Naujausios kartos SL modelį dizaineriai sukūrė remdamiesi tradicijomis bei įnešdami naujo požiūrio bei vizijų. Rezultatas – stilingas, sportiškas ir elegantiškas prabangus automobilis su išskirtinėmis klasikinėmis SL proporcijomis: atitraukta atgal kompaktiška kabina už ilgo variklio dangčio. Paskutinis štrichas – plati, energinga galinė dalis, suteikianti lenktyninio automobilio įspūdį. Preciziškos detalės, išraiškingas galas ir „Mercedes-Benz“ dizaino tradicijas primenančios ventiliacijos grotelės su chromuotomis apdailomis vizualiai pabrėžia SL legendą.

Įstriži priekiniai žibintai, išsikišantys iš sparnų pirmyn, suteikia naujajam rodsteriui išskirtinį su niekuo nesupainiojamą priekinė dalies išvaizdą. Standartinės įrangos sąraše yra žibintai su „Intelligent Light System“ valdymo sistema. Penki skirtingi apšvietimo režimai, pritaikyti tipinėms važiavimo bei oro sąlygoms, automatiškai aktyvuojami priklausomai nuo aplinkybių kelyje ir geriau apšviečia regėjimo laiką. Šoninės sekcijos ir horizontalūs dienos žibintai buferyje pagaminti naudojant LED technologiją.

„Pasaulyje yra apie 900 milijonų automobilių ir tūkstančiai modelių. Bet tik keletas iš jų nusipelno vadintis automobilių pasaulio simboliais. Mūsų SL vienas iš jų: jis klasiškas, jis stilingas, jis ekstremaliai komfortiškas ir prabangus. Bet visa tai dera su neįtikėtinu sportiškumu ir dinamika. Būtų sunku rasti automobilį, kuris geriau už naująjį SL įkūnija Gottliebo Daimlerio devizą „Geriausia arba nieko“, – sakė „Daimler AG“ valdybos pirmininkas ir „Mercedes-Benz Cars“ vadovas dr. Dieteris Zetsche.

Lyginant su pirmtaku, naujos kartos SL tapo ilgesnis (4 612 mm, t.y. + 50 mm), platesnis (1 877 mm, t.y. +57 mm) ir erdvesnis bei patogesnis. Plotis padidėjo pečių ir lygyje ranktūrių lygyje (atitinkamai + 37 ir + 28 mm), viršydami šioje automobilių klasėje įprastus matmenis. Ryškios linijos sukuria vieningos erdvės pojūtį salone. Pradedant centrine konsole iki baigiant durimis plačiai naudojamos medžio apdailos, galima pasirinkti apdailas iš trijų medžio ir dviejų aliuminio rūšių.

Lengvesnis ir standesnis

Žymiosios raidės SL naujosios kartos „Mercedes-Benz“ SL pavadinime suprantamos tiesiogiai – sportiškas, lengvas. Nuoseklus svorio mažinimas yra viena iš svarbiausių savybių naujojo SL konstrukcijoje, lygiai taip pat, kaip originalaus 1952-ųjų SL su lengvu vamzdiniu rėmu atveju. Vos keletas elementų pagaminta iš kitų medžiagų. Apdailos detalė, dengianti degalų baką pagaminta iš dar lengvesnio magnio, o siekiant pagerinti saugumą, priekinio statramsčio konstrukcijoje panaudoti itin stipraus plieno vamzdžiai.

Naujasis aliumininis kėbulas sveria apie 110 kg mažiau nei jis svertų, jei būtų pagamintas iš plieno pagal pirmtako technologijas. „Tai maždaug tas pats, jei iš sunkesnio automobilio išliptų keleivis“, – sakė „Mercedes-Benz“ inžinierius, atsakingas už aliuminius kėbulus, dr. Thomas Rudlaffas. – Rezultatą galima pajausti ir apskaičiuoti. Mažesnis svoris reiškia geresnę dinamiką ir mažesnes degalų sąnaudas. Kitais žodžiais tariant: važiavimo malonumas didėja, žala aplinkai mažėja“.

Nors naujasis SL yra ne tik komfortiškesnis ir aprūpintas gausesniu pagalbos vairuojant įrangos rinkiniu už pirmtaką, dėl aliumininio kėbulo jis yra lengvesnis: naujasis „SL 500“ sveria apie 125 kg mažiau už pirmtaką (1 785 kg), o SL 350 „sutaupė“ 140 kg. Visa tai pasiekta sumažinus kitų detalių, kurias „Mercedes-Benz“ panaudojo naujajame SL, svorį.

Taupūs galingi varikliai

Neskaitant galingų variklių, lengvasvorės konstrukcijos privalumus papildo sportiškai suderinta, tačiau komfortiška pakaba. Pavyzdžiui, siekiant sumažinti neamortizuotą masę, vairo mechanizmo ir priekinės ašies svirtys pagamintos iš aliuminio. Tą patį galima pasakyti apie visus galinės ašies komponentus.

Naujasis SL komplektuojamas su vienu iš dviejų pakabos variantų: SL standartinės įrangos sąraše yra pusaktyvė reguliuojama amortizacijos sistema. Kaip alternatyvą galima užsisakyti automatinę „Active Body Control“ sistemą.

Abu variantai derinami su nauja elektromechanine „Direct-Steer“ vairo sistema, kurios stiprintuvo efektyvumas priklauso nuo automobilio greičio, o perdavimo skaičius – nuo vairo pasukimo kampo. Tai užtikrina stabilumą kelyje ir pasitikėjimą automobiliu važiuojant dideliu greičiu, bet kartu SL išlieka itin manevringas.

