D.Bial yra vairavimo instruktorius, todėl su kelių eismo taisyklių teorija jam tenka susidurti kasdien. Jis apdovanotas „Lietuvos draudimo“ įsteigtu prizu – vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu metams. Kitų dviejų prizų organizatoriai neįteiks niekam, nes nuo nugalėtojo mažiausiai atsiliko dalyvis, padaręs 5 klaidas. Dar po 3 vairuotojus suklydo 6, 7 ir 8 kartus.

„Kaip ir prognozavome, dažnas vairuotojas kelių eismo taisykles yra pamiršęs ir jei tektų perlaikyti Kelių eismo taisyklių teorijos egzaminą, mažiausiai pusė šiandien vairuojančių jo tikrai neišlaikytų. Mes esame įsitikinę, kad eismo taisyklių žinojimas ne tik padeda išvengti policijos nuobaudų už ne vietoje paliktą automobilį ar kitą nusižengimą, bet ir išvengti avarijų. Autoįvykių statistika negailestinga – dauguma avarijų įvyksta dėl kelių eismo taisyklių nesilaikymo ir visos – dėl vairuotojo klaidos“, – sakė AB „Lietuvos draudimas“ Kompleksinių žalų direktorius Gytis Matiukas

Iš viso į Nacionalinį kelių eismo taisyklių egzaminą savanoriškai pasitikrinti žinias susirinko 53 vairuotojai – 35 vyrai ir 18 moterų. Egzamino metu dalyviams pateiktas 31 specialiai atrinktas klausimas iš kelių eismo taisyklių. Klausimai, padedant policijos pareigūnams parinkti taip, kad kuo geriau atspindėtų įvairias praktines situacijas kasdien pasitaikančias Lietuvos keliuose ar situacijas, dėl kurių dažnai įvyksta autoįvykiai.

Daugiausiai, net 44 klaidos užfiksuotos atsakant į klausimą „Kokiais atvejais turi būti įjungta avarinė šviesos signalizacija?“, 41 vairuotojas suklupo ties klausimu „Kokiu kelio ruožu važiuojant pavojingiausias stiprus šoninis vėjas“, dar 37 dalyviai neteisingai arba nepilnai atsakė į klausimą „Kam leidžiama važiuojant neužsisegti saugos diržų?“.

Be jau paminėtų, vyrai dažniausiai klydo atsakydami, kad geltonas mirksintis šviesoforo signalas leidžia eismą ir įspėja, kad sankryža yra nereguliuojama ir kad vaikus nuo 3 metų amžiaus leidžiama segti suaugusiųjų saugos diržais.

Moterys suklupo atsakydamos kada pėstiesiems leidžiama įžengti į važiuojamąją dalį ir nežinojo, kad jei nesi įsitikinęs, kad važiuoti atbulomis yra saugu, reikia išlipti ir apsižiūrėti, o ne važiuoti lėtai.

Sėkmingiausias dalyviams pasirodė klausimas „Ką reiškia kartu įjungti geltonas ir raudonas šviesoforo signalai?“. Į jį neatsakė tik viena moteris. Po vieną kiekvienos lyties atstovą nežinojo, kad posūkio signalą privaloma rodyti visada, o ne tik kai už tavęs važiuoja kitas automobilis.

Renginio organizatoriai tikisi, kad kitąmet tos nacionalinis egzaminas galės vykti visuose didesniuose šalies miestuose, o sostinėje dėl geriausio vardo susirungs regioninių egzaminų nugalėtojai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją