aA
Prakirtus padangą patogiausia yra tiesiog pasikeisti ratą atsarginiu. Tačiau jų naujuose automobiliuose tiesiog nebelieka. Štai iš 38 „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose dalyvaujančių automobilių vos keli turi pilno dydžio atsarginį ratą, dar keli – kaip papildomą įrangą užsakomą vietą taupantį atsarginį ratą, o didžioji dalis šiuolaikinių automobilių komplektuojami su padangų remonto komplektu. Ar jis užtikrina saugų važiavimą pradurtu ratu, teiraujamasi pranešime žiniasklaidai.
Lietuvos metų automobilio 2020 rinkimai
Lietuvos metų automobilio 2020 rinkimai
© Organizatoriai

Automobilių gamintojai kurdami naują modelį stengiasi jį padaryti erdvesnį už ankstesnį. Modeliai didėja, tačiau daug erdvės atima ir svorio prideda papildomos saugumo ir komforto sistemos. Kad automobilis turėtų daug vietos tiek keleiviams, tiek jų bagažui, tenka kažką aukoti. „Lietuvos metų automobilį“ jau 23-tą kartą renkantys „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ nariai pastebi, kad pastaruoju metu ta auka dažniausiai tampa atsarginis ratas. Jį galima rasti retame modelyje. O ir tie daugiausia tik maži, laikinam naudojimui skirti vietą taupantys atsarginiai ratai, kurie įeina į papildomos įrangos sąrašą.

Pavyzdžiui „Audi“ modeliai yra komplektuojami su padangos remonto komplektu, o vietą taupantys atsarginiai ratai kainuoja papildomai. Metų automobilio rinkimams pateiktame „A1 Sportback“ modelyje – 125 eurus, o „Q3 Sportback“ – 168 eurus. 3 serijos BMW papildomos įrangos sąraše tokios opcijos net nėra. Kas slėpsis po „Kia Proceed“ bagažinės dangčiu – priklauso nuo komplektavimo lygio. „TX line“ versijoje bus tik remonto komplektas, o „GT-line“ – laikinas atsarginis ratas. SEAT modelį „Tarraco“ už beveik 112 eurų siūlo aprūpinti ir mažo dydžio atsarginiu ratu, ir remonto komplektu.

Erdvę taupantys maži atsarginiai ratai gali išgelbėti kelionę, tačiau komforto nesuteiks. Ypač šaltuoju metų periodu. Be to, reikėtų nepamiršti jais pasirūpinti, mat kitu atveju jie tiesiog nebus naudingi.

„Keičiant ratus į žieminius pravartu pažiūrėti ir ar atsarginis ratas turi oro, nes jei bus tuščias, prisireikus iš jo nebus jokios naudos. O su vietą taupančiais ratais reikėtų važinėti ramiau, jų padangos negali atlaikyti tokių apkrovų kaip įprastos, be to, jų protektorius nebūna sukurtas žiemai, tad sukibimas bus prastesnis. Tokio tipo atsarginiai ratai skirti tam, kad galėtumėte pabaigti kelionę ir pasiekti padangų remonto dirbtuves“, – pažymėjo „Continental“ pardavimo vadybininkas Baltijos šalims Paulius Macevičius.

Atsarginių ratų kai kur nebėra

Pilno dydžio atsarginį ratą tarp pretendentų į „Lietuvos metų automobilio 2020“ titulą turi vos keli automobiliai, vienas iš kurių – „Jeep Wrangler“. Ant galinių durų pritvirtintas ratas yra jau standartinėje įrangoje, ir tai – tikram visureigiui būdingas atributas. Bekelėje yra gerokai daugiau šansų prakirsti padangą, tad iš šios klasės visureigių, penktieji ratai neišnyks dar ilgai.

O automobiliai, dažniausiai važinėjantys asfaltu susiduria su mažesne rizika pradurti padangą, tad gamintojai nė nesivargina nertis iš kailio ieškodami vietos tą papildomą ratą įdėti. Vis tik Lietuvos keliuose, ypač pavasarį, trūkinėjant asfaltui ir it grybams po lietaus dygstant aštriabriaunėms duobėms ant kelio ta rizika sugadinti padangą ne tokia jau maža. Ypač automobiliams, apautiems didelio diametro ratlankiais su smūgius prasčiau sugeriančiomis itin žemo profilio padangomis. Aštrios duobės pavojingos sportiškiems modeliams, kaip kad 19 colių ratus turinčiam „Renault Megane RS Trophy“, ar 20 colių batais apautam „Volvo S60 R-Design“. Bet kokio atsarginio rato nerasite net šių modelių papildomos įrangos sąraše. Pradūrus padangą ją teks remontuoti skysta guma ir kompresoriumi.

