Iki šiol šis vien elektra varomas automobilis buvo gaminamas tik Japonijoje. Tačiau gamybą rengiamasi pradėti ir Europoje bei Šiaurės Amerikoje. „Nissan“ teigimu, nors iš pirmo žvilgsnio atnaujintas „Leaf“ gali pasirodyti labai panašus į pirmąjį Europos „Metų automobilio 2011“ titulą iškovojusį elektromobilį, tačiau šiame automobilyje buvo įdiegta per 100 pakeitimų.

Iš naujų sprendimų svarbiausias – ilgesnis važiavimo atstumas. Pagal naujas Europos transporto priemonių degalų suvartojimo normas (NEDC) patvirtintas charakteristikas, naujojo „Leaf“ įveikiamas atstumas siekia 199 km (ankstesniojo modelio buvo 175 km). Prie to nemaža dalimi prisidėjo vienintelio automobilio išorės dizaino elemento – priekinių radiatoriaus grotelių – pakeitimas, kuris aerodinaminį pasipriešinimo koeficientą sumažinti nuo 0,29 iki 0,28.

Gamintojai patobulino elektros motorą, kurio galia dabar siekia 80 kW. Jam energiją tiekia 48 modulių „Nissan“ ličio jonų akumuliatorius, montuojamas automobilio dugne.

Perkėlus „Leaf“ kroviklį iš galinės dalies ir sumontavus po variklio gaubtu, bagažo skyriaus talpa padidėjo 40 litrų. Tai prilygsta į lėktuvo saloną leidžiamo įsinešti standartinio rankinio bagažo lagamino dydžiui. Dabar bagažinės tūris siekia 370 litrų. Be to, išėmus kroviklį iš už galinių sėdynių automobilis tapo daug praktiškesnis. Nulenkus sėdynes neliko kliūties skiriančios bagažo skyrių nuo salono.

Klientai dabar galės rinktis rinktis iš trijų versijų – „Visia“, „Acenta“ ir „Tekna“, taip suteikiant šio elektromobilio išvaizdai daugiau spalvų. „Visia“ modelis yra pigiausia bazinė versija. „Tekna“ (gausiausios komplektacijos) modeliuose komplektuojama daugiau įrangos nei pirmajame „Leaf“.

Atnaujintas „Leaf“ bus 3 tūkst. eurų (10,3 tūkst. Lt) pigesnis už pirmtaką. Šalyse, kuriose teikiama parama elektromobilių pirkėjams, šis modelis kainuos nuo 25 990 eurų (89,7 tūkst. Lt).

Europoje plečiasi įkrovimo stotelių tinklas

Nuo to laiko, kai „Leaf“ elektromobilis pirmąkart pasirodė Europos keliuose, gerokai išsiplėtė įkrovimo stotelių infrastruktūra ir ženkliai padaugėjo „Nissan“ atstovybių parduodančių šiuos automobilius ir teikiančių jų techninės priežiūros paslaugas.

Pavyzdžiui, prieš metus visoje Europoje veikė 150 „Leaf“ prekybos atstovybių ir 195 greitojo įkrovimo stotelės, galinčios įkrauti akumuliatorių iki 80 proc. per mažiau nei pusvalandį. Šiandien, praėjus tik 12 mėnesių, jau veikia 1400 prekybos atstovybių ir daugiau nei 600 greitojo įkrovimo stotelių. Standartinių viešųjų kroviklių skaičius padidėjo nuo 12 000 iki daugiau nei 20 000.

Pasirūpinta ir akumuliatoriams taikoma nauja garantija, kuria galima pasinaudoti esant medžiagų defektams bei darbo brokui, o jos galiojimo terminas - 5 metai arba iki 100 000 km ridos.

Jau greitai prasidės šio elektromobilio gamyba Europoje – jis bus gaminamas toje pačioje linijoje, kaip ir „Qashqai“, „Note“ bei „Juke“ modeliai Sanderlande, Jungtinėje Karalystėje. Greta pastatytoje naujoje gamykloje jau gaminami ličio jonų akumuliatoriai.

Atnaujintas „Leaf“ Europos rinkoje pasirodys šių metų viduryje. Netrukus prie šio elektromobilio prisijungs naujas vien elektra varomas modelis „e-NV200“ (bus siūlomos lengvojo komercinio furgono ir septynviečio kombi versijos). Taip pat kuriamas specialus elektra varomas taksi „e-NV200“ pagrindu. „Nissan“ grupei priklausančios „Infiniti“ markės elektromobilio pasirodymo laukiama 2015 m.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)