aA
Žavingų britiškų automobilių „Mini“ gamintoja pristatė futuristinį koncepcinį modelį – „MINI Vision Urbanaut“. Netradicinio dizaino, erdvus ir universalus automobilis atspindi viziją, kokie galėtų būti ateities savavaldžiai elektromobiliai: ne tik pagaminti naudojant tvarias medžiagas ir su elektriniu varikliu, bet ir gebantys transformuotis bei atlikti daugiau funkcijų, nei įprastas automobilis, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
„Mini“ pristatė koncepcinį elektrinį automobilį, kuris transformuosis į kambarį ant ratų
© Gamintojo archyvas

Trys eksploataciniai režimai

„MINI Vision Urbanaut“ koncepcija remiasi tuo, kad ateityje „Mini“ bus ne tik automobilis, kuriuo važiuojame, bet gali ir pats tapti kelionės tikslu. Todėl „MINI Vision Urbanaut“ turi tris eksploatacinius režimus ar panaudojimo scenarijus, kuriuos kūrėjai pavadino „MINI akimirkomis“. Tai „Aistros keliauti“ („Wanderlust“), „Atsipalaidavimo“ (Chill) ir „Nuotaikos“ („Vibe“) režimai.

„Wanderlust“ – tai važiavimo režimas, ir šis koncepcinis automobilis gali būti valdomas autonomiškai arba vairuotojo. Atvykus į vietą gali būti įjungiamas „Atsipalaidavimo“ režimas – jis transformuoja automobilį į atskirą privačią erdvę – kambarį, kuriame galima atsipalaiduoti ir mėgautis buvimu čia ir dabar, arba dirbti. O „Vibe“ režimas skirtas suburti žmones ir sudaryti galimybes jiems jaukiai ir patogiai bendrauti.

„Mini“ visuomet siekė protingai išnaudoti erdvę. Su „MINI Vision Urbanaut“ privačią erdvę išplečiame į viešąją, sukurdami visiškai naują patirtį“, – apie šį koncepcinį modelį sakė „BMW Group“ dizaino vadovas Adrian van Hooydonk.

Automobilis virsta atviru kambariu

Atvykęs į tam tikrą vietą „MINI Vision Urbanaut“ gali keliais paprastais žingsniais transformuotis į... kambarį. Vairuotojo prietaisų skydelis nusileidžia, priekinės sėdynės apsisuka ir čia suformuojama patogi sofa. Lygiai taip pat ir automobilio gale sėdynės gali transformuotis ir sukurti jaukią erdvę sėdėti. Tarp automobilio priekio ir galo lieka tuščia erdvė veiksmui, o jos šone suprojektuotas staliukas.

Be to, šią erdvę galima išplėsti ir paversti pusiau atvira, susiburti kviečiančia terasa – tam įmontuotos didelės šoninės slankiojančios durys, o priekinis langas gali būti pravertas iš apačios taip automobilio priekį paversdamas savotišku balkonu.

Prie tokių automobiliui neįprastų sprendimų dizaineriai priėjo, nes „MINI Vision Urbanaut“ kūrė išvirkščiai – pirmiausia suprojektavo automobilio vidinę erdvę ir tik tuomet ėmėsi automobilio išorės koncepcijos. Kūrimo procese dizaineriai naudojo medines konstrukcijas, o vėliau, pasitelkę papildytos realybės technologijas sukūrė skaitmeninį koncepcinio automobilio modelį ir optimizavo tam tikrus sprendimus. Taip automobilis gavosi neįprastai aukštas „Mini“, tačiau jo ilgis – vos 4,46 metro. Nepaisant to, čia dizaineriai sutalpino neįprastai didelę erdvę, kuri išnaudojama nauju, dar neįprastu būdu kelionėse.

Viduje naudojamos perdirbtos medžiagos, atsisakyta chromo apdailos ar odos. Pagrindinė naudojama medžiaga – megzta tekstilė, kuri suteikia jaukumo, patogumo ir minkštumo. Ant vairo ir grindų taip pat naudojama kamštinė medžiaga, kuri dėl savo natūralumo taip pat suteikia jaukumo.

Minimalizmą dizaineriams padėjo sukurti ir pritaikyti skaitmeniniai sprendimai – tai leido atsisakyti įvairių mygtukų. O skaitmeninis valdymo pultas, transformavus „Mini“ į poilsio režimą, persikelia į erdvės vidurį ir yra patogiai pasiekiamas kiekvienam. Patrauklią erdvė padės sukurti ir keičiamas LED apšvietimas.

Neįprastas ir išorėje

Kardinaliai naują išvaizdą dizaineriai suteikė ir koncepcinio „MINI Vision Urbanaut“ išorei. Ji tapo monolitiška, su išgrynintomis detalėmis. Norėdami išsaugoti „Mini“ būdingą kompaktiškumo išvaizdą, dizaineriai automobilio ratus suprojektavo kuo arčiau jo priekio ir galo. Iš išorės „MINI Vision Urbanaut“ netgi kažkiek primena riedlentę.

