Pirmosios techninės pagalbos kelyje paslaugas siūlančios įmonės Lietuvoje darbą pradėjo dar 1991-iais. Tačiau civilizuotose šalyse įprastą asistavimo į bėdą patekusiems automobilininkams formą ši veikla įgavo gana neseniai – prieš 5-6 metus, t.y. tiek laiko prireikė, kol buvo sukurta moderni informacinė sistema, suformuotas pagalbos postų tinklas ir specialių automobilių parkas, suburta kvalifikuotų specialistų komanda, sugebanti daugumą kelyje kylančių problemų išspręsti greičiau nei per valandą.

Nepaisant sėkmingos techninio asistavimo Lietuvoje evoliucijos, keletas dalykų rėžė akį. Visų pirma, ši paslauga daugiausia buvo prieinama naujų arba apynaujų mašinų savininkams. Pirmuoju atveju technine pagalbos kelyje pasirūpindavo oficialių automobilių gamintojų atstovai. Antruoju – draudimo kompanijos, kurios perkantiems kasko draudimo polisus kai kuriais atvejais siūlydavo papildomas asistavimo paslaugas. Tačiau didžioji dalis važinėjančių „žilo plauko“ sulaukusiomis transporto priemonėmis (vidutinis mūsų šalyje registruotų lengvųjų automobilių amžius yra 14 metų), nepatekdavo nei į vieną kategoriją.

Visiems kitiems vairuotojams iš pažiūros nesudėtingas gedimas – subliuškusi padanga, išsikrovęs akumuliatorius ar elektronikos kaprizai – daugeliu atvejų ne tik sugriauna darbo ar poilsio planus, bet ir gerokai patuština piniginę. Antai Vilniuje išsikviesti techninės pagalbos automobilį-evakuatorių kainuoja beveik 200 Lt. Jei transportavimo pagalbos prireikia užmiestyje – gelbėtojų paslaugos pabrangsta tiek, kiek šiems tenka važiuoti iki kelyje įstrigusios mašinos, tačiau ne mažiau, kaip 2,20 Lt už kilometrą. Tai reiškia, kad automobiliui sugedus pusiaukelėje tarp sostinės ir Kauno, skubi pagalba gali atsieiti 400-500 Lt.

Kortelė nėra „pririšta“ prie konkretaus automobilio

Išanalizavusi esamą padėtį, techninės pagalbos kelyje kompanija „Altas assistance“ ryžosi pasiūlyti naują produktą. Nuo birželio 1-ios iki rugsėjo, „Altas assistance“ nemokamai platins specialią kortelę (jos aktyvavimas kainuoja 49 Lt), kurios turėtojas galės išsikviesti pagalbą sugedus automobiliui, netikėtai pasibaigus degalams ar nutikus panašiai bėdai, neleidžiančiai tęsti kelionės.

„Šią kortelę gali įsigyti bet kuris fizinis asmuo. Kortelę aktyvavus, t.y. sumokėjus 49 litus, jos turėtojas gali kreiptis į mūsų įmonę trumpuoju telefono numeriu 1810 ir gauti nemokamą techninę pagalbą. Kadangi kortelė nėra „pririšta“ prie konkretaus automobilio, ją įsigijęs žmogus gali kreiptis į „Altas assistance“ dispečerius, net jei pats nevairuoja, o yra keleivis šeimos narių, draugų ar visiškai svetimų žmonių mašinoje. Per kalendorinius metus nemokamą techninę pagalbą galima išsikviesti tiek kartų, kiek tik jos prireiks. Tiesa, yra keletas atvejų, kai kortele pasinaudoti nemokamai nebus galima. Siekiant išvengti piktnaudžiavimo, apribojimai numatyti tiems atvejams, kai automobilis neturi galiojančio techninės apžiūros talono arba kelionės negalima tęsti dėl netinkamos detalės ar agregato, kartą jau kėlusio problemų. Be to, paslaugos sąlygose numatyta, kad nemokamai sugedęs kliento automobilis transportuojamas 50 km“, – pristatydamas naują paslaugą aiškino „Altas assistance“ generalinis direktorius Arvydas Bebravičius.

Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad pasinaudoti techninės pagalbos paslaugomis negalės nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų apsvaigęs vairuotojas, dalyvaujantis lenktynėse ar automobilių bandymuose. Kortelė negalioja ir „klasikinio“ eismo įvykio atveju. Siekiant išvengti nesusipratimų, techninės pagalbos paslaugomis bus galima pradėti naudotis praėjus 2 dienoms po to, kai kortelės turėtojas ją aktyvuos ir sumokės minėtus 49 Lt.

Atsiųsti „gelbėtojus“ bendrovė „Altas assistance“ įsipareigoja ne vėliau kaip per 60 minučių miesto teritorijoje ar 1,5 valandos, jei kortelės turėtojo mašina sugenda provincijos keliuose.

Dalins ir techninių apžiūrų centruose

Šią akciją „Altas assistance“ įgyvendina drauge su Techninių apžiūrų įmonių asociacija „Transeksta“. Pastaroji įsipareigojo korteles nemokamai išdalinti visiems į techninių apžiūrų (TA) centrus ar stotis atvykusiems automobilininkams. Pasak asociacijos direktoriaus Gintauto Šlėderio, per mėnesį visoje šalyje patikrai į TA centrus atvyksta iki 60 tūkst. automobilių, iš kurių apie 40 tūkst. būna senesni nei 10 metų.

„Mūsų manymu, tokio amžiaus transporto priemonės priskirtinos didesnės rizikos grupei. Net jei techninės apžiūros metu automobilis būna tvarkingas, praėjus pusmečiui ar nuvažiavus keletą tūkstančių kilometrų, jo būklė daugeliu atvejų pradeda kelti abejonių. Todėl visiems jiems įteiksime „Altas assistance“ korteles ir paraginsime pasidomėti kolegų sumanytos paslaugos sąlygomis“, – pasakojo G.Šlėderis.

Šiuo metu „Altas assistance“ turi 48 techninės pagalbos postų tinklą visoje Lietuvoje, kuriuose budi 161 patrulinis automobilis ar autovežis. 54 automobiliuose įmontuotos GPS stebėjimo sistemos, kurių dėka operatoriai realiu laiku mato transportą kur jis yra. Kompanijos skambučių centre visą parą budi 4 operatoriai. Per metus čia registruojama apie 67 tūkst. įeinančių skambučių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)