„Darbo jau turime visai dienai. Praėjusiais metais daugelis laukė paskutinės dienos. Žmones gąsdina paskutinės orų prognozės, o nuo oro labai daug kas priklauso. Jeigu pranešamas šaltesnis oras, žmonės iš karto skuba. Jeigu lietus lyja, niekas keisti padangų neskuba“, – komentavo Panevėžyje, S.Kerbedžio gatvėje įsikūrusios ratų taisyklos meistras Egidijus Drulys.

Ratų montavimo specialistas pasakojo, kad šiemet kai kuriose ratų taisyklose padangų keitimas vidutiniškai dešimčia litų pigesnis nei pernai. Tai siejama su vis dar besitęsiančiu sunkmečiu.

„Vis dar krizė. Norime pritraukti klientų. Jeigu kainos išliks didelės, niekas nevažiuos keisti ratų“,– komentavo meistras.

Kantriai laukiantys pasikeisti padangų vairuotojai – buvo įprastas vaizdas prie daugelio miesto automobilių dirbtuvių.

„Vairuotojai išsigando pirmojo sniego, juos pamokė praėjusi žiema. Jau praėjusį šeštadienį darbo buvo užtektinai“, – pasakojo prie Panevėžio automobilių turgaus įsikūrusios ratų montavimo dirbtuvės meistras Pranas.

Vyras prognozavo, kad šiemet, kaip ir praėjusiais metais, bus šalta žiema, todėl vairuotojai turėtų apsirūpinti dygliuotomis padangomis. Tačiau, prieš perkant naujas padangas, vyras patarė pasidomėti, ar šios yra geros kokybės.

„Galiu pasakyti, kad viena Panevėžyje padangomis prekiaujanti bendrovė apgaudinėja žmones – ji šešerių metų senumo padangas pardavinėja kaip naujas“, – teigė meistras.

Nevertina universalių padangų

Pasikeisti savo automobiliams padangas prie dirbtuvių laukę panevėžiečiai garsiai svarstė, kurios padangos šiemet bus tinkamesnės Panevėžio gatvėms. Kaip ir padangų montavimo meistrai, daugelis pasisakė už dygliuotas padangas.

„Pirkdamas padangas, žiūriu, kad būtų kuo geresnės, nepagailiu pinigų, moku iki 300 litų. Su jomis geriau sustabdyti automobilį. Pačios blogiausios padangos yra universalios“, – tvirtino panevėžietis Alvydas. Jam pritarė ir šalia stovėjęs kitas vairuotojas, įsiterpęs į pokalbį.

„Žiemai – žieminės, vasarai – vasarinės. Tik rusų laikais visiems automobiliams buvo vienodos. Padangų guma negali būti pusiau minkšta arba pusiau kieta, ji būna arba minkšta, arba kieta. Universalioms padangoms Lietuva nėra tinkama, o tokias padangas žmonės perka todėl, kad neturi pinigų ir nori važinėti žiemą ir vasarą“, – tvirtino Saulius.

Abu vairuotojai teigė, jog žiemai renkasi dygliuotas padangas. Tokį savo pasirinkimą jie aiškino geresniu padangų sukibimu su keliu. Ne paskutinėje vietoje liko ir praėjusiais metais gautos pamokos Panevėžio gatvėse, kai nevalomos jos pasidengė ledu ir tapo pavojingos eismui.

„Mieste be dygliuotų padangų važinėti neįmanoma, nes prieš sankryžas susidaro ledas“, – tęsė Alvydas.

Kainų įvairovė

Padangas keitę vairuotojai pasakojo, jog didžiuosiuose automobilių servisuose ir mažesnėse specializuotose ratų taisyklose automobilių padangų keitimo kaina gali gerokai skirtis.

Jeigu mažose ratų dirbtuvėse už paprastų ratų skardiniais ratlankiais pakeitimą gali tekti mokėti apie 40 litų, tai didesniame autoservise ši kaina gali išaugti dvigubai.

„Kaip nors ypatingai kitaip meistrai rato neuždeda, svarbiausia jį subalansuoti, o tai padaryti galima visur, kur yra speciali įranga“, – mažųjų automobilių servisų privalumus vardijo panevėžietis Alvydas.

Prasidėjusią padangų pirkimo karštinę pastebėjo ir padangų pardavėjai.

Automobilių turguje naudotomis, restauruotomis ir naujomis padangomis dešimtmetį prekiaujantis Tomas Milinis teigė pastebėjęs, kad anksčiau mažai vairuotojų rūpinosi laiku pakeisti padangas.

Dažniausiai jų keitimas prasidėdavo nuo lapkričio pirmosios, tačiau šiemet padangas vairuotojai pradėjo pirkti anksčiau.

„Tai galima sieti su praėjusia gilia žiema. Ji vairuotojus pamokė“, – panašias išvadas, kaip ir ratų meistrai, padarė T.Milinis.

Vyras teigė, kad yra trys padangų pirkėjų rūšys: vieni perka tik naudotas padangas, kiti restauruotas, o trečia grupė perka tik naujas padangas.

Turgaus prekiautojas atskleidė daugiausia parduodantis restauruotų padangų.

Naudotas padangas turguje galima įsigyti už 50 litų. Dažniausiai prekeiviai jas patys atsiveža iš Vakarų Europos. Restauruotų padangų kainos prasideda nuo 100 litų – jos neretai atvežamos iš kaimyninės Lenkijos.

Naujos padangos į turgų ir parduotuves atkeliauja iš visų pasaulio vietų, neišskiriant ir Kinijos, o jų mažiausia kaina 150 litų.

Skirtingi poreikiai

Padangų pardavėjai turguje rekomendavo vairuotojams rinktis padangas priklausomai nuo to, kokiomis sąlygomis dažniausiai važiuojama.

„Jei važinėja mieste, rekomenduojam montuoti padangas su švelnesnio rašto protektoriais, užmiestyje, greitkeliais važiuojantiesiems patariam rinktis grubesnio rašto ar dygliuotas padangas“, – aiškino T.Milinis.

Pardavėjas geriau įvertino dygliuotas padangas. Jos esą netrukdo, vienintelis jų trūkumas – jos skleidžia didesnį triukšmą.

T.Milinis pastebėjo, kad padangų kainos pastaruoju metu yra smuktelėjusios dešimčia procentų, palyginti su buvusiomis prieš prasidedant ekonominei krizei.

Naudotomis padangomis, atsivežtomis iš Norvegijos, prekiavęs panevėžietis Vilius pasakojo, jog prekes parduoti išstatė pirmą kartą šiais metais ir šiek tiek nustebo, jog prekyba buvusi sėkminga.

„Pusę atsivežtų padangų jau pardaviau. Tai norvegiškos padangos, todėl jos mūsų sąlygoms labiau tinkamos“, – savo prekes reklamavo vyras.

Vyras teigė, kad praėjusiais metais padangomis neprekiavo, nes jų niekas nepirko.

Pardavėjas pastebėjo, kad jo klientai dažniausiai pageidauja padangų be dyglių. Taip yra todėl, kad tarp vairuotojų sklando kalbos, jog dygliuotos padangos ateityje bus uždraustos.

„Vairuotojai bijo, kad kitąmet dygliai gali būti uždrausti“, – teigė Vilius.