aA
Spalio 13-ąją VšĮ „Saugus ratas“ rengia „Neste Eko ralį 2017“. Tai bus 14-tas toks ralis, kurio dalyviams keliamas tikslas organizatorių parinktą ir visiems vienodą maršrutą įveikti saugiai, laikantis KET reikalavimų, o jų nugalėtoju skelbiamas mažiausia degalų sunaudojęs ir kelių eismo taisyklių nepažeidęs ekipažas.
"Neste Eko ralis"
© Algimantas Brazaitis

„Malonu, kad šiuose renginiuose dalyvių įgytos ekonomiško ir saugaus vairavimo pamokos nenuėjo veltui, o toks vairavimo stilius kasdien randa vis daugiau pasekėjų“, – sako pagrindinis ralio organizatorius, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas.

Jo nuomone, „Neste Eko ralis“, prasidėsiantis ir pasibaigsiantis darbo dieną, kai eismas intensyvesnis, dar labiau išryškins ne tik renginio dalyvių sugebėjimus vairuoti saugiai, bet labiau atskleis realias kuro sąnaudas, kurias bus įdomu palyginti su fiksuotomis anksčiau ir įsitikinti kiek taupaus vairavimo meistrų rezultatus įtakoja intensyvus eismas.

„Džiaugiuosi, kad organizuojami ir vyksta tokie saugų bei ekonomišką vairavimą propaguojantys renginiai, skatinantys visus eismo dalyvius, o svarbiausia, vairuotojus, prieš kelionę pagalvoti ne kaip greičiau pasiekti jos tikslą, o kaip saugiai nukeliauti ir sugrįžti atgal rūpinantis ne tik savo ar gabenamo krovinio, bet ir visų kitų eismo dalyvių saugumu, – sako artėjančio ralio ambasadorius, Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys. – Tikiu, kad vairuotojus laikytis kelių eismo taisyklių ir atsakingai vairuoti labiausia skatina būtent tokie renginiai“.

Vienodos sąlygos – vienodi degalai

Pademonstruoti saugaus ir ekonomiško vairavimo įgūdžius renginio dalyviai tikrai turės kur.

Jų laukia labai įdomus ir kartu nelengvas, beveik 340 km ilgio (iš jų 19 km - žvyro keliais) maršrutas, prasidėsiantis Molėtų rajone, strategiškai patogioje vietoje šalia magistralės Vilnius-Utena-Daugpilis kiek daugiau nei prieš metus duris atvėrusioje „Neste“ degalinėje, iš kurios per Labanorą, Saldutiškį, Kirdeikius, Ginučius, Kazitiškį, Dūkštą ralio dalyviai pasieks Ignalinos AE, su kuria ir joje dabar vykstančiais darbais turės galimybę susipažinti išsamiau.

Po trumpos atokvėpio valandėlės jie pro Turmantą, Zarasus, Obelius pasieks Rokiškį, kur jų lauks ne tik gardūs pietūs, bet ir trumpa pažintis su šiuo įdomiu ir savitu Rytų Aukštaitijos miestu.
Iš Rokiškio per Laibgalius, Ragelius, Jūžintus, Svėdasus, Anykščius ralio trasos vėl drieksis Molėtų link, kur toje pačioje „Neste“ degalinėje bus papildyti nusekę degalų bakai, o teisėjai paskelbs tikslias kiekvieno ekipažo degalų sąnaudas.

Ralio dalyvių galimybes dar labiau suvienodina ir tai, kad į visų automobilių bakus iš tos pačios degalinės bus pilami „Neste“ degalai, kurių gamintojai ypatingą dėmesį skiria kokybei.

Varžysis septyniose klasėse

Siekti puikių ekonomiškumo rodiklių ralio dalyvius skatins ne tik aukštos kokybės degalai, bet ir varžytuvės klasėse, dar labiau suvienodinsiančios galimybes ir išryškinsiančios tikrąjį ekipažo gebėjimą važiuoti saugiai ir ekonomiškai.

„Neste Eko ralio 2017“ dalyvių automobiliai pagal nuostatus skirstomi į šias klases:
E1 – benzininiai, (variklio darbinis tūris - iki 1400 cm3);
E2 – benzininiai, (variklio darbinis tūris - iki 2000 cm3);
ED3 – dyzeliniai, (variklio darbinis tūris - iki 1400 cm3);
ED4 – dyzeliniai, (variklio darbinis tūris - iki 2000 cm3);
ED5 – dyzeliniai, (variklio darbinis tūris – per 2000 cm3);
EH – hibridiniai;
E/G – benzininiai/dujiniai.

Pirmosios paraiškos – iš patyrusių

Nors renginio organizatoriai visada noriai laukia naujokų, norinčių susipažinti su saugaus ir ekonomiško vairavimo pradžiamoksliu, paraiškų, dažniausia pirmieji tai padaryti suskanta patyrę, daugkartiniai tokių ralių dalyviai, jų nugalėtojai ar prizininkai.