Naujas „SL 500“ modelio V8 variklis iš 4 663 kub. cm „išspaudžia“ 435 AG, o tai apie 12 proc. daugiau nei 0,8 l didesnio darbo tūrio pirmtakas. Tuo tarpu degalų sąnaudos sumažėjo 22 proc. Тuo pat metu 32 proc. (nuo 530 iki 700 Nm) padidėjo sukimo momentas. Nepaisant to, kad darbo tūris toks pat (3 499 kub. cm), naujojo „SL 350“ modelyje montuojamo V6 agregato galia siekia 306 AG, o sukimo momentas 370 Nm. Jis sunaudoja 6,8 l degalų 100 km kelio, sutaupydamas beveik 30 proc. lyginant su pirmtaku. Abiejų variantų standartinės įrangos sąraše yra ECO start/stop funkcija. 7G-TRONIC PLUS automatinė pavarų dėžė, patobulinta siekiant sutaupyti degalų bei pagerinti komfortą, taip pat prisideda prie sąnaudų mažinimo. Tačiau BlueDIRECT variklių taupymas nė kiek nekenkia rodsterio sportiškumui. Greičiau priešingai: nuo 0 iki 100 km/val. „SL 350“ pagreitėja per 5,9 sek., t.y. 0,3 sek. greičiau už pirmtaką. „SL 500“ tą patį greitį pasiekia vos per 4,6 sek. – 0,8 sek. greičiau už ankstesnę versiją.

Jau galima užsisakyti

Šeštosios kartos SL modelis turi pakeliamą stogą, kuris panaudojant elektrinį-hidraulinį mechanizmą kompaktiškai patalpinamas bagažinėje. Priklausomai nuo vairuotojo norų ir oro sąlygų, jis per kelias sekundes paverčia SL rodsteriu arba kupė. Skirtingai nuo pirmtako, siūlomi trys naujojo SL stogo variantai: dažytas, stiklinis arba su unikalia „MAGIC SKY CONTROL“ funkcija, kurios pagalba skaidrus stogas tampa tamsiu arba atvirkščiai vos paspaudus mygtuką. Kai stogas skaidrus, net ir šaltu oru jautiesi lyg važiuodamas be jo. Tamsus stogas suteikia šešėlio vėsą ir sumažina salono įkaitimą nuo saulės spindulių. Visų trijų versijų stogo rėmas pagamintas iš magnio, todėl konstrukcija maždaug 6 kg lengvesnė už naudotą ankstesnėje kartoje. Žemesnis svorio centras nulemia geresnį automobilio manevringumą.

Inžinieriai patobulino stogo ir bagažinės dangčio mechanizmus, todėl dabar kupė virsta rodsteriu arba atvirkščiai mažiau nei per 20 sekundžių.

Naujasis SL pasižymi ir pavyzdinėmis aerodinaminėmis savybėmis. Rodsteris demonstruoja geriausius rodiklius savo segmente pagal mažiausią pasipriešinimo koeficientą (SL 350 modelio cd = 0,27), mаžiausią aerodinaminį triukšmą, girdimą uždarame salone ir kt.

Naujasis SL modelis taip pat išsiskiria ir keliomis naujomis technologijomis: „MAGIC VISION CONTROL“ (tai yra nauja sumani ir itin efektyvi priekinio lango nuvalymo / nuplovimo sistema), „Fronbass“ (sistema, žemų dažnių garso sustiprinimui sumaniai išnaudojanti ermes, esančias priekinėje aliumininio kėbulo dalyje bei duryse), „HANDS-FREE ACCESS“ (sistema, padedanti bekontaktiniu būdu atidaryti bagažinės dangtį, vairuotojui užtenka pakišti koją po galiniu buferiu. „Mercedes-Benz“ yra vienintelis automobilių gamintojas, kurio sistema taip dangtį ne tik atidaro, bet ir uždaro).

Naująjį SL jau galima užsisakyti, kainos, įskaitant Vokietijoje taikomą 19 proc. PVM, yra tokios:
„SL 350 BlueEFFICIENCY“ – 93 543 eurai (su 21 proc. Lietuvoje taikomu PVM – 328 838 Lt);
„SL 500 BlueEFFICIENCY“ – 117 096 eurai (su 21proc. PVM – 411 104 Lt).

Pažymint naujojo SL išleidimą, ribotą laiką siūlomas ypatingas modelis „Edition 1”, kuris pasižymi gausia komplektacija ir turi panoraminį stogą, AMG kėbulo apdailas, sportišką pakabą, 19 colių skersmens AMG lengvojo lydinio ratlankius, „nappa“ odos apmušalus su kontrastuojančios spalvos siūlėmis, AIRSCARF kaklo pašildymo sistemą, šildomas sėdynes, elektra valdomą turbulencijos mažinimo įrangą, interjero pašvietimą, Harman/Kardon® Logic7® erdvinio garso sistemą bei daug kitos įrangos. Tik „Edition 1” modeliai dažomi balto krištolo spalvos designo dažais, o salone papuošti melsvos arba gilios baltos spalvų aliuminio apdailomis. Priklausomai nuo bazinio modelio, už „Edition 1” reikės primokėti nuo 19 028 iki 22 598 eurų (nuo 66 804 iki 79 338 Lt).