Statistinis Lietuvos gyventojas prie automobilio vairo vidutiniškai per dieną praleidžia apie pusantros valandos. Taigi mašina turėtų būti erdvi, patogi ir už priimtiną kainą. Tokią rasti sunku. Todėl mūsų darbuotojas, laikantis lentelę su į viršų iškeltu nykščiu, vertindamas daugelį modelių pirštą nuleistų žemyn.

Antros kartos Škoda Octavia Combi rinkoje pasirodė 2005 metais. VW koncernas čekų „kūdikiui“ suteikė gerus genus ir į gyvenimą išleido aprūpinęs ištvermingumu išsiskiriančio Golf V modelio technologijomis. Arba galima teigti, kad technologijos buvo pasiskolintos iš Passat, tačiau tai vienas ir tas pats, nes visi šiuolaikiniai VW modeliai priklauso vienai „virtuvei“.

Erdvumu Octavia Combi nenusileidžia Passat Variant. Nors Škoda bagažinės talpa 25 litrais mažesnė, krovinių skyriaus pločiu (plius 2 cm) ir ilgiu (plius 1 cm) jis lenkia Volkswagen.

BANDYTAS AUTOMOBILIS. Šis Octavia parduodamas Hamburge VW atstovo naudotų automobilių aikštelėje. Penkerių metų Octavia Combi su dviejų litrų TDI varikliu kaina 33,3 tūkst. litų (9640 eurų). Automobilio rida – 123 500 km. Tačiau komplektacija išties gausi: didelis navigacijos sistemos ekranas, pastovaus greičio palaikymo sistema ir automobilio statymo pagalbininkas – viskas geros būklės. Be to, ant kėbulo paviršiaus nėra nei įlenkimų, nei įbrėžimų – buvęs savininkas gerai prižiūrėjo šį universalą.

Škoda Octavia Combi
BANDOMASIS VAŽIAVIMAS. „Čia niekas nebarška“, – kadaise pripažino net VW koncerno šefas Martinas Winterkornas, išbandęs savo kolegų iš Čekijos sukurtą automobilį. „Metallic“ juodos spalvos Škoda, pakeltas ant keltuvo įrodė, kad nuvažiuoti kilometrai jam nė motais, nes kontrolieriai nerado nė vienos silpnos vietos. Vis dėlto dėl aiškiai matomų alyvos pėdsakų reikėtų atidžiau apžiūrėti cilindrų galvutę: gal tarpiklis nesandarus, o gal vairuotojas pildamas alyvą prapylė pro šalį?

MŪSŲ NUOMONĖ. 123 500 km – ilgas atstumas, tai net tris kartus aplink Žemės rutulį. Interneto platybėse galima rasti automobilių su tokia pačia rida, tačiau už mažesnę kainą. Ar jie tokios pat geros būklės, kaip šis Škoda? Deja, sunku pasakyti. Vis dėlto gal geriau rinktis brangesnę mašiną, bet su mažesne rida, nes po kelerių metų, norint tokį Škoda automobilį parduoti, jo rida bus dar didesnė, taigi jis bus beviltiškai nuvertėjęs.

Škoda Octavia Combi
Beje, iki 2009 m. kosmetinio atnaujinimo ir dar šiek tiek ilgiau į Octavia buvo montuojami senieji VW „Pumpe-Düse“ tipo turbodyzeliniai varikliai, kurie tik palaipsniui buvo keičiami tyliai ir sklandžiai veikiančiais „Common-Rail“ motorais. Šiuolaikiški TSI benzininiai varikliai į Škoda modelius pradėti montuoti taip pat šiek tiek vėliau – tik nuo 2007 m. vidurio. Iki to laiko dažniausiai buvo montuojami jau Golf IV naudoti benzininiai varikliai, kurių galia siekė 75, 102 ir 115 AG. Galingiausia modifikacija Octavia RS buvo aprūpinta 200 AG turbobenzininiu motoru, naudojamu Golf GTI, be to, į šį modelį buvo montuojamas ir 170 AG TDI variklis.