Vienas pirmųjų norą dalyvauti ralyje pareiškė alytiškis Ąžuolas Žadeika. Bemaž nuolatinis tokių ralių dalyvis kartu su Rita Sabaite šįkart vairuos „Renault Clio“ ir varžysis ED4 klasėje.

Vieni aršiausių jų konkurentų – toje pačioje klasėje, tokį pat automobilį vairuojantys broliai Giedrius ir Vaidas Jasonai bei Eidvilė Pakėnaitė su Dainiumi Špuku, pasirinkę vos 0,9 litro tūrio, tačiau su turbina variklį turintį „Nissan Micra“.

Kovą ED4 klasėje dar labiau paaštrins ir Vido Krukausko bei Andriaus Bložnio ekipažas iš Radviliškio, raliui pasirinkę konkurencingą su 1,5 litro dCi varikliu „Nissan Note“.

Naujausią, ką tik pristatytą, 1,6 litro dyzelinį variklį turintį ir visais keturiais ratais varomą „Nissan Qashqai“ į ralio trasas išvairuos „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys.

4X4 „Suzuki Swift“ visureigį vairuos ir Rimgaudas Statnickas su Rimantu Pukėnu, o Gintaras Viganauskas su Pijumi Maksimavičiumi gamintojų deklaruojamo ekonomiškumo bandys siekti su naujausiu „Subaru XV“ automobiliu.

Paraiškas dalyvauti „Neste Eko ralyje 2017“ dar priima jį organizuojanti VšĮ „Saugus ratas“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seimas nesusitarė: hibridams ir elektromobiliams PVM lengvatos nebus (22)

Ekologiškam transportui pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) lengvata nebus nustatyta.

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (458)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Patikrino „Lietuvos metų automobilio“ greičiausius – iki 100 km/val. per mažiau nei 5 sekundes (2)

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai...

„Nissan“ siekia atstatydinti valdybos pirmininką – įtaria savo reikmėms švaisčius bendrovės turtą

„ Nissan “ rengiasi atleisti valdybos pirmininką Carlosą Ghosną už tai, kad šis, kaip...

Parodė, kaip bando naują „Porsche 911“: kyla į kalnus, traukia į Šiaurę, „kepa“ Mirties slėnyje (5)

Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „ Porsche 911 “ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“...

Top naujienos

Patį Sabą apstumdydavęs krepšinio vilkas „Žalgirį“ įvertino iš CSKA pozicijų specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos

Maskvos CSKA treniruočių metu Darrylą Middletoną nesunku supainioti su keliasdešimčia metų...

Tarptautiniame kontrabandos tinkle įsipainiojo lietuviai: genialus planas apeiti Rusijos sankcijas (221)

Šeštame aukšte esančiame bute Sankt Peterburgo Lenino prospekte Nastia Loškina ant virtuvės...

Gyventojai prezidentei už darbą surašė pažymius: kokia Grybauskaitė liks atmintyje? (674)

Per beveik dešimt metų prezidentės Dalios Grybauskaitės populiarumo kreivė nukrito daugiau negu...

Sinoptikai perspėja: sulauksime plikledžio ir sniego (4)

Artimiausiomis dienomis didesnių orų permainų nesulauksime, dienomis spustelės kelių laipsnių...

Lustų rinka smigo žemyn: 400 mlrd. dolerių vertės pramonės klestėjimas eina į pabaigą (48)

Nuostoliai lustų gamintojų rinkoje praėjusią savaitę tęsiasi, ypač po to, kai JAV...

Profesorius Stukas apie visų giriamą kokosų aliejų: nežinant kaip vartoti, gresia susirgti baisiomis ligomis (27)

Vilniaus universiteto profesorius Rimantas Stukas sako, kad Lietuvos gyventojai suvartoja per mažai...

Įvardijo dažniausias klaidas rūšiuojant: kodėl servetėlių negalima mesti į popieriaus konteinerį? (14)

Lietuvoje per metus kiekvienas žmogus galėtų išrūšiuoti apie 60,5 kg pakuočių atliekų ....

Rusai apsidžiaugė per anksti: Interpolo vadovu išrinktas Pietų Korėjos atstovas (102)

Tarptautinės policijos organizacijos vadovu trečiadienį išrinktas Pietų Korėjos atstovas Kim...

Kubilius krizės tyrime: gyvenome laisvo kritimo be parašiuto sąlygomis (112)

Konservatorius Andrius Kubilius prisimena, kad jam pradėjus vadovauti Vyriausybei, Lietuva gyveno...

Monikai Šalčiūtei nenusisekė romanas su Donatu Motiejūnu: buvau apgauta, buvo daug melo (228)

Daugeliui vis dar yra paslaptis, kaip žmonės uždirba pinigus socialiniuose tinkluose dėdami savo...