aA
Policijos statistika rodo, kad vagystės iš automobilių tampa vis retesnės – pernai jų Lietuvoje registruota trečdaliu mažiau nei 2018 m. ir net keturis kartus mažiau nei prieš 5 metus. Tačiau atsipalaiduoti nereikėtų – kai kurių markių naujesnių automobilių veidrodėliai, žibintai bei kitos detalės vis dar masina paklausaus grobio ieškančius vagišius, o vidutinė vienos vagystės žala viršija 2 tūkst. eurų, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Nustatė, kurių markių gerbėjai dėl vagysčių iš automobilių turėtų jaudintis labiausiai
© Shutterstock nuotr.

„Pernai 20 proc. užfiksuotų vagysčių iš automobilių atvejų nukentėjo BMW savininkai. 13 proc. atvejų vagys apšvarino „Volkswagen“, 10 proc. – „Lexus“ automobilius. Užpernai šios liūdnos statistikos viršuje rikiavosi tų pačių trijų markių automobiliai, tačiau tuomet jų detalės bei viduje esantys daiktai vienodai masino ilgapirščius – tiek BMW, tiek „Volkswagen“, tiek „Lexus“ teko po 17 proc. vagysčių atvejų“, – sakė draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Dažniausiai vagia Vilniuje ir Kaune

Iš viso pernai BTA užfiksavo 146 vagystes iš klientų automobilių – 27 proc. mažiau nei užpernai. 29 proc. tokių atvejų vagys pasidarbavo Vilniaus regione, 25 proc. – Kauno regione. Tiesa, jei Vilniuje vagysčių skaičius pernai sumažėjo daugiau nei dukart, tai Kaune – vos 5 procentais.

Pasak A. Žiukelio, nors vagysčių mastai mažėja, tačiau jų nuostoliai tampa vis didesni. 2019 metais vidutinė bendrovės atlyginta žala už vagystę iš automobilio siekė 2180 eurų – 13 proc. daugiau nei užpernai.

„Tai susiję su tuo, jog mažėja vadinamųjų stichinių vagysčių skaičius, kai piktavaliai nusprendžia įsibrauti į automobilį nesuplanavę, ko ten ieškos. Tokiais atvejais žalos dažniausiai nebūna didelės, pasitenkinama tuo, ką galima greičiausiai pačiupti ar išlupti. Visgi dažniau vagišiai iš anksto suplanuoja nusikaltimą, aiškiai žinodami, kokių paklausių, greitai parduodamų detalių ieškos įsibrovę į automobilį. Tuomet piktadariai įvertina visas galimas grėsmes – vaizdo kamerų vietą, žmonių gausą aplink, pasitaiko atvejų, kai automobiliai yra sekami“, – sako ekspertas.

Tarp dažniausiai vagiamų naujesnių automobilių detalių yra priekiniai žibintai, vairai su oro pagalvėmis, multimedijos sistemos. Anot A. Žiukelio, net ir tais atvejais, kai piktavaliams nepavyksta išlupti norimos detalės, nuostolių išvengti sunku – dažniausiai į automobilį patenkama išdaužus stiklą, neretai suniokojama apdaila ar kita vidaus įranga.

Kaip sumažinti riziką?

Draudimo eksperto teigimu, nors šimtaprocentinės apsaugos nuo piktadarių veiklos nėra, tačiau automobilių savininkai turėtų maksimaliai rūpintis savo turtu.

„Net ir apsidraudusiems kasko draudimu vagystės atveju bus atlyginta tik tiesioginė žala, išskaičiavus sutartyje numatytą išskaitą, tuo tarpu laiko, sugaišto registruojant įvykį ar rūpinantis automobilio remontu, niekas nekompensuos. Be to, svarbi ir moralinė žala, poveikis sveikatai – pernai atlikto reprezentatyvaus tyrimo duomenimis, net 71 proc. šalies gyventojų vagystės atveju patirtų didžiulį stresą“, – sako A. Žiukelis.

Anot eksperto, svarbu pasirūpinti kokybiška signalizacija pačiame automobilyje. Jei transporto priemonė laikoma garaže, jame taip pat tikslinga įrengti signalizaciją, sujungtą su saugos tarnybos stebėjimo sistema. Laikant automobilį kieme, gatvėje ar saugomoje aikštelėje, geriausia jį statyti gerai apšviestoje vietoje, idealiu atveju – šalia viešųjų erdvių stebėjimo vaizdo kamerų, kurių piktavaliai nemėgsta. Atvykus pasisvečiuoti, reiktų nepalikti automobilio nuošaliose vietose, nežinomuose rajonuose – nemaža dalis vagysčių nutinka ne prie namų, o atvykus į svečius, kartais net kitame mieste.
Be abejo, svarbu nepamiršti ir elementaraus atsargumo – net trumpam išėjus iš automobilio, nepalikti atrakintų durų, bagažinės, atidaryto lango ar stoglangio. Taip pat svarbu automobilio salone nepalikti brangių daiktų, ypač gerai matomose vietose.

