Bandomasis važiavimas: nervina tik stogo įlenkimai

Bandytas automobilis. Visas automobilio pavadinimas skamba gana paslaptingai – Honda Jazz 1.4i i-VTEC i-Shift. Jame užkoduota, kad tai šio modelio galingiausias variklis su belaipsne CVT greičių dėže, turinčia „i-Shift“ rankinio perjungimo funkciją, dėl kurios itin lengva automobiliuką vairuoti mieste. Šis 2009 m. kovą pagamintas Honda Jazz modelis yra „Comfort“ komplektacijos.

Tai buvo pigiausias variantas, siūlomas su 1,4 litro varikliu ir automatine klimato kontrolės sistema. Elektriniai langų kėlikliai ir ESP sistema – tai serijinė nuo 2008 metų gaminamo trečios kartos Jazz modelio įranga. Vokietijoje naujas Jazz anuomet kainavo 17 250 eurų (59 560 Lt), o dabar naudotų automobilių pardavėjas Hamburge už šį mažą vienatūrį prašo 9450 eurų (32 630 Lt).

Važiavimo įspūdis. Mažojo Honda rida nesiekia 43 000 km, taigi tokio amžiaus ir klasės modeliui ji yra įprasta. Automobilis atrodo labai prižiūrėtas, todėl bandomasis važiavimas nepateikia jokių nemalonių netikėtumų.

Variklis veikia tyliai, tačiau gerai traukai užtikrinti turi didinti apsukas – maksimalus 127 Nm sukimo momentas pasiekiamas tik esant 4800 aps./min. Tuomet belaipsnė CVT automatinė greičių dėžė pradeda triukšmauti, o tai vargina ausis. Kitas nervinantis dalykas – tik šiuokart ne ausis, o akis – gausūs nedideli stogo įlenkimai. Tai stiprios krušos pasekmė.

Mūsų nuomonė. Kaina, deja, nelabai gundanti, nes per ketverius metus automobilis prarado 45 procentus savo vertės. Vis dėlto už tokią sumą bent jau stogas tikrai turėtų būti išlygintas. Nesuremontavus stogo, automobilio kaina galėtų būti visu tūkstančiu eurų mažesnė.

Tikri sunkiojo roko muzikantai tokius automobilius kaip Honda Jazz dažniausiai apeina ratu – jie renkasi greitesnius, „kietesnius“ ir triukšmingesnius „ratus“. Tik po to jie stebisi, kad į savo „kietą“ mašiną negali sudėti visų muzikos instrumentų.

O štai kompaktiškas, tyliai važiuojantis ir simpatiškas Honda mažylis su tokia užduotimi susidoros labai lengvai.

Vienu rankos judesiu nulenkus galines sėdynes, į šio automobiliuko bagažinę telpa visi džiazo grupės instrumentai, nors iš išorės jis yra tik 3,9 m ilgio. Muzikantai net ir ilgesnės kelionės metu jaučiasi visai patogiai, nes, palyginti su hiphopą šokančia pirmtako pakaba, nuo 2008 m. gaminamas GE serijos modelis turi kitokius amortizatorius, kurie šoka tik lengvą stepą. Žinoma, yra šios klasės automobilių, kurie trasoje elgiasi dar komfortiškiau. Pavyzdžiui, VW Polo ar Opel Corsa. Tačiau į juos telpa mažiau daiktų – roko grupės mušamieji instrumentai tikrai liktų gatvėje.

Gerai sukomplektuotas Jazz niekada nebuvo labai pigus, kaip ir bilietas į gerą džiazo koncertą. Pagrindiniai montuojami varikliai – benzininiai: 1,2 litro (66 kW/90 AG) arba gana populiarus 1,4 litro. Abu jie išsiskiria giliu, sodriu bosu, tačiau pasiekę 4000 „dūžių“ per minutę, „uždainuoja“ daug maloniau. Tokią specifinę muziką tikri Honda gerbėjai tiesiog dievina. Ypač kai kalbama apie variantą su CVT „automatu“, kuris kartu su 1.4i motoru skamba taip, tarsi anuomet Jimio Hendrixo virkdoma „Fender-Stratocaster“ gitara.

Tačiau variklio charakteristikoms didesnės įtakos tai nedaro. Jei pageidaujate tyliau dirbančio variklio, galite rinktis 2011 m. balandžio mėn. pasirodžiusią hibridinę versiją – ja galima „groti“ modernų džiazą. Beje, hibridinis Jazz automobilis baigė „Auto Bild“ ilgalaikį testą, įveikęs daugiau nei 100 000 km. Testo dalyvis, kaip įprasta, buvo visiškai išardytas ir nuodugniai ištirtas. Kokia buvo šio automobilio būklė po ilgalaikio testo, skaitykite viename iš artimiausių „Auto Bild Lietuva“ žurnalo numerių.

Tai nervina

Japonų gamybos technika išsiskiria tuo, kad neturi jokių silpnybių. „Jazz“ kaip tik priklauso tokiai kategorijai: vairuotoją gali erzinti šiek tiek grubokos apdailos medžiagos, bet jokiu būdu ne automobilio gedimai ar defektai. Nors akumuliatorius nėra itin tinkamų matmenų, ir dėl to gali kilti rūpesčių, mažojo Honda kelyje niekas nesulaikys, na, nebent tik ne visai tikslus degalų lygio matuoklis. Be to, savininkams daugiausia rūpesčių kyla dėl rūdijančių kėbulo detalių kraštų: korozijos židiniai randami ant dugno, durelių, slenksčių, bagažinės dangčio ir už buferio. TÜV specialistai dažnai turi pretenzijų ir dėl stabdžių vamzdelių korozijos.

1. Akumuliatorius. Dėl jo matmenų Jazz atrodo pasenęs, be to, būtent dėl to automobilių gedimų skyrelyje pasitaiko pretenzijų, tiesa, jų nėra itin daug

2. Pakabos skersinė svirtis. Labai tvirta priekinė ašis, nesudilę lankstai, tačiau galiniai svirties sailenblokai jau išklibę

3. CVT transmisija. Mažiau bėdų nei su pirmtako pavarų dėže, tik kartais dar pasitaiko nusiskundimų dėl trūkčiojimo pradedant važiuoti

4. Stabdžių vamzdeliai. Po ketverių metų eksploatacijos dėl vamzdelių korozijos Jazz net keturis kartus dažniau nei vidutiniškai nepereina TÜV patikros

Išvada

Erdviame ir jaukiame Honda Jazz salone labai malonu klausytis muzikos, be to, pagirtinas yra ir šio automobiliuko patikimumas. Tačiau „šokio technika“ ir variklis nėra tokie geri kaip kitų šios klasės automobilių.

Techniniai HONDA JAZZ 1.4 i-VTEC i-Shift (2009 m.) duomenys

Variklis: benzininis, L4/16
Variklio darbinis tūris: 1339 cm³
Variklio galia: 73 kW (100 AG) esant 6000 aps./min.
Maks. sukimo momentas: 127 Nm esant 4800 aps./min.
Pavarų dėžė: automatinė belaipsnė CVT
Varantieji ratai: priekiniai
Maks. Greitis: 180 km/val.
Įsibėgėjimas 0–100 km/val.: 13,6 sek.
Ilgis/plotis/aukštis: 3900/1695/1525 mm
Bagažinės talpa (min.–maks.): 428–1398 l
Tuščio automobilio svoris/kraulumas: 1102/453 kg
Degalų bako talpa: 42 l
Vidutinės benzino sąnaudos: 5,3 1/100 km
Kaina: nuo 27 700 Lt