Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijos vadovas Aurimas Jurčius tikina, kad „amerikiečiai“ turi vieną labai reikšmingą privalumą prieš automobilius iš Europos. Tai – rida.

Kitas dalykas, kad automobiliai JAV perkami gyvai jų neapžiūrėjus. Nepatyrusiam pirkėjui tai gali baigtis nemažais nuostoliais.

Ar automobiliai iš JAV populiarėja Lietuvoje?, – DELFI paklausė A. Jurčiaus.

– Vienareikšmiškai galiu pasakyti, kad jie tikrai populiarėja. Žmonės tikriausiai jau pavargo nuo europinių variantų su atsuktais odometrais. Dabar žvilgsnis daugiau mažiau krypsta į amerikietiškas.

Kita vertus, padidėjo žmonių perkamoji galia. Augant ekonomikai žmonės gali daugiau pinigų skirti transporto priemonėms. Normalu, kad žmonės nori važinėti mašinomis, kurių neatsukti odometrai.

Manote, kad JAV odometrai nėra atsukami?

– Praktiškai 99 proc. automobilių yra su neatsukta rida. JAV yra labai griežtai reglamentuota ir už ridos klastojimą baudžiama.

Transporto priemonės dauguma atvejų perkamos aukcionuose. Prieš pirkdamas mašiną žmogus gali ją pasitikrinti pagal kėbulo numerį, kiek ta mašina nuvažiavus. Tai labai nebrangiai kainuoja – 4-5 eurai ir tu turi visą transporto priemonės istoriją.
Amerikietiški automobiliai

Lietuviai mėgsta dyzelinu varomus automobilius, tačiau JAV tokių yra mažai.

– Na, gal ir „dyzelių“ jau lietuviai po truputį atsikanda. Reikia vieno draudimo, kad negalima įvažiuoti į Vilniaus ir Kauno centrą, ir manau, kad ir Lietuvoje „dyzeliai“ baigtųsi. Vokietijoje „dyzelių“ era jau baigėsi.

Ar galima apskaičiuoti, kiek į Lietuvą įvežama automobilių iš JAV?

– Per metus atplukdoma apie 30 tūkst. transporto priemonių. Na, iš Europos įvežama 4 kartus daugiau.

Kokia vidutinė įvežamos transporto priemonės vertė?

– Esmė tokia, kad jei transporto priemonė Lietuvoje kainuoja apie 10 tūkst. eurų, tai ją dar apsimoka vežtis. Bet jei transporto priemonė kainuoja 6 tūkst. Eur, tai tokios mašinos jau neapsimoka plukdyti iš JAV. Todėl įvežamų transporto priemonių amžiaus vidurkis yra apie 4 metai.

Jei vešite senesnę ar naujesnę mašiną, tai transporto kaštai yra vienodi. Manau, kad 10 tūkst. eurų yra ta riba, kai jau galima nusipirkti transporto priemonę, ją susiremontuoti, žinoti tikslią ridą. Juk realiai mašinos vertė ir priklauso nuo jos ridos.

Ar teisingai supratau, kad jūsų manymu didžiausias automobilių iš JAV privalumas yra tikra rida?

– Žinoma. Tarkime sėdite kad ir už 2004 m. gamybos mašinos vairo, bet ji dar net 200 tūkst. km nenuvažiavus. Tai yra tik pavyzdys. Ji nėra nuvažiavus 500 tūkst. Km, todėl jos ir vertė visai kita.

Sutikite, kad absoliuti dauguma automobilių iš JAV atvyksta daužti. Kaip žmogui neapsigauti ir nenusipirkti katės maiše?

– Jei žmogus nesusiduria su mašinų remontu, tai vaizdas gali būti gąsdinantis. Be to, nuotraukose kartais vaizdas būna blogesnis, nei yra iš tiesų.
Amerikietiški automobiliai

Mes turime daug pavyzdžių. Jei žmogus dirba ofise, tai matyt jis niekada nepirks daužtos mašinos, nes jam visos mašinos bus baisios. Bet kai mes kiekvieną dieną sukamės šiame versle, tai mūsų visai kitas požiūris. Net oficialios atstovybės pripažįsta, kad tos mašinos nėra baisios, nes jie lygiai tokias pačias remontuoja.

Žinoma, tai yra žmogaus teisė rinktis, ar jis nori nusipirkti daužtą transporto priemonę.

Į Lietuvą daugiausiai atkeliauja neseni automobiliai. Kiek jų lieka Lietuvoje?

– Lietuvoje lieka gal 5 proc. Na, daugiausiai 10 procentų atvežamų automobilių. Registracijų Lietuvoje kiek daugėja, bet lyginant su Europos mastais, tai nėra dideli skaičiai.

Per pirmus keturis šių metų mėnesius Lietuvoje pirmą kartą užregistruotos 3304 transporto priemonės iš JAV. Palyginimui, iš Vokietijos pirmą kartą registruota beveik 23 tūkst. mašinų. Kodėl mašinos iš JAV nelieka Lietuvoje? Jos lietuviams per brangios?