Vagysčių mastai – gerokai sumažėję

Informatikos ir ryšių departamento prie VRM duomenimis, 2019 m. registruotos 906 vagystės iš transporto priemonių. Palyginti su 2018 m. (1366 vagystės), jų skaičius sumažėjo 34 procentais.

Vos prieš kelerius metus ilgapirščiai automobilius apšvarindavo keliskart dažniau – 2014 m. registruoti 3976 atvejai, 2015 m. – 2889 atvejai.

A. Žiukelio nuomone, ženklus vagysčių masto mažėjimas sietinas su aktyviu teisėsaugos darbu, taip pat tobulėjančiomis automobilių gamybos technologijomis.

„Tikėtina, kad vagysčių skaičių sumažintų ir didėjantis gyventojų sąmoningumas – kuo mažiau yra perkančių automobilių detales iš neaiškių asmenų, be įsigijimo dokumentų, tuo mažesnė vogtų daiktų paklausa“, – sako ekspertas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(11 žmonių įvertino)
3.0909

Įsiklausė į prašymus: nuo pirmadienio „Regitra“ atveria daugumos padalinių duris (5)

„Nesuprantu, kodėl norėdamas užregistruoti automobilį turiu siųsti dokumentus į Panevėžį,...

Gera žinia vairuotojams – leido važinėti su negaliojančia technine apžiūra, kol paskelbtas karantinas (139)

Atsižvelgdama į riziką, susijusią su koronaviruso plitimu, Susisiekimo ministerija keičia...

Parodė, kaip dezinfekuoja Vilniaus gatves: pasitelkė netradicinę techniką

Atšilus orams, Vilniaus miesto savivaldybės įmonė UAB „Grinda“ atnaujina sostinės gatvių...

Draudikai pastebi keistenybę: per karantiną automobilį užkliudo, o kaltininkų nurodyti vairuotojai negali (3)

Kovo viduryje šalyje įvedus karantiną , draudikai teigia jau pirmosiomis jo dienomis fiksavę gana...

Išlaikytas „Regitros“ teorijos egzaminas galios pusmečiu ilgiau (1)

Atsižvelgiant į susidariusią situaciją, „ Regitra “ būsimiems vairuotojams, kurių teigiamas...

Top naujienos

Kompiuterinės tomografijos tyrimas parodė, ką koronavirusas padarė jokių simptomų nejautusio žmogaus plaučiams (174)

Pasirodė vaizdo įrašas, kuriame rodoma koronavirusu susirgusio, bet kelias dienas iki tol simptomų...

Užkalnis: Man uždarytų restoranų nebūna (80)

Laba diena, gražus sekmadienis, saulutė šviečia ir likti namuose kviečia.

Iš Maldyvų grįžusios Oksanos Pikul karantinas be šeimos ir modelio Eglės Kislovski gyvenimas po skyrybų (22)

Iš Maldyvų grįžusios Oksanos Pikul karantinas atskirai nuo šeimos ir modelio Eglės Kislovski...

BMW visiškai sumaitotas, laukuose tarp pasėlių – basas jaunuolis be sąmonės, kas vairavo, neaišku (35)

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį, apie 1 val., skubios pagalbos tarnybos gavo pranešimą, kad...

Šioms profesijoms žadamas aukso amžius: didžiuliai atlyginimai ir neribotas darbo vietų pasirinkimas (280)

Abiturientui renkantis būsimą specialybę reikėtų atkreipti dėmesį į daugelį veiksnių, kaip...

Italijos sveikatos apsaugos ministras prabilo apie sugrįžimą prie įprasto gyvenimo: jau yra parengtas planas Ispanijoje jau trečią parą iš eilės mažėja koronaviruso aukų skaičius (223)

Italijos vyriausybė rengia penkių žingsnių planą, kuris leis šaliai kontroliuojamai sugrįžti...

Koronavirusas Lietuvoje: svarbiausios savaitgalio naujienos (4)

BNS pateikia svarbiausių šeštadienio ir sekmadienio naujienų apie koronaviruso situaciją...

Lietuvoje nuo koronaviruso mirė 12-tas žmogus (296)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad šiandien Lietuvoje patvirtintas dvyliktas mirties...

Čaplinskas apie tai, kas virusą padėjo suvaldyti Kinijai ir Pietų Korėjai: naudojo „ligų detektyvų“ komandas (58)

Sekmadienį užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro vadovas, profesorius Saulius Čaplinskas...

|Maža didelių žinių kaina