Išskirtinis ir automobilio priekis – žibintai matomi tik juos įjungus. Jie yra daugiaspalviai, gali šviesti įvairiomis spalvomis ir taip „Vibe“ režime sukurti jaukią atmosferą.

Priekinės automobilio grotelės įgavo šešiakampio formą. Kadangi elektros variklio nereikia aušinti, priekinės grotelės tapo protingomis – jose sumontuotos technologijos valdo autonominio vairavimo funkcijas.

Automobilio gale žibintai paslėpti po frezuota aliuminio plokšte. Jie taip pat gali šviesti įvairiomis spalvomis ir atspindėti skirtingus automobilio režimus. Galinio lango forma – šešiakampė, kaip ir priekinės grotelės, o naudojami išgaubti kėbulo elementai – tai duoklė ligšioliniams ir legendiniams „Mini“ modeliams.

Išskirtinumo „MINI Vision Urbanaut“ suteikia ir pereinančios spalvos kėbulo padengimas dažais. Bet tai – ne tik dizaino elementas – jis taip pat suteikia papildomo privatumo būnant viduje, tuo pačiu išsaugant natūralų apšvietimą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
4.2000

Ekspertai: elektra varomas transportas keliuose – greičiau nei įsivaizduojame (6)

Statistikos duomenimis, Lietuvoje kol kas vos du automobiliai iš tūkstančio varomi elektra. Tuo...

Kaune pradėjo veikti galingiausia elektromobilių įkrovimo stotelė (5)

Kaune, prekybos miestelyje „ Urmas “, gruodžio pradžioje pradėjo veikti galingiausia mieste (75...

Automobiliai tapo panašūs, tačiau jų suteikiamos emocijos – skiriasi

Populiarūs dėl nedidelės kainos, patogumo ankštuose didmiesčiuose ir nuosekliai gerėjančių...

Patikrino, kaip stabdo naujausi Lietuvoje pasirodę automobiliai

Trejų pastarųjų „Lietuvos metų automobilio“ bandymų maratonuose drauge su Vilniaus Gedimino...

„Land Rover“ vairuotojams Antanas Juknevičius atskleis Dakaro patirtį

Net ir pats geriausias įrankis efektyvus tik tuomet, kai vartotojas žino, kaip juo naudotis....

Top naujienos

Konstitucijos ekspertas įspėja: savo pareiškimais Nausėda jau įvarė save į kampą (419)

Prezidentas Gitanas Nausėda susitikimų maratoną su premjerės Ingridos Šimonytės teikiamais...

Edgaras Savickas | D+ nariams

Valstybių skoloms šturmuojant aukštumas, ekonomistai įspėja: gali grįžti „diržų veržimosi“ politika

Po pandemijos į Europą gali grįžti taip vadinama „diržų veržimosi“ politika, pasižyminti...

Alytaus savivaldybė pervedė 188 tūkstančius eurų į sukčių sąskaitą (109)

Alytaus miesto savivaldybės administracija 188 tūkstančius eurų pervedė į sąskaitą...

Po susitikimo su Nausėda Anušauskas vertinamas teigiamai, bet anglų kalbos žinios užkliuvo (117)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) deleguotas kandidatas į...

Vengrijai – įspėjimas dėl rusiškos vakcinos: pasilikit jas sau (46)

Pirmadienį Europos Sąjunga (ES) įspėjo Vengriją, kad ji gali pirkti ir naudoti rusišką...

Lyg pasakoje: Nida pavirto tikrų tikriausia ledo karalyste papildyta nuotraukų galerija (1)

Nidos gyventojai ir ten besiilsintys žmonės ketvirtadienį pastebėjo reto grožio gamtos sukurtą...

Masinė avarija Kaune: susidūrus keturiems automobiliams, vienas apsivertė

Trečiadienio popietę keturiems vairuotojams labai nepasisekė Kaune, Savanorių prospekte, ties...

Karbauskis – apie Jaručio paskyrimą: tai dar ne pabaiga (169)

Tai, kad Seimas ketvirtadienį nusprendė į parlamento pirmininko pavaduotojus paskirti...

Latvijoje – rekordinis naujų COVID-19 atvejų skaičius papildyta (16)

Latvijoje per praėjusią parą nustatyta rekordiškai daug naujų koronavirusinės infekcijos...

Seimas nusprendė dėl 257 eurų išmokos savarankiškai dirbantiems: gaus ne visi, mokės trumpiau (103)

Seimas priėmė Užimtumo ir Valstybinio socialinio draudimo įstatymų pataisas, kuriomis nuo 2021...

|Maža didelių žinių kaina