„Renault Zoe“ – tai nedidelis miesto elektromobilis, tačiau dydis tikrai nėra esminis faktorius. „Fiat 500e“ buvo įvertintas 4 žvaigždutėmis, o „Škoda Fabia“ gavo visas 5. Tiesą sakant, 0 žvaigždučių yra labai retas reiškinys. „Euro NCAP“ dabar yra tik trys automobiliai, kurie buvo taip prastai įvertinti – „Fiat Panda“, „Fiat Punto“ ir, žinoma, „Renault Zoe“.

Ir tai yra labai netikėta, nes „Renault Zoe“ dar visai neseniai turėjo 5 žvaigždučių saugumo reitingą. Pernai automobilis buvo stipriai atnaujintas ir gavo naują bateriją. Tačiau kai kurie pakeitimai buvo prastesni.

Pavyzdžiui, visiškai pakeista šoninė saugos pagalvė ir dabar ji nebeapsaugo galvos. Kai bandymų metu „Zoe“ šonu trenkėsi į stulpą, vairuotoją modelio galva trenkėsi į stulpą. Ne į šoninį stiklą ar automobilio statramstį – į stulpą. Tiesa, „Euro NCAP“ specialistai teigia, kad geresnė šoninė oro pagalvė nebūtų padėjusi pelnyti vienos žvaigždutės.

Kai „Renault Zoe“ buvo bandomas priekinių smūgių testuose, inžinieriai pastebėjo, kad vairuotojo kaklas ir krūtinė yra labai prastai apsaugoti, o ir ant galinės sėdynės įsitaisę vaikai irgi nėra saugūs. Be to, „Zoe“ neturi kai kurių aktyvių saugumo sistemų (pavyzdžiui, perspėjimo apie netyčinį išriedėjimą iš juostos), kurios daugelyje kitų automobilių yra standartinės. Jos nebuvo pašalintos – tiesiog buvo atnaujinti „Euro NCAP“ reikalavimai.

Galiausiai „Renault Zoe“ rezultatai atrodo taip – suaugusiųjų saugumas įvertintas 43 proc., vaikų – 52 proc., pažeidžiamiausių eismo dalyvių (pėsčiųjų, dviratininkų) – 41 proc.

Svarbu pabrėžti, kad „Euro NCAP“ bandymai yra savanoriški. „Renault“ pati norėjo įvertinti „Zoe“ ir nors tai yra prasta reklama, galės naudoti šiuos duomenis. Be to, šis hečbekas nėra nesaugus – jis atitinka visus techninius reikalavimus. Tiesiog vietos tobulėjimui tikrai yra. „Dacia Spring“ – vienas pigiausių elektromobilių Europoje – pelnė 1 žvaigždutę.