Beje, pastarasis turėjo bėdų dėl užsikemšančių purkštukų, todėl sumažėdavo variklio pajėgumas. Tačiau, purkštukai gali būti valomi ultragarsiniu valytuvu. Šį trūkumą turi tik „Pumpe-Düse“ motorai, ir jau 2008 m. balandį RS gavo ne tokį jautrų „Common-Rail“ TDI variklį. Dažniausiai pasitaikančius defektus – labai greitai rūdijančias oro kondicionieriaus detales, nepatvarius amortizatorius arba radijo grotuvą, kuris neskaito CD – Škoda gamintojai pašalino dar iki 2007 m. vidurio. Baigiant apie šį Octavia galima pasakyti taip: nykštį aukštyn, nes tai labai geros būklės naudotas automobilis.

TAI NERVINA

Šis Škoda turi dvi pagrindines silpnas vietas: dviejų litrų 16 vožtuvų TDI variklį be suodžių dalelių filtro (variklio kodas BKD), kurio cilindrų galvutėje dažnai atsiranda įtrūkimų, ir iki 2006 m. montuotą šešių laipsnių pavarų dėžę, kuriai būdingi guolių defektai. Simptomas: „išmetama“ penkta pavara. Daugiau priekaištų Octavia II neturime. Rimti gedimai, pavyzdžiui, elektrinio vairo stiprintuvo defektas, reti. DSG greičių dėžės ir TDI variklio trūkčiojimų galima išvengti paprasčiausiai atnaujinus programinę įrangą („Software-Update“). Visi kiti galintys pasitaikyti trūkumai smulkūs arba dėl jų kaltas buvęs savininkas, pavyzdžiui, variklio defektas dėl atlikto „chiptuningo“.
Škoda Octavia Combi

Į ką atkreipti dėmesį?

1. KONDICIONIERIAUS KOMPRESORIUS. Iki 2007 m. balandžio – dažnai gedo. Gamintojas suteikia nemokamą remontą pagal susitarimą

2. PUSAŠIO APSAUGA. Šis defektas dažnai nustatomas per techninę apžiūrą. Dėl prastos gumos kokybės apsauga laikui bėgant sutrūkinėja

3. MULTIFUNKCINIS VAIRAS. Kartais neveikia mygtukai. Priežastis – blogi kontaktai. Šį trūkumą nesunkiai pašalins bet kuris elektrikas

4. PER GALINES DURELES PRASISUNKIA VANDUO. Taip yra dėl prastai priklijuotos durelių sandarinimo gumos

5.PAKABOS SKERSINĖ SVIRTIES ĮVORĖ PRIEKYJE. Klasikinis važiuoklės defektas, kurį turi ir Octavia II

6. BAGAŽINĖS DANGČIO DUJINĖ SPYRUOKLĖ. Labai greitai susidėvi. Laimė, nebrangiai galima pakeisti

Išvada

Tikrovėje, o ne virtualiame gyvenime daug keliaujant, Octavia yra vienas geriausių pasirinkimų. Tai kasdienai puikiai tinkantis automobilis, kurio kaina visiškai atitinka kokybę.

Techniniai duomenys

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI (2008)

Variklis – turbodyzelinis, L4/16
Darbinis tūris – 1968 cm3
Maks. galia – 103 kW (140 AG) esant 4000 aps./min.
Maks. sukimo momentas – 320 Nm esant 1750 aps./min.
Varantieji ratai – priekiniai
Pavarų dėžė – 6 bėgių mechaninė
Padangos – 195/65 R15
Degalų bako talpa – 55 l
Vid. degalų sąnaudos – 5,7 l/100 km; CO2 – 150 g/km
Maks. greitis – 207 km/h; 0–100 km/h – per 9,7 s
Automobilio masė – 1410 kg
Kaina Lietuvoje – nuo 22 900 Lt