvus tokių paties išmatavimų kaltinio aliuminio „Low Gloss Black“ ratlankius, kurių vienas sveria vos 13,6 kg. Ant jų montuojamos 295/45 ZR20 „Pirelli“ padangos.

Pritaikytas kiekvienam vairuotojui

„Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ išskirtinis ne tik variklio galia, stabdžių sistemos efektyvumu ir kitais techniniais rodikliais. Automobilyje esantys pasirenkami važiavimo režimai pritaikyti prie įvairių vairuotojų poreikių, o patys išrankiausi gali pakabos, vairo jautrumą ir kitus dalykus susikonfigūruoti pasirinkę „Custom“ režimą. Kai įjungtas „Auto“ režimas automobilis pats koreguoja visus nustatymus pagal vairuotojo įpročius, kelio būklę, važiavimo greitį ir kitus parametrus.

„Sport“ režime pavarų perjungimo laikas yra perpus mažesnis nei „Auto“. Stabilumo kontrolė, keturių varančių ratų ir vairo sistema nustatomi sportiškesniam važiavimui, pakaba tampa standesnė, o variklio sukimo momentas tarp priekinių ir galinių ratų dalinamas santykiu 35/65 („Auto“ režime – 40/60).

„Track“ režime laiko tarpas tarp pavarų perjungimų yra 68 proc. mažesnis nei „Auto“ – jis trunka vos 160 milisekundžių. Stabilumo kontrolė, varančių ratų ir vairo sistemos pritaikomos važiavimui lenktynių trasa, o pakaba tampa dar standesnė bei užtikrina maksimalų stabilumą. Sukimo momentas tarp priekinių ir galinių ratų paskirstomas 30/70 santykiu. Tiek su „Sport“, tiek su „Track“ režimais yra aktyvuojamos už vairo įmontuotos pavarų perjungimo svirtelės.

„Tow“ naudingas tempiant priekabą ar kitą įrenginį. Šis režimas optimizuoja pavarų dėžės ir variklio darbą taip, kad tempimas visiems automobilio keleiviams būtų juntamas tik pažvelgus pro galinį langą. Atitinkamai perskirstomas ir į ratus perduodamas sukimo momentas – 60 proc. tenka priekiniams ratams, 40 proc. – galiniams. Didžiausias „Trackhawk“ tempiamas svoris – 3 200 kg. „Snow“ režimas, padalijantis galią tarp priekinių ir galinių ratų po lygiai, sumažina variklio galią ir padeda saugiai važiuoti net pačiomis sudėtingiausiomis sąlygomis.

Atskiro paminėjimo vertas ir „Valet“ režimas, pritaikytas specialiai „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ modeliui. Vairuotojas gali jį aktyvuoti bet kuriuo metu suvedęs specialų paties sukurtą keturių skaitmenų PIN kodą. Didžiausia jo nauda yra perduodant visureigį kitam žmogui, galimai mažiau patyrusiam galingų automobilių vairuotojui: „Valet“ apriboja variklio sūkius iki 4 tūkst. aps./min., transmisija leidžia startuoti tik antra pavara, o perjungimai vykdomi anksčiau nei „Auto“ režime. Su „Valet“ nebegalima keisti važiavimo režimų, aktyvuoti pavarų perjungimo svirtelių, aktyvuoti greito startavimo sistemos „Launch control“.

Naujausios „Jeep“ technologijos

Automobilio salone yra daugybė detalių, kurios neleis pamiršti apie buvimą greičiausiame pasaulyje SUV. Išskirtinis „Trackhawk“ logotipas išsiuvinėtas ant grindų kilimėlių, vairo, sėdynių, rakto pakabuko, o centriniame 8,4 colio skersmens ekrane galima matyti apskaičiuotus tokius duomenis kaip 0-160 km/val. įsibėgėjimas, ketvirčio mylios, vieno rato įveikimo, reakcijos laikmatis ir daug kitų sportiniam automobiliui būdingų funkcijų.

Jau standartinėje „Trackhawk“ įrangoje yra „Nappa“ ir verstos odos derinio sėdynės, 19 garsiakalbių su dviem žemų dažnių garsiakalbiais „Harman Kardon“ įranga, o papildomai gali būti užsakomas ir panoraminis stoglangis.

Pranešime žiniasklaidai teigiama, kad tai – pažangiausias kada sukurtas „Jeep“ automobilis. Jame įdiegta naujausia „SiriusXM Guardian“ sistema su 4G „Wi-Fi“ ryšio galimybe, automobilį su telefonu galima sujungti naudojantis „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“ programas, o 3D navigacinė įranga supranta balso komandas.

Saugumo technologijų sąraše yra adaptyvi kruizo kontrolė, paralelinio ir statmeno parkavimo asistentai, autonominio stabdymo ir daugybė kitų sistemų – viso jų yra daugiau nei 70.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vairuotojams ketvirtadienį – perspėjimas: siautės smarkus ir pavojingas vėjas

Ketvirtadienį šalyje vyraujant gūsingam šoniniam vėjui, kelininkai įspėja vairuotojus laikytis...

„Tesla“ užsibrėžė tikslą pagaminti rekordinį skaičių automobilių ir gamintojui beveik pavyko (6)

„Tesla“ tikėjosi šį ketvirtį užbaigti su rekordiniu rezultatu – pirkėjams pristatyti 100...

Pristatyti „Lietuvos metų automobilio 2020“ dalyviai: miesto visureigiai varžysis su sportiniais modeliais (2)

Tapti „Lietuvos metų automobiliu 2020“ pretenduoja 37 automobiliai – tiek jų bus išrikiuota...

„Nissan“ eksperimentas: elektromobilį perpjovė pusiau ir jį išbandė miesto gatvėse (6)

„Nissan“ šią savaitę mini inovacijų dienas ir specialiai šiai progai į Lietuvą buvo...

Sostinėje didesnis dėmesys elektromobiliams – pastatys dar 59 greito įkrovimo stotelės (26)

Vilniaus meras Remigijus Šimašius , energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas ir bendrovės...

Top naujienos

Matijošaičio sūnus bando pakartoti Karbauskio gudrybę: prieiti prie reto grožio ežero atsirado netikėtų kliūčių (358)

Prie poilsiautojų pamėgto Bebrusų ežero veikia Kauno miesto mero Visvaldo Matijošaičio sūnaus...

Žmonių nebus, stepė liks. Tiksinti radiacinė bomba (14)

„Žmonių čia nebus, šachtos užsidarys, vanduo galbūt pakils į vandeningąjį horizontą, o...

Naujausiuose reitinguose – Nausėdos šuolis ir pasikeitusi Grybauskaitės situacija (87)

Naujausia visuomenės nuomonės apklausa rodo, kad šią savaitę šimtadienį minintis prezidentas...

Ar telefono įkroviklį galima laikyti prijungtą prie elektros lizdo: trys mitai ir viena tiesa (32)

Iš karto pasakysime, kad prijungtą prie elektros lizdo įkroviklį laikyti galima. Begalė žmonių...

Jei norite apsivalyti organizmą, dabar – tam geriausias laikas: gydytoja Keturkienė pataria, kaip reikėtų tai daryti (30)

Sveikos gyvensenos ir mitybos konsultantė gydytoja Asta Keturkienė sako, kad mūsų sveikatai yra...

JAV demokratai: Trumpas per susitikimą pratrūko (2)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas dėl situacijos Sirijoje surengtame susitikime su Kongreso...

Vis nepasimoko: kuo baigiasi bandymas apgauti taromatą? (29)

Jau trečius metus skaičiuojanti pakuočių užstato sistema Lietuvoje stebina užsienio valstybes....

Po milžiniško gaisro Alytuje vis dar išlieka pavojus: dirba dešimtys ugniagesių, gali griūti pastatai (38)

Ugniagesiai ketvirtadienio rytą skelbia suvaldę gaisrą Alytuje, padangų perdirbimo įmonėje,...

Iš viešumos dingusi Jurgita Tvarijonaitė apie dabartinį gyvenimą: niekada nesusimąsčiau, kad pokyčiai bus tokie kardinalūs (36)

Buvęs modelis Jurgita Tvarijonaitė pasinėrė į šeimyninį gyvenimą ir tapo vienu iš tų...