– Greičiausiai, truputį per brangios. Galiu pasakyti, kad jei įvežama apynaujė transporto priemonė, tai ir į jos remontą investuojami nemaži pinigai. Be to, jei transporto priemonė vėliau išvežama į Vokietiją, Nyderlandus tai remonto darbai turi būti atlikti nepriekaištingai. Visa tai kainuoja ir iškelia mašinų kainą.

Tačiau bet kokiu atveju, tos mašinos galutiniame rezultate būna pigesnės, nei iš salono. Manau, kad kaina skiriasi 25-30 proc. Jei mašina yra brangi, tai skirtume susidaro nemaža pinigų suma.

Kokios mašinos dažniausiai atplukdomos į Lietuvą?

– Pastaruoju metu labai padaugėjo BMW automobilių. Yra ir „Mercedes-Benz“. Taip pat yra amerikietiškų sportinių mašinų – „Mustangų“, „Camaro“, „Challengerių“. Tai tokios mašinos su galingais varikliais, kurių negalima paprastai įsigyti ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje.
"Dodge Challenger SRT8"

Į Vokietiją dažniausiai siunčiamos tos transporto priemonės, kurios yra pačių geriausių komplektacijų, pačios brangiausios. Būtent tokių ir ieškoma JAV.

Kiek galima užsidirbti nuo vienos mašinos?

– Negaliu atsakyti į šį klausimą. Kartais įmonės papuola ant nematomų defektų, tai pelnas kiekvieną kartą būna skirtingas. Tai jau įmonių reikalas, bet realiai mašinos būna 25-30 proc. pigesnės, nei iš salono. Žinoma jos bus 1-2 metų senumo, tačiau brangių mašinų kainų skirtumas labai jaučiasi.

Kiek kainuoja mašiną parplukdyti į Lietuvą?

– Apie 2 tūkst. eurų.

Ar yra žmonių, kurie mašinų JAV ieško ne pardavimui, o sau?

– Yra ir yra tikrai daug. Tokie žmonės ieško dar kiek senesnių transporto priemonių, bet ieškosi su mažomis ridomis. Tarkime, iki 200 Tūkst. km. Tokia mašina dar važiuos ir važiuos, nes agregatai dar neišdilę, nesusidėvėję. Būtent tokių variantų žmonės ieško sau.

Pagrindinis dalykas ieškant mašinos, būtinai ją patikrinti pagal VIN numerį. Aš beveik garantuoju, kad rida tikrai nebus suklastota, bet kad ji nebūtų jau kažkada anksčiau sudaužyta, nekokybiškai atstatyta. Mūsų meistrai kur kas kokybiškiau atlieka darbus ir labai patobulėjo. Ypač atstatant kėbulus. O JAV pasitaiko nesąžiningų pardavėjų, kurie mašinas atitampo, pagražina vaizdą. Sukuria butaforinį vaizdą ir stato į aukcioną. Žmogus ieško nedaug daužtos, mašina atrodo neblogai, o gali nusipirkti baisų daiktą, kurį gal net neapsimokės remontuoti. Todėl labai rekomenduoju perkant automobilį iš JAV naudotis įmonių paslaugomis, kurios tuo užsiima. Jos patars, kad žmogus nenusipirktų katės maiše.

Ar Lietuvoje dažniau parduodamos jau suremontuotos mašinos ar tokios, kokios atvyksta iš JAV?

– Tai žmogaus apsisprendimas. Gal jis turi auksines rankas ir pats susitvarkys mašiną, gal nuveš meistrams. Kitas nori tik raktelių ir išvažiuoti.
Hibridinis "Toyota Prius"

Perkant daužtą transporto priemonę geras dalykas tas, kad jūs atvažiuojate ir matote, kas jei yra – kokie pažeidimai, kiek kainuos remontas, kokia bus galutinė kaina. Nebus jokios apgaulės.

Kai perkate jau sutvarkytą mašiną, tai čia jau pardavėjo sąžinės reikalas, kaip jis tą mašiną sutvarkė. Tai šioje vietoje yra kabliukas.

Bet kokiu atveju, lietuviai vis labiau pamėgsta automobilius iš JAV.

– Tikrai taip. Beje, dabar ypač pradėjo populiarėti ir elektrinės mašinos – „Nissan Leaf“, „Toyota Prius“. Šių transporto priemonių sparčiai daugėja. Tarkime, nusipirkus „Priusą“ su 60 Tūkst. mylių rida, jūs su ja važiuosite ir važiuosite, o iš Europos jums bus pasiūlyti buvę taksi automobiliai.

Skirtumas yra akivaizdus. Gal iš Europos ir bus šiek tiek pigiau, bet tas automobilis bus važiavęs pusę milijono. Aišku, automobilis iš JAV bus brangesnis, bet jis tarnaus kur kas ilgiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (285)