Paulius Macevičius, "Continental" pardavimų vadybininkas Baltijos šalyse
Paulius Macevičius, "Continental" pardavimų vadybininkas Baltijos šalyse
© Organizatoriai

„Aukštos kokybės, brangūs padangų remonto rinkiniai padangą suremontuoja tikrai gerai. Klijavimo skystis patikrintas, gerai užklijuoja skyles, kompresorius greitai pripučia padangą ir remontas užtrunka ne ką ilgiau nei rato keitimas. Užklijavus skylę vertėtų nuvažiuoti į padangų servisą, kad specialistai apžiūrėtų padangą, galbūt jai reikėtų uždėti papildomą kaištį, tačiau su remonto komplektu sutvarkytomis padangomis važiuoti yra saugu“, – sakė P. Macevičius.

Pastaruoju metu ir patys padangų gamintojai rūpinasi šiomis problemomis – „Continental“ pristatė „ContiSeal“ technologiją. Ją turinčių padangų vidus yra išteptas lipnia mase, ir jei guma praduriama, ji iš karto užsiklijuoja. Pašnekovas juokavo, kad kai kurie šių padangų naudotojai važinėja nė nenutuokdami, kad joje yra vinis.

Vis tik „Continental“ specialistas pabrėžė, kad šios technologijos ir aprašyti padangų remonto komplektai leidžia sutvarkyti tik protektoriaus pažeidimus, nedidesnius nei 5 mm. Padanga, kurios praplyšusi šoninė sienelė – neremontuojama. Vienintelė išeitis sugadinus padangos kordą ir neturint jokio atsarginio rato – techninės pagalbos autovežis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Ekspertai dalijasi įžvalgomis: ar lietuviams tikrai verta rinktis hibridinį automobilį?

Paprastai kalbant, jei elektromobilis kainuotų tiek pat, kiek lietuvių pamėgtas dyzelinis...

Kibernetinis automobilių saugumas: įsilaužėliai darbuojasi be poilsio dienų

Internetas – neatsiejamas mūsų palydovas beveik kiekviename žingsnyje: pradedant darbu, baigiant...

Ryškūs įspaudai automobilių istorijoje: šie išradimai smarkiai pakeitė tai, kuo važinėjame

Automobilių istorija skaičiuoja antrą šimtmetį. Per šį laikotarpį transporto priemonės...

Automobilių gamintojai vis daugiau dėmesio skiria hibridams: kokią naudą gauna vairuotojai?

Kalbant apie hibridinius automobilius, galima pritaikyti posakį, kad viskas, kas nauja, – jau...

Pokyčiai elektromobilių rinkoje, kuriuos lemia augantis elektromobilių skaičius

Kiekvienais metais Lietuvos gatvėse elektromobilių skaičius nenumaldomai auga. VĮ „ Regitra “...

Top naujienos

Karo ekspertai: svarbaus miesto šturmas darosi vis labiau tikėtinas (3)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, per...

Profesorius – apie ypač klastingą būklę: vos kelias sekundes trunkantys sutrikimai gali baigtis ir insultu

Širdies ritmo sutrikimai , panašu, kad kamuoja ne vieną Lietuvos gyventoją. Tai paliudijo ir LSMU...

Ukraina: sulaikyti užpuolikai, planavę nužudyti ministrą

Ukrainos saugumo tarnyba skelbia užkirtusi kelią pasikėsinimui nužudyti gynybos ministrą...

Pareigūnai papasakojo, už ką dažniausiai lietuviai netenka teisės vairuoti: tokių kasmet – dešimtys tūkstančių

Saugaus eismo ekspertai ir pareigūnai dažnai primena, kad vairuotojai turėtų vairuoti saugiai...

Jei šokių pora pasirodys renginyje Rusijoje, Prezidentūra svarstytų dėl Drobiazko ir Vanagui suteikto apdovanojimo (4)

Prezidentūra tvirtina, kad būtų pagrindas svarstyti Lietuvos šokių ant ledo porai Margaritai...

Dmitrijus Gordonas parodė savo gražuolę žmoną: romantiška akimirka sulaukė gausių internautų liaupsių (2)

Dmitrijus Gordonas nėra tas, kuris dažnai viešintų savo asmeninio gyvenimo akimirkas, todėl...

M360 PremiumDovilė Jablonskaitė

Ruošiamės mokyklai be streso: apie kokius prekybininkų triukus vertėtų žinoti

Prekių ženklai ir produktai skaičių kalba. Vilionės nuolaidomis ir specialiais pasiūlymais...

Įsigaliojo ES planas sumažinti dujų vartojimą 15 procentų

Europos Sąjungos planas 15 proc. sumažinti dujų vartojimą visame bloke, priimtas mėginant...

Zelenskiui – ciniškas Kremliaus atsakas Peskovas: Ukrainos delegacija dingo iš radarų (7)

Kremliaus atstovas Dmitrijus Peskovas pirmadienį pakomentavo Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio...

Karas Ukrainoje. Ukraina vėl smogė Antonivkos tiltui, Melitopolyje – didžiuliai rusų nuostoliai Rusijos karinėje vadovybėje – dideli pokyčiai (4)

Rusijos karinė vadovybė patyrė rimtų pokyčių dėl kariuomenės nesėkmių Ukrainoje.