Taigi, tuomet užgimė ir daugelis mitų, o ne vieno jų autorystę, greičiausiai, galima būtu priskirti vienam ar kitam mechanikui, kuris keiksnojo techniškai sudėtingesnius vakarietiškus automobilius. Tiesa, tai toli gražu nereiškia, kad šie mitai nebuvo tiesa. Apie tai pasakoja ir „Autoplius.lt“ portalo atstovas Gintenis Dauparas teigdamas, kad kadaise tai nebuvo mitai.

„Jei pažvelgtume į prieš 20–30 metų gamintus automobilius, tai „Volkswagen“ buvo tie, kuriuos tvarkyti buvo galima greitai ir gan nebrangiai, japoniški automobiliai būdavo tie, kurie pradeda rūdyti greičiausiai, o, ko gero, „Peugeot“, sukantį į kairę su mirksinčiu stabdžių ar galinės eigos žibintu, matėme dauguma“, – prisiminimais dalijosi G. Dauparas.

Rinkos pokyčiai panaikina mitus

G. Dauparas sako, kad iš senų laikų žmonių galvose likusios „tiesos“ mus vejasi ir šiandien, o šiais mitais ypač tiki senesnės kartos atstovai ir tie, kurie prie naujos kartos automobilių prisiliečia rečiau. Tiesa, pažvelgus giliau į naujų automobilių rinką tiesiog nebelieka pagrindo tikėti, kad didžioji dalis sklandančių mitų dar gali būti tiesa. Štai šiemet Lietuvos tautos automobiliu išrinkta naujoji „Alfa Romeo Tonale“ kai kurių galvose yra vis dar „gendanti alfa“, nors pagrindo taip manyti nėra ir tam yra aiški priežastis.

Alfa Romeo Tonale

Daugelis automobilių gamintojų jungiasi „po vienu skėčiu“ tam, kad galėtų pasidalinti tyrimams bei tobulinimui skirtus kaštus, taip užtikrindami aukščiausią įmanomą automobilių kokybę už kiek įmanoma prieinamesnę kainą. Jau minėtas itališkų automobilių gamintojas „Alfa Romeo“ nuo 2021 metų sausio mėnesio susijungė su „Stellantis“ korporacija, vienijančia net šešioliką skirtingų automobilių gamintojų. Tai ypatingai svarbus žingsnis sąlyginai nedideliems automobilių gamintojams, kurie negamina masėms skirtų modelių ir nori išlaikyti savo identitetą.

Apie priklausymo tokiems verslo junginiams naudą liudija ir tai, kokie modeliai skynė laurus pastaraisiais metais Lietuvos metų automobilio rinkimuose: 2019 – „Peugeot 508“, 2023 – „Citroen C5X“. Tiesa, „Alfa Romeo“ jau du metus iš eilės taip pat nelieka be titulo – praėjusiais metais apdovanota kaip sportiškiausia, šiemet tapo tautos numylėtine. Visi šie gamintojai priklauso tai pačiai „Stellantis“ grupei, o tokie rezultatai rodo, kad tai padeda žymiai pakelti kokybės kartelę.

„Dabar, ko gero, tiesos sklandžiusiuose mituose jau mažai. Kai kurie gamintojai pasikeitė kardinaliai ir gamina gerokai kokybiškesnius, iki galo išdirbtus automobilius, kai kurios markės jau apskritai priklauso kitiems savininkams ir gamina automobilius pagal kitokius kokybės standartus“, – apie esminius pokyčius rinkoje kalba automobilių rinką stebintis G. Dauparas.

Grėsmė išnykti

Automobilius apžvelgiantys žurnalistai neretai užsimena, kad rinkti geriausius tampa vis sudėtingiau, nes visi nauji automobiliai mažų mažiausiai geri, o mitams čia nėra nė menkiausio šanso išlikti gyviems. Apie tai liudija ir patikimiausių automobilių sąrašus skelbiantys leidiniai, periodiškai juos atnaujinantys pagal surinktus duomenis.

Kompetentingas leidinys apie automobilius whatcar.com paskelbė 2021 metų patikimiausių naudotų, daugiau nei aštuonis metus rinkoje esančių automobilių penkiasdešimtuką. Mitų mėgėjų nuostabai pirmame dešimtuke, tarp daugelio japoniškų automobilių, puikuojasi ir itališka „Alfa Romeo Giulietta“, o trečiame dešimtuke – „Alfa Romeo Giulia“.

„Alfa Romeo“ turėjo ne kokią reputaciją dėl patikimumo, tačiau „Giulia“ įrodo, kad jos nusipelno. Iš 14 % savininkų, pranešusių apie gedimą, dauguma nurodė kėbulo arba ne variklio dalies gedimus, kurių visi buvo tvarkomi nemokamai, pagal garantiją“, – rašoma whatcar.com tinklapyje.

Alfa Romeo Tonale

Skirtingai nei prieš kelis dešimtmečius, dabar automobilių gamintojai nebeturi prabangos gaminti nepatikimų automobilių, nes visi jie stebimi it pro padidinamąjį stiklą ir už nuodėmes baudžiami viešumu. Lygiai taip pat didėja ir konkurencija, dėl kurios gamintojai privalo ne tik gaminti patikimus automobilius, bet ir išlaikyti savo identitetą, kad nenuviltų ilgamečių markės gerbėjų.

„Jei reikėtų spėti, sakyčiau, kad vis dar yra dalis žmonių, kurie vadovaujasi mitais. Tačiau ta žmonių dalis bėgant laikui vis mažėja. Kad ir iš mano asmeninės patirtes: po rusiškų automobilių eros, maždaug 1989 metais, mano senelis nusipirko vokišką automobilį. Nuo tada iki dabar jų pakeitė gal kokius penkis ir visi buvo vokiški. O prieš porą metų jis jau nusipirko „Suzuki“ ir yra juo patenkintas. Manau, kad šie mitai labai lėtai, tačiau miršta“, – patirtimi dalinosi „Autoplius.lt“ atstovas G. Dauparas.

Rinką stebintis ekspertas sako, kad didesnę įtaką šie mitai turi naudotų automobilių pirkėjams, kai tuo tarpu naujų transporto priemonių pirkėjai daugiau remiasi faktine informacija, tyrimais bei apžvalgomis, o taip pat ir pardavėjai suteikia nemažai informacijos, kuri tuos mitus paneigia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją